ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
22.1.2018 | 15:03

Γράφω με λύπη

Στα πλαίσια της δουλειάς μου διαχειρίζομαι τη σελίδα facebook μιας επιχείρησης που ασχολείται με τη λιανική πώληση προϊόντων από άλλη χώρα. Να σημειώσω ότι η επιχείρηση είναι φυσικό κατάστημα, έχει ιδρυθεί στην Ελλάδα και λειτουργεί χρόνια. Ο επιχειρηματίας είναι ένας ιδιαίτερα αξιόλογος άνθρωπος, τυπικότατος και με εμμονή με την ποιότητα & τη σωστή εξυπηρέτηση.Τον τελευταίο καιρό που το κοινό της σελίδας στα social media έχει μεγαλώσει, έχει παρουσιαστεί και το εξής φαινόμενο: πολλά αρνητικά σχόλια που δεν αφορούν ουσιαστικά το κατάστημα (δηλαδή δεν είναι κάποιος δυσαρεστημένος πελάτης), αλλά διατυμπανίζουν πόσο λάθος και "ανήθικο" είναι να αγοράζεις προϊόντα που δεν είναι ελληνικά. Τις πιο πολλές φορές εντοπίζω ρατσιστικές υφές πχ. "ήρθαν αυτοί, γι'αυτό η Ελλάδα δεν πάει μπροστά" ή προσβλητικές πχ. "είστε κορόιδα όσοι αγοράζετε από εκεί" κλπ.Ο επιχειρηματίας έχει ζητήσει απλά να μην απαντάμε στα σχόλια. Δεν θέλει να δημιουργηθούν εντάσεις που δεν οδηγούν πουθενά, θέλει απλά να παρουσιάζει τα προϊόντα του. Ασφαλώς το σέβομαι, από την άλλη νομίζω ότι είναι άδικο. Είναι άδικο για πολλούς λόγους: πρώτα από όλα πρόκειται για προϊόντα που δεν τα βρίσκεις σε ελληνικό μαγαζί (είναι πιο εξειδικευμένα). Έπειτα, μιλάμε για μια νόμιμη, ελληνική επιχείρηση που απασχολεί Έλληνες στην πλειοψηφία. Και είναι μια σοβαρή επιχείρηση. Υπάρχουν πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που μόνο σοβαρές δεν τις λες.Δεν θα αναφερθώ καν στο ότι έχουμε ελεύθερη αγορά και ο κάθε καταναλωτής έχει δικαίωμα να αγοράζει από όπου θέλει. Και αναρωτιέμαι από όλους αυτούς με τα κακόβουλα σχόλια, πόσοι είναι αυτοί που αγοράζουν μόνο ελληνικά προϊόντα μη χέσω. Ή αγοράζουν μόνο από Έλληνες -μη χέσω πάλι.Μετά από όλα αυτά, παρατήρησα κάτι άλλο που με προβλημάτισε ακόμη περισσότερο: είχα την ιδέα να συγκεντρώσω όλα αυτά τα σχόλια και να βγάλω κάποια στατιστικά. Το αποτέλεσμα ήταν ότι το συντριπτικό 96% των σχολίων ανήκε σε γυναίκες, στην πλειοψηφία τους 40-55 χρονών (από τις φωτογραφίες αυτό το στοιχείο, οπότε δεν είναι απόλυτο) και πλήρως, μα πλήρως, ανορθόγραφες & ασύντακτες στο 89%. Το δείγμα μου που προέκυψε από τη συλλογή των αρνητικών σχολίων, ήταν κάτι πάνω από 50 άτομα (σημείωση ότι κάποιοι από αυτούς είχαν γράψει πάνω από ένα σχόλιο. Αλλά καθώς με ενδιέφεραν τα άτομα και όχι τα σχόλια, ασχολήθηκα με το πραγματικό πλήθος των ατόμων και όχι των σχολίων).Όλο αυτό με λυπεί. Και με ντροπιάζει. Ξέρω ότι ο επιχειρηματίας βλέπει τα σχόλια και κάθε φορά που τον συναντώ για να δούμε τα αποτελέσματα της διαχείρισης, ντρέπομαι να τον κοιτάξω στα μάτια. Ο μόνος λόγος που δεν κρύβω τα σχόλια είναι γιατί πάντα κάποιος άλλος σχολιαστής τους απαντάει αναλόγως και το χαίρομαι ιδιαίτερα όταν απαντάει κάποιος που είναι Έλληνας και τους βάζει στη θέση τους.ΥΓ.: Αν είχα το ελεύθερο να απαντήσω το πιθανότερο είναι να μην έβριζα. Απλά ως απάντηση θα ξαναέγραφα το κακεντρεχές τους σχόλιο ορθογραφημένο και με σωστή σύνταξη. Σαν "ευγενική ειρωνεία" όπως λέει κι ένας φίλος.
7
 
 
 
 
σχόλια
Είναι μέρος της παράνοιας. Πριν λίγες μέρες, με αφορμή την ένταξη της ΚΟΡΡΕΣ σε πολυεθνικό όμιλο (ή κάτι τέτοιο), διάβασα ένα σωρό σχόλια τύπου "πλέον δεν είναι ελληνική εταιρία, καταλάβατε αυτό τι σημαίνει" και "έβγαλε λεφτά και μετά πρόδωσε τη χώρα".
Υπαρχουν πολλοι κομπλεξικοι και υστεροβουλοι. Η βλακεια πολλες φορες ειναι ανικητη. Αλλα στην συγκεκριμενη περιπτωση δεν νομιζω να επηρεασει τις πωλησεις των προιντων. Μην ντρεπεσαι για την βλακεια των αλλων. Ειναι ολη δικη τους!
Διαφωνώ, καλη μου. Τίποτε δε τους εμποδλιζει να φτιάξουν άλλο account και να γράψουν ότι η σελίδα μπλοκάρει τις κριτικές. Ούτε την περεταίρω δυσφήμηση στους φίλους μέσω των blocked accounts. Ο επιχειρηματίας πράττει ορθά. Αν για κάποιο λόγο τα αρνητικά κάποτε ξεπεράσουν τα θετικά σχόλια, μία PR αδιάφορη απλαντηση είναι ενδεδειγμένη.
Η κρίση δυστυχώς έκανε τους κακούς ακόμη πιο κακιασμένους. Η αδικία είναι παντού τριγύρω μας. Όσοι ερχόμαστε σε επαφή με κόσμο πολλά θα είχαμε να πούμε, αλλά ούτε είναι της παρούσης, ούτε κάτι θα βγει. Επίσης δεν πιστεύω πως τα σχόλια αυτά θα επηρεάσουν τις πωλήσεις της εταιρείας.
Scroll to top icon