Αυστηρή επιστολή Ιερώνυμου προς Γαβρόγλου: Απαγορεύεται η χρήση θρησκευτικών συμβόλων στο Δημόσιο;

Αυστηρή επιστολή Ιερώνυμου προς Γαβρόγλου: Απαγορεύεται η χρήση θρησκευτικών συμβόλων στο Δημόσιο; Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου (Nikos Libertas / SOOC)
9

Μια αυστηρή επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, απέστειλε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος με αφορμή την καταγγελία για την εικόνα της Παναγίας που κατηγορείται πως πέταξε στα σκουπίδια η διευθύνουσα σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ.

Ο Αρχιεπίσκοπος, στην επιστολή του, η οποία δημοσιεύθηκε στην Κιβωτό της Ορθοδοξίας, εκφράζει «την λύπη και τη διαμαρτυρία της Εκκλησίας της Ελλάδος για το δυσάρεστο συμβάν σε βάρος των δικαιωμάτων εργαζομένων, που είναι μέλη της Εκκλησίας» και ζητά από τον υπουργό να απαντήσει αν οι εργαζόμενοι «απαγορεύεται να τα φέρουν θρησκευτικά σύμβολα της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού ή να έχουν ιερές εικόνες πάνω στο γραφείο εργασίας τους».

Μεταξύ άλλων, εκφράζει επίσης την έκπληξή του για το γεγονός πως «τόση εμμονή για την εξαφάνιση ειδικά της ορθόδοξης Εκκλησίας από τη δημόσια ζωή προέρχεται από ανθρώπους που υποτίθεται ότι εμφορούνται από θρησκευτική αδιαφορία». «Στην Ελλάδα οι απόπειρες από πολιτικές τάσεις, ακτιβιστικές ενώσεις ή δημόσια πρόσωπα για την προβολή και αναγνωρισιμότητα της αθεΐας συνήθως εξαντλούνται σε μονοσήμαντη αντιπαράθεση με την ορθόδοξη Εκκλησία», αναφέρει ο Αρχιεπίσκοπος.

«Το φαινόμενο του επιθετικού αντιχριστιανισμού, που διεκδικεί και επαίνους προοδευτικότητας, αξίζει προσοχής από το υπουργείο σας, επειδή αμφισβητεί τον ίσο σεβασμό των δικαιωμάτων, με το διχαστικό επιχείρημα ότι η πλειοψηφία είναι απειλή για τις μειοψηφίες και επομένως, δεν αξίζει προστασίας», τονίζει επίσης ο Ιερώνυμος.

Ολόκληρη η επιστολή:

1/9/2017

Πρός
Τόν Ἀξιότιμο
κ. Κωνσταντῖνο Γαβρόγλου
Ὑπουργό Παιδείας, Ἔρευνας
καί Θρησκευμάτων
Εἰς Ἀμαρούσιον

Ἀξιότιμε κ. Ὑπουργέ,

Ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος (Δ.Ι.Σ.) τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος κατά τήν σημερινή Της Συνεδρία ἔλαβε γνώση τῶν ἀναφορῶν δύο ὑπαλλήλων τοῦ Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., οἱ ὁποῖες, κατόπιν τῆς ἀρνητικῆς ἀντιδράσεως τῆς Διευθύνουσας Συμβούλου, ζήτησαν ἀπό τό Διοικητικό Συμβούλιο τοῦ Ὀργανισμοῦ καί τό ἐποπτεῦον Ὑπουργεῖο σας νά τούς ἀπαντήσει, ἐάν ἀπαγορεύεται νά φέρουν τά θρησκευτικά σύμβολα τῆς Ἀνατολικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ ἤ νά ἔχουν ἱερές εἰκόνες ἐπάνω στό γραφεῖο ἐργασίας τους.

Η Δ.Ι.Σ. ἀπεφάσισε τήν ἀποστολή τῆς παρούσας, προκειμένου νά δηλώσει τήν λύπη καί διαμαρτυρία Της γιά τό δυσάρεστο συμβάν σέ βάρος τῶν δικαιωμάτων ἐργαζομένων, πού εἶναι μέλη τῆς Ἐκκλησίας μας.

