Δολοφονία Ζακ Κωστόπουλου: Ποιος είναι ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι που δεν βρίσκει η ΕΛ.ΑΣ;

Δολοφονία Ζακ Κωστόπουλου: Ποιος είναι ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι που δεν βρίσκει η ΕΛ.ΑΣ; Facebook Twitter
25

Εύλογα ερωτήματα και νέα στοιχεία, για έναν άνδρα που θα μπορούσε να αποτελέσει μάρτυρα «κλειδί» στην υπόθεση δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου, φέρνει στο φως η έκθεση του Forensic Architecture.

Αναλύοντας το διαθέσιμο οπτικοακουστικό υλικό, το διεθνές ερευνητικό κέντρο φωτίζει κρίσιμα σημεία σε σχέση με τον άνδρα αγνώστων στοιχείων, που φαίνεται να είναι «πανταχού παρών». Στα βίντεο φαίνεται να φοράει ένα κίτρινο t-shirt, με μια χαρακτηριστική μπλε στάμπα, ένα ξεβαμμένο μπλε τζιν και παπούτσια με σόλες ανοιχτού πράσινου χρώματος.

Όταν δημοσιεύτηκε το βίντεο, ο ανακριτής είχε στείλει αίτημα στην ΕΛ.ΑΣ. να εντοπιστούν οι τρεις άνδρες που απεικονίζονταν στο βίντεο – μεταξύ των οποίων και ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι.

Το αίτημα εστάλη στις 10 Οκτώβρη και η ΕΛ.ΑΣ. απάντησε μία μόλις μέρα μετά ότι είναι αδύνατον να εντοπιστούν οι τρεις άνδρες.

Την ημέρα της δολοφονίας του Ζακ, ο συγκεκριμένος άνδρας καταγράφεται αρχικά από κάμερα ασφαλείας ενός καταστήματος υποδημάτων, επί της οδού Πατησίων, να περπατά προς τη Γλάδστωνος. Λίγο αργότερα, ο ίδιος άνδρας εμφανίζεται έξω από το κατάστημα «Βενέτης» στη συμβολή των οδών Γλάδστωνος και Πατησίων, όπου έγινε και η πρώτη οπτική καταγραφή του Ζακ Κωστόπουλου.

Ο Ζακ είναι έξω από το κατάστημα κοντά στον άνδρα με το κίτρινο μπλουζάκι και σε άλλους δύο άνδρες, ένας εκ των οποίων μπαίνει στο αρτοποιείο, παίρνει ένα μπουκάλι νερό και το προσφέρει στον Ζακ. Ο Ζακ φαίνεται να κάνει μια προσπάθεια να μπει στο κατάστημα και ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι τον εμποδίζει έντονα.

«Ήδη από αυτό το σημείο αναδεικνύεται ο περίεργος ρόλος του συγκεκριμένου ατόμου, καθώς δεν προκύπτει κανένας λόγος να εμποδιστεί ένας άνθρωπος που δεν έχει τίποτα απειλητικό να μπει σε ένα αρτοποιείο εν ώρα λειτουργίας», τονίζεται στην έκθεση του ερευνητικού κέντρου. 

Όπως σχολιάζει το Forensic Architecture, «η άνεση, μάλιστα, με την οποία τον εμποδίζει να μπει δεν προσιδιάζει σε χαρακτηριστικά ενός απλού πολίτη ή περαστικού αλλά δείχνει κάποιον που τυπικά ή άτυπα νιώθει ότι έχει το δικαίωμα να το κάνει, ότι φέρει κάποια ισχύ σε σχέση με το κατάστημα ή ενδεχομένως με την ευρύτερη περιοχή».

Σε βίντεο αυτόπτη μάρτυρα που κατέγραψε με κινητό την επίθεση στο κοσμηματοπωλείο, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι φαίνεται να είναι παρών από την αρχή, από τη στιγμή δηλαδή που ο κοσμηματοπώλης επιτίθεται ρίχνοντας αντικείμενα στο κατάστημα του με τον Ζακ να βρίσκεται εγκλωβισμένος μέσα.

Καθ' όλη τη διάρκεια της σκηνής, όπου ο κοσμηματοπώλης μαζί με το μεσίτη σπάνε το κοσμηματοπωλείο και ξυλοκοπούν άγρια τον Ζακ, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι βρίσκεται εκεί.

«Δε φαίνεται να συμμετέχει ο ίδιος στην επίθεση, δεν φαίνεται όμως να κάνει και οτιδήποτε για να την αποτρέψει ή να τη σταματήσει. Την παρακολουθεί από κοντά και μιλάει στο κινητό του».

Λίγο αργότερα, όπου ο Ζακ βρίσκεται αιμόφυρτος και βαριά τραυματισμένος στο έδαφος, στέκεται κοντά του και ακούγεται να κλείνει το τηλέφωνο λέγοντας «στο Βενέτη, στο Βενέτη, έλα». Ύστερα απευθύνεται στον αστυνομικό της ομάδας Ζήτα που έφτασε πρώτος και τον ενημερώνει σχετικά με τα τραύματα του Ζακ. Κάποια δευτερόλεπτα μετά διακρίνεται κοντά στον διασώστη του ΕΚΑΒ.

Κρατούσε πτυσσόμενο γκλοπ

Στο βίντεο που οι αστυνομικοί των ομάδων ΔΙΑΣ και Ζήτα κλωτσούν και περνούν δεματικά στα χέρια του αιμόφυρτου και τραυματισμένου Ζακ, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι βρίσκεται κοντά στην ομάδα των αστυνομικών. Είναι ο μοναδικός άνθρωπος με πολιτικά ρούχα που βρίσκεται τόσο κοντά στη διαδικασία ξυλοδαρμού και χειροπέδησης, καθώς οι πολίτες έχουν απομακρυνθεί.

Σ' εκείνο ακριβώς το σημείο , χάρη στην ευκρίνεια που εξασφαλίζει η ανάλυση του Forensic Architecture, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι φαίνεται να κρατάει στο χέρι του πτυσσόμενο γκλοπ, σαν αυτά που έχουν οι αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ.

«Εδώ, λοιπόν, προκύπτει ένα ξεκάθαρο ερώτημα: Πως είναι δυνατόν ένας απλός πολίτης – φαινομενικά – να βρίσκεται τόσο κοντά σε μια διαδικασία σύλληψης και χειροπέδησης, να μην του απαγορεύεται κάτι τέτοιο από τους αστυνομικούς ως είθισται και μάλιστα να κρατάει ένα πτυσσόμενο γκλοπ της Αστυνομίας; Όλη η κινησιολογία του δείχνει μια σχέση οικειότητας και εμπιστοσύνης με τους αστυνομικούς που παρεμβαίνουν εκείνη τη στιγμή», υπογραμμίζει το ερευνητικό κέντρο.

ΕΛ.ΑΣ: Αδύνατο να τον εντοπίσουμε

Όταν δημοσιεύτηκε το βίντεο του Βενέτη, ο ανακριτής είχε στείλει αίτημα στην ΕΛ.ΑΣ. να εντοπιστούν οι τρεις άνδρες που απεικονίζονταν στο βίντεο – μεταξύ των οποίων και ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι.

Το αίτημα εστάλη στις 10 Οκτώβρη και η ΕΛ.ΑΣ. απάντησε μία μόλις μέρα μετά ότι είναι αδύνατον να εντοπιστούν οι συγκεκριμένοι άνδρες.

«Δηλαδή πρόλαβε σε ένα εικοσιτετράωρο και κάνει όλες τις απαραίτητες αναλύσεις, αναζητήσεις και ενέργειες που απαιτούνταν για την ταυτοποίηση τους και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι είναι αδύνατο να εντοπιστούν; Ήταν, πάντως, η πρώτη και μοναδική φορά που η Αστυνομία έδειξε τέτοια σπουδή να απαντήσει άμεσα σ' ένα αίτημα του ανακριτή. Αρνητικά, βέβαια».

Η έκθεση του Forensic Architecture έχει σταλεί στον ανακριτή ήδη από τις 3 Μαρτίου και σε αυτήν, πέρα από τις ενέργειες του συγκεκριμένου ατόμου αποτυπώνεται εμφανέστατα το πρόσωπο του.

Ο ανακριτής μόλις έλαβε το υλικό κάλεσε για επανεξέταση τους επικεφαλής των τμημάτων Ζήτα και ΔΙΑΣ που είχαν εμπλακεί στο περιστατικό και τους ρώτησε αν αναγνωρίζουν τον άνδρα με το κίτρινο μπλουζάκι. Απάντησαν αρνητικά. Κάλεσε, επίσης, υπάλληλο του αρτοποιείου «Βενέτης» και τη ρώτησε αν ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι εργάζεται στην υπηρεσία security του καταστήματος και απάντησε ότι δεν τον γνωρίζει.

Οποιοδήποτε άτομο διαθέτει επιπλέον στοιχεία (βίντεο, φωτογραφίες ή κάποια πληροφορία) μπορεί να τα υποβάλει, ακόμα και ανώνυμα, στην πλατφόρμα του Forensic Architecture.

Τα εύλογα ερωτήματα

«Είναι σαφές ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για την πλήρη διαλεύκανση της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου, καθώς έχει παρακολουθήσει όλα τα γεγονότα και μπορεί να αποσαφηνίσει πτυχές που παραμένουν άγνωστες.

»Επίσης, πρέπει να απαντήσει το αν γνώριζε τον Ζακ, αν γνώριζε τους δύο ιδιοκτήτες – κατηγορούμενους, γιατί εμπόδισε τον Ζακ να μπει στο Βενέτη, γιατί δεν παρενέβη τη στιγμή του λιντσαρίσματος που είχε ως αποτέλεσμα τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου».

Η ΕΛ.ΑΣ. διαθέτει το απαραίτητο υλικό για να τον εντοπίσει και «το γεγονός ότι επιμένει να μην το κάνει είναι αξιοπρόσεχτο και γεννά την απορία αν υπάρχει κάποιος λόγος που αποφεύγει να το κάνει, αν πρόκειται για ένα πρόσωπο που συνδέεται οργανικά ή άτυπα με την Αστυνομία. Γιατί, αν για παράδειγμα, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι υπηρετεί ή υπηρέτησε σε οποιαδήποτε μονάδα της Ελληνικής Αστυνομίας, αν συνεργάζεται μαζί της με οποιονδήποτε τρόπο, αν αποτελεί κομμάτι της "προστασίας" της περιοχής, τότε πρόκειται για ένα ακόμα και ίσως το πιο σοβαρό επεισόδιο συγκάλυψης της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου».

Σε κάθε περίπτωση είναι διακυβεύματα που δεν αφορούν μόνο στους συγκεκριμένους αστυνομικούς αλλά στην ίδια τη φυσική και πολιτική ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. και σε τέτοιο επίπεδο, οφείλουν να τεθούν και να ξεκαθαριστούν.

Ελλάδα
25

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Να «μπλοκάρουν» τις πρόωρες αποφυλακίσεις θα μπορούν θύματα εγκλημάτων και οι συγγενείς τους

Ελλάδα / Να «μπλοκάρουν» τις πρόωρες αποφυλακίσεις θα μπορούν θύματα εγκλημάτων και οι συγγενείς τους

Με νέα διάταξη, το υπουργείο Δικαιοσύνης θα δίνει τη δυνατότητα στις οικογένειες θυμάτων εγκλήματος να ενημερώνονται για την επικείμενη αποφυλάκιση του ενόχου και να υποβάλλουν ένσταση
LIFO NEWSROOM
Αντώνης Λυμπέρης: Το αντίο της Έλενας Μακρή στον σύζυγό της - «Το Α και το Ω της ύπαρξης μου»

Ελλάδα / Αντώνης Λυμπέρης: Το αντίο της Έλενας Μακρή στον σύζυγό της - «Το Α και το Ω της ύπαρξης μου»

«Ζήσαμε δυο κινηματογραφικές ζωές σε μια πολλές φορές με τεράστιες επιτυχίες , προσφορά δημιουργία ύψιστες χαρές , βαθιές λύπες αποτυχίες , ξεριζωμούς κυριολεκτικούς και μεταφορικούς»
LIFO NEWSROOM