«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου»

«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου» Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
15

Ένταση σημειώθηκε έξω από το θέατρο «Αριστοτέλειον», στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όταν άτομα που κρατούσαν ελληνικές σημαίες και εικόνες, επιχείρησαν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου».

Πενήντα περίπου άτομα, που στην πλειοψηφία τους δήλωσαν ότι είναι μέλη της οργάνωσης «Ιερός Λόχος», έδωσαν ραντεβού έξω από το θέατρο, απέναντι από το Λευκό Πύργο και άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα εναντίον της παράστασης και υπέρ του έθνους και της Ορθοδοξίας. Μαζί με τα μέλη του «Ιερού Λόχου» βρίσκεται και ο παλαιοημερολογίτης ρασοφόρος π. Κλεομένης.

Σε κάποια στιγμή επιχείρησαν να προσεγγίσουν το κτίριο, αλλά τους απώθησαν αστυνομικές δυνάμεις που είχαν παραταχθεί μπροστά από την είσοδο.

Σύμφωνα με το voria.gr, οι συγκεντρωμένοι φώναξαν συνθήματα, όπως το «Κάτω τα χέρια από την Παναγία», και έψαλλαν τον Ακάθιστο Ύμνο ενώ, σε κάποια στιγμή, στην προσπάθειά τους να σπάσουν το αστυνομικό μπλόκο, έστρεψαν τα κοντάρια των σημαιών που κρατούσαν κατά των αστυνομικών.

Η παράσταση «Η ώρα του Διαβόλου» του Φερνάντο Πεσσόα, παρουσιάζεται στο Θέατρο Αριστοτέλειον έως την Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017. Από την πλευρά του ο ηθοποιός Γιώργος Χρανιώτης, κάλεσε τους διαμαρτυρόμενους να διαβάσουν πρώτα, ενώ χαρακτήρισε γελοίο το θέαμα. Τον Διάβολο, τον ήρωα του Φερνάντο Πεσσόα, ερμηνεύει υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Γρηγόρη Αποστολόπουλου, ο Γιώργος Χρανιώτης. Δίπλα του στο ρόλο της Μαρίας, η Ευγενία Σαμαρά.

 

Οι επικεφαλής των αστυνομικών δυνάμεων επέτρεψαν στον «πατέρα Κλεομένη» και σε ένα ακόμα άτομο να συνομιλήσουν με τον παραγωγό της παράστασης, από τον οποίο ζήτησαν την ακύρωσή της. Στη συνέχεια ο παραγωγός αποχώρησε και μπήκε στο θέατρο για τη συνέχιση της παράστασης, με τους συγκεντρωμένους να αποδοκιμάζουν και να φωνάζουν «αίσχος».

Στη συγκέντρωση είχαν απευθύνει κάλεσμα εθνικιστικές οργανώσεις, όπως η Πατριωτική Ένωση Πολιτών Ωραιοκάστρου, ο Ιερός Λόχος και οι Φίλοι της Μονής Εσφιγμένου. Η κατάσταση εκτονώθηκε και στις 9.00 το βράδυ άρχισε η θεατρική παράσταση.

Δείτε φωτογραφίες και βίντεο:

«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου» Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου» Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου» Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου» Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου» Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου» Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου» Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου» Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου» Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
«Κάτω τα χέρια από την Παναγία»: Πατήρ Κλεομένης και Ιερός λόχος προσπαθούν να διακόψουν την παράσταση «Ώρα του Διαβόλου» Facebook Twitter
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
 
 
 
 

Να σημειωθεί πως ανακοίνωση για την παράσταση είχε δημοσιεύσει πριν μερικές ημέρες και στον λογαριασμό της στο Facebook η Ιερά Μονή Εσφιγμένου, απευθύνοντας και κάλεσμα στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας:

Με πληροφορίες από ΑΠΕ- ΜΠΕ, thestival.gr και voria.gr

15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο νοσοκομείο ο Κώστας Αγοραστός - Δέχθηκε επίθεση από συγγενείς θυμάτων των Τεμπών

Ελλάδα / Στο νοσοκομείο ο Αγοραστός - Δέχθηκε επίθεση από συγγενείς θυμάτων των Τεμπών

Πανδαιμόνιο πριν το περιφερειακό συμβούλιο Θεσσαλίας - Συγγενείς των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών αποδοκίμασαν τον πρώην περιφερειάρχη - Στο νοσοκομείο με μώλωπες κατέληξε ο Κώστας Αγοραστός
LIFO NEWSROOM
Δολοφονία Εύβοια: «Είχε ξεσπάσματα, ήταν βρώμικος και δεν αντέχαμε άλλο» λένε οι δράστες

