ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Η Γκουίνεθ Πάλτροου κάνει μπίζνες με τη δυστυχία των Αμερικανών

Η Γκουίνεθ Πάλτροου κάνει μπίζνες με τη δυστυχία των Αμερικανών Facebook Twitter
H Γκουίνεθ Πάλτροου πολυτέλεια πουλούσε και έναν τρόπο ζωής που μόνον οι έχοντες πολλά χρήματα θα μπορούσαν να ακολουθήσουν. Αλλά ανάμεσα στις 10 κομμώσεις που είναι της μόδας φέτος και στα 20 τσαντάκια που θα σου αλλάξουν τη ζωή, εμβόλιμα τρία άρθρα για τις εξελίξεις στον Λευκό Οίκο και κάτι από πώληση παρηγοριάς δίπλα σε μονόπετρα, θεωρείται από ανέκδοτο μέχρι εκμετάλλευση.
5

Δεν είναι μόνο η Ιβάνκα Τραμπ που εξαργυρώνει την εκλογική νίκη του πατρός της (και επόμενου Προέδρου των ΗΠΑ, φυσικά) μέσα από τις επιχειρήσεις της, τα sites, την παρουσία της στα social media και φυσικά τις -καθόλου διακριτικές- εμφανίσεις της στον Τύπο. Δεν είχε προλάβει να αφομοιωθεί από τον μέσο Αμερικανό ψηφοφόρο το αποτέλεσμα των αμερικανικών εκλογών και εκείνη, στο πλευρό του, έκανε το πιο προχωρημένο τηλεμάρκετινγκ, πείθοντας τα Μέσα ότι από εδώ και στο εξής ο Λευκός Οίκος θα ήταν απλώς το studio για την προώθηση των προϊόντων της. Έξυπνο, σχεδόν σατανικό. Άλλωστε, εδώ και χρόνια, πολιτική είναι το χρήμα, απλώς τώρα βρέθηκαν και κάποιοι χωρίς αναστολές για να το επικοινωνήσουν. 

Μόνο που στις επιχειρήσεις οι έξυπνοι είναι πολλοί και όταν κάποιος ανακαλύπτει την μία πλευρά του αγωγού που φέρνει το χρήμα, κάποιος άλλος μπορεί να ανακαλύψει την άλλη. Η Γκουίνεθ Πάλτροου για παράδειγμα, δεν έχει φήμη συμπαθούς κοριτσιού: έχει εμμονή με τις δίαιτες, με την πολυτέλεια, με τα πανάκριβα αντικείμενα, με όλα εκείνα που κάνουν την καρδιά των απανταχού sociétés να χτυπάει (λίγο) πιο δυνατά.

Και δεν έκανε και πολλά για να διαλύσει τον μύθο της ψηλομύτας, απαιτητικής, που λόγω ενός σχετικά ραφιναρισμένου γούστου ισοφάρισε την έλλειψη ταλέντου με την πώληση (μιας κάποιας) αισθητικής και ανοίχτηκε με επιτυχία στις μπίζνες. Κι αν μπορούσε να επεκταθεί κι άλλο πωλώντας χρυσή παρηγοριά στο κακό που βρήκε την Αμερική; Κι αν μπορούσε να αναπτύξει μια ρητορική που, ναι μεν, θα χάιδευε τον αναγνώστη του site της - του πανάκριβου Goop -, αλλά θα της έφερνε και επιπλέον χρήματα; Αυτό ήταν.

Με τον Τραμπ στη συγκεκριμένη θέση, βέβαια, να παραδίδει μαθήματα επιθετικού ή δόλιου μάρκετινγκ (με τόσους δεκτικούς μαθητές), η απάντηση στο τι είναι χειρότερο -να είσαι χαζή ή αναίσθητη και πνιγμένη στο χρήμα;- θα αργήσει.

Η αντι-Ιβάνκα, αντι-Τραμπ, ολοκαίνουρια Γκουίνεθ χρειάστηκε πολύ λίγο για να αναπτύξει το μάρκετινγκ του παρηγορητικού οπτιμισμού (ότι από την αναταραχή κάτι σπουδαίο μπορεί να ανατείλει και άλλα τέτοια) και να το θέσει σε εφαρμογή. Η γυναίκα, που όταν ο κόσμος ακόμη συνερχόταν από το χαστούκι της κάλπης δήλωνε ότι η νίκη του Τραμπ είναι κάτι συναρπαστικό, γιατί όλα βρίσκονται και πάλι στον αέρα και όλα παίζονται, δεν μιλούσε τυχαία: είχε ήδη κατά νου την προώθηση της πιο ακριβής gift list για τα φετινά Χριστούγεννα, με stylish πλυντήρια στεγνωτήρια των 2.500 δολαρίων και χαρτί υγείας των 950...!

O κόσμος ξεκάθαρα βαρέθηκε το πολιτικό κατεστημένο. Είναι σαν κάποιος να αναποδογύρισε τα πάντα και να τα πέταξε ψηλά και τώρα περιμένουμε να δούμε πώς θα προσγειωθούν. Είναι πολύ σημαντικό για 'μένα, τώρα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, να δημιουργήσω μία κοινότητα και να θυμίσω σε όλους ότι πρέπει να δημιουργούμε περιβάλλον ειρήνης και κατανόησης», σχολίαζε, φαινομενικά ανόητα και ρηχά, η Πάλτροου, αμέσως μετά τη νίκη του Τραμπ. Τα φαινόμενα αποδεικνύουν ότι τέτοιου είδους γυναικεία πρότυπα, λίγο ψευτο-αφυπνισμένα, λίγο με κοινωνικές ευαισθησίες και πάντα πανάκριβα, έχουν μεγάλη επιτυχία. Όμως, ανάμεσα σε τέτοιες ανοησίες και άλλες παρόμοιες, η Πάλτροου ήδη σερβίριζε στο site της μία από τις ακριβότερες λίστες -προτεινόμενων- δώρων.

Λόγου χάριν, στην κατηγορία που η ίδια έχει τιτλοφορήσει ως «πολυτελή κοσμήματα που εγγυημένα την κάνουν να χαμογελά», ο απαιτητικός και γαλαντόμος χρήστης μπορεί να βρει ένα ζευγάρι σκουλαρίκια αξίας 437.400 λιρών (σε ευρώ μόλις 524.880) ή ένα μικροσκοπικό μηχάνημα πυελικού μασάζ, στην τιμή των 200 ευρώ, το οποίο προτείνεται και ως το «δώρο για τον καλύτερο οργασμό». Φυσικά, υπάρχει και ειδική κατηγορία στο site για να μην ξεχνά κανείς ότι είναι άνθρωπος, πάνω απ' όλα: στην κατηγορία «δώρα για φιλάνθρωπους» μπορεί κανείς να χρηματοδοτήσει τις σπουδές ενός φοιτητή ή έστω ένα μέρος τους και η χριστιανική πράξη της ημέρας με ένα κλικ μόλις σημειώθηκε... 

Σε καιρούς κρίσης δεν είναι κακό να βλέπει κανείς μπροστά.Η Πάλτροου, επιχειρηματικά τουλάχιστον, το αντιμετώπιζε σωστά, έξυπνα και κυρίως με ειλικρίνεια όλο αυτό. Πολυτέλεια πουλούσε και έναν τρόπο ζωής που μόνον οι έχοντες πολλά χρήματα θα μπορούσαν να ακολουθήσουν. Αλλά ανάμεσα στις 10 κομμώσεις που είναι της μόδας φέτος και στα 20 τσαντάκια που θα σου αλλάξουν τη ζωή, εμβόλιμα τρία άρθρα για τις εξελίξεις στον Λευκό Οίκο και κάτι από πώληση παρηγοριάς δίπλα σε μονόπετρα, θεωρείται από ανέκδοτο μέχρι εκμετάλλευση. Με τον Τραμπ στη συγκεκριμένη θέση, βέβαια, να παραδίδει μαθήματα επιθετικού ή δόλιου μάρκετινγκ (με τόσους δεκτικούς μαθητές), η απάντηση στο τι είναι χειρότερο -να είσαι χαζή ή αναίσθητη και πνιγμένη στο χρήμα;- θα αργήσει.  

