Τι πήγε στραβά με τη λατρευτική σφαγή ζώων με τη μέθοδο Κόσερ που θα εφαρμοζόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα;

Τι πήγε στραβά με τη λατρευτική σφαγή ζώων με τη μέθοδο Κόσερ που θα εφαρμοζόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα; Facebook Twitter
5
Τι πήγε στραβά με τη λατρευτική σφαγή ζώων με τη μέθοδο Κόσερ που θα εφαρμοζόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Από τη διαμαρτυρία στην Καβάλα εναντίον των σφαγών Κοσέρ

Οι σφαγές ζώων είναι απαίσιες από μόνες τους και οι θρησκευτικές τελετουργίες είναι το μικρότερο πρόβλημα. Διάβασα πολλά για το τι είναι το Κοσέρ, ποια ζώα πρέπει να τρώνε όσοι πιστεύουν στην εβραϊκή θρησκεία, ποια όχι, πώς και γιατί, και με μπέρδεψαν, όπως άλλωστε και κάθε θρησκευτική δοξασία που ακολουθείται επειδή πριν από 3000 χρόνια γράφτηκε από ανθρώπους και πλασαρίστηκε από τους ίδιους ως, και καλά, ιερός νόμος. 

Aλλά τέλος πάντων, σχεδόν όλοι σφάζουν και τρώνε ζώα, θα είναι υποκριτικό να μας πειράξει η ιεροτελεστία επειδή γίνεται παρουσία ραβίνων ή ιμάμηδων. Κι εγώ μπορεί να θέλω, για να φάω κρέας, να με ταϊζει η μαμά μου κάνοντας σαν αεροπλανάκι με το κουτάλι - ο καθένας όπως τη βρίσκει. Εξάλλου, η αντίδραση που υπήρξε σχετικά με τις σφαγές που θα γινόταν στην Καβάλα δεν σχετιζόταν άμεσα με την εβραϊκή θρησκεία, ούτε οι διαμαρτυρόμενοι την κατηγορούσαν για κάτι. (Τουλάχιστον το ελπίζω.) Οι συνθήκες σφαγής ήταν παράνομες, λένε οι πολίτες που προσπάθησαν να σταματήσουν τη διαδικασία.

Το KavalaPost κάλυψε με κάθε λεπτομέρεια το θέμα απ' τη στιγμή που προέκυψε μέχρι και την πρόσφατη δικαστική απόφαση. 

Στην αρχή

Σφαγείο στην Καβάλα πρόκειται να ξεκινήσει τη Δευτέρα 20 Μαρτίου 2017 παραγωγή κρέατος «Κόσερ» (Kosher), κατάλληλου, δηλαδή, για βρώση από ανθρώπους που ασπάζονται την εβραϊκή πίστη και θρησκεία. Η μέθοδος Κόσερ αποκλείει την αναισθητοποίηση του ζώου κατά τη σφαγή, σε αντίθεση με τις μεθόδους που εφαρμόζονται στα πιστοποιημένα σφαγεία τόσο της Ελλάδας όσο και της Ευρώπης.

Η σφαγή Κόσερ ανήκει στις «λατρευτικού τύπου» σφαγές που ναι μεν επιτρέπονται, ωστόσο, σε ευρωπαϊκό έδαφος, θα πρέπει να εκτελούνται βάσει του Κανονισμού 1099/2009 της ΕΕ ο οποίος προβλέπει συγκεκριμένα προαπαιτούμενα. Ένα από αυτά τα προαπαιτούμενα είναι η πλήρης ακινητοποίηση του ζώου κατά τη σφαγή, κάτι το οποίο δεν τηρείται πάντα σε χώρες όπου δεν ισχύουν αντίστοιχοι κανονισμοί.

«Παρών» στη διαδικασία πρέπει απαραίτητα να είναι ένας Ραβίνος, αλλά και οι άνθρωποι που θα προχωρήσουν στην εκτέλεση του ζώου, οι σφαγείς δηλαδή, θα πρέπει να είναι και οι ίδιοι ειδικά εκπαιδευμένοι και πιστοποιημένοι. Μάλιστα, καθ' όλη τη διάρκεια της διαδικασίας απαγορεύεται να παρέμβει «χέρι τρίτου»...

