«Οι ιδιοκτήτες του σπιτιού επιθυμούν πάνω απ' όλα να επιδείξουν το σοφιστικέ γούστο τους», λέει ο σκηνοθέτης μιας από τις πιο σημαντικές ταινίες της χρονιάς (για πολλούς, της πιο σημαντικής) για την εντυπωσιακή κατοικία της οικογένειας Παρκ στα «Παράσιτα», κατοικία στην οποία εισβάλλει η φτωχή οικογένεια Κιμ.
Στην περιβόητη ήδη ταινία του Μπονγκ Τζουν Χο, που κέρδισε τον περσινό Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και είναι υποψήφια για έξι Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, διεθνούς ταινίας, πρωτότυπου σεναρίου, μοντάζ και σχεδιασμού παραγωγής ή σκηνογραφίας), το σπίτι υποτίθεται ότι έχει σχεδιαστεί από έναν διάσημο αρχιτέκτονα, ο οποίος ήταν και ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του.
Η κατοικία των Παρκ δεν παρέχει απλά τον ιδανικό χώρο για την λειτουργία των χαρακτήρων της ταινίας ή μόνο την προέκτασή τους. Κάτι σκοτεινό υφέρπει σ΄ αυτό το εντυπωσιακό, μοντέρνο σπίτι, κάτι που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη.
Για να δημιουργήσει λοιπόν το σκηνικό, ο σχεδιαστής της παραγωγής Λι Χα-Τζουν, προσπάθησε, όπως λέει να σκεφτεί λιγότερο με την ιδιότητά του και περισσότερο ως αρχιτέκτονας: «Προφανώς έπρεπε να συνυπολογίσουμε τους κινηματογραφικούς παράγοντες, έπρεπε επίσης όμως να δημιουργήσουμε ένα σπίτι τόσο αληθινό ώστε το κοινό να αποδεχτεί την ιδέα ότι έμεναν οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες εκεί». Το αποτέλεσμα είναι απλό, κομψό και μοντέρνο με έμφαση στο ξύλο, στο γυαλί, στις καθαρές γραμμές και στις σιλουέτες. «Ήθελα το ευρύχωρο λίβινγκ ρουμ και ο μεγάλος κήπος να μοιάζουν με έναν εντυπωσιακό πίνακα», λέει ο Λι.
Η τέχνη στους τοίχους του σπιτιού των Παρκ επίσης αποτελεί σύμβολο κοινωνικού στάτους και κάποια από τα έργα είναι αληθινά. Όπως ο πίνακας που απεικονίζει ένα δάσος και προέρχεται από τη σειρά "Maya" του Νοτιοκορεάτη εικαστικού Seung-mo Park. «Όταν κοιτάζω αυτό το έργο, νιώθω ότι πέφτω σε έναν σιωπηλό, απόμερο χώρο στη μέση ενός δάσους», λέει ο Λι. Ο Seung-mo Park δημιούργησε επίσης μια εικόνα με γάτες ειδικά για την ταινία.
Πεπεισμένοι ότι ο νεαρός γιος τους είναι εικαστικό ταλέντο, οι Παρκ γεμίζουν τον χώρο με τα αφηρημένα έργα του. «Η μητέρα πιστεύει ότι ο γιος της είναι ιδιοφυία σαν τον Ζαν-Πολ Μπασκιά», λέει ο σκηνοθέτης της ταινίας. «Βασικά, θέλει να επιδείξει ότι η οικογένειά της δεν είναι σαν τους παραδοσιακούς πλούσιους – ότι είναι καλλιεργημένοι με τα κριτήρια μιας μοντέρνας αισθητικής».
Η κατοικία των Παρκ δεν παρέχει απλά τον ιδανικό χώρο για την λειτουργία των χαρακτήρων της ταινίας ή μόνο την προέκτασή τους. Κάτι σκοτεινό υφέρπει σ΄ αυτό το εντυπωσιακό, μοντέρνο σπίτι, κάτι που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη. Το υπέρκομψο, καλόγουστο, τέλεια φωτισμένο σπίτι, προετοιμάζει το σκηνικό για την επική ανατροπή στο φινάλε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της ταινίας: «Θεωρούμε ότι τα σπίτια ιδανικά θα πρέπει να είναι γήινα, ζεστά και άνετα. Και όταν αυτή η σύμβαση απειλείται, τότε είναι που νοιώθουμε τον μεγαλύτερο φόβο».
Με στοιχεία από το Architectural Digest
σχόλια