Στο σημερινό «Α μπα»: δεκαεφτά χρονών

Στο σημερινό «Α μπα»: δεκαεφτά χρονών Facebook Twitter
86


__________________
1.


Αγαπητή μου Α,μπά,
Είμαι αρχιτέκτονας, γυναίκα, 30 χρονών με λίγη εμπειρία ακόμη. Τα τελευταία χρόνια είχα την τύχη να κάνω 1-2 δουλειές δικιές μου οι οποίες ευτυχώς πήγαν καλά. Τώρα δουλεύω στην υλοποίηση ενός σπιτιού και ο εργολάβος μου έχει σπάσει τα νεύρα. Κάθε φορά που με παίρνει τηλέφωνο μου μιλά υποτιμητικά, και σεξιστικά. Παράδειγμα, 'αγάπη μου γλυκιά δεν γίνεται να μπει εκεί η τουαλέτα άκου με που σου λέω', ΄κούκλα μου άκου λίγο, εκείνη η κολόνα πρέπει να μετακινηθεί' ' κουκλίτσα μου ξέρω τι κάνω άσε με να σου εξηγήσω τι πρέπει να γίνει'. Πες μου Λένα μου ... γιατί κάθε φορά θέλω να του σπάσω το κεφάλι από τα νεύρα, πώς να του απαντώ? Δυστυχώς ο συγκεκριμένος δεν είναι απλά ένας εργολάβος είναι και γνωστός με την οικογένεια που έχει το σπίτι άρα νιώθω ότι αν εκφραστώ όπως πραγματικά θέλω θα έχω πρόβλημα και με τους πελάτες μου. Επίσης δουλεύει παράνομα αφού δεν έχει άδεια εργολάβου, και αν και δεν ξέρω ακόμη αν η δουλειά του είναι καλή η όχι η εντύπωση που έχω για αυτόν είναι μηδαμινή. Αυτό που θα ήθελα να κάνω είναι να πάρω τηλέφωνο τους πελάτες και να τους πω ή βάζετε κάποιον νόμιμο εργολάβο ή φεύγω. 'Όπως καταλαβαίνεις αφού το σπίτι κτίζεται σαν μιλάμε δεν νομίζω ότι τους ενδιαφέρει αν φύγω, αφού θεωρούν ότι η δουλειά μου έχει γίνει. Καμιά συμβουλή? Ευχαριστώ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Δεν ισχύει ότι επειδή είναι γνωστός με την οικογένεια που έχει το σπίτι δεν μπορείς να εκφραστείς όπως θέλεις. Μεγάλο λάθος. Μόνο αν δεν κινδυνεύεις από τίποτα θα βάζεις τους άλλους στη θέση τους; Στις σχέσεις εξουσίας είναι που έχει σημασία τι κάνεις, εκεί χτίζεις όρια και δείχνεις χαρακτήρα. Δεν χρειάζεται να βρίσεις κάποιον για να τον σπρώξεις λίγο προς τα πίσω.


Πριν από λίγες μέρες παρακολουθούσα σε ένα εστιατόριο την μπαργούμαν που μιλούσε με κάποιον με κοστούμι που φαινόταν να έχει κάποιου είδους δουλειά εκεί, πούλαγε τα ποτά ή κάτι τέτοιο. Την είχε ταράξει στα honey και στα sweetie, δεν άκουγα τι ακριβώς της έλεγε αλλά γενικώς φαινόταν ένας διάλογος σαν αυτόν που περιγράφεις εσύ. Ε, από κάποιο σημείο κι αυτή άρχισε να τον λέει honey και sweetie, συνεχίζοντας την κουβέντα και χωρίς να αλλάξει ύφος. Η συζήτηση κόπηκε γρήγορα μετά από αυτό – δεν ξέρω αν έπαιξε ρόλο η αντίδραση της ή αν τελείωνε έτσι κι αλλιώς, αλλά πιστεύω ότι το χειρίστηκε πολύ καλά. Δεν προτείνω να κάνεις το ίδιο – εκτός αν θέλεις – απλώς θέλω να σου δείξω ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δώσεις σε κάποιον να καταλάβει ότι κάνει κάτι που δεν πρέπει να κάνει.


Αν είναι παράνομος εσύ έχεις το πάνω χέρι, και δεν το έχεις καταλάβει καν. Σκέψου τι θέλεις να κάνεις, το να αποχωρήσεις εξηγώντας τους λόγους δεν είναι κακή ιδέα. Τι σημασία έχει αν τους πονέσει ή όχι; Την δική σου σωτηρία της ψυχής ζητάς.

__________________
2.

Αγαπημένη μου Λένα,
Προχθές ήμασταν παρέα με κάτι φίλους όταν τέθηκε κάτι που με έβαλε σε σκέψεις. Είπε η μία κοπέλα ότι οι γονείς τις ήταν καλεσμένοι το σαββατοκύριακο σε ένα γάμο που ήταν vegan. Βασικά η νύφη και ο γαμπρός είναι vegan και θεωρούσαν ότι το φαγητό έπρεπε να ακολουθεί τα πιστεύω τους άρα ήταν vegan για όλους. Ο χορτοφάγος της παρέας είπε ότι καταλαβαίνει απόλυτα και ότι ούτε εκείνου του άρεσε που στον δικό του γάμο σέρβιρε κρέας στους καλεσμένους. Η γυναίκα του όμως δεν είναι χορτοφάγος άρα δεν είχε επιλογή. Χαρακτηριστικά είπε 'αν ο άλλος είναι ενάντια στο να σκοτώνει ζώα για κατανάλωση, τότε γιατί να το κάνει στον γάμο του? Συμφωνώ με αυτό. Δεν είμαι vegan, ούτε χορτοφάγος αλλά καταλαβαίνω απόλυτα την λογική. 'Όμως η υπόλοιπη παρέα είπε το εξής, καλείς κόσμο στον γάμο σου, αυτός ο κόσμος θα φάει πες 6 ώρες (τουλάχιστο) από τη ζωή του να έρθει για εσένα, το συγκεκριμένο ζευγάρι ήθελαν να παντρευτούν και παραθαλάσσια και ήταν και 2 ώρες οδήγημα, (2 να πας 2 να έρθεις), δεν πρέπει να τους ευχαριστήσεις και να τους σεβαστείς αναλόγως? Εδώ πρέπει να πω ότι αν και δεν είμαι vegan, γενικώς μ'αρεσει το φαγητό χωρίς κρέας, απλά από ότι ειπώθηκε (δεν ήμουν στον γάμο δεν ξέρω από πρώτο χέρι), το φαγητό δεν είναι απλά ότι ήταν vegan ήταν λίγο κιόλας, δηλαδή σαλάτες, χορταρικά και μακαρόνια σκέτα. Αν θέλεις να κάνεις vegan γάμο δεν θα έπρεπε να το σκεφτείς λίγο παραπάνω το μενού τουλάχιστο και να προσφέρεις του καλεσμένου σου κάτι ωραίο να φάει? Μετά ο χορτοφάγος της παρέας συνέχισε ότι αν σε καλούσε ένας μουσουλμάνος σπίτι θα περίμενες το ανάλογο μενού. 'Όμως η υπόλοιπη παρέα διαφώνησε λέγοντας ότι όχι απαραίτητα και όταν είναι καλεσμένοι κάπου περιμένουν ότι ο οικοδεσπότης θα σκεφτεί τους καλεσμένους του και όχι τον εαυτό του μόνο. Συμφωνώ και με τα 2 κατά κάποιο τρόπο, αν με καλούσε κάποιος μουσουλμάνος θα περίμενα όντως κάτι ανάλογο της δικής του διατροφής. Αν όμως καλούσα εγώ κάποιον μουσουλμάνο θα φρόντιζα να έχει κάτι και για εκείνον και για εμένα. Κάθε Χριστούγεννα, Πάσχα νηστεύω. Δεν το κάνω για θρησκευτικούς λόγους, περισσότερο το κάνω για την υγεία μου (οι μόνοι μήνες του χρόνου που δεν τρώω σοκολάτες και γλυκά). Όμως είμαι Χριστιανή (κοινωνικά όχι ενεργά) και αν δεν νήστευα θα το έλεγα δίαιτα άρα υπάρχει και ο θρησκευτικός λόγος (όσο λίγος και αν είναι). Αν όμως καλούσα κάποιον σπίτι μου τον καιρό της νηστείας θα είχα και κρέας αν ήταν κρεατοφάς, και γλυκό για επιδόρπιο άσχετα με το τι θα έτρωγα εγώ. Άρα τι είναι το σωστό τελικά? Υπάρχει σωστό ή είναι όπως το νιώθει ο καθένας?
- Άννα


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Το τυπικά σωστό πλέον είναι να φροντίζεις για τις διατροφικές συνήθειες των άλλων, δηλαδή να σκέφτεσαι και τους χορτοφάγους και τους βίγκαν στα τραπέζια. Κάποιοι χορτοφάγοι και βίγκαν σκέφτονται λιγότερο τους παμφάγους επειδή πιστεύουν ότι έχουν ηθικό πλεονέκτημα, αλλά όχι όλοι, όπως κάποιοι παμφάγοι αδιαφορούν παντελώς αν ο άλλος ζορίζεται και νομίζουν ότι η χορτοφαγία είναι να τρως αρνί. Χοντράνθρωποι υπάρχουν, γενικώς.


