Πότε θα πέσουν οι μπάρες στο μετρό και γιατί αυτό δεν έχει γίνει ακόμη

Πότε θα πέσουν οι μπάρες στο μετρό και γιατί αυτό δεν έχει γίνει ακόμη Facebook Twitter
SOOC
2

Άγνωστο παραμένει πότε θα πέσουν μπάρες σε όλους τους σταθμούς του μετρό και του ΗΣΑΠ, καθώς μόλις έξι έχουν τεθεί σε λειτουργία (Αεροδρόμιο, Αιγάλεω, Άγιος Δημήτριος, Άγιος Αντώνιος, Ελαιώνας και Δουκίσσης Πλακεντίας) και ο υπουργός μεταθέτει από μήνα σε μήνα την πλήρη εφαρμογή του μέτρου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του LIFO.gr, η Αττικό Μετρό έχει δώσει το πράσινο φως για τη λειτουργία των μπαρών σε πολλούς ακόμα σταθμούς αλλά ο ΟΑΣΑ καθυστερεί την εφαρμογή του μέτρου, με αποτέλεσμα την απώλεια χιλιάδων ευρώ από όσους περνούν χωρίς εμπόδια στις αποβάθρες των σταθμών.

Η κατάσταση επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο από το γεγονός ότι οι έλεγχοι είναι μηδαμινοί την τελευταία περίοδο, με πηγές από τη ΣΤΑΣΥ και τον ΟΣΥ να επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει «περίοδος ανοχής» σε τρένα, τρόλεϊ, λεωφορεία και μετρό.

Και όλα αυτά ενώ όλες οι μπάρες είναι πλήρως λειτουργικές και έτοιμες να πέσουν... «χθες», με το υπουργείο να πανηγυρίζει για τις 400.000 προσωποποιημένες κάρτες που έχουν ήδη εκδοθεί.

Το μόνο που εκκρεμεί για να πέσουν οι μπάρες και να σταματήσει η απώλεια εσόδων είναι η επιχειρησιακή απόφαση για τη λειτουργία τους αλλά ο υπουργός μεταθέτει διαρκώς, σε συνεντεύξεις του, την καταληκτική ημερομηνία. 

«Όταν το υπουργείο έχει ένα επίσημο χρονοδιάγραμμα το ανακοινώνει επισήμως», ήταν το μοναδικό (μη) σχόλιο που καταφέραμε να αποσπάσουμε μετά από επιμονή από το γραφείο τύπου του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών , που μας παρέπεμψε στον ΟΑΣΑ.

Ενδεικτικό είναι πως στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου ο κ. Σπίρτζης δεσμευόταν πως οι μπάρες θα έχουν πέσει στις αρχές του Νοεμβρίου, αλλά τώρα μεταθέτει την εφαρμογή για το τέλος του Ιανουαρίου. 

Ασφαλείς πηγές ωστόσο μεταφέρουν ότι το ακριβές χρονοδιάγραμμα παραμένει ασαφές, καθώς εξαρτάται από την ολοκλήρωση της έκδοσης ειδικών καρτών σε ΑΜΕΑ και ανέργους και σε συνάρτηση με το βαθμό εξοικείωσης του επιβατικού κοινού. 

Όμως κανείς από τον ΟΑΣΑ δεν προθυμοποιήθηκε να μας μιλήσει επωνύμως για το ποιος θα κρίνει το βαθμό εξοικείωσης του κοινού με τα νέα εισιτήρια και τις μπάρες, ή το πότε θα έχει προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό η έκδοση προσωποποιημένων καρτών για τα ΑΜΕΑ και τους ανέργους, ώστε να κλείσουν οι μπάρες.

Οι αρμόδιοι φορείς φαίνεται πως ανησυχούν μεταξύ άλλων και για το ενδεχόμενο νέων βανδαλισμών των μηχανημάτων από αγνώστους που τα σπάνε και στη συνέχεια φεύγουν ανενόχλητοι.

Άφαντο το μισό εισιτήριο από τα νέα μηχανήματα

 

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός πως από τα καινούργια αυτόματα εκδοτήρια εισιτηρίων έχει εξαφανιστεί η επιλογή του μισού εισιτηρίου για όσους δεν διαθέτουν προσωποποιημένη κάρτα.

Το αποτέλεσμα είναι όσοι φοιτητές, ηλικιωμένοι και ανήλικοι δικαιούνται μισό εισιτήριο αλλά δεν έχουν εκδώσει κάρτα να αναγκάζονται να στηθούν στα γκισέ, επιδεικνύοντας κάθε φορά το πάσο ή την ταυτότητά τους αντίστοιχα.

Στα παλιά εκδοτήρια τα πράγματα ήταν πολύ πιο απλά, αφού αρκούσε να βγάλει κανείς μισό εισιτήριο και, στην περίπτωση τακτικού ελέγχου, να επιδείξει το αντίστοιχο δελτίο που δικαιολογούσε το «μισό» μαζί με το εισιτήριο.

Αλλά τώρα που οι έλεγχοι είναι ανύπαρκτοι, κανείς φοιτητής δεν μπορεί να βγάλει μισό εισιτήριο από οποιοδήποτε νέο μηχάνημα σε οποιοδήποτε σταθμό, χωρίς προσωποποιημένη κάρτα.

Και ενώ εδώ και εβδομάδες οι ελεγκτές έχουν εξαφανιστεί από προσώπου γης, σύμφωνα με ασφαλείς πηγές του LIFO.gr, έχουν ήδη δρομολογηθεί προσλήψεις ακόμα περισσότερων ελεγκτών - ίσως για την περίοδο που θα κλείσουν οι μπάρες καθιστώντας τους εν πολλοίς περιττούς σε τρένα και μετρό.

Το ζήτημα θα μπορούσε να λυθεί εύκολα και στα λεωφορεία, αν ο ΟΑΣΑ υιοθετούσε το γαλλικό μοντέλο όπου οι επιβάτες μπαίνουν μόνο από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων και, σε περίπτωση που δεν έχουν εισιτήριο, πληρώνουν το αντίτιμο στον οδηγό.

Όπως όμως προκύπτει από το ρεπορτάζ τoυ LIFO η ιδέα έπεσε «στο τραπέζι» αλλά απορρίφθηκε με αποτέλεσμα να δρομολογείται νέος κύκλος προσλήψεων.

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM