Σάλος από τα σκίτσα του Charlie Hebdo για τον μικρό Αϊλάν

Σάλος από τα σκίτσα του Charlie Hebdo για τον μικρό Αϊλάν Facebook Twitter
27

Δίχασε για ακόμη μία φορά το κοινό του, το περιοδικό Charlie Hebdo, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις με το πρωτοσέλιδο και τα σκίτσα του στο τελευταίο τεύχος. 

Σάλος από τα σκίτσα του Charlie Hebdo για τον μικρό Αϊλάν Facebook Twitter

Στο πρώτο σκίτσο απεικονίζεται ο νεκρός τρίχρονος Αϊλάν, το σώμα του οποίου ξεβράστηκε στις τουρκικές ακτές όταν η οικογένειά του απέτυχε να φτάσει στην Κω. Το σκίτσο έχει τίτλο: «Τόσο κοντά στον στόχο του...» ενώ ακριβώς δίπλα βρίσκεται μια διαφημιστική πινακίδα που παραπέμπει στη γνωστή αλυσίδα φαστφούντ McDonald's και η οποία γράφει: «Δύο παιδικά μενού στην τιμή του ενός».

Σάλος από τα σκίτσα του Charlie Hebdo για τον μικρό Αϊλάν Facebook Twitter

Στο δεύτερο σκίτσο η λεζάντα αναφέρει «Να η απόδειξη πως η Ευρώπη είναι χριστιανική». Από κάτω ένας άνδρας που μοιάζει στον Χριστό  περπατά στο νερό, και κάτω από αυτή την εικόνα γράφει «οι χριστιανοί περπατούν στο νερό» ενώ δίπλα σε ένα παιδί που βυθίζεται γράφει «τα παιδιά των μουσουλμάνων βυθίζονται».

Το γαλλικό σατιρικό περιοδικό Charlie Hebdo μπορεί τώρα να αντιμετωπίσει νομικές ενέργειες για την υποκίνηση εγκλημάτων μίσους, μετά τη δημοσίευση των γελοιογραφιών για τον πνιγμό του 3χρονου Aylan Kurdi. Ο Peter Herbert, πρόεδρος της "Society of Black Lawyers", έγραψε ότι η ομάδα θα εξετάσει τις ενέργειες του Charlie Hebdo ως «υποκίνηση εγκλημάτων μίσους και διώξεων ενώπιον του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου».

 

 

 


Τον Ιανουάριο, ένοπλοι άνδρες οι οποίοι προσδιορίζονται ως μέλη της αλ-Κάιντα εισέβαλαν στα γραφεία του περιοδικού στο Παρίσι, σκοτώνοντας 11 ανθρώπους και τραυματίζοντας άλλα 11 άτομα.

Το περιοδικό είχε δημοσιεύσει γελοιογραφίες με τον Προφήτη Μωάμεθ.