Συγκεκριμένα τώρα, συμφωνώ ότι ο καθένας στο γάμο του έχει δικαίωμα να προσφέρει ό,τι είναι σύμφωνο με την ιδεολογία του και τις παραδόσεις του και τον τρόπο ζωής του. Το ότι αυτοί είχαν λίγο φαγητό και άνοστο δεν εξηγείται με το ότι ήταν βίγκαν, αλλά με το ότι ήταν τσίπηδες ή χωρίς φαντασία. Το επιχείρημα «ταξίδεψα 4 ώρες για να έρθω στο γάμο σου άρα θέλω να φάω κάτι καλό» για μένα είναι αστείο, δεν μας λείπει το φαΐ σε αυτή τη χώρα, δεν πειράζει αν ένα απόγευμα δεν φας ακριβώς αυτά που σου αρέσουν, για τον γάμο πήγες, όχι για το φαγητό. Αν πήγες για το φαγητό, κρίμα που σε κάλεσαν.

__________________
3.

Είναι καλύτερο να αγωνίζεσαι ή να "μην μπλέκεσαι"; Ναι η απάντηση φαίνεται προφανής αλλά... Πρόσφατα παρακολούθησα μια φρικτή σχολική γιορτή για την 28η Οκτωβρίου γεμάτη εθνικιστικές π@π@ρες και ψαλμωδίες λες και έβλεπα εκδήλωση της ΧΑ. Και διαμαρτυρήθηκα στο διευθυντή κατ ιδίαν και του είπα πως αν επαναληφθεί θα διαμαρτυρηθώ και δημοσίως. Όταν το συζητησα με τον αντρα μου, μου είπε πως είναι καλύτερα να "μην μπλέκω" γιατί "δε βαριέσαι ποιος τα θυμάται αυτά" και "σιγά μην πρόσεχε κανένας". Το αυτό και όταν έγινα μέλος στο ΔΣ του συλλόγου γονέων, αυή τη φορά και από άλλους γονείς, "που πας τώρα να μπλέξεις" "άλλη δουλειά δεν έχεις" και πάει λέγοντας. Αλλά εγώ πιστεύω πως μονο έτσι μπορείς να κάνεις κάτι, μπορεί από τα έργα του συλλόγου να μην ωφεληθεί άμεσα το παιδί μου αλλά το παιδί του φίλου, του γείτονα, τελος πάντων κάποιο παιδί. Μπορεί να μην ακούνε τι λένε στη γιορτή αλλά και ΕΝΑ να ακούσει όφελος είναι. Στο κάτω κάτω επειδή κανεις δεν θέλει "να μπλέξει" τελικά αυτοί που "μπλέκουν" είναι κάτι άχρηστοι που κάνουν ότι κάνουν για προσωπικό όφελος. Είτε αυτο λεγεται σύλλογος γονέων, είτε βουλή. Αλλά από την άλλη βλέπω τους γύρω μου που δεν "μπλέκουν" και περιμένουν απλώς να περάσουν τα τρία χρόνια του γυμνασίου και να περάσει αυτη η τετραετία και δεν βαριέσαι πάμε για καφέ αντί να πάμε στη συγκέντρωση των γονέων και εμφανίζονται στο σχολείο μία φορα το χρόνο και ούτε αγχώνονται για την εκπαιδευση που παίρνει το παιδί τους ούτε τους νοιαζει που η στέγη σταζει στο σχολειο και οι ταξεις είναι παγωμένες γιατι "ελα μωρέ ενας χρόνος εμεινε μετά θα πάει στο λύκειο". Και είναι πολλοί ρε γαμώτο και τους ψιλοζηλεύω, αλλά δεν μπορώ να "κάτσω στ αυγά" μου ειδικά όταν πρόκειται για τα παιδιά μου.
Το ίδιο και για κάποιες άλλες οργανώσεις που δραστηριοποιούμαι (για τα ανθρώπινα δικαιώματα κλπ) με εξαίρεση τα ίδια τα μέλη της οργάνωσης όλοι οι υπόλοιποι (ΠΟΛΛΟΙ) μολις ακούνε που θα πάω ή τι κάνω "Καλά τρελλή είσαι ;που πας να μπλέξεις;". Δεν είμαι καμμία σουπερ αλτρουίστρια αλλά πιστεύω πως για κάποια πράγματα αξίζει να παλεύεις ακόμα και αν δεν αλλάξει κάτι "στον καιρό σου". Αυτό θέλω να το βλέπουν και τα παιδιά μου, να βλέπουν ότι για κάποια πράγματα αξίζει περισσότερο να μιλάς παρά να "μην μπλέκεις" Ετσι δεν αλλάζει τελικά ο κόσμος;


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Ναι, έτσι. Εσύ κάνε αυτό που νιώθεις ότι είναι σωστό και εύχομαι τα παιδιά σου να ακολουθήσουν τον δρόμο σου.

__________________
4.

Αλήθεια, γιατί σου άρεσε τόσο το Girl on the train; Του εχεις 5 αστερια στο goidreads. Το βρήκα κάτω του μετρίου, ειδικά άμα έχεις διαβάσει Gillian Flynn. Γενικά, τα girl κάτι έχουν γίνει προφανέστατα μόδα που ήδη ξέφτισε και θα προτιμούσα να διαβάσω το καινούργιο 50shades of κάτι παρά άλλο ένα τέτοιο βιβλίο. Με ενδιαφέρει η γνώμη σου στα βιβλία ακόμη, αν και από σένα πήρα το Νευρομαντη και το παράτησα. Όμως θέλω να την εξερευνήσω λίγο ακόμα.
ΥΓ: πάντως, αν και δεν έχουμε ίδιο γούστο στα βιβλία, με έχεις ψήσει για Mad Men.

- Μαλαπέρδας


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Η συγκατάβαση και το πατρονάρισμα δεν προωθούν τον διάλογο.


ΥΓ. Δεν ήξερα ότι το negging έχει επεκταθεί στα λογοτεχνικά.

__________________
5.

Λενα θα ηθελα τη συμβουλη σου. Ειμαι 34 χρονων. Η ζωη μου, μια ζωη κουβαρι. Προσωπικα, οικογενειακα, επαγγελματικα, οικονομικα χαλια. Παω να κανω ενα βημα μπροστα και ολα καταρρεουν. Ολα διαλυονται και μενω παντα με αναπαντητα γιατι. Ολα στραβα, χρονια τωρα. Αυτο ισχυει και για τους γονεις και για τα αδερφια μου, αλλα σε μενα περισσοτερο. Δεν θα επεκταθω. Προσφατα μπηκα σε πειρασμο και επισκεφθηκα μια χαρτοριχτρα. Απο περιεργεια, οχι για να παρω τοις μετρητοις ο,τι μου πει. Βρηκε πραγματα απο το παρελθον. Για το μελλον, θα το δειξει ο χρονος. Με προβληματισε παρα πολυ το εξης: Τα εριξε τρεις φορες και παντα εβγαινε το ιδιο χαρτι, στο ιδιο σημειο και τις τρεις φορες, το χαρτι αυτο υποδηλωνει οτι σου εχουν κανει μαγια. Το ειδα και τις τρεις φορες. Γνωριζω οτι υπαρχουν πολλοι που κοροιδευουν τους πελατες τους για οικονομικο οφελος, γνωστο αυτο. Μου ειπε οτι ειναι μαγια που εχουν κανει στην οικογενεια μου εδω και πολλα πολλα χρονια, εχουν πιασει και εμενα και εκει οφειλονται ολες οι καταστροφες μου. Δεν θα την πιστευα. Ομως, εκεινη τη στιγμη ξερεις τι θυμηθηκα; Η μητερα μου, ειναι καλα στα μυαλα της δεν υπαρχει αμφιβολοια, μας εχει πει οτι στο πατρικο σπιτι του πατερα μου ειχε δει βιβλια μαγειας και διαφορα που σχετιζονταν με τη μαγεια. Οι προγονοι μου εκαναν μαγια. Ο πατερας μου δεν το αρνειται. Ο τελευταιος που ασχοληθηκε ηταν ο πατερας του πατερα μου. Συγγενεις του πατερα μου το επιβεβαιωνουν. Απο παρα πολλα χρονια πισω ασχολουνταν. Φοβαμαι. Τι να κανω; Η χαρτοριχτρα μου ειπε οτι μπορει να τα λυσει. Δεν θελω να μπλεξω μαζι της. Πηγα στην εκκλησια και ρωτησα τον ιερεα. Μου ειπε να εξομολογηθω. Αυτο μονο. Και τι; θελω να απαλλαγω απο τα μαγια. Γιατι το προσπερασε; φοβηθηκε; Σχεδον ολοι θα με περασουν για τρελη η θα πουν να μην πιστευω τα χαρτια η οτι υπαρχουν τσαρλατανοι. Δεν μπορει ομως, ολοι μα ολοι οι συγγενεις μου να γνωριζουν για τα περιφημα και πετυχημενα μαγια των προγονων μας. Και ολα αυτα που ειχε βρει η μητερα μου πριν 40 χρονια; που να απευθυνθω; υπαρχει ειδικος ιερεας;


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Ο ιερέας δεν φοβήθηκε τα μάγια, αλλά δυστυχώς ούτε φοβήθηκε αρκετά για σένα ώστε να σε βοηθήσει.