Ελλάδα / Δολοφονία Εύβοια: «Είχε ξεσπάσματα, ήταν βρώμικος, δεν αντέχαμε άλλο» λένε τα αδέλφια που σκότωσαν τον πατέρα τους

Τι υποστήριξαν ο 22χρονος και η 26χρονη που δολοφόνησαν τον πατέρα τους και προσπάθησαν να παραπλανήσουν την ΕΛΑΣ σκηνοθετώντας τη φρικτή πράξη τους
LIFO NEWSROOM
Κρήτη: Bίντεο - ντοκουμέντο από στιγμή φονική παράσυρσης 33χρονης

Ελλάδα / Κρήτη: Βίντεο - ντοκουμέντο ανατρέπει τα δεδομένα και δείχνει απρόκλητη δολοφονία 36χρονης

Ο δράστης περιμένει τη γυναίκα να βγει από το αυτοκίνητό της, επιταχύνει το ΙΧ του και την παρασύρει πεζή προκαλώντας τον θάνατό της - Από την σφοδρότητα της πρόσκρουσης ανατράπηκε το αυτοκίνητο του δράστη
LIFO NEWSROOM
Άλιμος: Κτίριο που έχει ολοκληρωθεί θα κηρυχθεί αυθαίρετο - Μετέωροι οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων

Ελλάδα / Άλιμος: Κτίριο αποπερατώθηκε αλλά θα κηρυχθεί αυθαίρετο επειδή η οικοδομική του άδεια ακυρώθηκε - Τι καταγγέλλει ιδιοκτήτης

