«Πόλεμος» στα vegan τρόφιμα - Η ΕΕ αποφάσισε πως δεν υπάρχει χορτοφαγικό μπέργκερ και ζητά απαγόρευση όρων

«Πόλεμος» στα vegan τρόφιμα - Η ΕΕ αποφάσισε πως δεν υπάρχει χορτοφαγικό μπέργκερ και ζητά απαγόρευση όρων Facebook Twitter
5

Tα veggie burgers αλλάζουν όνομα, αποφάσισε μια επιτροπή των Βρυξελλών η οποία ζητά αντικατάσταση του ονόματος και προτείνει το λιγότερο δελεαστικό «veggie-δίσκοι».

Στόχος της επιτροπής της ΕΕ δεν έγιναν μόνο τα χορτοφαγικά burgers, αλλά και τρόφιμα  όπως τα vegan λουκάνικα ή oι μπριζόλες τόφου που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις μετά τις αναθεωρήσεις ενός κανονισμού για την επισήμανση των τροφίμων.

Σε μια κίνηση που ορισμένοι ευρωβουλευτές εκτιμούν ότι ενισχύθηκε από τη βιομηχανία κρέατος, η κοινοβουλευτική επιτροπή γεωργίας αυτή την εβδομάδα ενέκρινε την απαγόρευση στους παραγωγούς χορτοφαγικών τροφίμων να χρησιμοποιούν ονοματολογία που χρησιμοποιείται συνήθως για να περιγράψει το κρέας.

Οι προστατευόμενες ονομασίες περιλαμβάνουν την μπριζόλα, λουκάνικο, το μπιφτέκι και τα χάμπουργκερ, σύμφωνα με έναν αναθεωρημένο κανονισμό που εγκρίθηκε από το 80% της επιτροπής.

Τα μέτρα θα ψηφιστούν από το κοινοβούλιο μετά τις ευρωπαϊκές εκλογές του Μαΐου, προτού τεθούν στα κράτη μέλη και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο γάλλος σοσιαλιστής βουλευτής Éric Andrieu, υπεύθυνος για την επίβλεψη της νομοθεσίας, δήλωσε ότι η απαγόρευση ήταν απλώς «κοινή λογική» και έκανε έκκληση για κατανόηση της ευρωπαϊκής ιστορίας των τροφίμων.

«Το λόμπι κρέατος δεν εμπλέκεται σε αυτό», είπε τονίζοντας πως απλά πρέπει να γίνουν πιο ξεκάθαρα τα πράγματα.

Η απόφαση για την προστασία των όρων και των περιγραφών που σχετίζονται με το κρέας έχει προκαλέσει αντιδράσεις από μκο όπως η Greenpeace και η Birdlife, οι οποίες επέμειναν ότι είναι ένα πλήγμα κατά της βιώσιμης και υγιεινής διατροφής.

Ο Andrieu δήλωσε ότι οι ευρωβουλευτές ψήφισαν μόνο προς το συμφέρον του καταναλωτή και πρέπει να θεωρηθεί ως ευκαιρία για τα χορτοφαγικά εμπορικά σήματα να κάνουν το δικό τους σήμα.

«Θεωρήσαμε ότι η μπριζόλα πρέπει να είναι μια πραγματική μπριζόλα από κρέας και πως πρέπει να καταλήξουμε σε ένα νέο χαρακτηριστικό όνομα για όλα αυτά τα νέα προϊόντα. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν σε αυτό το μέτωπο, θα χρειαστεί πολλή δημιουργικότητα. Οι άνθρωποι πρέπει όμως να γνωρίζουν τι τρώνε και τι είναι στο πιάτο τους».

Οι πολέμιοι της πρότασης επιμένουν πάντως πως η βιομηχανία κρέατος υποκίνησε την επιτροπή και τονίζουν πως ποτέ δεν υπήρξε δημόσια συζήτηση από πολίτες για τέτοια περιστατικά και πως κανείς δεν μπερδεύτηκε ποτέ τρώγοντας ένα χορτοφαγικό γεύμα.

Αν και η επιτροπή ενέκρινε την πρόταση, θα μπορούσε να πάρει αρκετά χρόνια ως την εφαρμογή της.

Το 2017 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι τα φυτικά προϊόντα όπως η σόγια και το τόφου δεν πρέπει να πωλούνται ως γάλα ή βούτυρο. Αναφέρει επίσης ότι οι όροι γαλακτοκομικών προϊόντων θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μόνο κατά την εμπορία των καθορισμένων ζωικών προϊόντων. Η απόφαση πάρθηκε μετά από καταγγελίες από τις γερμανικές ρυθμιστικές αρχές ανταγωνισμού για το γεύμα του γερμανικού οίκου Tofutown, το τυρί veggie και το κρέμα ρυζιού.