Αγαπητή φίλη, επειδή οι πρόγονοι σου έκαναν μάγια, ό,τι και να σημαίνει αυτό, δεν σημαίνει ότι υπάρχει μαγεία. Η χαρτορίχτρα σε έπεισε επειδή είναι αυτή η δουλειά της. Βγάζει λεφτά χαϊδεύοντας κόσμο που δεν ξέρει πού να βρει νόημα.


Η ζωή σου έχει πάρει άσχημη τροπή για πολλούς λόγους, και κανένας δεν έχει να κάνει με τα μάγια. Απευθύνθηκες εκεί και προσπαθείς να το πιστέψεις επειδή δεν βρίσκεις άλλη εξήγηση. Εξηγήσεις υπάρχουν και πιθανόν να είναι και πολύ εύκολες, δεν τις βλέπεις επειδή είσαι μέσα στο πρόβλημα εδώ και χρόνια και αδυνατείς να το δεις από έξω. Η χαρτορίχτρα όμως το είδε αμέσως, όχι επειδή είναι μάγισσα. Επειδή είναι προπονημένη στο να καταλαβαίνει τι πρόβλημα έχει αυτός που την επισκέπτεται. Μη νομίζεις ότι τα ανθρώπινα προβλήματα έχουν τρομερή ποικιλία. Λίγα είναι αυτά που δεν έχει ακούσει ακόμα.


Υπάρχει κάποιος που μπορεί να σε βοηθήσει, και είναι ένας και μοναδικός. Ο εαυτός σου. Δεν ξέρεις πώς, αλλά μπορείς. Γι'αυτό, ξεκίνα θεραπεία για να μάθεις πώς από αβοήθητη μπορείς να γίνεις αυτόνομη και να βάλεις σε μια τάξη αυτά που έγιναν και αυτά που θα γίνουν.


__________________
6.


Γεια σου αγαπητή αμπα ! Εύχομαι να σαι καλά και συγχαρητήρια για τη στήλη ! Έφτασε η ώρα να κάνω και γω τη δική μου ερώτηση . Πότε φεύγουμε από μια σχέση γενικότερα ? Πότε καταλαβαίνουμε ότι ήρθε η ώρα να φύγουμε ? Πιο συγκεκριμένα τώρα , είμαι με ένα παιδί τους τελευταίους 5 μήνες και αρχικά όλα έδειχναν πολύ όμορφα .Εκείνος δεν ανοίγεται εύκολα και τις προάλλες μου είπε πάνω σε μια συζήτηση που είχαμε ότι υπάρχουν πράγματα που δεν έχει νιώσει την ανάγκη να τα μοιραστεί με κανέναν και άρα ούτε μαζί μου. Το θέμα είναι ότι εγώ του έχω εκμυστηρευτεί τα προσωπικά μου και γενικά είμαι πιο ανοιχτή. Όταν λοιπόν μου το είπε αυτό ένιωσα ένα χτύπημα . Του έχω δώσει ο,τι έχω ενώ αυτός όχι. Εγώ πάλι δε λειτουργώ έτσι , Είμαι πολύ δοτική και μου αρέσει να δίνω πράγματα αλλά θέλω να νιώθω ότι και άλλος μου δίνει πίσω κάτι .Δεν είναι άδικο ; Το να έχεις ανοιχτεί εντελώς σε έναν άνθρωπο και αυτός όχι ; Ένιωσα εκτεθειμένη. Μετά κάτι άλλο που με στεναχώρησε είναι ότι σε μια άλλη συζήτηση μου είπε πως δεν έχει απαιτήσεις από τους αγαπημένους του . Και σε ρωτάω βρε αμπα, είναι δυνατόν κάποιος να μη περιμένει πράγματα από τους αγαπημένους του ; Όταν του είπα ότι μάλλον δε ξέρει τι ζητάει από τις διαπροσωπικές σχέσεις του μου είπε ότι έχω δίκιο. Εμένα δεν μου αρέσει όλο αυτό που γίνεται. Δε θέλω να μαι με έναν άνθρωπο που δε μου ανοίγεται πλήρως , ούτε με κάποιον που δεν έχει απαιτήσεις από την σχέση του. Το λογικό είναι να χωρίσω αλλά γιατί μου είναι τόσο δύσκολο ; Γιατί οι χωρισμοί είναι δύσκολοι ; Όσο σκέφτομαι όλα αυτά που ζήσαμε μαζί , αυτά που μοιραστήκαμε , τα συναισθήματα που νιώσαμε , θλίβομαι που πρέπει να τα αφήσω πίσω . Δε ξέρω αν είμαι έτοιμη ακόμα.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
-Ζυμαρι


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Δεν θυμάμαι αν το έχω ξαναγράψει, αλλά είναι κάτι που έχω συνειδητοποιήσει κυρίως μέσα από τη στήλη και ακόμα δεν μπορώ να το ερμηνεύσω: οι millennials πιστεύουν ακράδαντα, στα μύχια της ψυχής τους, (σε αυτούς το παρατηρώ, δεν ξέρω αν επεκτείνεται σε άλλες ηλικίες, μάλλον ναι) ότι το «δίκαιο» είναι να είναι όλα, μα όλα, απολύτως τα πάντα, άσχετα με το αν χρειάζεται προσπάθεια, ικανότητες ή σκέτη τύχη, ίσα μοιρασμένα. Ούτε ακριβώς αυτό: δεν τους ενδιαφέρει να έχει οποιοσδήποτε άλλος όσα έχουν οι ίδιοι – αυτό περιέργως καταλαβαίνουν ότι δεν γίνεται – αλλά να παίρνουν ακριβώς ό,τι δίνουν, αν όχι περισσότερο. Προσοχή: δεν το εύχονται, δεν το ελπίζουν, δεν το απαιτούν, έστω με εκβιασμό ή με βία. Το περιμένουν, αυτονόητα, και πέφτουν από τα σύννεφα όταν δεν συμβαίνει. Όταν μοιράζεται κάτι, περιμένουν να λάβουν το μερίδιο τους. Ταυτόχρονα, δεν νιώθουν την υποχρέωση να ανταποκριθούν στα ίσα όταν κάποιος τους δίνει κάτι, η ανταπόδοση είναι αυτονόητη κυρίως μονόπλευρα. Επίσης, ενώ η λέξη «αδικία» είναι καραμέλα, δεν υπάρχει η ίδια αγωνία για την δικαιοσύνη.


Η λέξη «αδικία» ως προς αυτό είναι η μια από τις πιο κακοποιημένες λέξεις. Σε αυτή την ερώτηση, η κοπέλα έχει την ειλικρινή απαίτηση να της δίνει ο άλλος ό,τι δίνει η ίδια, επειδή απλώς τα δίνει. Επειδή αυτή κάνει κάτι, το δίκαιο είναι να το εισπράττει σε ίσες ποσότητες. Και δεν συμβαίνει, και το χαρακτηρίζει «άδικο». Δεν το λέει με υπονοούμενα, δεν είναι το νόημα που προκύπτει από τα συμφραζόμενα. Το λέει με ακριβώς αυτές τις λέξεις: «Είμαι πολύ δοτική και μου αρέσει να δίνω πράγματα αλλά θέλω να νιώθω ότι και άλλος μου δίνει πίσω κάτι. Δεν είναι άδικο; Το να έχεις ανοιχτεί εντελώς σε έναν άνθρωπο και αυτός όχι;»


Αυτή η λογική έχει εμφανιστεί σε μορφή ερωτήσεων πάμπολλες φορές στο 'α μπα' και το βλέπω να κυριαρχεί εν μέρει και στον δημόσιο διάλογο. Φυσικά, δεν το έβγαλαν οι νεότεροι από το μυαλό τους: η πεποίθηση ότι όλα πρέπει να είναι ίδια για όλους, ανεξάρτητα από τι έχουν καταφέρει, ανεξάρτητα αν το αξίζουν ή αν όντως το χρειάζονται, με την υποσημείωση ότι μερικοί είναι πιο ίσοι από τους άλλους, είναι κυρίαρχο πολιτικό κλίμα. Από πολιτικό τυχοδιωκτισμό όμως, που μεν κυριάρχησε για δεκαετίες αλλά συνέβαινε με την επίγνωση ότι όλοι υποκρινόμαστε, τώρα στην επόμενη γενιά έχει καταλήξει ως η μόνη αλήθεια, όχι στο μοίρασμα των αγαθών, αλλά στο μοίρασμα των πάντων. Και όταν λέμε μοίρασμα, δεν εννοούμε το σοσιαλιστικό, εννοούμε το τι έδωσα και τι πήρα, οι άλλοι ας κάνουν ό,τι νομίζουν.


