Κλείνει λόγω εφορίας λαχανόκηπος που έφτιαξαν μαθητές Δημοτικού σχολείου

Κλείνει λόγω εφορίας λαχανόκηπος που έφτιαξαν μαθητές Δημοτικού σχολείου Facebook Twitter
8

Σε μία άνευ προηγουμένου περιπέτεια με την εφορία οδηγήθηκαν οι μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό του δημοτικού σχολείου στην Όλυνθο Χαλκιδικής, με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να προχωρήσουν στη διακοπή της λειτουργίας του Σχολικού Συνεταιρισμού

Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία με εκπαιδευτικό χαρακτήρα, οι ισχύουσες διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας δεν προβλέπουν εξαιρέσεις για τέτοιου είδους περιπτώσεις. Συγκεκριμένα, το Μητρώο του ΥΠΟΙΚ λαμβάνοντας υπόψη μόνο την λέξη «Συνεταιρισμός» σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 3986/2011 επέβαλε τέλος επιτηδεύματος στον λαχανόκηπο που φτιάχτηκε. 

«Προχωρήσαμε στη δημιουργία του σχολικού συνεταιρισμού με την επωνυμία το Περιβόλι, προκειμένου οι μαθητές μας να γνωρίσουν όπως προβλέπει και η σχετική νομοθεσία την επιχειρηματικότητα», ανέφερε ο διευθυντής του δημοτικού σχολείου Βασίλης Μισαηλίδης. 

Κλείνει λόγω εφορίας λαχανόκηπος που έφτιαξαν μαθητές Δημοτικού σχολείου Facebook Twitter

Ο συνεταιρισμός πραγματοποιούσε γενικές συνελεύσεις και ό,τι άλλο προέβλεπε ένας κανονικός συνεταιρισμός. Ωστόσο, η νομοθεσία για τους σχολικούς συνεταιρισμούς που υπάρχει από το 1997, προβλέπει ότι ο ταμίας του συνεταιρισμού δεν μπορεί να έχει στα χέρια του πάνω από 30.000 δραχμές ήτοι 100 ευρώ περίπου με τα σημερινά δεδομένα, όπως τα υπολόγισαν στο δημοτικό σχολείο Ολύνθου.

Όπως εξηγεί ο κ. Μισαηλίδης, «επειδή τα χρήματα ξεπέρασαν τα 100 ευρώ, αποφασίσαμε να ανοίξουμε λογαριασμό στην τράπεζα ώστε να τα καταθέσουμε, ωστόσο τα παιδιά δεν είχαν ΑΦΜ και χρησιμοποίησα το δικό μου».

Κλείνει λόγω εφορίας λαχανόκηπος που έφτιαξαν μαθητές Δημοτικού σχολείου Facebook Twitter

Με την εμφάνιση του συνεταιρισμού στο τραπεζικό σύστημα, εμφανίστηκε και στην Εφορία, που όπως αποδείχθηκε κατέταξε τον σχολικό συνεταιρισμό στην κατηγορία των κανονικών συνεταιρισμών, χωρίς να ληφθεί υπ' όψη ότι επρόκειτο για σχολικό.

Το Μητρώο του Υπουργείου Οικονομικών λαμβάνοντας υπόψη μόνο την λέξη «Συνεταιρισμός» σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 3986/2011 επέβαλε τέλος επιτηδεύματος 800 ευρώ στον «σχολικό συνεταιρισμό» το οποίο έγινε γνωστό στο σχολείο με την συμπλήρωση της Φορολογικής Δήλωσης του Συνεταιρισμού για το οικονομικό έτος 2017.

Ως εκ τούτου ο συνεταιρισμός του σχολείου έκλεισε λίγο πριν ολοκληρώσει έναν χρόνο λειτουργίας, με το χρέος του τέλους επιτηδεύματος να «τρέχει» και να αναζητούνται χορηγίες από το εκπαιδευτικό προσωπικό ώστε να εξοφληθεί.

Η ανακοίνωση-ευχαριστήρια επιστολή του Δημοτικού Σχολείου Ολύνθου: 

«Δυστυχώς αναγκαζόμαστε να κλείσουμε τον Σχολικό Συνεταιρισμό του Δημ. Σχολείου Ολύνθου "Το Περιβόλι" διότι δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε οικονομικά στο "τέλος επιτηδεύματος" που μας επέβαλε η Εφορία!!

Δεν είμαστε έμποροι! δεν είμαστε εμπορική επιχείρηση! Είμαστε Σχολικός Συνεταιρισμός που προωθούμε την σχολική καινοτομία και επιχειρηματικότητα η οποία σε όλα τα δυτικά κράτη επιδοτείται, δυστυχώς στην χώρα μας φορολογείται.

