Διαφημίζοντας την εθνική μας βλαχιά. Από την Ηλέκτρα Κοτσώνη

Διαφημίζοντας την εθνική μας βλαχιά. Από την Ηλέκτρα Κοτσώνη Facebook Twitter
117

Οταν ήμουν στη δευτέρα λυκείου το 2004, το σχολείο μου μας πήγε μια εκδρομή στο Λονδίνο, από την οποία και προφανώς δεν έλειψε η καθιερωμένη περιήγηση στο Βρετανικό μουσείο. Δεν ήταν και η καλύτερή μου - πολύ πιο ώραια πέρασα το βράδυ που είδαμε τον Tobey Maguire να μπαίνει σε ένα σινεμά στη Leicester Square για την πρεμιέρα του Seabiscuit. ΕΙχε ερθεί και ο Σοφοκλής στην εκδρομή όμως οπότε δεν θυμάμαι να με πείραξε και πολύ.

Εως τη στιγμή που μπήκαμε στην αίθουσα με τα μάρμαρα. Δεν ξέρω για έσας, αλλά ως έφηβη μου ήταν αρκετά δυσκολό να ενδιαφερθώ για ένα μάτσο αρχαίες πέτρες. Είχα ήδη περάσει τη μισή ζωή μου συνάμενη από γονείς και δασκάλους στα αρχαιολογικά μουσεία της επικράτειας και την άλλη μισή παπαγαλίζοντας μια ιστορία που ξεκινά κάπου στη κυκλαδική περίοδο και τέλειωνει με την επανάσταση του 1821.

Ηθελά να δώ κάτι διαφορετικό, να μάθω κάτι καινούριο, και είχα και εκνευριστεί πολυ από το θέαμα των ένα, δυό χαζών καθηγητών και συμμαθητών που θρηνούσαν τα Ελγίνεια με μια περίλυπη εκφραση ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους. Πήρα λοιπόν το Σοφοκλή από το χέρι και την κάναμε με ελαφρά πηδηματάκια για την αιθουσα με τα Αιγυπτιακά εκθέματα.

Δεν ξέρω τι θα έκανα αν εκείνη την ημέρα με είχαν βάλει να ανοίξω τη γαλανόλευκη μες το μουσείο. Μπορεί και να είχα πεθάνει από την ντροπή μου. Δεν ξέρω όμως και τι να σκεφτώ για τους καθηγητές του 2ου Γυμνασίου Κορίνθου που έπεισαν τους μαθητές τους οτί μια τέτοια πράξη αποτελεί κάτι αξιέπαινο και πάνω από όλα λογικό. Δεν ξέρω και πως να τους χαρακτηρίσω ακριβώς, αλλά τείνω προς το βλάκες με περικεφαλαία.

Διαφημίζοντας την εθνική μας βλαχιά. Από την Ηλέκτρα Κοτσώνη Facebook Twitter

Μου είναι δύσκολο να αποδεχτώ οτι εν μέσω της όλης καταπίεσης και της Χρυσής Αυγής που χαρακτηρίζουν την Ελλάδα σήμερα, δύο εκπαιδευτικοί (δύο άνθρωποι δηλαδή που η πολιτεία τους έχει εμπιστευτεί ένα σωρό εύπλαστων εγκεφάλων και προσωπικοτήτων) δεν βρήκαν τίποτα καλύτερο να κάνουν στο Λονδίνο με τους μαθητές τους από το να διαφημίσουν την εθνική μας βλαχιά. Το καλύτερο από όλα δε, έαν έχεις όρεξη να διαβάσεις την ανακοίνωση που έδωσαν στον Τύπο, είναι η επιμόνη με την οποία σημειώνουν πως όσοι συνάντησαν στο Λονδίνο ήταν Έλληνες.

Επιλέκτικά:

"Επίσης επισκεφθήκαμε, ξεναγηθήκαμε και ενημερωθήκαμε για τις σπουδές στην Αγγλία, από Άγγλους και κυρίως Έλληνες καθηγητές Αγγλικών Πανεπιστημίων."