Είπα ότι δεν μπορώ να το ερμηνεύσω, αλλά φυσικά έκανα την απόπειρα. Με απασχολεί ιδιαίτερα γιατί ενώ οι συμπεριφορές μεταξύ διαφορετικών λαών δεν διαφέρουν ιδιαίτερα, τη συγκεκριμένη την βλέπω μόνο στην Ελλάδα. Νομίζω ότι εξηγείται ιστορικά/πολιτικά. Εδώ θα μπορούσα να συμπληρώσω το «γι' αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε». Είναι πρόσφατη θεωρία, δεν ξέρω. Πείτε κι εσείς.

_________________
7.

Α μπα και αναγνώστες χαιρετώ !
Είμαι 17 κ πριν μερικούς μήνες ( ειλικρινά δε μπορώ να θυμηθώ πόσους , ίσως 6?7? ) τα είχα με ενα παιδι με το οποίο συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε. Τελικά έγινε αλλά εγώ σε κάποια φάση πονούσα πολύ και του είπα να σταματήσει. Εκείνος δεν το έκανε και μουρμούρισε ότι αν δε γίνει τώρα , θα πονάω κάθε φορά. Εκείνη την ώρα δε κατάλαβα καλά τι γινόταν οπότε δεν αντέδρασα. Με το καιρό όμως νιώθω ανάμεικτα συναισθήματα. Νιώθω θυμό και έχω ανεξήγητα νεύρα , είμαι λυπημένη κ έχω παραιτηθεί από σχεδόν τα πάντα . Αυτόν αναγκαστικά τον βλέπω κάποιες φορές λόγω φροντιστηρίου και τον σιχαίνομαι , τον μισώ. Θέλω να πάθει κακό, αλήθεια . Στη μητέρα μου μίλησα μετά από μήνες γιατί γενικά είναι συντηρητική κ πιστεύει πως μια κοπέλα πρέπει να έχει ολοκληρωμένη σχέση μετά τα 18-19, οπότε φοβόμουν πολύ . Όταν της μίλησα αρχικά αρνιόταν να το δεχτεί αλλά με τα πολλά θα πάω σε ψυχολόγο (όλο αναβάλλεται όμως ) . Έχω σκεφτεί να τηλεφωνήσω στο χαμόγελο του παιδιού αλλά ντρέπομαι. Τι να πω? Δε ξέρω ούτε εγώ τι μου έχει συμβεί . Φοβάμαι ότι δε θα με πιστέψουν, ότι θα υποτιμήσουν αυτό που συνέβη. Α μπα φέτος δίνω, θέλω να περάσω σε καλή σχολή κ δεν έχω τη παραμικρή όρεξη για διάβασμα ή οτιδήποτε άλλο. Δεν έχω ιδέα τι να κάνω πια... Ζητάω βοήθεια και κανείς δε μου τη δίνει. Θέλω να γίνω 18 να έχω την ευθύνη της ζωής μου, θέλω να πετύχω πράγματα, Θέλω να ταξιδέψω, να διαβάσω και να γεμίσω εμπειρίες αλλά όλα φαίνονται τόσο μαύρα και στάσιμα και μάταια ...
- Μαρενβ


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Πολυαγαπημένο κορίτσι.


Και τον έλεγχο της ζωής σου θα αποκτήσεις, και θα ταξιδέψεις, και θα διαβάσεις και θα γεμίσεις εμπειρίες. Δεν είναι μαύρα και μάταια τα πράγματα. Στενοχωρήθηκα πολύ με αυτό που έγραψες, αλλά αυτό που συνέβη δεν θα σε στιγματίσει, ούτε θα σε χαρακτηρίσει, ούτε μπορεί να σε σταματήσει να κυνηγήσεις τα όνειρα σου. Δυστυχώς, πάρα πολύ δυστυχώς, είναι κάτι που συμβαίνει πολύ συχνά, και με διάφορες μορφές έχει συμβεί σχεδόν σε όλες τις γυναίκες, πάνω από μια φορά, για να μην πω σε όλες. Όλοι και όλες καταλαβαίνουμε τι λες, και φυσικά σε πιστεύουμε, και φυσικά δεν το υποτιμούμε, και το Χαμόγελο του Παιδιού επίσης θα σε πιστέψει και δεν θα σε υποτιμήσει. Να πάρεις τηλέφωνο ναι, είναι πολύ καλή ιδέα. Μην αναβάλλεις άλλο τον ψυχολόγο, και αν δεν πιστεύεις ότι η μητέρα σου μπορεί να σε στηρίξει, κράτα τις απορίες σου για το τηλεφώνημα και για τον ψυχολόγο. Οι γονείς δεν είναι πάντα εξοπλισμένοι για να στηρίξουν τα παιδιά τους, δεν γίνονται σοφοί μόνο και μόνο επειδή έκαναν παιδιά.


Πολλές αγκαλιές από όλους μας, και αν θέλεις, στείλε μήνυμα να μάθουμε πώς τα πας.