27

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

12 σχόλια
Για να κανουν αγωγες στο περιοδικο για «υποκίνηση εγκλημάτων μίσους και διώξεων ενώπιον του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου» για να τα κονομησουν ειναι οκ. Αν εχουν καρυδια ας κανουν και εναντιον των τζιχαντιστων του ISIS
Τα σκιτσα ειναι μια χαρά. Ισα ισα που ειρωνευονται ευστοχοτατα τις διαφορες μεταξυ της Ευρωπης και των δυσκολιων που ζουν αλλοι ανθρωποι. Το σοκαριστικο ειναι οτι αντι να κανουν κατι να αντιμετωπιστουν τετοιες σοκαριστικες καταστασεις, αποφασιζουν να εναντιωθουν στην παρουσιαση αυτης της καταστασης...Ετσι δεν αλλαζει τιποτα.
Όλοι εσείς που βλέπετε χαλαρά την ισλαμοποίηση, πώς θα σας φαινόταν να έζωναν τον Παρθενώνα με δυναμίτη και να τον ανατίναζαν όπως έκαναν στην Παλμύρα;
Ρε τσάρλι, αγορίνα μου, χαλάρωσε λίγο... ασχοληθήκαμε μαζί σου, σε κλάψαμε, σε πονέσαμε (τη μέρα μάλιστα που σκοτώθηκαν στην Νιγηρία 2000 αθώοι, εμείς ασχολούμασταν με 11 δημοσιογραφίσκους που με κάποιο είδους "χιούμορ" προήγαγαν την ελευθερία του λόγου και των ιδεών). ΟΚ μαζί σου ως εδώ... δεν μας ξεφορτώνεσαι τώρα, που βάζεις το νεκρό παιδάκι για να κάνεις τα χούγια σου; άιντε μου και στο διάλο, να στο πω κι έτσι!!!
Βαθιά προκλητικά σκίτσα, το δεύτερο όμως ειδικά είναι μια ευθεία, καυστική απάντηση στις μυριάδες φωνές περί Ισλαμοποίησης της Ευρώπης, ως Χριστιανική ήπειρος. Είναι πασιφανές πως αντιτίθεται σε αυτές τις φωνές με πικρότατη ειρωνεία. Και ΝΑΙ, στη σάτιρα θα χρησιμοποιήσεις στερεοτυπικές εκφράσεις και πεποιθήσεις, θα τις τοποθετήσεις στη σφαίρα της υπερβολής και θα υπερπροβάλλεις τα ρατσιστικά τσιτάτα που ακούγονται ώστε να εκθέσεις ανεπανόρθωτα τους πραγματικούς υπευθύνους. Σάτιρα με το γάντι δε γίνεται παιδιά, με συγχωρείτε.
Τώρα μάλιστα. Μα έτσι πως πάει το πράγμα, δεν αποφεύγεται η ισλαμοποίηση της Ευρώπης, εκτός αν κάθε μουσουλμάνος βαπτίζεται χριστιανός με το που πατάει το πόδι του στην Ευρώπη. Είναι πολυπληθέστεροι, το έχεις καταλάβει;
Δε με ενδιαφέρει η "Ισλαμοποίηση" της Ευρώπης, διότι θεωρώ πως το δικαίωμα να πιστεύει κάποιος σε όποια θρησκεία επιλέγει είναι αναφαίρετο. Εγώ δεν είμαι Χριστιανός, πάντως, να φύγω από τη Χριστιανική σας Ευρώπη;
Συγγνώμη, αυτό κατάλαβαν από τα συγκεκριμένα σκίτσα; Ότι υποκινεί το μίσος;Είναι ένα θέμα το εάν μπορείς να κάνεις σάτιρα πάνω στον θάνατο ενός παιδιού και ιδίως με αυτόν τον τρόπο και είναι τελείως διαφορετικό θέμα να διαστρεβλώνεις το νόημα της σάτιρας αυτής.Συμφωνεί-διαφωνεί κάποιος με τον τρόπο που έθιξε το θέμα (προσωπικά το βρίσκω βάρβαρο) η σάτιρα εδώ στράφεται όχι κατά του Ισλάμ ή του παιδιού αλλά κατά της (χριστιανικής κατά τα άλλα) Ευρώπης και της "κουλτούρας" της.Στο μεν πρώτο σκίτσο σατιρίζει την Δύση των McDonald's, που βρίσκεται -κυριολεκτικά- στον "δικό της κόσμο"¨, στο δε δεύτερο σατιρίζει την "χριστιανική" Ευρώπη (ναι αυτής της θρησκείας που κηρύσσει την αγάπη).Αν κάποιος ξεπερνάει τα όρια της σάτιρας, δεν σημαίνει ότι πρέπει να του φορτώνουμε άσχετες κατηγορίες.
Αν ο σκιτσογράφος θέλει να σατιρίσει "την Δύση των McDonald's" ή την χριστιανική Ευρώπη, δεν βρίσκω πού κολλάει το άψυχο σώμα του Αϋλάν που ξεβράστηκε στην Τουρκία. Να υπενθυμίσω ότι η οικογένεια του Αϋλάν ζούσε επί τρία χρόνια στην Τουρκία και δεν είχε αιτηθεί άσυλο σε κάποια "δυτική" χώρα - τον Καναδά εν προκειμένω, αφού εκεί ζει η θεία και ο παππούς του αδικοχαμένου παιδιού. Ο λόγος που αποφάσισε ο πατέρας και μοναδικός επιζών της οικογένειας να κάνουν αυτό το τολμηρό ταξίδι ήταν γιατί στην Τουρκία δεν μπορούσε να πάρει μονομιάς μέσω Western Union τα 14.000 δολάρια που θα του έστελνε η αδελφή του από τον Καναδά για να κάνει εμφύτευση δοντιών. Το αφηγείται η ίδια η αδελφή σε βίντεο που υπάρχει στο youtube, ότι μόνο 1.000 δολάρια τη φορά μπορούσε να στέλνει και ο γιατρός ήθελε να πληρωθεί όλο το ποσό. Η Καναδική κυβέρνηση ισχυρίστηκε ότι δεν είχε αίτημα ασύλου από την συγκεκριμένη οικογένεια και ο Charlie Hebdo ορισμένες φορές το παρακάνει.Το μόνο πράγμα που μπορεί να κατηγορηθεί όχι μόνο η δύση αλλά όλες οι οργανώσεις είναι που δεν έχουν καταφέρει να πατάξουν τα κυκλώματα των διακινητών και δεν έχουν στείλει ανθρώπους να καταγράψουν τους πρόσφυγες που θέλουν να ζητήσουν άσυλο στην Ευρώπη και πάνε και θαλασσοπνίγονται.