«Τα καθαρά φυτικά προϊόντα δεν μπορούν να διατίθενται στο εμπόριο με ονομασίες όπως το γάλα, η κρέμα, το βούτυρο, το τυρί ή το γιαούρτι», ανέφερε το δικαστήριο. 

Η ΕΕ ακολουθεί τώρα το παράδειγμα της Γαλλίας, όπου οι βουλευτές πέρυσι ψήφισαν μια τροπολογία σε ένα νομοσχέδιο για τη γεωργία που απαγορεύει σε οποιοδήποτε προϊόν που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε συστατικά που δεν προέρχονται από ζώα να χαρακτηρίζεται ως παραδοσιακό ζωικό προϊόν.

Διεθνή
5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Διεθνή / Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Περίπου ένα μήνα μετά το πολυδιαφημισμένο άνοιγμα των κέντρων κράτησης, αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, «επαναπατρίζονται» στην Ιταλία δεκάδες αστυνομικοί και κοινωνικοί λειτουργοί
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
«Το λόμπι κρέατος δεν εμπλέκεται σε αυτό» λένε...Μπααα καθόλου. Πέφτουν οι πωλήσεις και έχουν απελπιστεί σε τέτοιο βαθμό που πιέζουν να αλλάξουν οι ονομασίες. Μας πείσατε.
Μακάρι να ίσχυε αυτό, αλλά δεν.Αντίθετα, οι πωλήσεις κρέατος αυξάνονται (με πρώτους τους κινέζους, που με την τεράστια ζήτηση για κρέας που έχουν ανεβάζουν τα κέρδη της κρεατοβιομηχανίας).Το πως ονομάζεται αυτό που τρώμε είναι εντελώς αδιάφορο.Το τι είναι (κρέας ή όχι) είναι αυτό που μετράει.
Επιτέλους ρε παιδιά, γιατί πήγα σε χορτοφαγικό προχθές (δεν το συνηθίζω) και μου είπαν ότι έχει καταπληκτικό burger από ...ρεβύθια !!! Έλεος !!Τελικά έφαγα vegan πίτσα, (η οποία πραγματικά ήταν πάρα πολύ ωραία) και γλίτωσα από το να καταστρέψω στο μυαλό μου την έννοια του burger
Είναι πολύ περίεργο το ότι παραλίγο να κάψεις το μυαλό σου με ένα "μπέργκερ από ρεβύθια", ενώ το ίδιο αυτό μυαλό παραμένει υγιές και ακμαίο (μακάρι να είναι πάντα έτσι) μπροστά στην κραυγαλέα, _ΑΝΩΜΑΛΗ_ και ΧΥΔΑΙΑ προπαγάνδα της κρεατοβιομηχανίας.Μιας βιομηχανίας που σου πλένει καθημερινά αυτό το - αχ τόσο πολύτιμο - μυαλό.Ωστε τα γουρουνάκια που βλέπεις πάνω σε κάθε συσκευασία κρέατος να τρέχουν χαρούμενα προς τον χασάπη, δεν οσυ καίει το μυαλό;Είναι λογικό να βλέπεις ένα ζώο να τρέχει ευτυχισμένο προς το σφαγείο;Το μπέργκερ από ρεβύθια παραλίγο να στο κάψει, τα γελαστά γουρουνάκια όχι;Ο κατάλογος της προπαγάνδας με την οποία στο πλένουν και στο κατευθύνουν (το μυαλό σου) γεμίζει βιβλία.Ο αγνός τσοπάνης, στην αγνή τραχανοπλαγιά, με την αγνή γκλίτσα και την αγνή βοσκοπούλα που βλέπεις σε όλες τις συσκευασίες είναι προφανώς προπαγάνδα.Ούτε τόσες τραχανοπλαγιές υπάρχουν, ούτε τόσοι τσοπάνηδες.Με κατανάλωση κρέατος 80-90 κιλά/άτομο/χρόνο στην Ελλάδα, μόνο βιομηχανικές μονάδες μπορούν να καλύψουν την ζήτηση. Δεν χρειάζεται να είσαι βήγκαν για να το καταλάβεις αυτό.Δες σε έναν χάρτη την έκταση της χώρας σου και μέτρα πόσα τετραγωνικά χρειάζεται το κάθε ζώο που τρως.Κανονικά στις συσκευασίες θα έπρεπε να υπάρχουν φωτογραφίες από ιμάντες, βιομηχανικά πριόνια και κιμαδομηχανές.