Ο διάσημος φωτογράφος Ντάγκλας Κίρκλαντ έχει απαθανατίσει πολλές εμβληματικές προσωπικότητες και σταρ του 20ού αιώνα. Τα πορτρέτα των Ελίζαμπεθ Τέιλορ, Κοκό Σανέλ. Όντρεϊ Χέμπορν και Φρανκ Σινάτρα θα φιλοξενηθούν στην γκαλερί Mouche στο Λος Άντζελες από τις 28 Απριλίου έως τις 10 Μαΐου σε έκθεση με τίτλο "Douglas Kirkland: Beyond The Lens".
Στην ηλικία των 82 ετών, ο Κίρκλαντ θα μπορούσε εύκολα να επαναπαυτεί στις δάφνες του, αλλά είναι τόσο αφοσιωμένος στην τέχνη του σήμερα όσο και όταν έστρεψε το φακό του στη θρυλική Μέριλιν Μονρόε, λίγους μήνες πριν από το θάνατό της το 1962.
«Ήμασταν μόνοι - μόνο οι δυο μας», αφηγείται στο WWD. «Η ατμόσφαιρα ήταν σεξουαλικά φορτισμένη», αναφέρει. Αλλά, παρά τον ερωτικό χαρακτήρα του θέματος, ο φωτογράφος είχε συνειδητοποιήσει πως είχε μια δύσκολη δουλειά να κάνει. «Η συμπεριφορά της Μέριλιν ήταν έντονα υπαινικτική και δεν ανταποκρίθηκα επειδή ήμουν απασχολημένος να φορτώνω το φιλμ μου και να συνεχίζω να φωτογραφίζω. Ήθελα απλώς να φτιάξω τις εικόνες μου, αλλά σίγουρα είχα ένταση», αναφέρει.
Ο Κίρκλαντ θυμάται την ευχάριστη φύση της ηθοποιού, της οποίας οι προτάσεις για τη φωτογράφιση περιελάμβαναν ένα λευκό σεντόνι, ένα μπουκάλι Dom Pérignon και ένα δίσκο Frank Sinatra. «Ήταν πολύ αφοπλιστική», αναφέρει καθώς περιγράφει τη συνάντησή τους.
Ο Κίρκλαντ αναφέρει ότι η σταρ ξεκίνησε τη φωτογράφηση φορώντας ένα φόρεμα σε ένα δωμάτιο γεμάτο διάφορους βοηθούς και στιλίστες, αλλά γρήγορα συνειδητοποίησε ότι η ενέργεια που έβγαινε δεν ήταν σωστή. «Άρχισε να εργάζεται μαζί μου για περίπου 15 λεπτά και μετά είπε "Αυτό δεν πρόκειται να λειτουργήσει"». Με την διαπεραστική φωνή της, η ηθοποιός αποκάλυψε τη δημιουργική της επιθυμία, την έμπνευση της στιγμής: Βγήκε από το δωμάτιο και είπε:« Ξέρω τι χρειαζόμαστε - πρέπει να είμαι μόνη με αυτό το αγόρι», είπε.
Η Μέριλιν ήταν γυμνή και τυλιγμένη μόνο με ένα μεταξωτό σεντόνι και χωρίς κανέναν άλλον στο δωμάτιο πόζαρε κουλουριασμένη σε ένα λεπτό στρώμα δίπλα σε πεταμένους δίσκους και ένα επιδαπέδιο τασάκι. «Μια ανατριχίλα με πιάνει ακόμα». παραδέχεται ο φωτογράφος όταν ανακαλεί στη μνήμη του εκείνη τη στιγμή. «Ήταν πολύ φορτισμένο σεξουαλικά το κλίμα. Και από αυτήν ακριβώς τη φόρτιση προέκυψαν οι φωτογραφίες. Μου ζήτησε να την πλησιάσω στο κρεβάτι και εγώ αυτό έκανα προσποιούμενος ότι ήθελα απλώς να βγάλω τις φωτογραφίες. Αυτό μάλλον έφτασε στα άκρα τη σεξουαλική φόρτιση της στιγμής».
Όταν όμως την επομένη ο φωτογράφος έφτασε στο διαμέρισμα της Μονρόε για να διαλέξει από τα αρνητικά τις καλύτερες λήψεις, εκείνη αποκάλυψε την προβληματική της πλευρά. «Το δωμάτιο ήταν σκοτεινό και εκείνη δεν έμοιαζε με την πανέμορφη αισθησιακή γυναίκα που παρακολουθούσα την προηγούμενη μέρα», λέει ο Κίρκλαντ. «Έμοιαζε σαν να μην είχε κοιμηθεί καθόλου και ήταν σε εξαιρετικά κακή διάθεση».
Γνωρίζοντας τη δύναμη της εικόνας της και απαιτώντας τον έλεγχό της η Μονρόε κατέστρεψε σχεδόν 60 από τις λήψεις του Κίρλαντ, που ήταν από τις τελευταίες επαγγελματικές φωτογραφίες της που τραβήχτηκαν πριν τον ξαφνικό θάνατό της σε ηλικία 36 ετών.
σχόλια