ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
9.6.2019 | 00:13

Πανελλήνιες στην Ελλάδα vs Εξετάσεις εξωτερικού. Μας βιάζουν τα όνειρα γιατί η Ελλάδα χρειάζεται εργάτες και αμόρφωτους.

Καθόμουν σήμερα και κοίταγα τα θέματα και τις απαντήσεις στην άλγεβρα και ήταν λες και διάβαζα κινέζικα.Ένα σωρό ασυναρτησίες που θα τις χρειαστεί ένα 10% από όσους μπούνε στην τριτοβάθμια, οι περισσότεροι σε σχολές μαθηματικών, φυσικής κλπ.Ένα μάθημα με συντελεστή βαρύτητας που έχει χαντακώσει πολύ κόσμο και έχει στερήσει σε πολλούς το όνειρο στην γνώση.Την ίδια στιγμή έψαξα θέματα εισαγωγικών εξετάσεων σε άλλες χώρες που έχουν παρόμοιο σύστημα με τις πανελλήνιες και μίλησα με άτομα από το εξωτερικό που γνωρίζουν.Τα μαθηματικά στο εξωτερικό που δίνουν οι μαθητές για να μπούνε στην τριτοβάθμια, σε μεγάλες χώρες, είναι στο επίπεδο των μαθηματικών της 3ης γυμνασίου της Ελλάδας.Τα μαθηματικά που δίνουν οι Έλληνες για να μπούνε σε ΑΕΙ/ΤΕΙ, στο εξωτερικό τα διδάσκονται στο τρίτο έτος των σχολών που περνάνε και μόνο σε ειδικότητες που οι μαθητές θα τα χρειαστούν. Για παράδειγμα ένας νοσηλευτής ή μια νηπιαγωγός στο εξωτερικό δεν θα κάτσει να μάθει εφαπτόμενες ή συνημίτονα αλλά θα επικεντρωθεί στο αντικείμενο της.Επειδή στην Ελλάδα οι θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καλύπτουν το 50% των μαθητών, έχουμε βάλει τον πήχη στο ταβάνι. Ο μαθητής που έχει κλήση στα μαθηματικά, που έχει περάσει όλα του τα νιάτα μπροστά από ένα βιβλίο και που έχει λεφτά για φροντιστήριο θα γίνει γιατρός, δικηγόρος ή ότι άλλο έχει ως όνειρο. Οι υπόλοιποι θα βολευτούμε με ότι μας κάτσει, αν μας κάτσει.
11
 
 
 