Προκαλοῦνται εὔλογες ἀπορίες: ἀπό τήν ἀπαγόρευση νά ὑποχρεωθεῖ κανείς νά ἀποκαλύψει, παρά τή θέλησή του, τά θρησκευτικά του φρονήματα, θά φθάσουμε στήν ἀντίστροφη ἀπαγόρευση τοῦ δικαιώματος νά καθιστᾷ ὁ καθένας ἐμφανές τό θρησκευτικό του συναίσθημα στό δημόσιο χῶρο;

Ἡ διαμαρτυρία καί ἡ λύπη μας, ὡστόσο, δέν σημαίνει ὅτι θά παρασυρθοῦμε σέ ἐπίδειξη ἐμπάθειας. Ἡ ἠθική διαφορά τοῦ μηνύματος τῆς Ἐκκλησίας ἔγκειται στό ὅτι εὔχεται καί προσεύχεται «ὑπέρ τῶν μισούντων καί ἀγαπώντων ἡμᾶς».

Θεωροῦμε, γιά τόν λόγο αὐτόν, ἀξιέπαινη καί χριστιανική τήν στάση τῶν θιγόμενων ἐργαζομένων, οἱ ὁποῖες δέν ζήτησαν τήν ἄσκηση διώξεως κατά τῆς προϊσταμένης τους, εἰ μή μόνον νά ἀναγνωρισθεῖ ρητῶς ἀπό τόν ἐργοδότη τους ἡ ἐλευθερία ἐκδηλώσεως τῆς θρησκευτικῆς πίστεώς τους στόν χῶρο ἐργασίας τους. Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ὡς κοινότητα κλήρου καί λαοῦ, συμπαρίσταται στό δίκαιο καί δημοκρατικό αἴτημα τῶν ἐργαζομένων καί ἀναμένει τήν ἀπάντηση τῆς ἐργοδοτικῆς πλευρᾶς καί τοῦ ὑμετέρου Ὑπουργείου.

Θά ἀποτελοῦσε ὠφέλιμη ὑπηρεσία στόν τόπο, ἐάν τό Ὑπουργεῖο σας μέ τήν παροῦσα εὐκαιρία ἀπεδείκνυε ὅτι εἶναι ἄξια προστασίας ἡ θρησκευτική ἐλευθερία γιά ὅλους, τόσο γιά τήν πλειοψηφία τῶν ὀρθοδόξων χριστιανῶν, ὅσο καί γιά τίς μειοψηφίες τῶν ἑτεροδόξων, ἐτεροθρήσκων ἤ τῶν μή θρησκευόντων.

Θά ἐνθυμεῖσθε πώς τόν Μάιο τοῦ 2009 στό ἄκουσμα τῆς εἰδήσεως ὅτι κατά τή διάρκεια σωματικοῦ ἐλέγχου ἀπό ἀστυνομικό σέ μουσουλμάνο καταστράφηκαν σελίδες τοῦ Κορανίου, πού εἶχε μαζί του ὁ ἐλεγχόμενος, εἶχαν προκληθεῖ βίαια ἐπεισόδια στό κέντρο τῆς Ἀθήνας, πρίν κἄν ἐξακριβωθοῦν οἱ συνθῆκες τοῦ περιστατικοῦ.

Οἱ κρατικοί κανόνες λοιπόν, πού προστατεύουν τήν κοινωνική εἰρήνη ἀπό τίς προσβολές τοῦ ἑνός τῆς θρησκευτικῆς πίστεως τοῦ ἄλλου, ἔχουν παρόντα καί ἰσχύοντα λόγο ὑπάρξεως.

Καί ἡ δική μας ἀνεκτική στάση ὡς ὀρθοδόξων χριστιανῶν δέν ἀπαλλάσσει τήν Πολιτεία ἀπό τό λειτούργημά της νά παρεμβαίνει καί νά προστατεύει.

Κλείνοντας θά μᾶς ἐπιτρέψετε μία διαπίστωση γιά τόν φανατισμό.

