Ο ερασιτεχνισμός της αστυνομίας και η εκτεταμένη κοινωνική σύγχυση. Από τον Άρη Αλεξανδρή

Facebook Twitter
9

                                                                                                                                  

Η αντιεπαγγελματική και επιπόλαιη συμπεριφορά της αστυνομίας, που πριν λίγες μέρες ανέδειξε τα σαδιστικά ένστικτα και το έλλειμμα εκπαίδευσης που χαρακτηρίζουν τους υπαλλήλους της, έχει εκθρέψει μια νοσηρή νοοτροπία διαρκούς κοινωνικής αντιδραστικότητας και πολιτειακής αμφισβήτησης. Η εσωτερική αυτή παθογένεια στηρίζεται σε μια λανθάνουσα, αλλά αναντίρρητη αντίφαση: Εκείνοι που αγανάκτησαν με το κύμα ανομίας που διέτρεξε τη χώρα από τη μεταπολίτευση και μετά, φτάνοντάς την τελικά στο σημερινό σημείο, δικαιολογούν τώρα με αξιοθαύμαστη ευκολία την παρέκκλιση από το νόμο, ακριβώς επειδή η εκδίκηση τους ικανοποιεί ψυχολογικά.

Επειδή όμως το κράτος είμαστε εμείς και όχι κάποιοι άλλοι, η εκδίκηση θα γυρνάει πάντα σε βάρος μας, αν δεν μετουσιώσουμε την οργή σε γόνιμη πολιτική συνείδηση, ασύμβατη προς κάθε προσπάθεια μιντιακής ή άλλης εξαπάτησης. Πριν σπεύσουμε λοιπόν, να πλάσουμε βολικά σενάρια για το πως οι άλλοι μας πέταξαν στο βούρκο βιασμένους και απογυμνωμένους από κάθε ηθικό και οικονομικό εφόδιο, ας αναλογιστούμε πόσες φορές τους παραχωρήσαμε εμείς τη δυνατότητα να το κάνουν και ποιά ήταν τα πραγματικά μας κίνητρα (πέρα από την αφέλειά μας) όταν πουλούσαμε την ψυχή μας στον διάολο.

Όλοι αυτοί που τόσο ανενδοίαστα μιλούν για χούντα κάθε φορά που εφαρμόζεται ο νόμος, θα ήταν χρήσιμο κάποτε να ζήσουν μια πραγματική χούντα. Από αυτές που επιβάλλονται χωρίς να σε ρωτήσουν. Ίσως τότε σταματήσουν να ξεχειλώνουν έννοιες που δε γνωρίζουν και να παραλληλίζουν τη ζωή τους με ιστορίες που έχουν μόνο ακουστά. Η χούντα ως ιστορικό γεγονός, έχει προσλάβει μια διάσταση σχεδόν θρυλική, πράγμα που από τη μια προκαλεί δέος, αλλά από την άλλη δίνει εσφαλμένο έναυσμα για άτοπες συγκρίσεις και χυδαίες γενικεύσεις. Όλοι διεκδικούν ένα κομμάτι από τα συντρίμμια που άφησε, για να νιώσουν ιστορικά σημαντικοί.

Η κοινωνικοπολιτική αστάθεια και η οικονομική υποτίμηση δίνουν αφορμές για πάσης φύσεως ακρότητες, που στη συνείδηση του παθόντος μεταφράζονται ως ένδοξες επαναστάσεις. Η επανάσταση όμως, δεν είναι επανάσταση αν δεν περιέχει αυτοθυσία. Και αυτοθυσία δεν είναι οι εντυπωσιακές βουτιές στο κενό προς τέρψη ενός ευάλωτου κοινού, που έχει συνηθίσει να ηρωοποιεί τους φιγουρατζήδες. Η επανάσταση πρέπει να έχει σκοπό, ακόμη και μικρών πιθανοτήτων, διαφορετικά είναι απλώς μια υστερική έκρηξη που εκτονώνει αλλά δεν εξελίσσει.