Το σφαγείο της Καβάλας που προτίθεται να προχωρήσει στην παραγωγή προϊόντων κρέατος Κόσερ εδρεύει στο Κοκκινόχωμα. Πρόκειται για επιχείρηση που δραστηριοποιείται χρόνια στην περιοχή, η οποία όμως αγοράστηκε από νέους επενδυτές προ διετίας, χωρίς ωστόσο να έχει παρουσιάσει ιδιαίτερη «κίνηση», πέρα από σφαγές που πραγματοποιήθηκαν σε περιόδους υψηλής ζήτησης, όπως το Πάσχα.

Η νέα ιδιοκτήτρια εταιρία, θέλοντας προφανώς να «ανοιχτεί» και στην αγορά του Κόσερ, ζήτησε προ ημερών από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας να προβεί στους απαραίτητους ελέγχους για να λάβει τη σχετική άδεια.

Το Τμήμα Κτηνιατρικής της Διεύθυνσης ωστόσο, διατύπωσε έγγραφες αντιρρήσεις σχετικά, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι το σφαγείο δεν διαθέτει ειδική συσκευή πλήρους ακινητοποίησης του προς θανάτωση ζώου όπως ρητά ορίζει ο Κανονισμός 1099/2009 της ΕΕ.

Τι πήγε στραβά με τη λατρευτική σφαγή ζώων με τη μέθοδο Κόσερ που θα εφαρμοζόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα; Facebook Twitter

Αυτός είναι ο σωστός τρόπος σφαγής, με ακινητοποίηση

(Φρίκη)

Αυτός είναι ο τρόπος σφαγής που θα γινόταν στην Καβάλα

(Χίλιες φορές πιο φρίκη)

Η διαμαρτυρία έξω απ' το Σφαγείο και το πρώτο εισαγγελικό Στοπ

Πάντα απ' το KavalaPost αντιγράφω: Από νωρίς το πρωί της Τρίτης 21 Μαρτίου 2017 κόσμος είχε συγκεντρωθεί έξω από το Σφαγείο όπου, σύμφωνα με το πρόγραμμα, επρόκειτο να σφαγιαστούν κατά τη μέθοδο Κόσερ 200 αιγοπρόβατα. Η Αστυνομία ήταν επίσης εκεί, με περισσότερους από 20 άνδρες (ΟΠΚΕ, ΔΙΑΣ αλλά και Ασφάλεια).

Νωρίτερα, ο Γιώργος Ρουσόπουλος, είχε καταθέσει εκ μέρους της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας (ΠΦΠΟ) αναφορά στην Εισαγγελία Καβάλας, με αποτέλεσμα η όλη διαδικασία να είναι «παγωμένη» και τις Κτηνιατρικές Αρχές της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας να αναμένουν οδηγίες σχετικά από την κ. Εισαγγελέα.

Τι πήγε στραβά με τη λατρευτική σφαγή ζώων με τη μέθοδο Κόσερ που θα εφαρμοζόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Από τη διαμαρτυρία στην Καβάλα εναντίον των σφαγών Κοσέρ

Τα προς σφαγή αιγοπρόβατα βρίσκονταν ήδη στον χώρο -προφανώς είχαν οδηγηθεί εκεί από το προηγούμενο βράδυ- όπως και συνεργεία σφαγέων. Λίγο μετά τις 10:00, κατέφθασε όχημα στο οποίο επέβαιναν τέσσερις ιερείς της ιουδαϊκής θρησκείας (ραβίνοι), η παρουσία των οποίων στη σφαγή θεωρείται απαραίτητη έτσι ώστε τα σφάγια να μπορούν να πάρουν την πιστοποίηση «kosher».

Λίγο μετά τις 12:00, η Εισαγγελία αποφάσισε να ανασταλλεί η σφαγή των αιγοπροβάτων έως ότου λάβει από το Τμήμα Κτηνιατρικής μία γνωμοδότηση που θα αναφέρεται ειδικά στο ποινικό σκέλος της υπόθεσης στο οποίο έχει και τη δικαιοδοσία.

