Αγαπητέ πελάτη, μια πωλήτρια αθηναϊκού βιβλιοπωλείου έφτιαξε μια λίστα με όσα ΔΕΝ πρέπει να της κάνεις

Αγαπητέ πελάτη, μια πωλήτρια αθηναϊκού βιβλιοπωλείου έφτιαξε μια λίστα με όσα ΔΕΝ πρέπει να της κάνεις Facebook Twitter
2

«Savoir Vivre στον Εργασιακό Μεσαίωνα, ή αλλιώς «Ποιος νομίζετε πως είστε κύριε;»» ονομάζεται η επιστολή που έστειλε στα Μικροπράγματα μια πωλήτρια βιβλίου.
Την βρήκα ενδιαφέρουσα και τη δημοσιεύω αυτούσια:

Αυτό το κείμενο/κατάθεση/παράπονο/γκρίνια προέρχεται από την εργασία μου ως πωλήτρια βιβλίου. Όλοι γνωρίζουμε την νομοθεσία, ποιος είναι ο βασικός μισθός, η άδεια, τα ωράρια εργασίας κ.ά. Ωστόσο, ενώ ο θυμός μοιράζεται ανάμεσα στο κράτος που επιτρέπει αυτή την κατάσταση και στο αφεντικό που την ενσαρκώνει, σήμερα θα ήθελα να απευθυνθώ σε κάποιον άλλον: σε εσένα φίλε πελάτη. Σε εσένα και στην συμπεριφορά σου απέναντι σε εμένα. Γιατί εκείνοι κάνουν αυτά, αλλά κάνεις κι εσύ κάποια και μιλάω για πράγματα χειροπιαστά και έμπρακτα που αντιμετωπίζω καθημερινά. Ενώ η δουλειά μου με αναγκάζει να εργάζομαι υπερωρίες και να κάνω την δουλειά πέντε ατόμων για ψίχουλα και τραγελαφικά δικαιώματα έρχεσαι εσύ που έχεις πάντα δίκιο. Και δυστυχώς δεν έχεις, σχεδόν ποτέ. Είναι σημαντικό να υπογραμμίσω πως υπάρχουν και άριστοι πελάτες, ευγενέστατοι και βοηθητικοί, αλλά δεν γράφω για αυτούς σήμερα.

Σε αυτό το κείμενο δεν έχω όνομα, είμαι απλά Η Πωλήτρια, γιατί αυτό είμαι και για εσένα, αλλά αυτή η ομπρέλα ιδιότητας κρύβει πολλά στην μεταξύ μας σχέση. Όταν έρχεσαι στο κατάστημα όπου εργάζομαι θα ήθελα με όλη μου την ψυχή να σου απαντήσω σε κάποια από τα πράγματα που μου λες, αλλά δεν μπορώ. Βλέπεις, ο Μεγάλος Αδερφός μας βλέπει.

Δείτε τη συνέχεια στα ΜΙΚΡΟΠΡΑΓΜΑΤΑ.

Mικροπράγματα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

2 σχόλια
Κε Δημοκίδη, γενικά έχω παρατηρήσει ότι έχετε μια ανθρωπιά και ευαισθησία σε απλές καθημερινές ιστορίες, σε απλούς ανθρώπους που καταπιέζονται καθημερινά . Μπράβο σας που κάνετε τον κόπο να τις αναφέρετε, είστε από τους ελάχιστους. Το άρθρο με την πωλήτρια είναι έτσι ακριβώς, είναι απίστευτο το πόσο πολύ πιέζονται και κουράζονται οι άνθρωποι στην λιανική, και είναι υποχρεωμένοι να είναι πάντα με το χαμόγελο, ο θυμός και η απόγνωση βγαίνει στο σπίτι μετά. Το ίδιο με τα ρουχάδικα που ο κόσμος ξεδιπλώνει με μανία τα μπλουζάκια για να τα δεί και τα πετάει μετά, οι πωλήτριες όλη την μέρα διπλώνουν μπλουζάκια από απερίσκεπτους πελάτες.
Έχεις απόλυτο δίκιο, έχω όμως κι εγώ μια μικρή λίστα με αυτά που ΔΕΝ πρέπει να κάνει ο καλός πωλητής (όχι μόνο στα βιβλιοπωλεία, παντού), όχι πολλά, ένα πράγμα μόνο: μην με ρωτάς κάθε 3 λεπτά αν μπορείς να με εξυπηρετήσεις σε κάτι και μην με παρακολουθείς με μάτι καχύποπτο όλη την ώρα, δεν μπήκα στο κατάστημα για να κλέψω, απλά μου αρέσει να ψάχνω μόνη μου μέχρι να βρω κάτι να μου αρέσει, αν είστε τόσο καχύποπτοι ή έχετε θέμα με τις μικροκλοπές να έχετε καλύτερα αντικλεπτικά συστήματα, αλλιώς με προσβάλλεις, να το ξέρεις!