Σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση Facebook Twitter
2

Τέθηκε σήμερα σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, που αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το νομοσχέδιο, που είχε παρουσιαστεί από τις αρχές Απριλίου με αρχικό στόχο να είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση πριν από το Πάσχα, θα παραμείνει υπό διαβούλευση για δύο εβδομάδες σχεδόν, μέχρι τις 14 Ιουνίου.

Γνώμονας των ρυθμίσεων που προτείνονται είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, ένας «δημοκρατικός, αποτελεσματικός, σύγχρονος και ανοιχτός ως προς την κοινωνία τρόπος διοίκησης των ΑΕΙ», η ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ, η ανάπτυξη του ενιαίου χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας σε επίπεδο Περιφέρειας, ο εξορθολογισμός της λειτουργίας των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) και των διδακτορικών σπουδών, με στόχο την αναβάθμισή τους.


Πιο αναλυτικά, στο νομοσχέδιο προβλέπονται:

  • Η δημιουργία του θεσμού των περιφερειακών Ακαδημαϊκών Συμβουλίων Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας.
  • Η συγκρότηση Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης σε κάθε ΑΕΙ.
  • Η θεσμοθέτηση ενιαίων και αδιάσπαστων τίτλων σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου που παρέχονται από τα πενταετή προγράμματα σπουδών και η δημιουργία των προϋποθέσεων για τη ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων από Τμήματα τεχνολογικών κατευθύνσεων των ΤΕΙ.
  • Η ενίσχυση της μεταλυκειακής εκπαίδευσης, με τη δυνατότητα δημιουργίας διετών δομών στα ΑΕΙ που θα παρέχουν πιστοποιημένα διπλώματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με βάση το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων.
  • Η ενίσχυση της ακαδημαϊκής λειτουργίας των κοσμητειών και των κοσμητόρων.
  • Η «διασφάλιση της ακαδημαϊκότητας» των ΠΜΣ, η εξασφάλιση της πρόσβασης των φοιτητών σε αυτά, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση, η διαφάνεια και ο εξορθολογισμός στους προϋπολογισμούς των ΠΜΣ, η ενίσχυση των ΠΜΣ που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης.
  • Η συμμετοχή όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στα όργανα διοίκησης.
  • Η εκλογή αντιπρυτάνεων με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο και μονοσταυρία.
  • Η επαναφορά του Πρυτανικού Συμβουλίου.
  • Ρυθμίσεις για την επίλυση των προβλημάτων που απασχολούν τους ΕΛΚΕ (Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας).
  • Η απαγόρευση παράλληλης απασχόλησης στα μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης.
  • Η συγχώνευση, κατάτμηση, μετονομασία και μεταβολή έδρας Σχολής ή Τμήματος με Υπουργική Απόφαση.
  • Η απλοποίηση της διαδικασίας σύναψης ατομικών συμβάσεων.

Όπως αναφέρει ο υπουργός Κ. Γαβρόγλου, η νομοθετική πρωτοβουλία για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Έρευνα «συνιστά μια ολοκληρωμένη θεσμική παρέμβαση στην οργάνωση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) βάσει των κατευθύνσεων και προτεραιοτήτων της κυβέρνησης, της επεξεργασίας του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και των διαβουλεύσεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, αξιοποιώντας τον ευρύ, γόνιμο και πρωτότυπο διάλογο που ήδη αναπτύχθηκε με πολλά θεσμικά όργανα των ΑΕΙ, αλλά και με πολλούς διδάσκοντες των ΑΕΙ».

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το σχέδιο νόμου ΕΔΩ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιβεβαιώνει ο δήμος Αθηναίων την ξηρασία στου Φιλοπάππου και προγραμματίζει δράσεις

Ελλάδα / Επιβεβαιώνει ο δήμος Αθηναίων την ξηρασία στου Φιλοπάππου και «προγραμματίζει δράσεις»

Ο δήμος παραδέχεται ότι προγραμματίζονται άμεσα δράσεις ενισχυτικής φύτευσης, αφαίρεσης των ξερών δένδρων, απόφραξης του καναλιού αποχέτευσης και κλαδέματος των δέντρων ελιάς
LIFO NEWSROOM
Πάνω από το 60% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες ως το 2030

Ελλάδα / Πάνω από το 60% των θέσεων εργασίας θα απαιτούν εξειδικευμένες ψηφιακές δεξιότητες ως το 2030

Αλλάζουν τα δεδομένα της επαγγελματικής κατάρτισης και προώθησης στην απασχόληση - Τα στοιχεία του Ελληνικού Συνδέσμου Εταιρειών Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
"Η θεσμοθέτηση ενιαίων και αδιάσπαστων τίτλων σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου που παρέχονται από τα πενταετή προγράμματα σπουδών και η δημιουργία των προϋποθέσεων για τη ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων από Τμήματα τεχνολογικών κατευθύνσεων των ΤΕΙ." Πηγή: www.lifo.grΕπόμενως, θα περάσουμε από ανώτατη εκπαίδευση 2 ταχυτήτων (ΑΕΙ, ΤΕΙ) σε 3ών: Πολυτεχνεία, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ.
" Η συμμετοχή όλων των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στα όργανα διοίκησης. Πηγή: www.lifo.gr " . Σε αυτό το μέτρο περιλαμβάνονται και τα λήμματα των πανεπιστημίων , δηλ οι φοιτητικές παρατάξεις ? Γιατί από τη "θητεία" μυ στον ΟΠΑ νυν ΑΣΣΟΕ , θυμαμαι 2 χρόνια κατάληψη , 2 εξεταστικές ακυρωμένες , 4 φορές το υπόγειο της σχολής να έχει καεί και από τις 2 ώρες η κάθε διάλεξη , η 1 - 1.5 να χάνεται σε λογομαχίες μεταξύ των 30ρηδων φοιτητών .