 
σχόλια
Εξ. σε μεγάλο βαθμό έχεις δίκιο, αλλά αν θες τη συμβουλή μου: μη βολευτείς με ό,τι κάτσει. Δες τι σου αρέσει σε συνδυασμό με επαγγελματικές προοπτικές στον πλανήτη και βάλε στόχο να το πετύχεις με άλλους τρόπους άμεσα ή έμμεσα. Π.χ. θέλεις να γίνεις γιατρός, αλλά δεν το έχεις άμεσα στην Ελλάδα; Ωραία, δώσε βάση να μάθεις τη γλώσσα μιας χώρας που προσφέρει εκπαίδευση νοσηλευτικής με πληρωμή, δούλεψε για λίγο και συνέχισε με ιατρική. Μέχρι να τελειώσουν με σπουδές, αγροτικό και να βρουν δουλειά όσοι είναι στην Ελλάδα, θα τελειώσεις έξω και στο βιογραφικό σου θα έχεις εργασιακή εμπειρία σε σχετικό τομέα.
Μου έλυσες μια απορία αν είναι αλήθεια όσα λες. Για αυτό θέλουν τους Έλληνες επιστήμονες στο εξωτερικό. Για αυτό διαπρεπουν κ οι δικοί μας έξω. Άμα δίνουν εξετάσεις 3 γυμνασίου για να γίνεις επιστήμονας αυτοί που βγαίνουν από τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι μικροί Αϊνστάιν συγκριτικά.
Αλήθεια είναι. Στην Ελλάδα το επίπεδο προσφερόμενων γνώσεων είναι ιδιαίτερα υψηλό και στη δευτεροβάθμια αλλά και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όποιος το αρνείται αυτό δεν ξέρει τι του γίνεται.Αυτό που χρειάζεται είναι τα διορθωτικά μέτρα εκείνα που θα οδηγήσουν στην πιο αποτελεσματική αφομοίωση της προσφερόμενης γνώσης από περισσότερους μαθητές.
Συγγνώμη, αλλά έξω δεν πηγαίνει ο μέσος απόφοιτος ελληνικού σχολείου! Αυτοί που επιβιώνουν στην κρεατομηχανή της ελληνικής εκπαίδευσης είναι αυτοί που διαπρέπουν, όπως κάνουν και θα έκαναν εντός Ελλάδας. Οι υπόλοιποι όταν βγαίνουν έξω είναι χειρότεροι, επειδή απλά η διδασκαλία στο ελληνικό σχολείο δεν συνδέεται με ανάπτυξη ικανοτήτων (κριτική ικανότητα, ικανότητα μάθησης κλπ.)
Αγρότες και κτηνοτρόφοι να γίνετε και να σταθείτε μόνοι σας.Αν θέλετε τελειώστε και κανένα αντίστοιχο να μάθετε και τίποτα.Καλύτερα αγρότης στην Άνω Ραχούλα παρά οικοδόμος στα Πατήσα.Από γιατρούς και δικηγόρους πήξαμε.
Να παλέψεις για τη βελτίωση της δημόσιας εκπαίδευσης και την πιο αποτελεσματική διδασκαλία της ύλης από τους καθηγητές ώστε να μην χρειάζονται τα φροντιστήρια. Όχι να επιχειρηματολογείς να μειωθεί η προσφερόμενη γνώση. Και γιατί στους έλληνες που πάνε στο εξωτερικό τους φαίνονται εύκολα; Ακριβώς γι αυτό που λες. Απλά πρέπει να ληφθούν τα μέτρα εκείνα ώστε π.χ. η άλγεβρα, η χημεία, τα λατινικά να γίνεται κτήμα όλων των μαθητών, όχι μόνο αυτών που πάνε στα φροντιστήρια ή πετυχαίνουν καλούς καθηγητές. Και αυτό να γίνεται ανεξάρτητα από τις πανελλήνιες. Γι αυτό και μόνη λύση είναι η αποσύνδεση του Λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις για πανεπιστήμια.
Κάθε χρόνο πιέζεται όλο και περισσότερη ύλη μεγαλύτερων τάξεων προς μικρότερες τάξεις. Από ένα σημείο και μετά δεν είναι γνώση, είναι "ρίχνω πληροφορία στο κεφάλι του μαθητή-κουβά". Η μείωση της ύλης ήταν και είναι πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών, χωρίς να μειωθεί δεν πρόκειται να υπάρξει αποτελεσματική διδασκαλία. Αν και για μένα αποτελεσματική διδασκαλία στο ελληνικό κράτος δεν πρόκειται να υπάρξει μέχρι το πολύ πολύ πολύ μακρινό μέλλον.
Το βασικό είναι η αποσύνδεση λυκείου με πανεπιστήμιο ώστε να μην υπάρχει το άγχος και να ασχολούνται τα παιδιά με όλα τα μαθήματα, όχι μόνο με αυτά που θα δώσουν πανελλήνιες. Δεν διαφωνώ με τη μείωση της εξεταζόμενης ύλης έτσι όπως είναι σήμερα τα πράγματα. Καλό είναι όμως η διδακτέα (και μη εξεταζόμενη) ύλη να είναι αυξημένη ώστε τα παιδιά (ή όσα παιδιά μπορούν και θέλουν τεσπα) να αποκτούν περισσότερες γνώσεις. Όσο περισσότερες πληροφορίες λαμβάνουμε τόσο το καλύτερο πιστεύω, κι ας ξεχάσουμε τις περισσότερες σχετικά σύντομα. Αρκεί η απόκτηση των πληροφοριών αυτών να μην συνοδεύεται με την ανάγκη εκμάθησής τους με σκοπό τη συμμετοχή σε μια στρεσογόνο διαδικασία εξέτασεων που ενίοτε καθορίζει τη μετέπειτα πορεία μας στη ζωή.
Όσον αφορά τις πανελλήνιες τώρα...Αν μειωθεί η ύλη απλά θ' ανέβουν οι βάσεις (άρα θα πρέπει να την ξέρει κανείς ακόμα καλύτερα για να περάσει σε μια δεδομένη σχολή). Και επειδή θ' ανέβουν οι βάσεις μετά θα μπουν δυσκολότερα θέματα για να πέσουν. Και τα φροντιστήρια θα συνεχίζουν κανονικά τη δουλειά τους ώστε να ανταποκριθούν στα δυσκολότερα θέματα. Δεν αλλάζει κάτι επί της ουσίας.
Scroll to top icon