ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

''Πάλι καλά! Στην Ελλάδα τους έκοβαν τα κεφάλια και τα χέρια οι χριστιανοί!''

Facebook Twitter
54

 

Όπως γράψαμε και νωρίτερα  στο LIFO.gr κάτι τελείως σουρεαλιστικό (αλλά, επίσης, τελείως αναμενόμενο) συνέβη στο Κατάρ.

Ενδιαφέρον έχει και το "Ντύστε τα αγάλματα!", το άρθρο του Βήματος, που μεταφέρει το εξοργιστικό περιστατικό:

Μαύρα πέπλα, κάτι σαν τα τσαντόρ, που φορούν οι γυναίκες της χώρας του Κατάρ ήθελαν να ρίξουν πάνω στα γυμνά, ελληνικά αγάλματα οι οργανωτές της έκθεσης «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν - Παρόν», που παρουσιάζεται στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων της Ντόχα. 

Η έκθεση, που εγκαινιάσθηκε στις 28 Μαρτίου περιελάμβανε ανάμεσά τους και δύο γυμνά, μαρμάρινα αγάλματα: Τον Κούρο του Πτώου και τον νεαρό αθλητή από την Ελευσίνα. Φευ όμως, η ακάλυπτη ηβική χώρα των αγαλμάτων θεωρήθηκε προσβολή για τα αυστηρά ήθη της χώρας - κυρίως διότι την έκθεση θα έβλεπαν και γυναίκες, όπως αναφέρθηκε - έτσι άρχισε μία διαπραγμάτευση με τους έλληνες αρχαιολόγους που είχαν συνοδέψει τα αρχαία έργα.

Πρώτη πρόταση ήταν το... τσαντόρ, που πάντως απορρίφθηκε σχετικά εύκολα, λόγω γελοιότητος. Η δεύτερη, που τελικώς εφαρμόστηκε, ήταν να κρυφτούν τα έργα πίσω από ένα παραβάν. Εκεί ακριβώς που τα βρήκε ο προσκεκλημένος στα εγκαίνια της έκθεσης αναπληρωτής υπουργός για τον Πολιτισμό κ. Κώστας Τζαβάρας, ο οποίος ορθώς πράττων ζήτησε να αποσυρθούν και να επιστρέψουν στην Ελλάδα. 

Να σημειωθεί ότι στο Κατάρ εκτίθενται περί τα 600 αρχαία έργα, το μέγα πλήθος των οποίων προέρχονται από τη χώρα μας.

Είναι γεγονός, ότι όσο κι αν οι δυτικές κοινωνίες είναι εξοικιωμένες με το γυμνό σώμα, ειδικά όταν πρόκειται για έργα τέχνης υπάρχουν και άλλες βαθιά συντηρητικές, τα ήθη των οποίων οφείλει να σέβεται κανείς όταν βρίσκεται στη χώρα τους. Από την άλλη όμως δεν είναι δυνατόν να προσβάλλεται με αυτόν τον τρόπο η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, που στο τέλος - τέλος γέννησε τους Ολυμπιακούς.

Τι είδους συνεννοήσεις έκανε η ελληνική πλευρά με εκείνη του Κατάρ δεν έχει αποσαφηνιστεί, σε κάθε περίπτωση όμως από τη στιγμή που υπήρχε πρόβλημα θα έπρεπε τα αρχαία να αποσυρθούν άμεσα και όχι να γίνει αποδεκτή η μειωτική παρουσίασή τους. 

Σε γενικότερο πλαίσιο εξάλλου η ανάδειξη του αθλητικού ιδεώδους των Ολυμπιακών Αγώνων της αρχαιότητας στο Κατάρ δεν έγινε με τον πρέποντα τρόπο, ίσως από έλλειμμα γνώσης... 

Αλλωστε η έκθεση έχει και δεύτερο σκέλος για τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες, κάτι το οποίο ο γερμανικός τύπος - σημειωτέον η αρχαιολογική έκθεση παρουσιάσθηκε πρώτα στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους Μπάου του Βερολίνου - είχε σχολιάσει εξαιρετικά αρνητικά καθώς το Κατάρ παρουσιάζει μία εικόνα τους εντελώς εξωραϊσμένη και ειδυλλιακή! 

Εδώ να θυμίσουμε, ότι η Ντόχα είχε διεκδικήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 αλλά παρ΄ ότι αυτό δεν έχει κριθεί ακόμη, δεν κατόρθωσε να μπει στους τελικούς υποψήφιους.
 

====

Κάτω απ' το άρθρο, τα σχόλια δίνουν και παίρνουν. Επίσης υπάρχουν πολλά εναντίον των Ισλαμιστών και των (εξωφρενικά ανόητων, κατά τη γνώμη μου) εθίμων τους. Επειδή τα περισσότερα είναι κάπως χοντροκομμένα, επιλέγω αυτά:

"Μαγιώ παλιού τύπου με τιραντούλες έπρεπε να τους βάλετε"

"Και στην Ελλάδα θα μπορούσε να συμβει. Βάλτε ένα τέτοιο άγαλμα στον Πειραιά και ο τοπικός μητροπολίτης θα βγάλει ανακοίνωση να το ντύσουμε."

"Ποιος τους τα έδωσε; 

Ποιος "δάνεισε" σ' αυτούς τους κρετίνους τα δύο αγάλματα; Είναι χειρότεροι κι απ' τον Σεραφείμ (Ναι, είναι δυνατόν!) Όποιος κι αν είναι, είναι σίγουρα πιο ηλίθιος απ' αυτούς."
 
 
"Παλι καλα! Στην ελλαδα τους εκοβαν τα κεφαλια και τα χερια οι χριστιανοι!"
 
 
 
====

ΥΓ. Ανέβασα αυτό το ποστ με αφορμή το εύστοχο σχόλιο της Βίβιαν στο fb:

 
Το γυμνό σώμα, αλώβητο από τον κάματο της εργασίας ή τα βασανιστήρια της εξουσίας, προβαλλόταν ως το ιδανικό του ελεύθερου ατομου.
Γιαυτό και οι αρχαίοι ημών σμίλευαν τ'αγάλματά τους γυμνά. Η γύμνια ήταν απόδειξη της ασφάλειας και της ελευθερίας που απολάμβανε ο πολίτης με δικαιώματα εντός των πόλεων-κρατών και ιδιαίτερα της Αθήνας.
Συγκρίνετέ το με τις αναφορές στα κείμενα της Μέσης Ανατολής όπου ανθούσαν οι δεσποτείες. Εκεί το σώμα είναι πάντα πηγή πόνου, ντροπής, αναλώσιμο στην εργασία και την εξουσία του μονάρχη.
Ντύνουν τ'αγάλματα που απέκτησαν ως αντικείμενα γιατί αδυνατούν να διαπραγματευθούν το "μέγα σκάνδαλο" της σημειολογίας τους: την ελευθερία του ατόμου. Γελάω.

 

 

 

 

 

 
54

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