Ελλάδα
9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καταγγελία στη LiFO: Δώρισαν σπίτι 52 τμ στον ανάπηρο γιο τους αλλά κινδυνεύουν να το χάσουν από εξοντωτικό πρόστιμο

Ελλάδα / Καταγγελία στη LiFO: Δώρισαν σπίτι 52 τμ στον ανάπηρο γιο τους αλλά κινδυνεύουν να το χάσουν από εξοντωτικό πρόστιμο

Το χρονικό της υπόθεσης - Η οικογένεια, νιώθοντας την αδικία, προσέφυγε στο Διοικητικό Δικαστήριο αλλά η προσφυγή τους απορρίφθηκε - Το πρόστιμο απειλεί τώρα τη μοναδική περιουσία του 25χρονου, αφού η οικογένεια αδυνατεί να το πληρώσει
LIFO NEWSROOM
«Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

Ελλάδα / «Λουκέτο» σε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο μετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό

Mετά από καταγγελία για παρενόχληση μαθητριών από εκπαιδευτικό - Η έκθεση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ) διαβιβάστηκε στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Ο ερασιτεχνικος ή ακομα και επιπολαιος τροπος που αυτα τα παιδια διαλεξαν για να κρατησουν ζωντανο το αναρχικο οραμα,δεν με κανει να παραγνωριζω το γεγονος πως με τεραστιο προσωπικο κοστος διαλεξαν για τον εαυτο τους την εμπλοκη και τη συγκρουση ενω χαλαρα θα μπορουσαν να εχουν διαλεξει τον καναπε και το σχολιασμο.Το χρημα μπορει να ηττηθει μονο απο το αιμα,υποστηριζει ο Σπενγκλερ,και ο Μπρεχτ λεει πως δεν ειναι καιρος να μιλαμε για το αρωμα των ωριμων μηλων στο κελαρι.Η ψυχραιμη αντικειμενικη ματια που παταει σε δυο βαρκες,οταν πεφτει στον ωκεανο κολυμπαει προς τον καθεστωτικο εφησυχασμο.Τα βαθια τραμπουκικα, ακροδεξια χαρακτηριστικα του μηχανισμου καταστολης εκπλησσουν μονο τους ανυποψιαστους και τους ανιστορητους.Περιμενοντας να πεθανουμε ΑΠΟ κατι,ας ειμαστε πιο επιεικεις με ανθρωπους που διαλεγουν να πεθανουν ΓΙΑ κατι.
Χούντα δεν έχουμε, σωστά, αφού έχουν ξεχειλωθεί οι έννοιες.Αλλά ούτε δημοκρατία έχουμε, αντιθέτως έχουμε μια ολιγαρχία, που συγκρατείται και οριοθετείται από κάποιους συνταγματικούς περιορισμούς που και αυτοί νομοθετούνται από τους ιδίους. Μάλιστα, η τωρινή ολιγαρχία έχει βγάλει τα πιο συντηρητικά της αντανακλαστικά για να κρατηθεί στην εξουσία.Δημοκρατία είναι όταν ο λαός ασκεί την εξουσία, μόνο άμεση δηλαδή, όχι ρίχνοντας ένα χαρτάκι σε μια κάλπη και μετά το χάος. Το μόνο που καταφέρνει αυτό το σύστημα είναι να αυξάνει την απάθεια, την αδράνεια και την απολιτίκ σκέψη της κοινωνίας.Μηδέν συμμετοχή και συρρίκνωση της δημιουργικότητας.Οπότε μπορεί οι χούντες να γίνονται με το έτσι θέλω, αλλά και οι ολιγαρχίες με το μανδύα της δημοκρατίας, δε μας ρωτάνε για τις ελευθερίες μας, τους μισθούς, τα μνημόνια, την υγεία, την παιδεία. Με λίγα λόγια ετερονομία, ενώ η δημοκρατία είναι αλληλένδετη με την αυτονομία.Και φτάνουμε στο σημείο της επανάστασης, γιατί να κάνει ένας άνθρωπος επανάσταση αφού έχει κατηχηθεί με τον ορισμό της δημοκρατίας εντελώς λανθασμένα. Πώς να απαιτήσει δημοκρατία, αφού του λένε ότι την έχει επιτύχει;
