ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
13.11.2018 | 16:35

Με αφορμή μια φράση

Ο συγγραφέας Βασίλης Κατσικονούρης (τον ξέρουν όλοι από το θεατρικό έργο ''το γάλα'' αλλά δεν είναι μόνο αυτό, έχει γράψει κι άλλα θεατρικά ωραία καθώς και βιβλία) έχει γράψει κάτι πολύ όμορφο στο πρόγραμμα της παράστασης του έργου του ''πήρε τη ζωή της στα χέρια της''.Μου άρεσε πολύ και θα ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας.Γράφει πως αυτό το θεατρικό του έργο κλείνει μια τριλογία που ξεκίνησε από το ''Γάλα'' , συνεχίστηκε με τους ''Αγνοούμενους-μια ενδιαφέρουσα ζωή'' και ολοκληρώνεται με αυτό το έργο το ''πήρε τη ζωή της στα χέρια της''.Η φράση του που μου άρεσε πολύ και θα ήθελα να μοιραστώ είναι πως γράφει πως θα την ονόμαζε '' η τριλογία των ανθρώπων που έφαγαν πολύ Θεό και τώρα οι συνάνθρωποι τους τούς κοιτάζουν κάπως περίεργα''.Και συμπληρώνει με πικρή ειρωνεία ότι φοβάται μήπως δεν είναι αρκετά αναλυτικός σαν τίτλος...Πόσοι τέτοιοι άνθρωποι υπάρχουν γύρω μας.Ίσως να είμαστε κι εμείς οι ίδιοι έτσι. Άνθρωποι δηλαδή αυτής της περιγραφής του συγγραφέα.Αλλά ίσως να μη μας συμφέρει να το παραδεχτούμε.
8
 
 
 