Αυτό για όσους δήλωναν "Je suis Charlie" σαν τα πρόβατα επειδή το έκαναν όλοι για ένα like χωρίς να ξέρουν τι πρεσβεύει αυτό το περιοδικό. Ελπίζω τώρα να άλλαξαν γνώμη.
Οχι δεν αλλαξαμε γνωμη. Το "Je suis Charlie" αφορουσε στην ελευθερια του λογου. Προσωπικα διαφωνουσα και με σκιτσα τα οποια σατηριζαν τον Μωαμεθ, ομως σε καμια περιπτωση δεν μπορουσα η μπορω να δεχτω την αιματηρη επιθεση στα γραφεια τους. Αυτο που δεν καταλαβαινεις λοιπον, ειναι πως το "Je suis Charlie" αφορα στο κομματι της ελευθεριας και αμα δεν σου αρεσει αυτο που πρεσβευει αυτο το περιοδικο υπαρχει και νομιμη οδος.
Οπότε και το bullying ελευθερία λόγου είναι οπότε ας μην το καταδικάζουμε. Διότι το να επιτίθεται γενικά σε μια θρησκεία δεν αποτελεί ελευθερία λόγου αλλά εμμονή και καλλιέργεια μίσους προς αυτήν και κάθε άλλη θρησκεία. Το θέμα είναι ότι οι περισσότεροι που υποστήριζαν την ελευθερία λόγου όπως λες, στην πραγματικότητα υποστήριζαν ένα περιοδικό που δεν είχαν διαβάζει ούτε ένα τεύχος του. Απλά ήταν μόδα και την ακολούθησαν, μυρίστηκαν likes και το έκαναν. Πάντως, έχω να πω ότι όποτε μας βολεύει μιλάμε για ελευθερία λόγου και όποτε δε μας βολεύει κάνουμε τουμπεκί και συνεχίζουμε ωστόσο να το παίζουμε ελεύθεροι. Αυτό προς κάθε κατεύθυνση που έσπευσε να σχολιάσει το δικό μου σχόλιο...
@trollolo: Ώρες ώρες αναρωτιέμαι αν πραγματικά δεν καταλαβείνεις τι σου λέει ο άλλος ή κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις μόνο και μόνο για την αντίδραση. Το να μην δέχεσαι την δολοφονία κάποιου ανθρώπου για τις ιδέες του δεν σημαίνει οτι δέχεσαι και τις ιδέες του.
@scoop: Ώρες ώρες αναρωτιέμαι αν πραγματικά δε μπορείτε να δεχτείτε ότι δεν είστε οι πιο έξυπνοι άνθρωποι στον κόσμο ή ότι κάποιος ενδέχεται να έχει διαφορετική άποψη και αντίληψη των πραγμάτων από εσάς.
Αν δεν καταλαβαίνουν από σκληρή σάτιρα και πού στοχεύει, δεν τους φταίει το περιοδικό. Εδώ ένα ακόμη -πιο "βατό"- σχόλιο από τον ίδιο σκιτσογράφο (Riss):https://pbs.twimg.com/media/COeawC-WUAISg2l.jpg:large
η σάτιρα δε σημαίνει απαραίτητα γέλιο. σε όσους μας άρεσε δε σημαίνει πως αρχίσαμε να χαχανίζουμε. προσωπικά βούρκωσα, γιατί αυτό επιδιώκει κυρίως η σάτιρα και η ειρωνεία, τον εμπαιγμό τέτοιων καταστάσεων με στόχο την αφύπνιση.
Δεν εχει να κανει με το αστειο η οχι. Απλα οπως καταλαβαινεις ο τι γραψει το charlie hebdo ειδικα εδω και λιγο καιρο ειναι "σωστο", "καυστικο" και "καταφερει ισχυρο πληγμα κατα της καθεστηκυιας ταξης πραγματων"... ειδικα για τους ψαγμενους γαλλομαθεις; ουουου αστα... ιερη αγελαδα! Για εμας την αξεστη συντηρητικη μπιθουλαρια βεβαια ειναι προσβολη να χρησιμοποιειται μια τραγωδια για να προωθηθει το οποιοδηποτε επιχειρημα κατα του καταναλωτισμου και του πολιτισμου των μακντις, πραγμα πασιφανεστατο που δεν χρειαζεται καμια αποκωδικοποιηση για να γινει κατανοητο. Κατι βεβαια που καθιστα τη σατιρα ευτελη και φτηνιαρικη και απογοητευει μαλλον αυτους που... το καταλαβαν. Αν παλι εκληφθει ως χιουμορ μονο ως μαυρο μπορει να χαρακτηριστει. Προσωπικα επειδη εχω μια μανια με το συγκεκριμενο ειδος και εχω αφιερωσει παμπολλες ωρες σ' αυτο, το κατατασσω αναμεσα στα χειροτερα δειγματα που εχουν δει τα ματια μου. Σκεψου ποσο ευκολο ειναι να βγαλεις ενα σκιτσο με τους δολοφονηθεντες δημοσιογραφους και μια λεζαντα της πορδης οπως η ως ανω για να "καυτηριασεις", να "αφυπνισεις", να "προβληματισεις"...σιγα το κατορθωμα... ειναι τοσο αποκρουστικο οσο και οι δολοφονιες των εργαζομενων στο charlie hebdo!!!