Η μουτζουρωμένη Αθήνα - Το Associated Press σχολιάζει την ασχήμια των tags και των γκράφιτι

Η μουτζουρωμένη Αθήνα - Το Associated Press σχολιάζει την ασχήμια των tags και των γκράφιτι Facebook Twitter
Η άσχημη πλευρά της Αθήνας που είναι γεμάτη μουτζούρες και άναρχα ταγκς
9

Στα ταγκς και τα συνθήματα που έχουν καλύψει την Αθήνα, αναφέρεται σήμερα το διεθνές πρακτορείο Associated Press.

Στην Αθήνα, η παράνομη δραστηριότητα με τα σπρέι αφήνει ένα συχνά ανεξίτηλο σημάδι στα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια της πρωτεύουσας, στις πινακίδες των δρόμων και στις στάσεις των λεωφορείων, ενώ τα δημόσια έργα τέχνης και ακόμη και τα αρχαία ερείπια, δεν γλιτώνουν.

Ορισμένα τμήματα της κεντρικής Αθήνας είναι τόσο ταλαιπωρημένα με γκράφιτι, που μόνο λίγες προσόψεις παραμένουν άθικτες και ιδιοκτήτες ακινήτων παραιτούνται από το να τα βάψουν, γράφει το AP.

Η μουτζουρωμένη Αθήνα - Το Associated Press σχολιάζει την ασχήμια των tags και των γκράφιτι Facebook Twitter

Οι δημοτικές αρχές έχουν επανειλημμένα εκφράσει αποφασιστικότητα για την αντιμετώπιση του προβλήματος, με ελάχιστα αποτελέσματα μέχρι στιγμής. Οι νόμοι κατά του βανδαλισμού, σπανίως επιβάλλονται και οι συλλήψεις  για τους δράστες, δεν βρίσκονται ψηλά στις αστυνομικές προτεραιότητες.

Οι πανταχού παρούσες μουτζούρες είναι μια αρκετά πρόσφατη τάση σε μια πόλη με μια παλιά παράδοση γκράφιτι που, όταν δεν είναι εικονογραφημένη, αποτελείται κυρίως από συνθήματα ποδοσφαιρικά, πολιτικά, ερωτικά μηνύματα ή ακατανόητα σχήματα. Συνήθως έχουν μικρή διάρκεια ζωής στο τοίχο και σπάνια επιβίωναν περισσότερο από μερικούς μήνες πριν σβηστούν. Τώρα όμως γεμίζουν την πόλη από άκρη σε άκρη.

Το νέο κύμα εξελίχθηκε κατά την οικονομική κρίση της Ελλάδας από το 2010 έως το 2018, η οποία οδήγησε σε μαζικά κλεισίματα των καταστημάτων στο κέντρο της πόλης και παρείχε μεγάλες επιφάνειες που μπορούσαν να γίνουν καμβάς ατιμώρητα.

Ενώ η Αθήνα έχει αποκτήσει πολλές εντυπωσιακές τοιχογραφίες από καλλιτέχνες και έργα που ανατέθηκαν από δημόσιους φορείς ή ιδιοκτήτες ιδιωτικών ακινήτων, τα περισσότερα από τα νέα γκράφιτι είναι ανεπιθύμητα, χωρίς ορατό νόημα και είναι άσχημα.

Και αντί να καθαριστούν, συνήθως παραμένουν στη θέση τους μέχρι κάποια άλλη μουτζούρα έρθει να προστεθεί από πάνω τους, σημειώνει το Associated Press.

Ελλάδα
9

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτή θα είναι η τιμή του εισιτηρίου - Έρχονται μειώσεις στο εισιτήριο του ΟΑΣΘ

Ελλάδα / Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτή θα είναι η τιμή του εισιτηρίου - Έρχονται μειώσεις στο εισιτήριο του ΟΑΣΘ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ανακοίνωσε μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, ώστε να ενισχυθεί η «ελκυστικότητα του νέου σύγχρονου μέσου στο επιβατικό κοινό»
LIFO NEWSROOM
Έκρηξη στους Αμπελοκήπους - Χρυσοχοΐδης: Αν έσκαγε η βόμβα, θα προκαλούσε καταστροφή

Ελλάδα / Έκρηξη στους Αμπελοκήπους - Χρυσοχοΐδης: Θηριώδης η βόμβα, σχεδίαζαν άμεσα την τρομοκρατική επίθεση