5

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Άντονι Μπλίνκεν θα προσπαθήσει να λήξει τον πόλεμο σε Γάζα και Λίβανο μέχρι τη λήξη της θητείας του

Διεθνή / Ο Άντονι Μπλίνκεν θα προσπαθήσει να λήξει τον πόλεμο σε Γάζα και Λίβανο μέχρι τη λήξη της θητείας του

«Θα επιμείνουμε στις προσπάθειες για τον τερματισμό του πολέμου στη Γάζα και στον Λίβανο, καθώς και για την αύξηση της ανθρωπιστικής βοήθειας στην περιοχή» επισήμανε ο Άντονι Μπλίνκεν
LIFO NEWSROOM
Η Ιρλανδία κατηγορεί το Ισραήλ για γενοκτονία - Συντάσσεται με τη Νότια Αφρική και προσφεύγει στη Χάγη

Διεθνή / Η Ιρλανδία κατηγορεί το Ισραήλ για γενοκτονία - Συντάσσεται με τη Νότια Αφρική και προσφεύγει στη Χάγη

Το ιρλανδικό κοινοβούλιο ενέκρινε μια μη δεσμευτική πρόταση που συμφωνεί ότι «η γενοκτονία διαπράττεται μπροστά στα μάτια μας από το Ισραήλ στη Γάζα».
LIFO NEWSROOM
«Χρησιμοποιούνται σαν ταξί»: Η αλματώδης αύξηση των ιδιωτικών πτήσεων εκτοξεύει τις εκπομπές που θερμαίνουν το κλίμα

Διεθνή / «Χρησιμοποιούνται σαν ταξί»: Η αλματώδης αύξηση των ιδιωτικών πτήσεων εκτοξεύει τις εκπομπές που θερμαίνουν το κλίμα

Μεταξύ 2019 και 2023, παρακολουθήθηκαν σχεδόν 19 εκατομμύρια πτήσεις από περίπου 25.000 ιδιωτικά αεροσκάφη, με πολλά από αυτά να πραγματοποιούν διαδρομές κάτω των 500 χιλιομέτρων
LIFO NEWSROOM
Πόσα έβγαλαν σε μία μέρα οι 5 πλουσιότεροι επιχειρηματίες από την νίκη του Τραμπ

Διεθνή / Αυτοί οι 5 δισεκατομμυριούχοι έβγαλαν εξωφρενικά κέρδη από τη νίκη του Τραμπ

«Ζαλίζουν» τα κέρδη που αποκόμισαν πέντε από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου τα τελευταία 24ωρα, καθώς η Wall Street έκανε «ράλι», έπειτα από την εκλογική νίκη του Ντόναλντ Τραμπ, που εκτιμάται ότι θα φέρει οικονομική ευημερία
LIFO NEWSROOM
Nissan: Κάνει 9.000 απολύσεις στο πλαίσιο σχεδίου «έκτακτης ανάγκης»

Διεθνή / Η Nissan κάνει 9.000 απολύσεις λόγω της απειλής από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα

Η Nissan αναγκάστηκε να λάβει «επείγοντα μέτρα», καθώς ο ανταγωνισμός από τις κινεζικές εταιρίες στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βάζει «δύσκολα» στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες 
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Πολύ καλά κάνει.Αχ αυτή η επιχειρηματκότητα! Πόσο φθόνο, πόση ζήλεια, πόσα κόμπλεξ, πόσα να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα βγάζει την επιφάνεια!
Αρθρο γεμάτο εμπάθεια. Η Πάλτροου προέρχεται από οικονομικά ευκατάστατη οικογένεια πέρα απο την καριέρα και περιουσία που έχτισε μόνη της στην πορεία. Προφανώς το σάιτ της απευθείνεται σε συγκεκριμένο αγοραστικό κοινο καθώς και η "λίστα δώρων" της. Το ίδιο συμβαίνει και με περιοδικά όπως η Vogue, Tatler, Vanity Fair. Αν ο καθένας διαβάζοντάς τα ψέυδεται ότι μπορεί να τα αποκτήσει τότε έχει πολύ λάθος κρίση. Επίσης η κατηγοριοποίηση χαζή η΄αναίσθητη και πνιγμένη στο χρήμα χρυσώνει λίγο το χάπι σε κάποιους. Κοινώς ασ κάνω κάποιον λίγο κατώτερο για να νιώσω ανώτερος.
Με το Goop γελάει όλη η Αμερική χρόοοοοοονια τώρα. Τι συζητάμε για "εμπάθεια" της κ.Γαλανοπούλου. Και λίγα της σέρνει! Επιπλέον καμμία σχέση με τα glossies περιοδικά που αναφέρονται τα οποία βασίζονται σε τεράστιο επαγγελματισμό και τους καλύτερους στο είδος τους. Εκεί ελέγχονται για οτιδήποτε λένε (και ελέγχονται αυστηρά) όσο κι αν απευθύνονται επίσης σε κοινό με έφεση στην πολυτέλεια (ή έφεση στην ονειροφαντασία...στο escapism ελληνιστί!). Αλλά το πιο σημαντικό: κι άλλοι διάσημοι προέρχονται από οικονομικά ευκατάστατες οικογένειες που έχτισαν καριέρες και περιουσίες με την σειρά τους αλλά κάτι κάνουν και για το κοινωνικο σύνολο πέραν από business και PR.
Με κάλυψες πλήρως με όσα έγραψες, δεν αντιλαμβάνομαι βέβαια προς τι τόση εμπαθεια και που αποσκοπεί ακριβώς το άρθρο...@Καραβαν η Paltrow έχει αξιοποιήσει πλήρως προς όφελος της την "αντιπάθεια" των μέσων Αμερικανών προς όφελός της, καθώς η αντιπάθεια αυτή της εξασφαλίζει ότι θα είναι πάντα μέρος της συζήτησης και θα προβάλλεται παντού δείχνοντας παράλληλα στο αγοραστικό της κοινό -που δεν είναι ο μέσος Αμερικανός αλλά η ελίτ- ότι "κοιτάχξτε αυτά που προτείνω είναι πολύ ιδιαίτερα για να τα καταλάβει ο απλός λαουτζίκος, οπότε ψωνίστε για να νιώθετε ακόμη πιο ξεχωριστοί", οπότε όσο γελά η Αμερική μαζί της, ο τραπεζικός της λογαριασμός φουσκώνει κατά μερικά εκατομμυριάκα κάθε φορά! Η Paltrow έχει πετάξει βλακείες πολλές φορές γιατί δε ζει τη ζωή ενός μέσου πολίτη, η πραγματικότητά της είναι άλλη αλλά η άποψη μου είναι ουδέτερη, δε με ενοχλεί ούτε με νοιάζει αν έχει φιλανθρωπικό έργο - μπορεί κ να έχει δεν το γνωρίζω - αλλά τόση δριμεία κριτική δε θεωρώ ότι την αξίζει και μου βγάζει και μια μίζερη κακομοιριά το άρθρο. Στην τελική η Παλτροου δεν κλέβει κανέναν,προτείνει πανάκριβα προϊόντα σε ανθρώπους που μπορούν να τα αγοράσουν, δεν είδα κανένα να κράζει πχ το Di Caprio που το παίζει οικολόγος αλλά τα καλοκαίρια κάνει διακοπές στα πανάκριβα γιοτ των πιο διεφθαρμένων μεγιστάνων του πλανήτη και το ίδρυμα του για την προστασία του περιβάλλοντος ξέπλενε χρήμα για διεφθαρμένη εταιρεία που κατηγορείται για την καταστροφή των δασών του Βόρνεο...
Θα συμφωνήσω και εγώ. Η σελίδα της είναι μαγαζί, για να υπάρχει σημαίνει ότι κερδίζει. Φυσικά και υπάρχει κρίση και δεν μπορώ να πάω να αγοράσω τίποτε από αυτά που πωλούνται στο golden hall όπως και οι περισσότεροι, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι οι τσάντες burberry δεν έχουν και το αγοραστικό κοινό τους στην Αθήνα και ότι θα πρεπε να κοροϊδεύουμε το εμπορικό που τις πουλάει.Να προσθέσω ότι συμπαθώ την Paltrow για το προφίλ που βγάζει προς τα έξω, το προφίλ μιας γυναίκας που αποδέχεται την ηλικία της και δεν παραμορφώνεται με πλαστικές, ποζάρει αμακιγιάριστη και απλά ντυμένη. (ε τώρα δεν ξέρω αν το απλά της κοστίζει )