"To Πανεπιστήμιο Imperial College London, όπου μας υποδέχθηκε, μας ενημέρωσε και μας ξενάγησε στα ερευνητικά – πειραματικά κέντρα του Πανεπιστημίου ό Έλληνας καθηγητής κ. Προδρομάκης Θεμιστοκλής και η επίσης ελληνίδα συνεργάτιδά του."

"Την ενημέρωση μας την έκανε μέσα στο Christ Church College Oxford ο καθηγητής Νεοελληνικών Σπουδών και Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης κ. Παπανικολάου Δημήτρης."

(Όταν δε ο Ελλην είναι και Κορίνθιος γίνεται πάρτυ):

"Κατόπιν το 4ο στην Παγκόσμια κατάταξη Πανεπιστήμιο University College London (UCL) με 25000 φοιτητές και 8000 καθηγητές όπου μας μίλησε ο επίσης Έλληνας – Κορίνθιος (Συνοικισμιώτης και αδελφός του γνωστού Παθολόγου κ. Μάρκου Γιάνναρη) καθηγητής της Ιατρικής του Πανεπιστημίου του UCL κ. Γιάνναρης Σάββας."

Τέλος πάντων, νομίζω η εποχή μας είναι ευαίσθητη και θα πρέπει όλοι να είμαστε προσεκτικοί. Οι άνθρωποι αυτοί, θέλω να πιστεύω τουλάχιστον, έπραξαν με τις αγνότερες προθέσεις και βάση των όσων αυτοί γνωρίζουν. Η σουρεαλιστική εικόνα πέντε κουτσούβελων κι ενός μεσήλικα με τις ελληνική σημαία αγκαλία μες τη μέση ενός ξένου μουσείου σε κάποια άλλη εποχή θα μπορούσε να είναι αστεία. Απλά σήμερα, με την Χρυσή Αυγή στο 8,5 τοις εκατο, αποκτά μια άλλη λίγο πιο τρομακτική διασταση. Καλό θα ήταν λοιπόν να σκεφτόμαστε λίγο παραπάνω τις πράξεις και τις κουβέντες μας απο εδώ και πέρα, πόσο μάλλον όταν αυτές έχουν να κάνουν με τις αντιλήψεις που μεταδίδουμε στους νεότερους από εμάς.

Άλλωστε η όλη ιστορία με την επιστροφή των μαρμάρων είναι εκτός τόπου και χρόνου και δεν ξέρω και που την θυμήθηκαν. Μια φαντασίωση βασισμένη στην ανάγκη του Ελληνα να επανακτήσει μια ούτως ή άλλως λανθάνουσα υπερηφάνεια για μάχες που ποτέ δεν κέρδισε ο ίδιος. Λες και δεν έχουμε αρκετά αρχαία, και σ' αυτά τα μάρμαρα είναι που βασίζεται το μέλλον του ελληνικού τουρισμού.

Ήθελα να πιστεύω πως το ένα ίσως καλό που έφερε η κρίση ήταν μια κάποια αυτοκριτική. Ήλπιζα πως πλέον κοιτούσαμε μπροστά, στο τι κάνουμε τώρα. Αλλά τελικά το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι να χαιδεψουμε τον πληγωμενο μας εγωισμό: Ξαφνικά, μία ολόκληρη χώρα ανακουφίζεται με το ευχαριστώ ενός χωριού της Ισπανίας στο Youtube και μια βλακεία στο Βρετανικο μουσείο μετατρέπεται σε πράξη συμβολική και συγκινητικη. Γιατί με τούτα και με 'κεινα, ακόμα δεν έχουμε πάρει χαμπάρι οτι δεν είμαστε το κεντρο του κόσμου.

*Η Ηλέκτρα Κοτσώνη είναι δημοσιογράφος και εργάζεται στο Λονδίνο. Το twitter της είναι το @elektrakotsoni.

