ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

O θάνατος του logo - Aυτή είναι η νέα τάση στις επώνυμες, ακριβές τσάντες

O θάνατος του logo - Aυτή είναι η νέα τάση στις επώνυμες, ακριβές τσάντες Facebook Twitter
Σύμφωνα με έκθεση της NPD μία στις τρεις λεγόμενες statement τσάντες που αγοράστηκαν πέρυσι στις ΗΠΑ είχε απολύτως διακριτικό σχέδιο και καθόλου logo
7

Υπήρχε μια εποχή που μια τσάντα επώνυμου οίκου (κι άρα διόλου ευκαταφρόνητη) έπρεπε να είναι αναγνωρίσιμη ακόμη και στον πιο ανίδεο και να γίνεται αντιληπτό με την πρώτη ματιά πως αυτό το αξεσουάρ είναι ακριβό. Λοιπόν, αυτός ο καιρός παρήλθε ανεπιστρεπτί. Η νέα μόδα θέλει τις τσάντες να είναι επώνυμες, ακριβές και σπάνιες, αλλά να μην το επιδεικνύουν και μόνο οι πιο μυημένοι να μπορούν να τις αναγνωρίσουν.

Σύμφωνα με έκθεση της NPD, εταιρίας που μελετά τον προσανατολισμό της αγοράς και τη στρατηγική των επιχειρήσεων, μία στις τρεις λεγόμενες statement τσάντες που αγοράστηκαν πέρυσι στις ΗΠΑ είχε απολύτως διακριτικό σχέδιο και δεν έφερε καν εμφανές το λογότυπο της μάρκας. 

Πλέον, φανατικοί της νέας τάσης αποδεικνύονται οι άνω των 50 ετών με το 40% των αγορών τους να είναι τσάντες χωρίς λογότυπο. Από την άλλη, η γενιά των 20 και των 30 φαίνεται πως είναι πιο "άμαθη" στα νέα δεδομένα. Ωστόσο χάρη στο Instagram και τις fashion bloggers σε συνδυασμό με την διαφήμιση τέτοιων τσαντών, έχουν αρχίσει να ακολουθούν την νέα τάση, με τις αντίστοιχες αγορές τους να έχουν παρουσιάσει αύξηση κατά 8%. 

O θάνατος του logo - Aυτή είναι η νέα τάση στις επώνυμες, ακριβές τσάντες Facebook Twitter
H Amanda Seyfried κρατά μια Gracie του Michael Kors (Stefanie Keenan/Getty Images for The DEN Meditat)

Το παράδοξο στην υπόθεση είναι πως το νέο "καθεστώς" έρχεται κόντρα στην αντίληψη που έχουμε αυτή τη στιγμή για τη μόδα, αφού τα λογότυπα φαίνεται να έχουν επιστρέψει δυναμικά τα τελευταία χρόνια μετά την λιτότητα του μινιμαλισμού. Σήμερα, brands όπως Moschino και Anya Hindmarch δανείζονται το ένα μετά το άλλο λογότυπα από την ποπ αρτ τα οποία μετατρέπουν σε προϊόντα προς πώληση. Η τσάντα χωρίς λογότυπο είναι τελείως παράταιρη σε αυτό.

Ίσως όχι και τόσο, παρατηρεί ο Guardian. Ο κανόνας είναι πως όταν φοράς ένα T-shirt με λογότυπο, το αντισταθμίζεις με μια διακριτική τσάντα. Βέβαια, όπως σε κάθε τάση, έτσι κι εδώ, υπάρχουν και τα ψιλά γράμματα, που λένε το μυστικό είναι να κρατάς την σωστή τσάντα χωρίς λογότυπο- όχι απλώς μια οποιαδήποτε παλιά τσάντα- και ΠΑΝΤΑ στο δεξί χέρι. 

O θάνατος του logo - Aυτή είναι η νέα τάση στις επώνυμες, ακριβές τσάντες Facebook Twitter
Η νέα μόδα θέλει τις τσάντες να είναι επώνυμες, ακριβές και σπάνιες, αλλά να μην το επιδεικνύουν και μόνο οι πιο μυημένοι να μπορούν να τις αναγνωρίσουν

Για παράδειγμα ο Michael Kors πρέπει να ευχαριστεί για τα εκατομμύριά του εκείνες τις τσάντες του, που έχουν διακριτικά γραμμένη τη μάρκα και κοστίζουν λιγότερο από 400 λίρες. Πιο συγκεκριμένα, η "Gracie" είναι η πιο πρόσφατη εμμονή των διάσημων, αγαπημένη τσάντα των Kendall Jenner και Gigi Hadid, ενώ bestseller είναι και η "Mercer" που κοστίζει γύρω στις 310 λίρες. 

Φυσικά, όπως συμβαίνει πάντα, υπάρχει κάτι βαθύτερο σε αυτήν την νέα τάση της μόδας κι αυτό είναι το κόστος. Πάρτε για παράδειγμα την μάρκα Mansel Gavriel, brand που θεμελίωσαν το 2012 οι Rachel Mansel και Floriana Gabriel, λανσάροντας τότε την bucket τσάντα που έγραφε την μάρκα με πολύ μικρά γράμματα στη βάση της και ήταν ακριβή μεν προσιτή δε, κοστίζοντας περίπου 490 λίρες- πάμφθηνη, συγκριτικά με μια αντίστοιχη Saint Laurent. Δεν θα ήταν παράλογο λοιπόν να συμπεράνει κανείς πως η εξαφάνιση του λογότυπου οφείλεται επίσης σε οικονομικούς λόγους, καθώς όταν δεν έχουν πολλά υλικά και περίτεχνα λογότυπα, οι τσάντες είναι γενικά πιο φθηνές. 

Οι διάσημες-άσημες τσάντες έχουν εξελιχθεί στα δυνατά χαρτιά των σχεδιαστών τους- είναι περισσότερο προσιτές στην τσέπη στης σύγχρονης businesswoman που θέλει να αγοράζει κομμάτια σχεδιαστών αλλά δεν επιθυμεί να διαθέσει και ολόκληρο τον μισθό της για κάτι που θα κρατά στο χέρι. Κι αυτοί είναι οι καταναλωτές που στηρίζουν την συγκεκριμένη αγορά- ενήλικες, με ενδιαφέρον για τη μόδα αλλά γνώση για το πού θα διαθέσουν το εισόδημά τους. 

7

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

4 σχόλια
Αυτή η τάση των πολυτελών οίκων να μην αναγράφουν έντονα το λογότυπό τους είναι ένα αποτέλεσμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Συγκεκριμένα, οι έχοντες και έχουσες δεν επιθυμούν να επιδεικνύουν τα πλούτη τους εξόφθαλμα πια και να προκαλούν - αρκούνται να τα επιδεικνύουν στους γνώστες.
Τσάντα Chanel (Σ(υριζ)ανέλ), με τα χρώματα της σημαίας της Βενεζουέλας (πρώτη φωτό). Η τελευταία λέξη της μόδας, προτείνω στον κύριο Παππά να αγοράσε μια τέτοια για την κυρία του, όταν ξαναπάει για ψώνια. Και μια για την Paloma Tsipras.
Το λογότυπο ποτε δεν θα πεθάνει, γιατι κρύβει ολη την ανθρώπινη ματαιοδοξία! Γιατί να ξοδέψει κάποιος ενα μεγάλο ποσο οταν δεν μπορει να πουλήσει μούρη και να τον κανει να αισθάνεται κάποιος?