Η Pepsi χτες παρουσίασε τη νέα της διαφήμιση, στην οποία πρωταγωνιστεί η Κένταλ Τζένερ, η πιο διάσημη χωρίς ταλέντο γυναίκα μετά την αδερφή της που είναι η Κιμ Καρντάσιαν.
Είναι ένα σποτάκι καλοπροαίρετο ίσως αλλά εξαιρετικά αφελές, που προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το κίνημα #BlackLivesMatter, που γεννήθηκε ως αντίδραση στη στοχευμένη κακομεταχείριση (και τις συχνές δολοφονίες) μαύρων υπόπτων απ' την αστυνομία.
Να το:
Έχουν σκοτωθεί άνθρωποι απ' την αστυνομία, και η ανάλαφρη ματιά της Pepsi στο σοβαρό αυτό ζήτημα προκάλεσε αντιδράσεις. Θεωρήθηκε κακόγουστη διαφήμιση και προσβλητική: Μια προσπάθεια να το παίξει η Pepsi φιλελεύθερη μάρκα που δήθεν νοιάζεται για τα δικαιώματα των μαύρων, παρότι δεν είχε κάνει ποτέ κάτι προς αυτήν την κατεύθυνση.
Οι αντιδράσεις ήταν ποικίλες και ανάγκασαν την εταιρία να ζητήσει συγγνώμη:
If only Daddy would have known about the power of #Pepsi. pic.twitter.com/FA6JPrY72V
— Be A King (@BerniceKing) April 5, 2017
.
If I had carried Pepsi I guess I never would've gotten arrested. Who knew?
— deray mckesson (@deray) April 5, 2017
.
We did this in Baltimore. Nothing changed @pepsi pic.twitter.com/YveSvfmpYu
— Wings Connoisseur (@YeahItsWilly) April 5, 2017
Το ότι η πάμπλουτη, λευκή, απολιτίκ Κένταλ Τζένερ δίνει μια Πέπσι στον αστυνομικό και αυτός μαλακώνει και χαμογελάει επιτέλους και όλα λύνονται ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Τη στιγμή που όλο το κίνημα φτιάχτηκε επειδή ορισμένοι αστυνομικοί όχι μόνο δεν μαλακώνουν αλλά πυροβολούν και σκοτώνουν ανθρώπους, το αναψυκτικό και η Τζένερ μοιάζουν να προσπαθούν να αυτοπροβληθούν ως σπουδαίοι ανθρωπιστές με τρόπο ψεύτικο και αξιογέλαστο.
Η καλύτερη απάντηση
Τώρα που την πήρε δήθεν την Pepsi ο πόνος για τους μαύρους πολίτες, η Μαντόνα θυμήθηκε τι της είχε συμβεί όταν έκανε τη δική της διαφήμιση για την Pepsi το 1989.
Επρόκειτο για ένα πολύ ωραίο διαφημιστικό, τρυφερό και αθώο.
Σ' αυτό βλέπαμε τη μικρή Μαντόνα να ετοιμάζεται να φυσήξει τα κεριά των γενεθλίων της και να κάνει μια ευχή - προφανώς να γίνει η γνωστότερη τραγουδίστρια του κόσμου.
Στο σποτ ακουγόταν και το νέο, τότε, τραγούδι της Madonna το Like A Prayer.
Επειδή όμως το βίντεοκλίπ του Like A Prayer που κυκλοφόρησε λίγο μετά εκνεύρισε τους ρατσιστές της Αμερικής -έδειχνε τη στοχοποίηση και φυλάκιση ενός μαύρου πολίτη καθώς και έναν μαύρο άγιο, πράγμα που είχε θεωρηθεί εξωφρενικό τότε- η Pepsi αποφάσισε να λάβει δράση...
Τα δικαιώματα των μαύρων ήταν σαφώς χειρότερα τότε, και λευκοί καταναλωτές απείλησαν με μποϊκοτάζ του αναψυκτικού αν δεν αποσυρόταν η διαφήμιση - η οποία υπενθυμίζω δεν είχε τίποτα το προκλητικό ή αμφιλεγόμενο.
Η Pepsi όντως απέσυρε τη διαφήμιση, ζήτησε πίσω τα λεφτά απ' την Μαντόνα και ακύρωσε τη χορηγία για την παγκόσμια περιοδεία της.
Σχεδόν 30 χρόνια αργότερα, η Pepsi προσπαθεί να εκμεταλλευτεί άγαρμπα το κίνημα δικαιωμάτων των μαύρων και αναγκάζεται να αποσύρει πάλι σποτ της για τον τελείως αντίθετο λόγο αυτή τη φορά.
Η Μαντόνα σχολίασε φυσικά το θέμα τονίζοντας την ειρωνεία του πράγματος:
Και λίγη ώρα αργότερα έδειξε ξεκάθαρα ποιον υποστηρίζει στη μάχη των αναψυκτικών, ανεβάζοντας αυτήν την παλιότερη φωτογραφία της.
Η εκδίκηση μερικές φορές τρώγεται κρύα, ακόμα και μετά από 30 σχεδόν χρόνια.
σχόλια