Ελλάδα
117

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Ωραία μας τα λέτε από το Λονδίνο, κυρία Κοτσώνη.Πάντως, όσο επικίνδυνη μπορεί να είναι η Χρυσή Αυγή, άλλο τόσο είναι και οι άνθρωποι που θα μας κάνουν να ντρεπόμαστε για αυτά που πρέπει να είμαστε περήφανοι.Εντάξει, βγήκαν φωτογραφία με μία σημαία, δεν έκαναν και διαδήλωση. Υ.Γ.: Παρεπιπτόντως, όλοι οι προσδιορισμοί θα μπορούσαν να λέίπουν. Λέγεται τακτ.
Η αναφορά στη Χρυσή Αυγή είναι παντελώς άτοπη -αλοίμονο αν κάθε επίδειξη της σημαίας παρέπεμπε στη Χρυσή Αυγή, πόσο κολλημένο μυαλό έχεις; η ΧΑ αφορά στο 8 τοις εκατό, η σημαία στο 100 τοις 100, τι μπέρδεψες;- και το θέμα των Ελγινείων είναι πάντα επίκαιρο, οι μεγαλύτεροι θυμόμαστε ότι πρωτοστατούσα του αγώνα υπήρξε το χρυσό κορίτσι του Ελληνικού σοσιαλισμού, Μελίνα Μερκούρη.
1ον: οχι δεν αφορά το 100% η σημαία ή οποιοδήποτε άλλο τέτοιου τύπου σύμβολο. Δεν χρειάζεται καμία "mariathessaloniki" να μιλάει εξ'ονόματος όλων των κατοίκων αυτής της χώρας.2ον: "χρυσό κορίτσι του Ελληνικού σοσιαλισμού"(!) τι να πρωτοσχολιάσω δεν ξέρω...
το 'αφορά' δεν είναι επιλογή. Από τη στιγμή που έχεις Ελληνική υπηκοότητα η σημαία αναφέρεται σε εσένα. Άρα, αναγκαστικά, το 100%. Δε μιλάω για τους κάτοικους όλης της χώρας, μιλάω για όσους προσδιορίζονται ως Έλληνες. Αν ξανακολλήσεις πουθενά, γράψε.
Sunnyοι σημαίες μπορούν να συμβολίζουν πολλά πράγματα. Ενίοτε συμβολίζουν κάποιο έθνος που δημιούργησε κρατική οντότητα. Γενικά ανά τον κόσμο κάθε λαός αγαπάει και τιμάει τη σημαία του.Ακόμη και λαοί με εντονότατο αριστερό (δηλαδή μη εθνικιστικό) παρελθόν και κουλτούρα.Μόνο εδώ 'ενοχλεί'.Εσύ ενδεχομένως (ενδεχομένως λέω) να την έχεις παραδόσει στα χέρια των 'εχθρών' σου.Σκέψου το λίγο.
please βγαλε με απ το 100%ποτε δεν θα με αφορουσε ενα πανι με εναν σταυρο πανω επειδη εσενα και αλλους σας μεγαλωσαν να το υπηρετειτε.Την πνευματικη σας δουλεια κρατηστε την στο εγκεφαλο σας,αυτο θα ελεγα εγω....και αυτο ισχυει για οσους "χριστιανους" "ελληνες" "μουσουλμανους" "εβραιους" "γερμανους" "γαλλους" "αλβανους" κτλ κτλ
ε ρε αμα κολλήσει το ρημάδι...ρε σεις, 'αφορά' σημαίνει έχει σχέση. Δε προσδιορίζει άμα έχει θετική ή αρνητική σχέση, μάθετε λίγα Ελληνικά καλέ (όπα! όχι, λάθος, όχι 'Ελληνικά', ό,τι πιστεύετε ότι ¨σας αφορά" ...μη το κάψουμε και εντελώς το μηχανάκι από το ζαβό "εθνικιστικό αλέρτ" που βαράει στο άσχετο).
Ενα πανί με ένα σταυρό για μαςένα πανί με κάποιο οποιοδήποτε άλλο σχέδιο για κάποιον άλλο λαό..γιατί τόσο μίσος με τις σημαίες; Και όταν η Ιταλική σημαία κοζάρει πάνω σε βέσπες; οι σκανδιναβικές πάνω σε μπουφάν; οι βραζιλιάνικες σε sports cafe; όλες μαζί σε διεθνείς διοργανώσεις;