εάν δεν κάνω λάθος ο Πλάτωνας έλεγε ότι η δημοκρατία είναι το καλύτερο από τα πολιτεύματα αλλα "χρειαζεται" περισσότερο αριστους πολίτες από καλους πολιτικούς
Θα σου πρότεινα να ξαναδιαβάσεις τον ορισμό της δημοκρατίας που θεωρείς ότι δεν έχουμε!Ή τουλάχιστον να επανεξετάσεις το πλαίσιο της δημοκρατίας και πώς αυτή ασκείται στον δυτικό κόσμο...Αν δεν σε ικανοποιεί, ξέρεις υπάρχουν πολλές χώρες που η "δημοκρατία" ασκείται με τον τρόπο που περιγράφεις..απλά εμείς εδώ τις λέμε τριτοκοσμικές..
Δηλαδη σοβαρα τωρα, εσεις πιστευετε οτι η δημοκρατια που εχουμε τωρα λειτουργει σωστα; Ειναι πραγματικη δημοκρατια; Αυτοι που ψηφιζουμε ενεργουν για το καλυτερο δυνατο για μας; Ελεγχονται οι κλεφτες του δημοσιου χρηματος και τα λαμογια; Υπαρχει αξιοκρατια; Οι φοροι επιβαλλοντα δικαια; Μπορειτε να απαντησετε θετικα σε μια μονο απο τις παραπανω ερωτησεις;
Η δημοκρατία συνίσταται στην ελεύθερη επιλογή αντιπροσώπων και στην τήρηση συγκεκριμένων διαδικασιών που έχουν βάση το Σύνταγμα. Από την στιγμή που αυτοί οι κανόνες τηρούνται,τότε ναι έχουμε Δημοκρατία. Αν η επιλογή αποδειχτεί λανθασμένη δεν σημαίνει πως δεν έχουμε δημοκρατία. Αφού λοιπόν τον Ιούνη εκλέξαμε κοινοβούλιο και εκπροσώπους δεν μπορεί κάποιος να ισχυρίζεται ότι έχουμε ολιγαρχία!Λέει ο theofnis: Δημοκρατία είναι όταν ο λαός ασκεί την εξουσία, μόνο άμεση δηλαδή, όχι ρίχνοντας ένα χαρτάκι σε μια κάλπη και μετά το χάος Συμπεραίνω λοιπόν ότι δεν συμφωνεί(?)-αποδέχεται την αντιπροσωπευτική δημοκρατία!Γι αυτό και το σχολίασα!Η αξιοκρατία, η δικαιοσύνη και ο έλεγχος των αρχών είναι άμεσα συνδεδεμένα με το δημοκρατικό πολίτευμα, αλλά όχι ταυτόσημα!Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ασκούνται από πολίτες σαν εμένα και σένα!Αν δεν ασκούνται σωστά φταίμε εμείς και όχι η ανυπαρξία του δημοκρατικού πολιτεύματος!
πολυ καλο!μια ψυχραιμη και αντικειμενικη προσεγγιση για το πως φτασαμε ως εδω.με ευθυνη ολων μας,δυστυχως.Υπαρχουμε αυτοι που το δεχομαστε και οι υπολοιποι που φωναζουν για χουντες.Δυστυχως παλι χωριζομαστε στα δυο.
Οι αρχαίοι Αθηναίοι επέβαλαν πρόστιμο στον τραγωδό Φρύνιχο ύψους χιλίων δραχμών γιατί με την παράστασή του, "Μιλήτου Άλωσις", τους θύμισε "οικεία κακά". "Απολύτου Άλωσις" λέγεται το έργο που ανεβάζουν όσοι αρθρογραφούν τις μέρες αυτές με σύνεση και ψυχραιμία για τα γεγονότα των ημερών. Μας θυμίζετε "οικεία κακά" αλλά το πρόστιμο δεν θα το πληρώσετε εσείς.Το πληρώνουμε ήδη όλοι μας, χρόνια τώρα, και δεν έχει καμία σχέση με χρήματα.