Γιατί η Pepsi και η Kendall Jenner απέτυχαν οικτρά με τη νέα τους διαφήμιση (κι αναγκάστηκαν να την αποσύρουν)

Γιατί η Pepsi και η Kendall Jenner απέτυχαν οικτρά με τη νέα τους διαφήμιση (κι αναγκάστηκαν να την αποσύρουν) Facebook Twitter
3

Η Pepsi χτες παρουσίασε τη νέα της διαφήμιση, στην οποία πρωταγωνιστεί η Κένταλ Τζένερ, η πιο διάσημη χωρίς ταλέντο γυναίκα μετά την αδερφή της που είναι η Κιμ Καρντάσιαν. 

Είναι ένα σποτάκι καλοπροαίρετο ίσως αλλά εξαιρετικά αφελές, που προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το κίνημα #BlackLivesMatter, που γεννήθηκε ως αντίδραση στη στοχευμένη κακομεταχείριση (και τις συχνές δολοφονίες) μαύρων υπόπτων απ' την αστυνομία.

Να το: 

Έχουν σκοτωθεί άνθρωποι απ' την αστυνομία, και η ανάλαφρη ματιά της Pepsi στο σοβαρό αυτό ζήτημα προκάλεσε αντιδράσεις. Θεωρήθηκε κακόγουστη διαφήμιση και προσβλητική: Μια προσπάθεια να το παίξει η Pepsi φιλελεύθερη μάρκα που δήθεν νοιάζεται για τα δικαιώματα των μαύρων, παρότι δεν είχε κάνει ποτέ κάτι προς αυτήν την κατεύθυνση. 

Οι αντιδράσεις ήταν ποικίλες και ανάγκασαν την εταιρία να ζητήσει συγγνώμη:

.

.

 

Το ότι η πάμπλουτη, λευκή, απολιτίκ Κένταλ Τζένερ δίνει μια Πέπσι στον αστυνομικό και αυτός μαλακώνει και χαμογελάει επιτέλους και όλα λύνονται ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Τη στιγμή που όλο το κίνημα φτιάχτηκε επειδή ορισμένοι αστυνομικοί όχι μόνο δεν μαλακώνουν αλλά πυροβολούν και σκοτώνουν ανθρώπους, το αναψυκτικό και η Τζένερ μοιάζουν να προσπαθούν να αυτοπροβληθούν ως σπουδαίοι ανθρωπιστές με τρόπο ψεύτικο και αξιογέλαστο. 

Η καλύτερη απάντηση

Τώρα που την πήρε δήθεν την Pepsi ο πόνος για τους μαύρους πολίτες, η Μαντόνα θυμήθηκε τι της είχε συμβεί όταν έκανε τη δική της διαφήμιση για την Pepsi το 1989. 

Επρόκειτο για ένα πολύ ωραίο διαφημιστικό, τρυφερό και αθώο.

Σ' αυτό βλέπαμε τη μικρή Μαντόνα να ετοιμάζεται να φυσήξει τα κεριά των γενεθλίων της και να κάνει μια ευχή - προφανώς να γίνει η γνωστότερη τραγουδίστρια του κόσμου. 

Στο σποτ ακουγόταν και το νέο, τότε, τραγούδι της Madonna το Like A Prayer. 

Επειδή όμως το βίντεοκλίπ του Like A Prayer που κυκλοφόρησε λίγο μετά εκνεύρισε τους ρατσιστές της Αμερικής -έδειχνε τη στοχοποίηση και φυλάκιση ενός μαύρου πολίτη καθώς και έναν μαύρο άγιο, πράγμα που είχε θεωρηθεί εξωφρενικό τότε- η Pepsi αποφάσισε να λάβει δράση...

 

Τα δικαιώματα των μαύρων ήταν σαφώς χειρότερα τότε, και λευκοί καταναλωτές απείλησαν με μποϊκοτάζ του αναψυκτικού αν δεν αποσυρόταν η διαφήμιση - η οποία υπενθυμίζω δεν είχε τίποτα το προκλητικό ή αμφιλεγόμενο. 

Η Pepsi όντως απέσυρε τη διαφήμιση, ζήτησε πίσω τα λεφτά απ' την Μαντόνα και ακύρωσε τη χορηγία για την παγκόσμια περιοδεία της. 

Σχεδόν 30 χρόνια αργότερα, η Pepsi προσπαθεί να εκμεταλλευτεί άγαρμπα το κίνημα δικαιωμάτων των μαύρων και αναγκάζεται να αποσύρει πάλι σποτ της για τον τελείως αντίθετο λόγο αυτή τη φορά. 

Η Μαντόνα σχολίασε φυσικά το θέμα τονίζοντας την ειρωνεία του πράγματος:

When you wake up and realize that Shit just really doesn't make sense! ?#chosen ?Side Note: My Pepsi commercial was pulled 30 years ago because I was kissing a black saint! ?? #ironic

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Madonna (@madonna) στις

Και λίγη ώρα αργότερα έδειξε ξεκάθαρα ποιον υποστηρίζει στη μάχη των αναψυκτικών, ανεβάζοντας αυτήν την παλιότερη φωτογραφία της. 

?

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Madonna (@madonna) στις

Η εκδίκηση μερικές φορές τρώγεται κρύα, ακόμα και μετά από 30 σχεδόν χρόνια. 

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

3 σχόλια
Στην Αμερική λενε. Πες για εμένα οτι θες αρκει να λες σωστα το ονομα μου.Εμεις ασχολουμαστε με αυτη τη διαφημιση.Οποτε η διαφημιση πέτυχε.Αν τελικα αποσυρθηκε αυτο ισως να ειναι και ενα τέχνασμα!
Την είδα και έχω να πω πως στο χωριό μου αυτό το λέμε cringefest. Αλλά είμαστε σίγουροι πως η Pepsi προσέλαβε στην τύχη τον Νίκο Σούλη, του ανέθεσε να κάνει το clip και από ατυχία βγήκε αποτυχημένο; Δεν έκανε εσωτερικές έρευνες και προβολές πριν το βγάλει στον αέρα;Δε ξέρω, αλλά μου φαίνεται πως κάθε tweet που την κράζει κάνει προ-υπολογισμένο marketing χωρίς να χρειάζεται καν η pepsi να αγοράζει διαφημιστικό χρόνο. Μάλλον ο Don Draper κοιτάει από την κλειδαρότρυπα τις διαδηλώσεις για την διαφήμιση με θέμα τις διαδηλώσεις (αυτό είναι τεράστιο hint) και χαμογελάει κρατώντας μια Pepsi. ;)