Τι πήγε στραβά με τη λατρευτική σφαγή ζώων με τη μέθοδο Κόσερ που θα εφαρμοζόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα; Facebook Twitter

Το οριστικό στοπ στις σφαγές Κόσερ από την Εισαγγελία Καβάλας

Το μεσημέρι της Πέμπτης 23 Μαρτίου 2017, η κ. Εισαγγελέας, αφού μελέτησε τη γνωμοδότηση των Κτηνιατρικών Αρχών και τη σχετική νομολογία, έδωσε αρνητική απάντηση στη διενέργεια των λατρευτικού τύπου σφαγών στην Καβάλα, βάζοντας ένα τέλος στην υπόθεση, τουλάχιστον προς το παρόν.

Ο Οικολόγος... υπουργός

Το πιο ενδιαφέρον είναι πως ο υπουργός αρμόδιος για αυτά τα θέματα προέρχεται απ' τους Οικολόγους Πράσινους και κυβερνά συνεργαζόμενος με τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Γιάννης Τσιρώνης, το υπουργείο του οποίου έδωσε άδεια για τις σφαγές, ένιψε τας χείρας του στην τηλεόραση:

Ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και ιδρυτικό στέλεχος των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Τσιρώνης, ούτε λίγο ούτε πολύ, είπε ότι «αυτά γίνονται» (οι θρησκευτικές σφαγές, δηλαδή) και ότι ο Κανονισμός άφησε ανοιχτό το «παράθυρο» μέσα από το οποίο επετράπησαν από το υπουργείο οι σφαγές της Καβάλας! Εννοείται ότι δεν εξόργισε μόνο τους φιλόζωους, αλλά και τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως και τους ίδιους τους Οικολόγους Πράσινους. 

Οι δηλώσεις του προκάλεσαν πρώτα την αντίδραση του συντονιστή της Ομάδας για τα Δικαιώματα/Προστασία των Ζώων-Τμήμα Οικολογίας-Περιβάλλοντος-Χωρικού Σχεδιασμού ΣΥΡΙΖΑ Θέμη Δημητρακόπουλου, ο οποίος προχώρησε σε δήλωση μέσω facebook:

«Προβληματίζει και ενοχλεί η φούρια του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων –δια του γενικού γραμματέα του, Νίκου Αντώνογλου– με προσωπική εντολή του οποίου δόθηκε η επίμαχη άδεια για την παράνομη, για τον ελληνικό νόμο, και προδήλως αντισυνταγματική, θρησκευτικού τύπου σφαγή των ζώων, στο σφαγείο στο Κοκκινόχωμα Καβάλας.

Ποιες πιέσεις, κι από πού προερχόμενες, ασκήθηκαν ώστε να γίνουν σε χρόνο ρεκόρ οι απαιτούμενες ενέργειες; Ενέργειες που κορυφώθηκαν με την ακαριαία αντίδραση του ΥΠΑΑΤ στις ενστάσεις της τοπικής κτηνιατρικής υπηρεσίας;

Φάουλ, οπωσδήποτε του υπουργείου.

Προσωπικά, και ως συντονιστής της Ομάδας για τα Δικαιώματα των Ζώων, του Τμήματος Οικολογίας/Περιβάλλοντος του Σύριζα, εκφράζω την απογοήτευσή μου και τον προβληματισμό μου για αυτή την, τουλάχιστον, επιπόλαια απόφαση του ΥΠΑΑΤ.

Και υπενθυμίζω πως υπάρχουν ψηφισμένες και κατατεθειμένες στο κυβερνητικό πρόγραμμα του Σύριζα, από το Τμήμα Οικολογίας, θέσεις για τα θέματα των Δικαιωμάτων των Ζώων συνολικά. Θέσεις που καλό θα ήταν να λαμβάνονται υπόψη από το υπουργείο – και ιδίως από την Κτηνιατρική του Υπηρεσία».

Τι πήγε στραβά με τη λατρευτική σφαγή ζώων με τη μέθοδο Κόσερ που θα εφαρμοζόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα; Facebook Twitter

Οι δε Οικολόγοι Πράσινοι, στους οποίους ανήκει ο υπουργός κ. Τσιρώνης ζητούν τώρα εισαγγελική έρευνα και απόδοση ευθυνών σε Περιφέρεια και Υπουργείο για τις σφαγές. Έβγαλαν και ανακοίνωση:

«Στις 23 Μαρτίου στην Καβάλα, ολοκληρώθηκε μία διαδικασία, κατά την οποία η κοινωνία των πολιτών μαζί με ευσυνείδητους υπαλλήλους κατάφεραν και απέτρεψαν παράνομη απόφαση του Υπουργείου ΑΑΤ. Η Πανελλήνια Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία, η Πανελλάδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων, η Εταιρία Προστασίας Αδέσποτων και Άγριων Ζώων, το Φιλοζωικό Σωματείο Καβάλας ΑΙΣΩΠΟΣ, οι Χορτοφάγοι Καβάλας, το Αυτόνομο Στέκι Καβάλας, η Περιφερειακή Παράταξη της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης «ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ» και οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ κατάφεραν να αποτρέψουν ένα έγκλημα. Αρνητική στάση απέναντι στην απόφαση του Υπουργείου κράτησαν και μέλη του Τμήματος Οικολογίας του ΣΥΡΙΖΑ.

Το Υπουργείο Γεωργίας κατά παράβαση της Ελληνικής Νομοθεσίας αλλά και κατά παρέκκλιση των Διεθνών Συνθηκών προστασίας των ζώων, επεδίωξε να αναγκάσει τους υπαλλήλους της κτηνιατρικής υπηρεσίας Καβάλας να προβούν σε έγκριση σφαγής αμνοεριφίων χωρίς αναισθησία, κάτι που απαγορεύεται από την Ελληνική Νομοθεσία. Ως ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ οφείλουμε να εξάρουμε τον ρόλο των υπαλλήλων της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, αλλά και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, οι οποίοι στάθηκαν το ύψος του καθήκοντος και με την απόφαση του Εισαγγελέα Καβάλας απέτρεψαν το παραπάνω έγκλημα. Οι 5.008 υπογραφές που συγκεντρώθηκαν μέσα σε 5,5 ημέρες δείχνουν ότι η Ελληνική κοινωνία είναι ενεργή και ιδιαίτερα ευαίσθητη σε θέματα κακοποίησης των ζώων.

Πίσω από τις προφάσεις συγκεκριμένων Κρατών Μελών για δήθεν θρησκευτικές ελευθερίες, συχνά κρύβονται άλλα συμφέροντα, συνήθως οικονομικά, όπως αυτά των εξαγωγών κρέατος προς τρίτες χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης . Αποβλέποντας σε οικονομικά συμφέροντα, προχωρούν σε καταστρατήγηση της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας που επιτρέπει εξαιρέσεις στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, μόνο κάτω από πολύ σαφείς προϋποθέσεις και για μόνο για τις θρησκευτικές κοινότητες που δεν έχουν πρόσβαση σε κρέας με διαδικασίες σφαγής της προτίμησής τους, παραβλέποντας πλήρως τα επιστημονικά στοιχεία για την αισθαντικότητα των ζώων και την προστασία τους κατά τη διάρκεια της σφαγής, καθώς και τις σύγχρονες αντιλήψεις των πολιτών των Ευρωπαϊκών κοινωνιών.

Σεβόμαστε το δικαίωμα όλων των ανθρώπων στη θρησκευτική ελευθερία, είναι αδιανόητο όμως να επιτρέπουμε να επεκταθεί αυτό το δικαίωμα σε πρακτικές που προκαλούν πόνο και βασανισμό στα ζώα. Καταδικάζουμε οποιαδήποτε προσπάθεια καταστρατήγησης της νομοθεσίας της ΕΕ για λόγους οικονομικών συμφερόντων και σκοπεύουμε να ενημερώσουμε Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δίκτυα για την οπισθοδρόμηση σε θέματα ευζωίας των ζώων που επιχειρείται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Ζητούμε την δραστική διεύρυνση της εισαγγελικής έρευνας βαθιά στο «περιβάλλον» της περιφερειακής διοίκησης Αν. Μακεδονίας – Θράκης αλλά και του ΥΠ.Α.Α.Τ., έτσι ώστε να αποδοθούν οι αναλογούμενες ευθύνες για παράβαση του νόμου Ν.1197/81 και της οδηγίας 1099/2009 ΕΕ. που έδωσε – παράνομα – το «ελευθέρας» στην εκτέλεση χωρίς αναισθησία, παρά την αρνητική εισήγηση του Τμήματος Κτηνιατρικής της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της περιφέρειας ΑΜΘ».