Προσφέραμε στους μαθητές μας την μάθηση της υπευθυνότητας, της δημοκρατικότητας, της αυτοβοήθειας, της αλληλεγγύης. Η δημοκρατία στην τάξη, ο καθένας προσφέρει σύμφωνα με τις δυνατότητές του. Μαθαίνει το παιδί να ζει ομαδικά, να αναπτύσσεται, να έχει γνώμη, να λαμβάνει αποφάσεις, να υποτάσσεται στις αποφάσεις της πλειοψηφίας, να παίρνει τα πρώτα μαθήματα ενός υπεύθυνου πολίτη. Πραγματικά, ένας μαθητής συνεταιριστής είναι ήδη ένας υπεύθυνος και συνειδητοποιημένος μικρός πολίτης του τόπου του.

Για την ιστορία

Θελήσαμε να διδάξουμε την νομιμότητα και την συνεταιριστική αγωγή στους μαθητές μας και απογοητευτήκαμε. Η καταστατική και σύννομη λειτουργία του Σχολικού Συνεταιρισμού απαιτεί Τραπεζικό Λογαριασμό που για να εκδοθεί χρειάζεται ΑΦΜ. Εδώ το νομικό πλαίσιο του ΥΠΠΕΘ έρχεται σε αντίθεση με του Υπουργείου Οικονομικών! διότι δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για τους Σχολικούς Συνεταιρισμούς. Το Μητρώο του Υπουργείου Οικονομικών λαμβάνοντας υπόψη μόνο την λέξη "Συνεταιρισμός" σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 3986/2011 έρχεται και επιβάλλει τέλος επιτηδεύματος 800 € στον "ΣΧΟΛΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ"!! το οποίο έγινε γνωστό σε μας με την συμπλήρωση της Φορολογικής Δήλωσης του Συνεταιρισμού για το οικονομικό έτος 2017.

Παρακαλέσαμε για την άμεση νομοθετική ρύθμιση με αναδρομική ισχύ που θα επίλυε το πρόβλημα αλλά τίποτα!

Οι εντυπώσεις μας και οι αναμνήσεις μας είναι άριστες και προτείνουμε: Την οργανωτική στήριξη του θεσμού των σχολικών συνεταιρισμών και η θεσμική τους κατοχύρωση μέσα από την απλοποίηση του σημερινού νομικού πλαισίου λειτουργίας τους, το οποίο είναι πολύ σύνθετο και απαιτεί μεγάλη, άσκοπη και ιδιαίτερα κουραστική γραφειοκρατική ενασχόληση από τα παιδιά, με τη δημιουργία ενός νέου πιο ευέλικτου και αποτελεσματικού πλαισίου που θα λειτουργεί ενισχυτικά και όχι κατασταλτικά στην προσπάθεια για την εδραίωση των σχολικών συνεταιρισμών.

Ευχαριστούμε από καρδιάς ΟΛΟΥΣ αυτούς που στάθηκαν δίπλα μας και μας στήριξαν στο δύσκολο έργο μας».

 

Με πληροφορίες από Voria.gr και Halkidikifocus.gr

Ελλάδα
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Αποστάσεις από την Ειρήνη Μουρτζούκου κρατά η δικηγόρος της- Σκέφτεται να παραιτηθεί

Η ποινικολόγος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει την Ειρήνη Μουρτζούκου ως «προβληματική προσωπικότητα», σημειώνοντας ότι αυτό ισχύει και για ορισμένα άτομα που έχουν μιλήσει δημόσια για την υπόθεση
LIFO NEWSROOM

σχόλια

7 σχόλια
"ωστόσο τα παιδιά δεν είχαν ΑΦΜ" Πηγή: www.lifo.gr"το οποίο έγινε γνωστό σε μας με την συμπλήρωση της Φορολογικής Δήλωσης του Συνεταιρισμού για το οικονομικό έτος 2017" Πηγή: www.lifo.grΓια την υποβολή φορολογικής δήλωσης δεν χρειάζεται να έχεις ΑΦΜ;
Άμα πάει ποτέ μπροστά αυτό το κράτος να με φτύσεις...Ένας απαρχαιωμένος, δυσκίνητος μέχρι αηδίας κρατικός μηχανισμός και μια νομοθεσία φτιαγμένη για να κάνει όσο το δυνατό δυσκολότερη τη ζωή στους πολίτες.Πας να μάθεις κάτι χρήσιμο, στο σχολείο και το κράτος αντί να σου δώσει κίνητρα και διευκολύνσεις, σου ρίχνει σφαλιάρες.Ελπίζω μέσα απ' αυτό, να μάθουν τα παιδιά να μην τα παρατάνε και με το καλό να ξεκινήσουν μια νέα δραστηριότητα και αν το κράτος σταθεί πάλι εμπόδιο, δεν πειράζει, ξανά απ την αρχή, μέχρι να καταλάβουν οι κύριοι αυτοί ότι τη γνώση και την πρόοδο δεν μπορείς να τις σταματήσεις.
Και εγώ το ελπίζω αυτό αλλά δε ξέρω... όταν ο δάσκαλος σου μαθαίνει πόσο ωραίο είναι να δημιουργείς αλλά το κράτος σου λέει ότι αυτό είναι κακό και σε τιμωρεί, το μήνυμα που εκπέμπεται είναι σαφές: να δημιουργήσεις, αλλά όχι σε αυτήν τη χώρα.