86

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

20 σχόλια
Puma punku έχεις δίκιο. Εγώ που έδωσα τα σχετικά λινκ (βασικά, ο μόνος σε όλη τη συζήτηση που μπήκε στον κόπο να δώσει έστω ένα λινκ) από τη Νομική Αθηνών, την Γραμματεία Ισότητας των Φύλων και το Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, είμαι σκιτζής δικηγόρος του διαδικτύου. Ταυτόχρονα, εσύ που έβγαλες βιαστή έναν 17χρονο χωρίς κάποιο άλλο στοιχείο πέρα από την προσωπική σου γνώμη, είσαι ο σωστός/σωστή της παρέας. Πώς δεν το σκέφτηκα ο μαλάκας. Άκουσον, άκουσον, σε μια ιντερνετική συζήτηση να κάθομαι και να βρίσκω λινκ για το σχετικό ΦΕΚ και για τον επίσημο ορισμό του βιασμού από το Ελληνικό Κράτος και τη Γραμματεία Ισότητας των Φύλων, αντί να ακούσω πώς ορίζουν τον βιασμό η Σούλα, ο Μήτσος κι εσύ, που τα παίζετε στα δάχτυλα κάτι τέτοια και έχετε τελειώσει ο καθένας πέντε Νομικές. Εκτός αν η κακώς εννοούμενη ειδημοσύνη της ελληνικής κοινωνίας πιάνει μόνο εμένα και όποιον δεν συμφωνεί μαζί σου στο συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά για εσένα και όποιον συμφωνεί δεν ισχύει.Επίσης, στα πλαίσια της διαδικτυακής και όχι μόνο ευγένειας, μήπως μπορείς σε παρακαλώ να δώσεις εκείνο το λινκ από το οποίο άντλησες τον ορισμό του βιασμού; Αφού δεν τον έβγαλες από το κεφάλι σου, δεν θα είναι δύσκολο να με παραπέμψεις σε κάποια σοβαρή σελίδα (ολόκληρο διαδίκτυο γαρ). Το λέω γιατί μέχρις στιγμής ο μόνος επίσημος ορισμός στην διαδικτυακή μας συζήτηση είναι αυτός που έχω αναφέρει εγώ.
Δεν μας χ@ζεις ρε Νταλάρα, εσύ και τα δικηγοριλίκια σου; Άμα θες να υπερασπίζεσαι 17χρονους που μπορεί να έκαναν κάτι που βλάπτει σοβαρά συνάθρωπο, με τον εαυτό σου να τα συζητάς, όχι μαζί μου...
Δεν το παίζω μόνο εγώ δικηγόρος. Εσύ πριν από δυο ποστ μας έλεγες ότι ο τύπος είναι ξεκάθαρα βιαστής και ότι δεν παίζει ρόλο η ηλικία του. Εκεί τι έγινε; Εκείνη την ώρα δεν το έπαιζες εσύ δικαστής; Διάβασες ένα μήνυμα σε μια στήλη σαν αυτή που βρισκόμαστε, και αποφάνθηκες ότι ο τύπος είναι βιαστής και μάλιστα χωρίς το ελαφρυντικό της ηλικίας. Και μετά ήρθες και μας το είπες (και το είπες και στο 17χρονο κορίτσι που έγραψε το μήνυμα) με την σφραγίδα της αυθεντίας σου. Αλλά μόλις σου ζήτησα κάποιο ισχυρότερο επιχείρημα που να ενισχύει την άποψή σου, εσύ αντί να απαντήσεις άρχισες στο καπάκι να με κατηγορείς για δικηγοριλίκια. Αν ήθελες πραγματικά να βοηθήσεις την κοπελιά, θα έδινες κάποιο λινκ ή θα έλεγες κάτι τέλος πάντων που να ενισχύει την αξιοπιστία σου και να της δείχνει ότι δεν τα έβγαλες όλα από το μυαλό σου. Αλλά μέχρι στιγμής δεν το έχεις κάνει. Καταλαβαίνεις; Έχεις το θράσος και την ανωριμότητα να λες από το ίντερνετ σε μια 17χρονη ότι είναι θύμα βιασμού. Βιασμού! Όχι απάτης ή κλοπής, αλλά βιασμού. Ξέρεις τι ποινή επισύρει το συγκεκριμένο αδίκημα για το οποίο αποφάνθηκες από τον καναπέ σου ότι είναι ένοχο χωρίς ελαφρυντικά αυτό το αγόρι; Το λες έτσι, ελαφρά τη καρδία, αλλά όταν έρχεται η ώρα για επιχειρήματα βγάζεις εκνευρισμό, αντί να απαντήσεις με τη σοβαρότητα που απαιτεί η αρχική δήλωσή σου.Εσύ ρε υποστηρίζεις ότι της συνέβη κάτι δραματικό, όχι εγώ. Εσύ πρέπει να μας πεις κάτι σοβαρότερο από το 'δεν μας χ@ζεις ρε Νταλάρα'. Στον πούτσο σου τι έχεις πει προηγουμένως στο κορίτσι που έστειλε το μήνυμα. Στον πούτσο σου για την ψυχή της που μπορεί να δηλητηριάζεται από τα λόγια σου. Στον πούτσο σου αν θα μισεί τους άντρες από εδώ και πέρα ή αν θα έχει κόμπλεξ με το σεξ για τα επόμενα δεκαπέντε χρόνια, επειδή μαζευτήκατε εσύ κι η Σούλα και της είπατε ότι στα δεκαεφτά της έπεσε θύμα βιασμού από τον συνομήλικο πρώην της.Δεν καταλαβαίνεις ότι οι άνθρωποι είναι εξαρχής αθώοι; Μου λες στο τέλος ότι υπερασπίζομαι τον 17χρονο που μπορεί να έκανε κάτι σοβαρό στην κοπέλα (πριν από δυο ποστ, βέβαια, τον αποκαλούσες βιαστή χωρίς ελαφρυντικό ηλικίας). Δεν αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό το ΄μπορεί' (που εσύ η ίδια χρησιμοποιείς) γκρεμίζει όλη την προηγούμενη άποψή σου, που έλεγε ότι η ενοχή του είναι βέβαιη; Δεν αντιλαμβάνεσαι ότι δεν έχει σημασία αν εγώ έχω επιχειρήματα για την αθωότητά του ή όχι; Αν κάτι έχει σημασία, αυτό είναι να έχεις εσύ επιχειρήματα, που προσπαθείς να αποδείξεις την ενοχή του.Μην τρελαθούμε κιόλας. Δεν τον θεωρούμε εξαρχής ένοχο, και προσπαθώ εγώ να τον βγάλω λάδι. Αθώο τον θεωρούμε και προσπαθείς εσύ να τον βγάλεις εγκληματία.Αυτά. Δεν νομίζω πως χρειάζεται να το συνεχίσουμε. Γεια σου και να μου συγχωρείς τον όποιο εκνευρισμό μπορεί να βγαίνει από τα λόγια μου.
Clan, είσαι και θιγμένος εσύ;;γιατί;;Το θεμά σου είναι να μην καταγγελεται η βιαιότητα ενάντια στις γυναίκες για να μην μισήσουν οι γυναίκες τους άντρες; Όχι το να σταματήσει να υπάρχει βία ενάντια στις γυναίκες;; Το ότι είναι 17 χρονών, δεν σημαίνει ότι δεν είναι βιαστής. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο.Ο μόνος λόγος που απαντάω στο σχόλιό σου, δεν είναι για να πείσω εσένα και κάνενα που θα υποστήριζε ό,τι υποστηρίζεις εσύ. Ο μόνος λόγος που απαντάω είναι διότι είναι εξαιρετικά μεγάλο το ποσοστό βιασμών που δεν καταγγέλονται και δεν δικάζονται επειδή η δική του αντίληψη είναι η κυρίαρχη αντίληψη. "Μην τυχόν και πούμε για κάποιον ότι μπορεί να είναι βιαστής, γιατί θα στιγματιστεί". Το πως στιγματίζονται τα θύματα από τέτοιες κακοποιητικές συμπεριφορές, σαφώς δεν σε αφορά. Το πρώτο βήμα είναι τα θύματα να ζητήσουν βοήθεια και να ξέρουν ότι κάποιος θα τα πιστέψει. Αλλά ανίδεοι που τους νοιάζει μόνο μην τυχόν και τους φτύνουν οι γυναίκες, τέτοια πράγματα ούτε τους νοιάζουν, ούτε θα τα καταλάβουν. Θα ζητάνε λινκ από το διαδίκτυο,διότι μέχρι εκεί φτάνει η ασχετοσύνη τους. Όσο θα υπάρχουν άνθρωποι που θα λένε στα νέα κορίτσια "η πρώτη φορά πρέπει να πονέσει" ή "δεν έχει σημασία το ότι είπες δεν θέλω", αυτά που λες δεν θα τα εκλαβω ποτέ ως μια προσπάθεια υπεράσπισης ενός "αθώου", αλλά ως μία προσπάθεια αποσιώπησης των θυμάτων. Σου απαντάω επειδή αυτό το ποστ μπορεί να το διαβάζουν θύματα βιασμού, άνθρωποι-κυριώς γυναίκες-που έχουν υποστεί σεξουαλική παρενόχληση, άνθρωποι που έχει παραβιαστεί το σώμα τους και η γενετήσια ελευθερία τους. Αν έχεις λίγη ντροπή θα σταματήσεις να το παίζεις θύμα και αμερόληπτος υπερασπιστής της αθωότητας ενός 17χρονου-αν και δεν αναφέρεται πουθενά ρητά η ηλικία του- που πόνεσε και παραβίασε την θέληση και το σώμα ενός συνανθρώπου του. Αν δεν έχεις ντροπή θα πρέπει να κάνεις αυτοκριτική και πιθανά να έρθεις σε επαφή με ανθρώπους που είχαν παρόμοια εμπειρία. Παρόλα αυτά, να ξέρεις, ότι η γνώμη σου μου είναι αδιάφορη.
7. Οποιαδήποτε μη συναινετική πράξη κατά τη σεξουαλική επαφή θεωρείται βιασμός και προσβολή της γενετήσιας ελευθερίας. Η ηλικία του δράστη όπως και οι φορές επανάληψης του ίδιου αδικήματος κατά το παρελθόν, δεν έχουν καμία σημασία. Ούτως ή άλλως εφαρμόζεται διαφορετικά η νομοθεσία για τους ανήλικους δράστες και αυτό είναι αρκετό. Αυτό συμβαίνει με οποιοδήποτε άλλο αδίκημα και ο βιασμός δεν αποτελεί εξαίρεση.Το επιχείρημα "ήταν πιτσιρικάς και δεν ήξερε", εξουδετερώνεται όταν σκεφτούμε οποιαδήποτε άλλη συνθήκη που ένας άνθρωπος λέει "πονάω, σταμάτα αυτό που κάνεις". Το "θα κάνω ό,τι γουστάρω επειδή η άλλη δεν με σαπίζει στο ξύλο ή δεν ουρλιάζει φωτιά-φωτιά" δεν είναι επιχείρημα και πολλά θύματα βιασμού αδυνατούν να αντιδράσουν λόγο του σοκ που υπέστησαν εξαιτίας της παραβίασης και του εξανάγκασμού.Ας υπάρξει επιτέλους υγειής σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και ας σταματήσουμε να μιλάμε για τις "ολέθριες" συνέπειες που θα έχει για τον θύτη η δίκαιη ποινικοποίηση της πράξης του. Και άραγε γιατί δεν μιλάμε για την κακοποίηση που υπέστη το θύμα; Το θύμα δεν ήταν "πιτσιρίκα"; Πιθανότατα η κοπέλα πάσχει από μετατραυματικό σύνδρομο, που είναι αρκετά συχνό στα θύματα βιασμού και πολλές φορές εκτείνεται από την αντικοινωνικότητα και την απομόνωση έως τον αυτοκτονικό ιδεασμό.Όλα αυτά σε ευρωπαϊκή χώρα του 2017. Έχω βγει από τα ρούχα μου με τα σχόλια που υπερασπίζονται την συγκεκριμένη πράξη/τον δράστη. ΥΓ. Εκφράζω την ειλικρινή μου συμπαράσταση στη συγκεκριμένη κοπέλα και σε όλες τις φίλες μου και φίλους μου που έχουν πέσει θύματα βιασμού. Η περίπτωσή τους δεν διέφερε σε πολλά σημεία με το παραπάνω κείμενο.
puma punku: ''Οποιαδήποτε μη συναινετική πράξη κατά τη σεξουαλική επαφή θεωρείται βιασμός και προσβολή της γενετήσιας ελευθερίας.''Επειδή υπάρχουν και οι κακοπροαίρετοι που δεν θα σε πιστέψουν και θα πουν ότι το παραπάνω το έβγαλες από το κεφάλι σου, μήπως θα μπορούσες σε παρακαλώ να μας παραθέσεις ένα λινκ για τον συγκεκριμένο ορισμό που δίνεις για την πράξη του βιασμού;
Clan ξέρεις ποιος είναι ο λόγος που οι άνθρωποι σπουδάζουν στην Νομική; Είναι πιθανότατα για να μη παραθέτουν τον ορισμό του wikipedia στο δικαστήριο.Οι κακοπροαίρετοι και άνθρωποι που δεν μπορούν να διαχωρήσουν την συναίνεση από την μη-συναίνεση δεν με αφορούν. Να κάνουν τον προσωπικό τους απολογισμό.Αρκετά προβλήματα έχουμε με τις υποθέσεις βιασμών που δεν φτάνουν ποτέ στη δικαιοσύνη, δεν χρειάζεται να βγάλουμε πτυχίο δικηγόρου από το διαδίκτυο κιολας.. Η "ειδημοσύνη" της ελληνικής κοινωνίας επί παντός επιστητού μας έφαγε σ'αυτή τη χώρα.
#1Αχ, αυτές οι ομορφιές του επαγγέλματος! Αγαπητή 1, δίκιο έχεις και τσαντίζεσαι και δυστυχώς ως νέα γυναίκα ελεύθερος επαγγελματίας και δη μηχανικός θα το ζήσεις αρκετές φορές, αλλά θα σου πρότεινα να επικεντρωθείς στη δουλειά, εν προκειμένω την επίβλεψη του έργου. Με τον καιρό θα γνωρίσεις τους κατάλληλους ανθρώπους, που θα βγάζεις συνεννόηση και θα εμπιστεύεσαι τη δουλειά τους και θα φροντίσεις να διατηρήσεις μόνιμη συνεργασία με αυτούς.Ασ’ τον να σε λέει κουκλίτσα, ο κρετίνος. Εσύ μίλα του αποκλειστικά στον πληθυντικό, χρησιμοποιώντας το επώνυμό του, μίλα του για τους ιδιοκτήτες χρησιμοποιώντας τα επίθετά τους, πρόβαρε στον καθρέφτη σου απαθή βλέμματα και μην ανοίγεις οποιαδήποτε συζήτηση που δεν αφορά στην οικοδομή. Είσαι εκεί για να κάνεις τη δουλειά σου και είναι σημαντικό να την κάνεις καλά. Φυσικά και μπορείς να μιλήσεις στους ιδιοκτήτες, έχει σημασία όμως τι θα πεις. Πόσοι είναι οι νόμιμοι εργολάβοι, ειδικά σε τέτοιου επιπέδου έργα; Είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν 24% Φ.Π.Α. επί του εργολαβικού κέρδους για να έχουν τον νόμιμο; Αν είναι και δικός τους άνθρωπος, φοβάμαι ότι δεν θα βγάλεις άκρη.Θα σου πρότεινα να χρησιμοποιήσεις τα εργαλεία που σου δίνει ο νόμος. Ενημέρωσε τους ιδιοκτήτες ότι ο εργολάβος τους, ο κύριος Κολοκυθόπουλος, θέλει να μετακινήσει την κολώνα και ότι αυτό σημαίνει αναθεώρηση αδείας, πιθανότατα διακοπή εργασιών για κάνα δίμηνο, κόστος αναθεώρησης Χ ευρώ (ουκ ολίγα), αλλιώς ρισκάρουν να προκύψει πρόβλημα με τους ελεγκτές δόμησης. Ενημέρωσέ τους τι επιπτώσεις θα έχει αυτό, τι θα τους κοστίσει σε χρήμα, χρόνο και διαδικασίες και – πίστεψέ με - θα τους κοπεί η όρεξη, τσεκαρισμένο. Μια δυο φορές να γίνει αυτό, θα καταλάβουν ποιος είναι το σοβαρό άτομο σε αυτή την οικοδομή.Αν δεν χαμπαριάζουν, τότε το πρόβλημά σου δεν είναι ο εργολάβος, αλλά οι ιδιοκτήτες. Το τελευταίο σου όπλο είναι η επίσημη παραίτηση από την επίβλεψη. Αν χρειαστεί, θα πάρεις το καπελάκι σου και θα φύγεις, θα γίνει διακοπή εργασιών, θα αναγκαστούν αργά ή γρήγορα να σου πληρώσουν την νόμιμη αμοιβή επίβλεψης που δικαιούσαι και άντε γεια.Μη μασάς και καλές δουλειές!
Σουπερ η στήλη σήμερα. Τι να πρωτοσχολιάσω#1 Πρόσεξε ως ελεύθερος επαγγελματιας σου ξεκαθαρίζω ότι μόνο αν βάλεις τα όρια σου οι άλλοι σε σέβονται και σε εκτιμούν. Δυστυχώς θα πρέπει να κακοκαρδίσεις και κάποιους. Πάντως απ ότι κατάλαβα αν δεν πάει κάτι καλά εσύ θα ευθύνεσαι για το κτίσμα. όποτε θα σου πρότεινα να επιμείνεις στις θέσεις σου. Τώρα για τον μαλαγάνα.. Κύριε τάδε μου σας εκτιμώ απεριόριστα, η εμπειρία σας φαίνεται κτλ..... γενικά αντίστοιχος λόγος με τον δικό του αλλά εγώ πιστεύω αυτό για αυτούς τους λόγους... ομοίως και στους πελάτες... είναι πολύ ευγενικός αλλά ... αν σας πέσει κανά τουβλο στο κεφάλι εγω θα φταίω και κόψε του τα πολλά τηλεφωνήματα. Να σου στέλνει μαιηλ με τις προτάσεις του, ή απάντα εσύ με μαιηλ#2 Μπορούμε να συζητάμε για ώρες αυτό το θέμα όλα είναι θέμα οπτικής. Πάντως όταν καλείς κόσμο θες να μείνει ικανοποιημένος από την άλλη ότι και να κάνεις πάντοτε θα βρεθεί κάποιος να πεί κάτι αρνητικό. Σε γάμους που δεν έχει φαγητό δεν μπορείς και να πιεις οπότε δεν κάθεσαι και πολύ ώρα εκτός και αν είσαι του χορού και χορεύεις συνέχεια ή εξαιρετικά κοινωνικός#3 Μπράβο μπράβο μπράβο. Ισως και να υπάρχει ελπίδα τελικά σε αυτή τη χώρα. Κι εμένα τα ίδια μου λένε αλλά εγώ τον χαβά μου. #5 Αν δεν είσαι τρολ έχω να πω τα εξής κάποια στιγμή πρέπει να αναλάβεις την ευθύνη της ζωής σου και των επιλογών σου. Είναι πολύ εύκολο να τα αποδίδεις όλα στα μάγια ή στους άλλους. Συμβαίνουν και πολλά άσχημα γεγονότα (πχ οικονομική κρίση, αρρώστια) που δεν μπορείς να ελέγξεις αλλά μόνο να διαχειριστείς με τις επιλογές που έχεις. Πήγαινε σε έναν ειδικό θα σε βοηθήσει. # 6 Είναι πολύ λίγο το χρονικό διάστημα που είστε μαζί. Μπορεί και να ανοιχτεί μπορεί και όχι. Πάντως αυτός είναι αυτός που είναι. Δεν σου λέει τίποτα δηλαδή? Είτε τον αποδέχεσαι είτε φεύγεις.