Η Ιερά Σύνοδος εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία υποστηρίζει πως η εκούσια άμβλωση αποτελεί φόνο, προκαλώντας σωρεία αντιδράσεων.
Μετά τον σάλο με την καμπάνια παραπληροφόρησης κατά των αμβλώσεων στο μετρό, τον περασμένο μήνα, η Εκκλησία επανέρχεται και επιμένει πως θεωρεί το έμβρυο «πλήρη άνθρωπο» από την στιγμή της σύλληψης, θεωρώντας «την εκούσια έκτρωση ως φόνο» που δεν αποδέχεται.
Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Ιούλιο, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδας είχε κάνει δεκτό αίτημα του κινήματος κατά των αμβλώσεων «Αφήστε με να ζήσω», καθιερώνοντας, με εγκύκλιο, ημέρα για την «προστασία της ζωής του Αγέννητου Παιδιού» - την πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα. Το κίνημα είχε τότε εκφράσει «τη χαρά και την ευγνωμοσύνη» του για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου.
Παράλληλα η Ιερά Σύνοδος έδωσε τα συγχαρητήριά της στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, για την κατάργηση της αργίας της εορτής των Τριών Ιεραρχών και την επαναφορά του εορτασμού στα δημοτικά και στα γυμνάσια της χώρας.
«Η Ιερά Σύνοδος λαβούσα υπ' όψη της τα εσχάτως ανακύψαντα επί του θέματος των εκτρώσεων και βασιζομένη επί της αγίας Γραφής και της Ιεράς Παραδόσεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού εκφράζει την θεολογικήν αυτής θέσιν περί του εμβρύου ως πλήρους και ακεραίου ανθρώπου από της στιγμής της συλλήψεώς του γι' αυτό και θεωρεί την εκουσία έκτρωση ως φόνο και δεν την αποδέχεται. Επίσης, η Ιερά Σύνοδος, εκτιμώσα την απόφαση της Υπουργου Παιδείας και Θρησκευμάτων αξιοτίμου κ. Νίκης Κεραμέως περί της καταργήσεως στα σχολεία Α/θμίου και Β/θμίου Εκπαιδεύσεως της αργίας της εορτής και της επαναφοράς του εορτασμού των αγίων Τριών Ιεραρχών των προστατών των Γραμμάτων και της Παιδείας (30ή Ιανουαρίου) ως ημέρα εκκλησιασμού και άλλων επικαίρων εκδηλώσεων, απεφάσισε την αποστολή προς αυτήν σχετικού συγχαρητηρίου γράμματος».
Το δελτίο Τύπου της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου
«Συνήλθε εχθές και σήμερα, 3 και 4 Φεβρουαρίου 2020 η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 163ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.
Κατά τις δύο Συνεδρίες η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενέκρινε:
– Τον νέο Οργανισμό της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών (ΕΚΥΟ) της Εκκλησίας της Ελλάδος.
– Την πρόταση της Συνοδικής Επιτροπής επί της Κοινωνικής Προνοίας και της Ευποιίας σχετικά με την έκδοση Συνοδικού Εγκυκλίου Σημειώματος «περί υποβολής Απολογισμού των Δαπανών διά την Φιλανθρωπικήν Διακονίαν κατά το έτος 2019 υπό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και των Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος».
– Τις προτάσεις της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Πολιτιστικής Ταυτότητος: α) περί της επισήμου παρουσιάσεως του εκδοθέντος Ζ' Τόμου των Πρακτικών του Ζ' Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, με θέμα: «Οι φιλελεύθεροι θεσμοί του Αγώνος της Ελληνικής Επαναστάσεως», β) περί της διοργανώσεως του Θ' Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου για το έτος 2020 και γ) περί της οργανώσεως των Εορταστικών Εκδηλώσεων επί τη συμπληρώσει 200 ετών από την Εθνική Παλιγγενεσία το έτος 2021.
– Τον Προϋπολογισμό της Εστίας Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως για το οικονομικό έτος 2020.
Η Ιερά Σύνοδος λαβούσα υπ' όψη της τα εσχάτως ανακύψαντα επί του θέματος των εκτρώσεων και βασιζομένη επί της αγίας Γραφής και της Ιεράς Παραδόσεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού εκφράζει την θεολογικήν αυτής θέσιν περί του εμβρύου ως πλήρους και ακεραίου ανθρώπου από της στιγμής της συλλήψεώς του γι' αυτό και θεωρεί την εκουσία έκτρωση ως φόνο και δεν την αποδέχεται. Επίσης, η Ιερά Σύνοδος, εκτιμώσα την απόφαση της Υπουργου Παιδείας και Θρησκευμάτων αξιοτίμου κ. Νίκης Κεραμέως περί της καταργήσεως στα σχολεία Α/θμίου και Β/θμίου Εκπαιδεύσεως της αργίας της εορτής και της επαναφοράς του εορτασμού των αγίων Τριών Ιεραρχών των προστατών των Γραμμάτων και της Παιδείας (30ή Ιανουαρίου) ως ημέρα εκκλησιασμού και άλλων επικαίρων εκδηλώσεων, απεφάσισε την αποστολή προς αυτήν σχετικού συγχαρητηρίου γράμματος.
Τέλος, ενέκρινε αποσπάσεις κληρικών και ασχολήθηκε με θέματα Ιερών Μητροπόλεων και τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.
Εκ της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος».
σχόλια