Στήν Ἑλλάδα οἱ ἀπόπειρες ἀπό πολιτικές τάσεις, ἀκτιβιστικές ἑνώσεις ἤ δημόσια πρόσωπα γιά τήν προβολή καί ἀναγνωρισιμότητα τῆς ἀθεΐας συνήθως ἐξαντλοῦνται σέ μονοσήμαντη ἀντιπαράθεση μέ τήν ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.

Ἡ ἔλλειψη νηφαλιότητας, ἡ ἐπιθετικότητα, οἱ διακωμωδήσεις καί οἱ προσβολές, πού ἐκδηλώνουν κατά τῶν ὀρθοδόξων χριστιανῶν δίδουν τήν ἐντύπωση ὅτι πρόκειται μᾶλλον γιά ἀπογοητευμένους χριστιανούς, παρά γιά συνειδητοποιημένους ἄθεους, πού σέβονται τήν θρησκευτική πίστη τοῦ ἄλλου.

Προκαλεῖ βεβαίως ἔκπληξη πῶς εἶναι δυνατόν τόση ἐμμονή γιά τήν ἐξαφάνιση εἰδικά τῆς ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας ἀπό τή δημόσια ζωή νά προέρχεται ἀπό ἀνθρώπους, πού ὑποτίθεται ὅτι ἐμφοροῦνται ἀπό θρησκευτική ἀδιαφορία.

Εἶναι καί αὐτή μία κατηγορία θρησκευτικοῦ φανατισμοῦ μᾶλλον ἀπειλητικότερη γιά τήν κοινωνική συνοχή ἀπό τήν ἀτομική θρησκοληψία.

Τό φαινόμενο τοῦ ἐπιθετικοῦ ἀντιχριστιανισμοῦ, πού διεκδικεῖ καί ἐπαίνους προοδευτικότητας, ἀξίζει προσοχῆς ἀπό τό Ὑπουργεῖο σας, ἐπειδή ἀμφισβητεῖ τόν ἴσο σεβασμό τῶν δικαιωμάτων, μέ τό διχαστικό ἐπιχείρημα ὅτι ἡ πλειοψηφία εἶναι ἀπειλή γιά τίς μειοψηφίες καί, ἑπομένως, δέν ἀξίζει προστασίας.

Μέ τήν πεποίθηση ὅτι τυγχάνει τῆς κατανοήσεώς σας ἡ σημασία τῶν ὡς ἄνω ἐκτεθέντων, καί μέ τήν ἐλπίδα ὅτι στόν σχεδιασμό καί στίς ἀποφάσεις σας θά συνεξετάσετε τίς σχετικές θέσεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, σᾶς ἀπευθύνουμε τήν εὐχή ὁ Θεός νά σᾶς εὐλογεῖ καί νά σᾶς ἐνισχύει στά εὐθυνοφόρα καθήκοντά σας.

Ὁ Ἀθηνῶν Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ,

Πρόεδρος

Ελλάδα
9

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Πλακιάς καταγγέλλει το ΑΠΘ που δεν απένειμε τον τίτλο σπουδών στην Κέλλυ Πορφυρίδου

Ελλάδα / «Η ντροπή του πανεπιστημίου»: Ο Νίκος Πλακιάς ξεσπά για τον πρύτανη και τη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ

Είχαν ειδοποιήσει τους γονείς της Κέλλυς Πορφυρίδου να παραλάβουν τιμητικά τον τίτλο σπουδών του κοριτσιού που δολοφονήθηκε στα Τέμπη αλλά ανασκεύασαν την απόφασή τους και αρνήθηκαν χωρίς να ειδοποιήσουν την οικογένεια
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Για τους υπαλλήλους πουδεν είναι μέλη της Ελληνορθόδοξης εκκλησίας και πρέπει καθημερινά να βλέπουν Παναγίτσες, δρακοκτόνους και σταυρωμένους δεν κόπτεται βλέπω ο Ιερώνυμος. Αλλά γιατί να τον νοιάξει όταν τα επίσημα στοιχεία που δηλώνει η Ελλάδα σε διεθνείς δημογραφικούς οργανισμούς δηλώνουν κάπου 95% του πληθυσμού Χριστιανούς Ορθοδόξους, αφού στην Ελλάδα θεωρείσαι Χ.Ο. μέχρι να δηλώσεις επίσημα κάτι διαφορετικό.
Μπορεί να διαφωνώ σε πολλά πράγματα με την εκκλησία (κυρίως τυπολατρικά) αλλά εδώ έχει δίκιο. Ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει στο γραφείο του. Δηλαδή σε τι ακριβώς πειράζει το να έχει κάποιος μια εικόνα στο χώρο εργασίας του; Αν για παράδειγμα η υπάλληλος ήταν μουσουλμάνα και φορούσε μαντήλα θα ενοχλούσε κανέναν; Αν είχε σε μια άκρη μια φωτογραφία από τις διακοπές της θα μας πείραζε; Αν είχε παντού ροζ αντικείμενα γιατί το ροζ είναι το αγαπημένο της χρώμα θα μας πείραζε; Και έχει δίκιο όταν λέει ότι οι τάχα άθεϊοι - προοδευτικοί - εναλλακτικοί έχουν πρόβλημα σχεδόν πάντα με την χριστιανική εκκλησία. Δεν έχω δει ποτέ μου κανέναν άθεο να φωνάζει για το τι ψέμα είναι ο μουσουλμανισμός, ο βουδισμός, ο ινδουισμός κτλ. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι εφόσον πρόκειται για προσωπικό χώρο (ιδιόκτητο ή όχι) γιατί μας νοιάζει τι εχει και τι δεν έχει αλλά και γιατί νας νοιάζει ΤΟΣΟ πολύ σε τι πιστεύει ο καθένας.
Οι φεμινιστές του ΣΥΡΙΖΑ, χαμένοι στις αντιφάσεις τους, λατρεύουν τη μπούρκα. Το ερώτημα είναι τι σημαίνει απαγόρευση θρησκευτικών συμβόλων για την Ευρώπη, όταν οι περισσότερες χώρες, της Ελλάδας συμπεριλαμβανόμενης, έχουν τον σταυρό ήδη ενσωματωμένο στη σημαία, ή όταν τα αστέρια στη σημαία της ΕΕ συμβολίζουν τους δώδεκα Αποστόλους.
Τα αστέρια στη σημαία δεν έχουν καμία σχέση με τον αριθμό των κρατών μελών. Η ΕΕ υιοθέτησε τη σημαία του Συμβουλίου της Ευρώπης του 1955, η οποία όταν σχεδιάστηκε, τα μέλη του Συμβουλίου ήταν ήδη 15. Τα 12 αστέρια προέρχονται από τη Γυναίκα της Αποκάλυψης με το στεφάνι από 12 αστέρια, δηλαδή την Παναγία (της οποίας το χρώμα είναι το μπλε) με τους 12 Αποστόλους.Δεν ξέρω αν αμφιβάλλεις και για τις δύο γραμμές που τέμνονται κάθετα σε πολλές ευρωπαϊκές σημαίες, πως είναι όντως σταυροί.
Από πού να αρχίσεις και πού να τελειώσεις.... Πρώτον, ποιοί είναι οι "φεμινιστές του ΣΥΡΙΖΑ" και πώς προκύπτει ότι "λατρεύουν τη μπούρκα"; Δεύτερον, η αλλαγή της σημαίας ενός κράτους δεν είναι απλή διαδικασία και γι'αυτό πολλά κράτη που μόνο κατ'όνομα έχουν το Χριστιανισμό ως επίσημη θρησκεία διατηρούν σταυρό στη σημαία τους. Τρίτον, σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και σε κάποιες που φέρουν σταυρό στη σημαία τους, απαγορεύεται να φοράς εμφανώς ή να διακοσμείς τον χώρο σου με θρησκευτικά σύμβολα (τουλάχιστον στο χώρο εργασίας), όπως απαγορεύονται οι γιορτινές ευχές (π.χ. " καλό Πάσχα). Τέταρτον, από ποιόν εντελώς ιστορικά αναλφάβητο διάβασες ότι τα αστέρια στη σημαία της ΕΕ συμβολίζουν τους 12 αποστόλους;