Συμφωνώ με την "βλαχιά" της κίνησης..αλλά μου φαίνεται πως δεν έχεις πάρει ούτε καν μυρωδιά για το θέμα των μαρμάρων.Αναφέρεις:"Άλλωστε η όλη ιστορία με την επιστροφή των μαρμάρων είναι εκτός τόπου και χρόνου και δεν ξέρω και που την θυμήθηκαν. Μια φαντασίωση βασισμένη στην ανάγκη του Ελληνα να επανακτήσει μια ούτως ή άλλως λανθάνουσα υπερηφάνεια για μάχες που ποτέ δεν κέρδισε ο ίδιος. Λες και δεν έχουμε αρκετά αρχαία, και σ' αυτά τα μάρμαρα είναι που βασίζεται το μέλλον του ελληνικού τουρισμού."Αυτό νομίζεις πως είναι το θέμα; Να έρθουν περισσότεροι τουρίστες; Αν δεν μπορείς να αναγνωρίσεις την αξία του αρτιότερου μνημείου του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, πώς μπορείς να εκτιμήσεις και να σεβαστείς τα υπόλοιπα (ακόμη και τα υποδεέστερα) κατάλοιπα της κληρονομιάς μας; Επειδή περνάμε κρίση δηλαδή δεν πρέπει να ασχολούμαστε με τίποτε άλλο.Μήπως προτείνεις επίσης να σταματήσουν οι προσπάθειες για τη σωτηρία της Καρέτα-Καρέτα; Κρίση έχουμε.. που την θυμήθηκαν κι αυτή;
Να μου επιτραπεί μία αφελής απορία. Τι δουλειά έχει η ΧΑ με τα αρχαία; Τι τσουβάλιασμα είναι αυτό; Νομίζω, ότι η αρθρογράφος με ελαφρά τη καρδία, βάζει ταμπέλες από μία φωτογραφία. Υπάρχει μία μερίδα του πληθυσμού που θαυμάζει τα αρχαία, ακριβώς γιατί είναι αρχαιολογικά μνημεία-για τα οποία δεν έχω γνώση. Ούτε ένα, έστω ισχνό επιχείρημα για την σύγκριση. Να καταδικάζουμε την ΧΑ, όχι να νεφολοβατούμε με πρωινές ονειρώξεις.
Ότι ετοιμαζόμουν να γράψω το ίδιο ακριβώς. Με γλίτωσες από την επανάληψη. Δεν υπάρχει τίποτα που να με εκνευρίζει περισσότερο από τη σύνδεση της σημαίας/αρχαίων/παραδοσιακών με τα βρωμερά χρυσάυγουλα. Τελικά τα καταφέρνουν και σιγά σιγά καπηλεύονται αυτός που αξίζει σε όλους τους Έλληνες, ανεξάρτητα ιδεολογίας. Μπράβο μας.
Ζουμε την περίοδο του εθνικοκεντρικου αβαβα...Εάν θέλεις την επιστροφή των γλυπτών (επειδή σ αρέσει η τέχνη),εάν θέλεις να πας γήπεδο να δεις Εθνική ομάδα (επειδή σ αρέσει το φουτμπολ),εάν βάλεις λιστελο μαίανδρο στο μπάνιο σου (γιατί σ αρέσουν οι γωνίες και όχι οι καμπύλες),εάν είσαι υπέρ των σχολικών παρελάσεων (γιατί σ αρέσουν τα μπουτάκια),ε τοτε, φιλε μου, χαρακτηρίστηκες!
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με το άρθρο. Ήταν άκυρο τελείως το όλο concept με τις σημαίες. Δεν λέω ότι το θέμα με τα ελγίνεια δεν είναι σοβαρό, αλλά το να ανοίξουν 3 σημαίες μία ομάδα μαθητών καθοδηγούμενοι από δύο καθηγητές μόνο και μόνο για να προβληθούν από τα μέσα είναι το λιγότερο γελοίο.