Δεν είναι και πολύ φρόνιμο να κάνουμε προβλέψεις για την Κύπρο.
Μπορεί να χαρούμε "Μπράβο που είπαν ΟΧΙ" και να αποδειχτεί πύρρειος νίκη σε λίγες μέρες (να μην τους δανείσει κανείς, ή να τους δανείσει η Ρωσία με χειρότερους, κρυφούς όρους)
Μπορεί να πούμε "Μα τι στο καλό κάνουν, νομίζουν ότι πρέπει να τους χαριστούν τα λεφτά;" κι ως το τέλος της εβδομάδας όντως να τους τα έχουν χαρίσει όλα και να έχει ξαναορθοποδήσει η Κύπρος - δείχνοντάς μας το δρόμο.
Ή οτιδήποτε στο ενδιάμεσο.
Εγώ πάντως χαίρομαι με το ΟΧΙ, για πολλούς και διάφορους λόγους, και, προς το παρόν, δηλώνω ικανοποιημένος με τις μέχρι τώρα εξελίξεις.
Όμως, μέχρι να βγάλουμε μια άκρη, παρουσιάζω σε πανελλήνια αποκλειστικότητα [not] το απαύγασμα του πολιτιστικού οργασμού της Κύπρου.
Την πρωτοποριακή, προ διετίας παράσταση του Θεάτρου Ανεμώνα...
ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΗ ΣΧΕΣΗ.
Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψω την αφίσα. Γι' αυτό και δεν θα προσπαθήσω.
Δύο παρατηρήσεις μόνο.
Παρατήρηση 1) Όπως βλέπουμε στην καλόγουστη αυτή αφίσα, η παράσταση έγινε με την στήριξη όλων αυτών:
ΘΟΚ = Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου (που τον απολαμβάναμε θέλοντας και μη τα καλοκαίρα στην Επίδαυρο)
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού (!!!)
ΔΕΗ Κύπρου / CYTA / ΡΙΚ.
Πώς πείστηκαν όλα αυτά τα (χωρίς πλάκα) μεγάλα ονόματα της Κύπρου και του πολιτισμού να βάλουν το όνομά τους σ' αυτήν την αφίσα είναι μυστήριο.
Παρατήρηση 2)
Το δελτίο τύπου:
Το θέατρο Ανεμώνα ανοίγει την νέα θεατρική χρονιά με μια πρωτοποριακή υπερπαραγωγή ενός απαιτητικού έργου που σίγουρα θα συζητηθεί. Πρόκειται για το έργο της Ιρένε Μαραντέι «Καταραμένη Σχέση» που βασίζεται στο βιβλίο Αρθούρος ΡΕΜΠΩ και στο σενάριο της ταινίας «Καταραμένη Σχέση». Το έργο παρουσιάζει την βίαιη ερωτική σχέση των δύο μεγάλων Γάλλων ποιητών Αρθούρου Ρεμπώ και Πωλ Βερλαίν.
Διαβάζοντας αυτό ήταν που τα έχασα εντελώς. Φανταζόμουν ότι το έργο θα ήταν κάτι trash, επιπέδου βιντεοταινίας. Φανταζόμουν ότι θα ήταν κάποια μικροπαραγωγή ενδεικτική της κακής και μόνο πλευράς του σύγχρονου Κυπριακού πολιτισμού (αν και η συμμετοχή του ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, του ΡΙΚ και του ΘΟΚ έδειξε ότι μάλλον είναι ό,τι καλύτερο είχαν να παρουσιάσουν).
Όμως Ρεμπώ και Βερλαίν;
Το πώς πήραν ένα εξαιρετικό έργο που βασίζεται σ' ένα σπουδαίο βιβλίο, για τη ζωή δύο μεγάλων Γάλλων ποιητών -
- και το μετέτρεψαν σ' αυτό:
κανείς δε θα μάθει ποτέ ;-)
σχόλια