Ιδιοκτήτης νεόδμητου διαμερίσματος στον Άλιμο, δίπλα στο Ελληνικό, περιγράφει στο ypen/diavouleusi το ράβε ξήλωνε μεταξύ Υπηρεσιών Δόμησης του δήμου Αλίμου, της δημοτικής αρχής και του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Υπάρχουν και αυτοί που πιστεύουν κατι ιστορίες βοσκών που ειπώθηκαν πριν 2000 χρόνια... Που μια γυναίκα έμεινε έγκυος επειδή μύρισε ενα λουλούδι... Ενα φίδι έδωσε ενα μήλο σε μια γυναίκα και το ανθρώπινο είδος συνεχίστηκε απο τα δυο παιδιά του Αδαμ και της Εύας που ήταν ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΑΓΟΡΙΑ. Αντε και καλο μεσαίωνα.
Το να έχεις αντιρρήσεις και δικαίως κατ' εμέ για τις πακτωμένες πεποιθήσεις σκληροπυρηνικών θρησκόληπτων, οι οποίοι διαμαρτύρονται για κάτι που ουσιαστικά δεν μπήκαν στη διαδικασία να μάθουν τι είναι, πέρα από τον τίτλο της παράστασης ίσως και ενδεχομένως μια μικρή σύνοψη του έργου που τους σέρβιραν οι ποιμένες τους, δεκτό.Μήπως όμως η παραπάνω, απλοϊκή ανάλυση σου στερείται εξίσου επιχειρημάτων όσο και των διαμαρτυρόμενων;Ούτε αυτούς μπορώ να πάρω σοβαρά, ούτε εσένα.
Οι αρνητικές, κατά τη γνώμη μου, είναι πως αν κάποιος θέλει να κάνει αντίλογο στη θρησκεία αυτό είναι ένα παιδαριώδες επιχείρημα, που δυστυχώς δίνει βήμα να αποδυναμώνονται οι σοβαρές απόψεις.
Βλεπω εχετε τεραστιες γνωσεις μεταφυσικης και θεολογίας. Εσεις τι θελατε μια θρησκεια να σας δωσει φυσικους νομους ή εξισωσεις; Κωδικας ηθικης και φιλοσοφία ειναι αγαπητε μου
Στα μη θεοκρατικα καθεστωτα πρεπει να ανεχεσαι και τους ηλιθιους. Ακομα και αν ειναι μονο 50.Παντως θα ηθελα να δω μια φορα και καποιο αμφιλεγομενο καλλιτεχνικο εργο που να αφορα καποια αλλη θρησκεια (πχ τους σατανικους στιχους σε θεατρικο οπως εγινε στην γερμανια). Γιατι το να προκαλεις την χριστιανικη θρησκεια στην ελλαδα ειναι ανεξοδη διαφημιση εκ του ασφαλους. Σα να κλεβεις εκκλησια.
Μπραβο. Υιοθετείς τα ατράνταχτα επιχειρήματα ψεκασμένων χρυσαυγιτών. Εδώ αυτή η παραδοση μας αφορά, όχι του Αλλάχ. Είναι κατι ξένο, άγνωστο. Ας κανει ο Ρουσντί
Νομίζω πως είναι πολύ πιο τολμηρό και εύστοχο να προκαλείς μια θρησκεία στον τόπο της γιατί στην τελική εκεί επηρεάζει εκεί αφορά. Το να πας να κάνεις αντίλογο σε μια άλλη χώρα έχει ίσως κάποιο ενδιαφέρον αλλά τι νόημα έχει να ακουστεί η άλλη άποψη του συγγραφέα όταν κανείς δεν γνωρίζει τη πραγματικότητα της θρησκείας στην οποία απευθύνεται το έργο; Φυσικά έτσι θα προκαλέσεις πιο πολλές αντιδράσεις αλλά υποθέτω πως αυτός που έγραψε το έργο επεδίωκε εξ αρχής μια σύγκρουση. Πνευματική βέβαια και όχι τραμπουκισμούς σαν αυτούς εδώ. Γιατί στα δημοκρατικά καθεστώτα (και όχι μη θεοκρατικά) ανέχεσαι την έκφραση της άποψης του καθενός, όχι τη βία που ασκεί για να την επιβάλλει και φυσικά η ανοχή είναι, πρέπει να είναι, αμφίδρομη.
Γιατί θεοκρατία; Δικαίωμα τους (παρόλο που διαφωνώ κάθετα) είναι να διαμαρτυρηθούν για κάτι που ενοχλεί την ιδέα τους περί ηθικής. ΟΛΟΙ το κάνουν (αριστεροί, δεξιοί, θρήσκοι, κομμουνιστές) οπότε το να δίνεις δικαίωμα στους μεν αλλά να το στερείς από τους δέ είναι επιλεκτική ευαισθησία. Θεοκρατία θα έχουμε (πιο επίσημα) αν βάλει το χέρι της η αρχιεπισκοπή και κατεβεί η παράσταση (πως έγινε με την απόλυση του Μπογδάνου ένα πράμα...).
Φίλτατη Σουβλίτσα, ουσιαστικά αναπαράγεις το ατράνταχτο "αριστερό" επιχείρημα που λέει ότι κριτική πρέπει να ασκείται μόνο στους πάνω και όχι κάτω. Επί της ουσίας εθελοτυφλείς στην υπερβολή μιας ιδεολογίας επειδή θεωρητικά είναι ξενόφερτη ή δεν είναι κυρίαρχη σε ένα μέρος.
Double Helix η κριτική σου στο σχόλιο μου είναι λες και διάβασες άλλο σχόλιο. Αδυνατώ να καταλάβω πως έφτασες σε αυτά τα συμπεράσματα . Νομίζω πως απλώς κόλλησες αυτά που σκεφτόσουν σε ένα σχόλιο που δεν είχε καμία σχέση με ότι έχεις στο μυαλό σου. ..
@tktkΤο εργο του ρουςντι εγινε θεατρικο στην γερμανια. Το ιδιο το εργο του ρουςντι εκδοθηκε αρχικα στην αγγλια και μετα σε ολες τις χωρες του δυτικου κυριως κοσμου. Η εικονογραφηση του μωαμεθ σε σκιτσα-γελοιογραφιες εγινε στην Δανια. Ολοι αυτοι ειχαν συνεπειες.Η κριτικη σε ενα ξενοφερτο ιδεολογημα μπορει να αφορα μια κοινωνια. Δεν ειναι απαραιτητο να ειναι "παραδοση μας" .Τωρα αν υιοθετω τα επιχειρηματα των χρυσαυγητων θα με κρινει ο θεος ή ο αλλαχ ή ενας αναγωστης της lifo. Αλλωστε και οι τρεις θεωρουν εαυτους παντογνωστες.@σουβλιτσα στα μη θεοκρατικα καθεστωτα (ή δημοκρατικα) εχει βρεθει ο τροπος για την αντιμετωπιση της βιας στην προσπαθεια μιας ομαδας να επιβαλλει της αποψη της με αυτην. Λεγεται νομος. Και οποιος τον παραβαινει πρεπει να δεχεται τις συνεπειες του. Θα συμφωνησω ομως οτι η ανοχη σε οτιδηποτε νομιμο πρεπει να ειναι καθολικη. Αλλωστε αυτο ειναι και το κυριο επιχειρημα μου.