Τι πήγε στραβά με τη λατρευτική σφαγή ζώων με τη μέθοδο Κόσερ που θα εφαρμοζόταν για πρώτη φορά στην Ελλάδα; Facebook Twitter
Φωτ.: Nikos Libertas / SOOC

Ποια εξήγηση υπάρχει άραγε που ενώ ο κ. Τσιρώνης είναι Οικολόγος Πράσινος και κυβερνά με τον ριζοσπαστικό ΣΥΡΙΖΑ με τις πράξεις του εξοργίζει τελικά και τους Οικολόγους Πράσινους και το ΣΥΡΙΖΑ;

Στο μυαλό μου μόνο μία λέξη στριφογυρίζει: "καρέκλα".

Ελλάδα
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Η ποινικολόγος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Ειρήνη Μουρτζούκου ως «προβληματική προσωπικότητα», σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για ορισμένα άτομα που έχουν μιλήσει δημόσια για την υπόθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Φυσικα και η εβραικη θρησκευτικη σφαγη ζωων "κοσερ" (στον Ιουδαϊσμό αποκαλείται "σχιτα/κασερ"), η οποια στηριζεται στους νομους της προφορικης (θεικης για τον Ιουδαισμο) Τορα, δεν ειναι λιγοτερο "βαναυση", απο καθε αλλη σφαγη ζωων. Ας καταλαβουν καποιοι, πως δεν υπαρχουν "αναιμακτες" σφαγες. Παρ'ολα αυτα, ο Ιουδαισμος επειδη έχει ειδικούς νόμους περι προστασιας των ζωων (αιώνες πριν την εμφάνιση των φιλοζωικών, νόμοι-αλαχοτ τσααρ μπααλεη χαημ, λεγονται), βαζει δυο βασικά κριτηρια στη σφαγη των ζωων που τρωνε οι πιστοι Εβραιοι: 1) διαφυλαξη της υγειας του ανθρώπου (που θα καταναλωσει το ζωο) και 2) οσο λιγοτερο γινεται να υποφερει το ζωο κατα την σφαγη (θα υποφερει βεβαια ετσι ή αλλιως, αλλα χρειάζεται το λιγοτερο). Και βεβαια η προυποθεση της υγειας του ανθρώπου ερχεται πρωτη. Γι'αυτό ο Ιουδαισμος καθοριζει να μην ναρκωνεται το ζωο πριν τη σφαγη, προκειμενου να φανουν ξεκαθαρα οι συσπασεις του μέτα απο αυτην (οι νευρικες αυτες συσπασεις δεν ειναι σημάδι ζωης, εφόσον το ζωο εχει κλινικα πεθανει), οπως και οι χημικες ουσιες του σημερα ή το ηλεκτροσοκ μπορει να βλαψουν την υγεία του ζωου, και φυσικά μετα του ανθρωπου. Η εβραικη θρησκευτικη σφαγη ζωων γινεται με παρα πολυ καλα ακονισμενο μαχαιρι, οπου ο πιστος θρησκος σφαγεας (ο σοχετ, αυτο που καποιοι ειπαν πως οι ραββινοι διαβαζουν τα ζωα είναι κοτσανα, διοτι ειναι εκει γιατι οι ιδιοι τα σφαζουν) κοβει (σαν ψωμι) τον λαιμο, δηλαδη την κσρωτιδα, λαρυγγα και τις δυο κυριες αρτηριες αιμαιτος (χωρις να αφαιρεσει το κεφαλι). Η αφαιμαξη πρεπει να γινει αμεσα προκειμενου να προστατευτει η ανθρωπινη υγεια. Αυτό πρεπει να γινει γρηγορα ετσι ωστε μολις κοπει η καρωτιδα δεν περναει αερας στον εγκεφαλο και το ζωο πεθαινει κλινικα ακαριαια. Αυτη ειναι η εβραικη θρησκευτικη σφαγη ζωων. Αλλα ο καθενας ασχετος λεει τον χαβα του. Αλλωστε ας μην κοροιδευομαστε. Καποιοι διολου τυχαια παραμονες του χριστιανικου Πασχα που θα σφαχτουν τονοι απο αιγοπρόβατα στα ελληνικα χωρια, στο ποδι χωρις αναισθησία , τους ενοχλησε και απαγορεψαν ΜΟΝΟ την ΕΒΡΑΪΚΉ θρησκευτικη σφαγη ζωων. Μια σφαγη ζωων που γινοταν νομιμα στην Ελλαδα ηδη εδω και χρονια. Και το επικεντρο ηταν η Καβαλα, μια πολη με εντονη αντισημιτικη δραστηριότητα, στην οποια προχτες ξαναβεβηλωθηκε το εκει μνημείο Ολοκαυτώματος... Φυσικα αρκετοί που καταφερονται σημερα εναντια στην κοσερ σφαγη δεν τους ενοχλουν παρά οι εβραιοι. Σκοπος τους ειναι η δαιμονοποίηση του εβραικου λαου και της εβραικης θρησκειας. Και σε αυτο θα μας βρουν μπροστα τους.
Εγώ ξέρω ότι του Λαζάρου κλασσικά ο τσοπάνης πάνω απ το λάκκο θα σφάξει το κατσίκι και ποτέ δε σπαρταράει πάνω από ένα λεπτό για να πεις ότι βασανίζεται πολύ.
χωρίς να είμαι ειδική, σημειώνω λίγα πράγματα που ξέρω από ανθρωπολογικού τύπου διαβάσματα:ο κοσέρ τρόπος σφαγής ορίζει ότι ο θάνατος του ζώου πρέπει να είναι ακαριαίος κι απαγορεύει να πονέσει το ζώο. γι' αυτό και είναι απαραίτητοι ειδικευμένοι σφαγείς.οι θρησκείες κωδικοποιούν γνώση που υπήρχε σε έναν προ-επιστημονικό κόσμο. με λίγα λόγια τη σοφία του να μην πονέσει ένα πλάσμα που προορίζεται προς βρώση την είχαν ανθρώπινοι πολιτισμοί και πριν συσταθούν επιτροπές δικαιωμάτων των ζώων. χωρίς με αυτό να υποστηρίζω ότι ο νόμος πρέπει να παρακάμπτεται.(υποθέτω πως ο τελετουργικός τρόπος σφαγής υπάρχει για να αποτρέψει την απελευθέρωση τοξινών στο σώμα του ζώου αν αυτό υποστεί το σοκ της θανάτωσης, τοξινών που κάνουν το κρέας του ακατάλληλο και ίσως επικίνδυνο προς βρώση)ενδιαφέρον για τα διατροφικά ταμπού είναι αυτό το βιβλίο:http://www.biblionet.gr/book/21258/Harris,_Marvin/%CE%97_%CE%B9%CE%B5%CF%81%CE%AE_%CE%B1%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%BF_%CE%B2%CE%B4%CE%B5%CE%BB%CF%85%CF%81%CF%8C%CF%82_%CF%87%CE%BF%CE%AF%CF%81%CE%BF%CF%82και το κεφάλαιό του για την απαγόρευση της κατανάλωσης χοιρινού από εβραίους και μουσουλμάνους μπορείτε να το διαβάσετε εδώ:http://openeclass.panteion.gr/modules/document/file.php/TMH176/%CE%A6%CE%AC%CE%BA%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%82%20%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82/35.%CE%97%20%CE%99%CE%B5%CF%81%CE%AC%20%CE%91%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%20%CE%BA%CE%B1%CE%B9%20%CE%BF%20%CE%92%CE%B4%CE%B5%CE%BB%CF%85%CF%81%CF%8C%CF%82%20%CE%A7%CE%BF%CE%AF%CF%81%CE%BF%CF%82.pdf
Έχω μια αίσθηση ότι επικρατεί μια φοβερή τυπολατρία στη λατρεία συγκεκριμένων θρησκειών η οποία ενισχύεται από μία σχεδόν φετιχιστική αντιμετώπισή τους από την πλειοψηφία. Ίσως θα πρέπει να επιστρέψουμε στις αξίες που προσπαθεί να μεταδώσει μια θρησκεία και να εγκαταλείψουμε σιγά σιγά πρακτικές που στην τελική σχετίζονται με συγκεκριμένες υγειονομικές και κοινωνικές συνθήκες που δεν ισχύουν πια γιατί έχουν περάσει πάνω από 1,000 χρόνια... Ίσως θα πρέπει να μελετήσουμε ξανά το πνεύμα αυτών των κανόνων...