Δεν υπάρχει ανταποδοτική δικαιοσύνη.Οι χωρισμοί είναι δύσκολοι. Μπορεί ο επόμενος να είναι εξαιρετικά ανοιχτός και να σε πρίξει ή να σε φοβίσει. #7 Κορίτσι μου ναι μπορείς να κινηθείς νομικά, το αν θα καταδικαστεί είναι άλλο θέμα. Το ζήτημα είναι ο ψυχολογικός αντίκτυπος σε εσένα που είναι μεγάλος. Μην φοβάσαι και μην ντρέπεσαι, θα το ξεπεράσεις, αλλά πρέπει να ζητήσεις βοήθεια από ψυχολόγο. Αν δεν σου κάνει αυτός άλλαξε τον. Μην το συζητάς για αρχή με τη μητέρα σου. Πήγαινε μην αργείς. Σου στέλνω μια αγκαλιά.
#2 μόνο εμένα ενοχλει που το θεωρούμε δεδομένο ότι πρέπει να ΦΆΜΕ σ ένα ΓΆΜΟ;;;;; πας για να παρεβρεθείς σε ενα γεγονός/τελετή/μυστήριο. Όχι να σκάσεις στο φαί και ν ακούς τις θειές να κουτσομπολευουν...
Επειδή οι γάμοι είναι κουραστικά events, όπως άλλωστε και κάθε δραστηριότητά μας, το θέλουν το φαΐ στο τέλος. Νηστικό αρκούδι δεν χορεύει. Δεν δαιμονοποιούμε το φαΐ, μέσα από το φαΐ απολαμβάνουμε την παρέα (καλή ή κακή). Εδώ ψέγεται το τσίπικο και η δηθενιά του ζεύγους.
Μυστήριο είναι η τελετή, που κρατάει ένα τέταρτο, βία μισή ώρα. Κανείς δεν ζήτησε φαγητό εκεί. Στο γλέντι όμως, που λες στον άλλο να έρθει, να κάτσει 6 ώρες, και να χορέψει, ε, είναι γαϊδουριά να μην του προσφέρεις φαγητό.
#2.Η πρόσκληση σε ένα γάμο πάνω απ'όλα είναι τιμή.Γι'αυτό μας καλούν,γι'αυτό πηγαίνουμε.Είναι μια ευκαιρία να δείξουμε ο ένας προς τον άλλο την εκτίμηση μας.Όμως,για να είμαστε κι ειλικρινείς,είναι κι ένα εισιτήριο για άρτο και θεάματα.Ξοδεύεσαι για ρούχα,κομμωτήρια,βενζίνες,ακόμα και διαμονή,αν είναι μακριά,συν το δώρο φυσικά.Και πείτε μου ότι δεν κοιτάτε,αν υπάρχει πρόσκληση για το τραπέζι,για να αποφασίσετε τι αξίας θα είναι το δώρο.Θα δυσκολευτώ πολύ να το πιστέψω.Επομένως θέλει κι ο καλεσμένος να περάσει καλά.Αν δεν μπορείς να του προσφέρεις κάτι,που θα τον ικανοποιήσει,τους περισσότερους τουλάχιστον,μην το κάνεις.Δεν ήταν υποχρεωμένοι να προσφέρουν τροφές,που προσβάλουν τη στάση ζωής τους.Για την πλειοψηφία όμως των υπόλοιπων τραπέζι του γάμου με σκέτα χόρτα δε νοείται.Δε θα μείνουν ευχαριστημένοι.Ας έκαναν κάτι άλλο.Πάρτι μόνο με ποτό πχ,κανένα φρούτο και τέτοια.Να κάνει κι ο άλλος τα κουμάντα του.Να ρίξει καμιά φρυγανιά στην τσάντα σαν τη γιαγιά μου,να δει αν παίζει καμιά ταβέρνα εκεί γύρω μιας και ήταν μακριά ο γάμος κτλ.Ας ενημέρωναν τουλάχιστον ότι το μενού θα ήταν αυστηρά χορτοφαγικό.Ακόμα κι έτσι βέβαια,αν δεν είσαι καρμοίρης,μπορείς να κάνεις ένα τραπέζι με μεγάλη ποικιλία,εντυπωσιακό και αρκετά ικανοποιητικό για πολλούς.
#6 Οχι, δεν είναι αδικο που δε θέλει να μοιραστεί κάποια πράγματα μαζί σου, πράγματα που δεν μοιράζεται με κανέναν γιατι ετσι είναι ο χαρακτήρας του. Εσύ το κάνεις γιατί έτσι είναι ο χαρακτήρας σου, δεν άλλαξες γι αυτόν οπότε μην περιμένεις κι αυτός να αλλάξει για σένα. Στις σχέσεις δεν μπορείς να έχεις έναν μετρητή προσωπικών δεδομένων που πάντα πρέπει να είναι ισορροπημένος. Εγώ σου είπα δυο μυστικά πρέπει να μου πεις κι εσύ δύο.Υπαρχουν δοτικοί και μη δοτικοί άνθρωποι κι αυτό το ήξερες οταν έκανες σχέση μαζί του. Ηξερες οτι ήταν κλειστός και μάλλον περίμενες να τον ανοίξεις εσύ. Μέγα λάθος να ξεκινάς σχέση με μια προυπόθεση αλλαγής.Αν δεν μπορείς να είσαι μαζί του χώρισέ τον αλλά μην του επιρρίπτεις ευθύνες επειδή είναι ο εαυτός του.
#4"Πώς να ανακαλύψετε το negging εκεί που δεν υπάρχει negging."Χειρότερα και από θρησκόληπτους που ανακαλύπτουν "θαύματα" κάθε τρεις και λίγο.Εκτός αν υπάρχει κάποιο ακόμα συμβάν που δε γνωρίζουμε, θέλει πολύ λόξα για να πιστεύει κάποιος-α ότι του κάνουν διηπειρωτικό neggging.
Το διηπειρωτικό τι σχέση έχει; Μιλάμε για διαδικτυακή στήλη, δεν μαζευτήκαμε όλοι στην αυλή της Λένας και πιάσαμε την κουβέντα. Όσο για την επιθετικότητα του σχολίου σου, κάθε τρεις και λίγο ξεφυτρώνουν τέτοιοι σχολιαστές, που τα σχόλια τους έχουν ως κύριο σκοπό να προκαλέσουν και δεν προάγουν καθόλου τον διάλογο και αυτό με κάνει πάντα να αναρωτιέμαι: γιατί δεν πάνε αλλού, να μας αφήσουν κι εμάς να περάσουμε καλά;
Υπάρχει μια διαφορά, ότι για να κάνει κάποιος ένα σχόλιο που προάγει το διάλογο σχετικά με το negging, πρέπει καταρχήν να υπάρχει negging.Με βάση την ερμηνεία που απ΄ όσο ξέρω δίνεται στη λέξη, το negging ξεκίνησε και ταυτίστηκε με έναν ορισμένο τρόπο κοινωνικής προσέγγισης.Βάζω δύο από τα πολλά χαρακτηριστικά άρθρα:http://elitedaily.com/dating/why-negging-needs-to-stop/1666301/http://thoughtcatalog.com/danielle-page/2015/04/i-flirted-with-men-using-negging-at-a-bar-and-heres-what-i-found-out/Το negging επομένως έχει ένα πολύ συγκεκριμένο-επιθυμητό σκοπό ο οποίος δε μπορεί να πραγματοποιηθεί εξ' αποστάσεως.Αν δε κάνω λάθος οι δύο συμμετέχοντες στην ερώτηση-απάντηση 4 είναι σε άλλες ηπείρους, επομένως ο ερωτών δεν μπορεί να προσβλέπει σε κάποιο πιθανό όφελος (πχ συνάντηση κατ' ιδίαν) κάνοντας negging.Εκεί βασίζεται και η αρχική άποψή μου ότι για να πιστεύει κάποιος ότι του κάνουν διηπειρωτικό negging χρειάζεται πολύ λόξα και ότι πολύ απλά εδώ ΔΕΝ έχουμε περίπτωση negging.
2Το γλέντι είναι ένα κοινωνικό γεγονος. Δεν το κάνεις για τον εαυτό σου. Είναι κομψό να υπάρχουν δυο ειδών γεύματα αν υπάρχει vegan θέμα. Αυτοί που δεν σέβονται τις διατροφικές συνήθειες των κρεατοφάγων μου κάνουν λίγο το κομπλεξικό παιδάκι "τώρα είσαι στο δικό μου σπίτι και θα γίνει το δικό μου".