 
σχόλια
Θα ξέρει τώρα το κοινό τον Κατσικονούρη, το''γάλα'', τις παραστάσεις του, τι είναι θεατρικό πρόγραμμα, τι είναι σημείωμα του συγγραφέα στο πρόγραμμα για να μπορέσει μετά να προσπαθήσει να κατανοήσει και τη φράση.Αν είναι δυνατόν.Εδώ ο άλλος γράφει εξομολογήσεις για μια μέγκι που απ' ό,τι κατάλαβα είναι μια ριαλιτιτζού.Ζούμε ανάμεσά τους.Το πλήθος των ανοήτων και των ηλιθίων θέλει να μας πάρει φαλάγγι.Αντίσταση μην μας πάρει το ρέμα.
Κύριε HairyBalls, σε ένα απόσπασμα του βιβλίου που έγραψε ο Καζαντζάκης για τον Ζορμπά αναφέρει πως είχε σκοπό να πάει σε κάποιους ανθρώπους, μια κοινότητα χωρικών για να τους μιλήσει και να τους κάνει να ενστερνιστούν τις ελεύθερες ιδέες του.Κάποιοι προσπάθησαν να τον αποτρέψουν να πάει αναφέροντάς του μάλιστα κάποια σωστά επιχειρήματα:''Τι θες να πας εκεί, αυτοί έτσι έχουν μάθει έτσι θα ζήσουν. Αλλιώς μετράνε το δίκαιο, την ελευθερία, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την τιμή, τη ζωή γενικά. Ποιός ο λόγος να τους αλλάξεις μυαλά και να τους βάλεις να φαγωθούν μεταξύ τους; Τι ωφελεί να ξέρουν όταν είναι ανίκανοι να χρησιμοποιήσουν τη γνώση προς όφελός τους, για την ψυχαγωγία τους και προς διεύρυνση των πνευματικών τους οριζόντων αλλά και για να αλλάξουν τη ζωή τους;''Αυτή είναι πάνω-κάτω η περιγραφή της σκηνής, δεν έχω αυτή τη στιγμή το βιβλίο μου μπροστά μου για να σας παραθέσω ακριβώς τη σκηνή.Είμαι υποστηρικτής αυτής της άποψης.Ο καθένας έχει τα ενδιαφέροντά του σε αυτή τη ζωή.Δεν χρειάζεται πιστέψτε με να μάθετε κάτι που ξέρω εγώ και να μάθω κάτι που ξέρετε εσείς.Αν κάτι τον ενδιαφέρει πραγματικά τον άνθρωπο φροντίζει να το μάθει μόνος του.Αρκεί να μην φθονούμε και να μην κοροϊδεύουμε και να μην ειρωνευόμαστε τα ενδιαφέροντα των άλλων.Γιατί μετά δε φταίει αυτός που δέχεται την ειρωνεία για τα ενδιαφέροντά του αν απαντήσει.Αυτά είχα να σας πω. Να είστε καλά.
Αταλάντη το γεγονός ότι κάποιοι κοροϊδεύουν με τα σχόλιά τους την εξομολόγηση η οποία δεν αναφέρει παρεμπιπτόντως τίποτα για κουλτούρα και τέτοιες σαχλαμάρες σαν κι αυτές που λες, απλά η εξομολόγηση παραθέτει ένα ωραίο απόσπασμα από ένα θεατρικό πρόγραμμα, αυτό δεν σε πειράζει.Όσο για τους κουλτουριάρηδες κι αυτά που λες, ούτε κουλτουριάρικο είναι το απόσπασμα ούτε τίποτα. Απάντησα απλά σε κάποια ειρωνικά σχόλια.Τώρα θα μου πεις κάθομαι κι εγώ και ξεσυνερίζομαι την αγράμματη πιτσιρικαρία. Σωστό κι αυτό.Πείτε ό,τι θέλετε.
Εσύ έκανες πρώτη σχόλιο Αταλάντη. Με χαρακτήρισες άσχημα, έκανες σχόλιο για σύνδρομα ανωτερότητας και τέτοια ενώ εγώ αυτό που είπα είναι ότι δεν πρέπει να κοροϊδεύουν κάποιοι ένα ωραίο απόσπασμα ενός συγγραφέα, αυτό που γράφει η εξομολόγηση.Δεν είναι υποχρεωμένος κανείς να του αρέσει το απόσπασμα αλλά αυτό έχει μεγάλη διαφορά. Μπορεί να μην αρέσει σε κάποιον το απόσπασμα αλλά κάλλιστα μπορεί να μην ειρωνευτεί και να μην το κοροϊδέψει.Γιατί όποιος το ειρωνευτεί και το κοροϊδέψει, ανήκει στο κοινό που αναφέρει το σχόλιό μου.
Πετάχτηκες κατά την προσφιλή σου συνήθεια κάτω από μια εξομολόγηση που δεν ανέφερε κάτι κακό, απλά ένα καλλιτεχνικό απόσπασμα για να μιλήσεις για σύνδρομα ανωτερότητας, κουλτούρα και τέτοια άσχετα.Αλλά το ότι είστε βαθύτατα κακομαθημένοι άνθρωποι απορρέει από το γεγονός ότι θεωρείτε πως εσείς έχετε δικαίωμα στους χαρακτηρισμούς κατά των άλλων, την ειρωνεία και την κοροϊδία αρκεί να μην σας απαντήσει ο άλλος.Δεν αναγνωρίζετε στον άλλο το δικαίωμα της απάντησης, αναγνωρίζετε μόνο στον εαυτό σας το δικαίωμα του σχολιασμού.
Κύριε HairyBalls, θα πίστευα ότι όντως ενδιαφέρεστε να μάθετε κάτι που ξέρω αν δεν υπήρχε φαρδύ πλατύ το πρώτο σχόλιό σας, αυτό που υπάρχει κάτω από αυτήν εδώ την εξομολόγηση, το πρώτο στη σειρά. Αν το αποκηρύξετε, τότε μπορώ να πω τη σκέψη μου πάνω στο απόσπασμα.Αφού όμως στο σχόλιό σας το θεωρείτε το απόσπασμα αυτό ωραία κουλτουριάρικη ανοησία τότε δεν υπάρχει λόγος να σας πω τη σκέψη μου πάνω σε αυτό.Τα υπόλοιπα που λέτε για διανοούμενους κι ελίτ και τέτοια δεν έχουν σχέση με μένα.Εγώ απλώς υποστήριξα ένα όμορφο απόσπασμα από ένα σημείωμα ενός θεατρικού συγγραφέα από πρόγραμμα παράστασης.Δεν γνωρίζω την ηλικία σας, πιθανόν να μην προλάβατε το ρεύμα του Αυριανισμού στην Ελλάδα. Ό,τι ωραίο, ρομαντικό και φιλικό προς την τέχνη το αποκαλούσαν μάλιστα ''ψευτοκουλτουριάρικο'' και η λαϊκίζουσα γλώσσα του εισηγητή του Αυριανισμού μέσω της ομώνυμης φυλλάδας του μιλούσε για ''ψευτοκουλτουριαραίους''.Ευτυχώς πέρασε κι αυτό ενώ ο κύριος αυτός μας άφησε χρόνους.Ό,τι απεχθάνεστε ή αδυνατείτε να καταλάβετε μην το βαφτίζετε ''κουλτουριάρικο'' για να κρύψετε έτσι την άγνοιά σας ή το γεγονός πως μόνο να ειρωνεύεστε ξέρετε.Και πάλι να είστε καλά.

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Scroll to top icon