Σου λένε ότι όλο το κρέας που τρως είναι αγνό (η αγνότητα περισσεύει, ειδικά στους χασάπηδες) και ντόπιο.Διάβασε και τα στοιχεία για το πόσο κρέας εισάγει η Ελλάδα κάθε χρόνο και ξανασκέψου γύρω από το ερώτημα "Ποιός είναι αυτός που θέλει να μου κάψει το μυαλό με την προπαγάνδα του".Προσπάθησε να μπεις σε ένα οποιοδήποτε σφαγείο και να τραβήξεις φωτογραφίες. Δεν ενδιαφέρεαι να μάθεις πως παράγεται αυτό που τρως; Αναρωτήσου γιατί δεν υπάρχουν φωτογραφίες ή ρεπορτάζ από το εσωτερικό των σφαγείων.Νομίζεις ότι εκεί που βόσκει αμέριμνο στο αγνό καταπράσινο λειβαδάκι, τσουπ - γίνεται ψημένη μπριζόλα στο πιάτο σου; Ετσι, με το πάτημα ενός κουμπιού;Δεν ενδιαφέρθηκες ποτέ να μάθεις τα ενδιάμεσα στάδια; Γιατί; Αφού το μυαλό σου δεν είναι καμμένο από την προπαγάνδα; Γιατί δεν ενδιαφέρθηκες;Και γιατί ΚΑΝΕΝΑΣ δεν ενδιαφέρθηκε να σου δείξει; Εδω σου δείχνουν το πως ρεύτηκε η Κιμ όταν κάθησε στο μπουντουάρ της, δεν βρέθηκε ΕΝΑΣ να κάνει ρεπορτάζ για κάτι τόσο σημαντικό όσο η τροφή σου;Ολα αυτά ΔΕΝ σου καίνε το μυαλό. Αλλά το μπέρκερ από ρεβύθια θα στο κάψει. Ευτυχώς που σώθηκες τελευταία στιγμή.Υ.Γ. Το τι όνομα θα έχει, με αφήνει εντελώς αδιάφορο. Ισα - ίσα που όλα αυτά τα χρόνια ψιλοαηδιάζω όταν αποκαλώ το φαγητό μου "λουκάνικο" είτε "μπέργκερ".Μακάρι να ισχύσει η νομοθεσία και να εφευρεθούν καλύτερα ονόματα για την βήγκαν διατροφή.Αλλά το να διαμαρυρόμαστε για το ότι οι βήγκαν μας "ξεγέλασαν" ονομάζοντας τα ρεβύθια τους σαν μπέργκερ, ενώ ταυτόχρονα καταπίνουμε αμάσητη την γιγαντιαία και θρασύτατη προπαγάνδα της κρεατοβιομηχανίας είναι το λιγότερο αφελές.
Ποια προπαγάνδα, τι μου τσαμπουνάς άνθρωπέ μου;; Αισθάνεσαι καλά;Τρώω κρέας γιατί μου αρέσει το κρέας. Τρώω μπιφτέκια γιατί μου αρέσουν τα μπιφτέκια από κρέας. Δεν είπα πουθενά ότι "έκαψα το μυαλό μου", είπα ότι παραλίγο "να καταστρέψω στο μυαλό μου την έννοια του burger". Burger είναι αυτό που έχει ψωμάκι, διάφορα άλλα και μπιφτέκι. Το μπιφτέκι είναι αυτό το ωραίο καφέ-μαύρο πράγμα που φτιάχνεται από κρέας, δηλαδή από ένα ζώο που κάποιος έσφαξε για να το φάω εγώ.Προφανώς, κανένα ζώο δεν είναι χαρούμενο όταν πεθαίνει για να το φάω εγώ, ή για να το φάει μια τίγρη. Αν έχουν φτιαχτεί τέτοιες διαφημίσεις, δεν έχουν φτιαχτεί για να πείσουν ανθρώπους σαν εμένα να φάνε κρέας (τρώω και μόνος μου), αλλά ανθρώπους που σκέφτονται σαν και εσένα.Εγώ, όπως και εσύ, είμαστε παμφάγα. Sorry, αλλά αυτή είναι η βιολογία μας, έτσι έχουμε εξελιχθεί οι άνθρωποι, γι' αυτό και η μυρωδιά του κρέατος είναι τόσο ελκυστική.Τώρα, εάν εσύ θέλεις να μην τρως κρέας, με ' γεια σου με χαρά σου, κάνε ό,τι γουστάρεις, αλλά μην πρήζεις τους υπολοίπους, ιδίως με παλαβομάρες περί προπαγάνδας που δήθεν σου "επιβάλλει" να τρως αυτό που έτρωγαν και οι πρόγονοί σου εδώ και περίπου 200.000 χρόνια. Αν χρειάζεται προπαγάνδα για να πειστεί κάποιος σε σχέση με την κατανάλωση κρέατος, αυτή είναι προπαγάνδα για την μη κατανάλωσή του (σαν αυτή που κάνεις και εσύ), παρά για το αντίθετο.