Κάποια νέα παιδιά φιλοδοξούν να γίνουν η τρίτη γενιά της τρομοκρατίας στην Ελλάδα είπε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη και εξήγησε ότι ολόκληρη η πολυκατοικία της οδού Αρκαδίας είναι πλέον μη κατοικήσιμη
LIFO NEWSROOM

σχόλια

7 σχόλια
Ω τι τέχνη τι ομορφιά. Μονο ένα λαθος: : εκφραστείτε και στα αρχαία Παρθενώνα, Δελφούς, Ολυμπία κλπ κλπ Μουντζουρώστε γράψτε τις γνωστές σας μλκς Το ότι έχουμε γίνει περίγελος μην σας απασχολεί.
Το ότι οι κάτοικοι αυτής της πόλης κάνουν το ίδιο στο σώμα τους και πληρώνουν γι'αυτό, δερματοστιξια λέγεται, μας δίνει ελπίδες για την εικόνα της πόλης;Με μια πολύ αριστεροχαρούμενη φίλη πριν από μερικά χρόνια είχαμε μια κουβέντα και γύρισε και μου είπε με ειλικρίνεια ότι δεν είχε καταλάβει το μέγεθος της μουτζουρας στην πόλη μέχρι που της το είπα...Ή ίδια είχε τρελό κόλλημα με τα κάγκελα που υπήρχαν μπρος στο κοινοβούλιο.
Άλλο ένα σύμπτωμα της γενικευμένης ανομίας. Μια από τις μεγάλες προκλήσεις για τη νέα κυβέρνηση είναι ακριβώς αυτη: Να πείσει αυτούς τους ανθρώπους πως η ασυδοσία είναι κάτι άλλο, πολύ διαφορετικοτερο από τη δημοκρατία.
Οι Κακάο Ροκς και Σόνκε, είναι μερικοί από τους “καλλιτεχνες” που έγιναν φίρμες μέσω των συνεχόμενων tag τους οι οποίοι προωθήθηκαν μετά μανίας από τα free-press και έφτασαν μέχρι τις φιρμάτες γκαλερί για να βγάζουν αστρονομικά ποσά όταν θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον υπόλογοι για τον βανδαλισμό του αστικού τοπίου. Ποιός λοιπόν μπορεί να κατηγορήσει όλους τους άλλους “επαναστάτες του δρόμου'” που θέλουν να πιάσουν την καλή;Παρεμπιπτόντως, η Σχολή Καλών Τεχνών, που θέλει να θεωρείται Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, έχει ακριβώς την ίδια εικόνα στους τοίχους της, εσωτερικά και εξωτερικά. Όταν έχουν τέτοια εικόνα τα Ακαδημαϊκά Κτίρια, δεν θα την έχουν οι δρόμοι;
Tι να μας πουν του ΑΡ για την "τεχνη" στην Αθηνα; Ειναι προφανες οτι μας ζηλευουν... Ασε που οι "καλλιτεχνες" προφανως τα κανουν σε δημοσιο χωρο επειδη εχουν ηδη γεμισει το σπιτι τους και θελουν να εκφραστουν.
Μαλακίες. Ας μιλήσουμε για την "αφασική αποστείρωση" και την "στείρα νομιμότητα των καθαρών τοίχων", απαξιώνοντας όσους αντιδρούν σε αυτό το χάλι ως "καθωσπρέπηδες", χαρακτηρίζοντας την ετσιθελική επιβολή του ως collateral damage, "μια χαώδης μεν αλλά απαραίτητη συνθήκη ώστε να αναφανούν όλα αυτά τα μικρά ή μεγαλύτερα «διαμαντάκια» που έκαναν τη διαφορά, άλλαξαν την όψη της πόλης, πολλαπλασίασαν την κραυγή της κι έγιναν επανειλημμένα θέμα σε ελληνικά και ξένα ΜΜΕ".https://www.lifo.gr/articles/book_articles/241422/gkrafiti-kai-politiki-diekdikisi
Με το που διάβασα το σχόλιο σου, σκέφτηκα, θα πρόκειται για άρθρο του Θοδωρή Αντωνόπουλου. Και όντως. Ένας κόσμος παράλληλος με τον δικό μου. Κανένα σημείο επαφής.
Εγώ βρίσκω αρκετά σημεία επαφής. Κι άλλα τόσα απόστασης. Είναι τεθλασμένη η γραμμή. Ακόμα κι όταν διαφωνώ μαζί του πάντως, τον βρίσκω πολύ πιο ειλικρινή από μερικούς υποκριτές επικριτές του. Και, προς αποφυγήν παρεξηγήσεως, δεν αναφέρομαι σε εσένα προσωπικά.