#2 Οι διατροφικές συνθήκες δεν καθορίζουν το ποιόν του ανρθώπου. Οι βιγκαν που παντρεύτηκαν προφανώς δεν σκέφτηκαν του υπόλοιπους καλεσμένους αλλά μάλλον επειδή ήταν τσίπηδες και με αφορμή τις διατροφικές τους συνήθειες σας έδωσαν μόνο σαλάτες. Εχω φίλους βίγκαν και έχω φάει σε βίγκαν εστιατόρεια που δεν είχαν τίποτα να ζηλέψουν από τα υπόλοιπα, κι όχι μόνο σαλάτες αλλά και "κρέας". Εχω πάει σε μπάρμπεκιου με βίγκαν που είχαν κάνει κρέας για τους υπόλοιπος και λαχανικά και τόφου για τους ίδιους. Υπάρχουν λοιπόν και οι "καλοί" βίγκαν που δεν το παίζουν υπεράνω και δεν εκφράζουν πάντα το πόσο κακό κάνεις στα ζώα. Και υπάρχουν και τα βίγκαν πιάτα που είναι νόστιμα για όλουςΑρα είναι ο άνθρωπος και το πόσο σε σέβεται. Για μένα το σωστό είναι να σέβονται τον κάθε καλεσμένο όσο μπορούν. Αν στον γάμο πχ είχαν βάλει καλής ποιοότητας φαγητό δεν νομίζω να πείραζε η έλλειψη κρέατος. Επισης το να μη σερβίρεις χοιρινό σε έναν μουσουλμάνο φίλο είναι δείγμα ευγένειας και σεβασμού προς τις ιδιαιτερότητές του
#6, αυτό που φαίνεται αγαπητή φίλη από τον τρόπο που θέτεις την ερώτηση, ειναι ότι περιμένεις ο άλλος να αλλάξει χαρακτήρα για χάρη σου. Δηλαδή, ενώ λες ότι ειναι κλειστός άνθρωπος και δεν ανοίγεται εύκολα, περιμένεις, επειδή εσύ είσαι ανοιχτός άνθρωπος και του ανοιχτηκες, να αλλάξει ως δια μαγείας και να σου ανοιχτεί. Ούτε το χρονικό διάστημα της σχέσης ειναι τέτοιο που να σε κάνει να το απαιτείς. Μόνο 5 μήνες είστε μαζί. Πολυ λίγο. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν ανοίγονται ποτέ. Ούτε μετά από χρόνια γάμου. Απλά γιατί έτσι ειναι, ειναι εσωστρεφείς. Η τον αποδέχεσαι ή παραδέχεσαι ότι δεν σου ταιριάζει. Επίσης με εκνευρίζει όταν καταλαβαίνω ότι κάποιοι άνθρωποι, αφού ικανοποιήσουν την εσωτερική τους ανάγκη να μοιραστούν τις ανησυχίες τους και τα προβλήματα τους, περιμένουν σαν ανταπόδοση να κανεις το ίδιο. Δεν τους ήταν αρκετό δηλαδή που βρήκαν ευήκοα ωτα, θέλουν και ανταπόδοση. Ειναι σαν το "καλό παιδί".
#2Αυτο που μερικοί πηγαίνουν σε γάμους και τραπέζια και εχουν την απαίτηση το φαγητο να ηταν αυτο που θα παρηγγελναν στο εστιατοριο, με ξεπερνά. Ο καθενας προσφέρει ο,τι φαγητο θελει στον γαμο του!Ασε που, ακομη και απ'ολα να ειχε το μενού, παλι μερικοί θα βρίσκανε κατι για να διαμαρτυρηθούν, τα έζησα απο πρωτο χέρι. Καλυτερα ας κάτσουνε να φάνε σπιτι τους.
#7 Η πρώτη σεξουαλική εμπειρία είνα σημαντικό να είναι θετική γιατί σε προιδεάζει για τις επόμενες όμως δεν τις καθορίζει. Ηταν η πρώτη σου φορά και περίμενες να ήταν όμορφη αλλά δεν ήταν οχι λόγο πόνου αλλά λόγο της συμπεριφοράς του φίλου σου. Ο πόνος είναι φυσιολογικός ιδιαίτερα αν ο φίλος σου ήταν συνομήλικος και δεν ήξερε πως να το κάνει σωστά. Ενιωσες οτι σε "εκμεταλλεύτηκε" γι αυτό τα βλέπεις όλα μαύρα γιατι "προδόθηκες" από κάποιον που εμπιστεύτηκες για να αποκτήσεις την πρώτη σου σεξουαλική εμπειρία, όμως δεν είναι τόσο άσχημα τα πράγματα. Θα αποκτήσεις περισσότερες εμπειρίες (οχι μονο σεξουαλικές) άλλες καλές κι άλλες κακές όμως όλες θα σε βοηθήσουν να διαμορφώσεις τον χαρακτήρα σου. Καλά έκανες και το είπες στη μητέρα σου και θες να πας σε ψυχολόγο, θα σε βοηθήσει πολύ. Επίσης και το χαμόγελο του παιδιού αλλά και άλλες γραμμές ψυχολογικής υποστήριξης. Αν εσύ αισθάνεσαι άσχημα κανείς δε θα υποτιμήσει την αιτία.
#2 Αν πήγες για το φαγητό, κρίμα που σε κάλεσαν. Πηγή: www.lifo.grΑκριβώς αυτό ένιωσα κι εγώ διαβάζοντας το μήνυμα σουΑν και σέβομαι πολύ την τροφή και θεωρώ την παροχή της με οποιαδήποτε μορφή (είτε με το καθημερινό μαγείρεμα προς την οικογένεια είτε με ένα ωραίο δείπνο με φίλους κτλ) σχεδόν ευλογία, αυτή τη μετουσίωση της σε νέα θρησκεία τη βρίσκω τελείως λάθος. Το φαγητό στις κοινωνικές εκδηλώσεις δεν είναι η αιτία, είναι η αφορμή
μετουσίωση της τροφής σε νέα θρησκεία. με σκάλωσες. Αλλά πάντα το φαγητό σχετιζόταν με την ιδεολογία και την τάξη και την θρησκεία. είναι ενδιαφέρον θέμα
#6.Τη σκέψη σχετικά με το δίκαιο-άδικο στις σχέσεις την έκανα για άλλη μια φορά χτες,όταν διάβαζα την ερώτηση της κοπέλας,που αισθανόταν ότι δεν παίρνει όσα δίνει στη φίλη της.Το βλέπουμε και στη σημερινή ερώτηση και γενικά είναι ένα πολύ συχνό παράπονο.Δεν υπάρχει δικαιοσύνη,έτσι όπως την έχουμε στο μυαλό μας,στις σχέσεις.Δεν παίρνουμε όσα δίνουμε.Κι αν δώσουμε περισσότερα,δε σημαίνει ότι θα λάβουμε και περισσότερα.Όσα επίσης μας προσφέρονται,δεν είναι απαραίτητα εκείνα,που θέλουμε.Ο καθένας δίνει όσα μπορεί κι όσα θέλει.Κι εμείς κι ο άλλος.Αν είμαστε ευχαριστημένοι με το deal οκ.Μας παίρνει να το διαπραγματευτούμε;Ναι,μπορούμε να πούμε στον άλλο τι θα θέλαμε.Ίσως να μην καταλαβαίνει ακριβώς τις ανάγκες μας.Θα ανταποκριθεί;Δεν είναι σίγουρο.Κι εκεί αν το κόστος του να είμαστε μαζί,μας φαίνεται δυσβάσταχτο,ώρα να την κάνουμε.Με το ζόρι να κάνουμε κάποιον να μας ερωτευτεί,να μας αγαπήσει δε γίνεται.Μπορεί να μας εκτιμήσει,αλλά από υποχρέωση,επειδή είμαστε καλά και γενναιόδωρα παιδιά,δε θα νιώσει περισσότερα.Αν δεν είμαστε αυτό που θέλει,απλά δεν είμαστε.Δεν ξέρω,αν είναι θέμα ειδικά των millenials.Ήταν ποτέ πιο εύπεπτη η μη ανταπόκριση στον έρωτα μας;Δε μας έπνιγε το "δίκιο" σε άλλες εποχές;Δεν ξέρω,αν είναι και μόνο ελληνικό φαινόμενο.Πάντως,στην ελληνική δισκογραφία διαχρονικά υπάρχουν σε αφθονία αχάριστες κι αχάριστοι,που δε μας εκτίμησαν,που δε μας ένιωσαν,αλλά εμείς τραγουδάμε για πάρτη τους.
#2 - Από την στιγμή που γνωρίζεις τις "διατροφικές πεποιθήσεις" του ζευγαριού, τα χιλιόμετρα τα κάνεις για το νταβατούρι του γάμου. Τι διάολο, τόσες ώρες δρόμο, δεν έχει ψησταριές στην διαδρομή να ψωνίσεις κάτι να έχεις μαζί σου στο τραπέζι όσο οι άλλοι θα τρώνε τα νιανιά;
6. Το απαύγασμα της παράνοιας. Επειδή κάποιος φέρεται όπως θέλει εκείνος και όχι όπως θέλεις εσύ ξαφνικά είναι "άδικο" και αιτία χωρισμού. Μάλιστα. Σχέσεις οι άνθρωποι φτιάχνουν με άλλους ανθρώπους χωρίς να τους πρήζουν το σπέρμα να αλλάξουν και να προσαρμοστούν στα δεδομένα που θέτεις εσύ ή οποιοδήποτε άλλος ως "δίκαια" ή οτιδήποτε άλλη λέξη σε ευχαριστεί. Αποδέχεσαι τον άλλον όπως είναι. Και για το ονόρε: υπάρχουν πράγματα που μπορεί να μη θες να μάθει ο άλλος, λέγονται πολύ προσωπικά. So? Επειδή είστε σε μία σχέση πρέπει να τα λέτε όλα χαρτί και καλαμάρι ο ένας στον άλλον? Προσωπικά αν μου έλεγε κάποιος να του πω τα πάντα, και με δικαιογία κιόλας ότι το έκανε αυτός, άρα πρέπει να το κάνω κι εγώ για να είμαστε ίσοι, θα του έδειχνα την πορτούλα.