ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

H ανώνυμη επιστολή ενός εκπαιδευτικού στον Ηλία Κασιδιάρη

H ανώνυμη επιστολή ενός εκπαιδευτικού στον Ηλία Κασιδιάρη Facebook Twitter
62

Η επιστολή που ακολουθεί αναφέρεται στην Υπουργική Απόφαση 152.11/Β3/790/1996 που θεσπίστηκε πριν από 16 χρόνια και η οποία δίνει στους μουσουλμάνους μαθητές της Θράκης δικαίωμα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό 0,5% επί του συνόλου των διαθέσιμων θέσεων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, ως μέτρο που θα βοηθούσε την ενσωμάτωση αυτών των μαθητών στην ελληνική κοινωνία.

Ανοικτή επιστολή προς Ηλία Κασιδιάρη

κύριε Κασιδιάρη,

(Θα ακολουθήσει σε αρκετά σημεία αυτής της επιστολής, όμως μη νομίζετε ότι τη βρίσκω και πολύ με αυτόν τον πληθυντικό ευγενείας που χρησιμοποιώ προς εσάς, κύριε Κασιδιάρη. Το κάνω μόνο και μόνο επειδή προσωπικά ο ήχος που μου θυμίζει αυτή η φράση είναι ο ήχος μιας βρισιάς, “κύριε ΚασιΔΙΑΡΗ”! )

Καταρχήν, εννοείται πώς δεν πρόκειται να σας αποκαλύψω το όνομα μου, αλλά μόνο τη δουλειά που κάνω: είμαι εκπαιδευτικός στο ελληνικό δημόσιο σχολείο, δουλεύω σε ένα από τα σχολεία της Θράκης που πηγαίνουν μουσουλμάνοι μαθητές. Αν σας ενδιαφέρει και το θρήσκευμά μου, είμαι χριστιανός ορθόδοξος και αν σας ενδιαφέρει και η εθνικότητά μου αυτή είναι ελληνική.

Ο λόγος κύριε Κασιδιάρη για την επιλογή μου να παραμείνω ανώνυμος είστε εσείς και οι πρακτικές σας – βλέπετε πρόσφατα έμαθα ότι μέλη της Χρυσής Αυγής ξεκίνησαν να επιτίθενται και σε συναδέλφους μου εκπαιδευτικούς, επειδή κολλούσαν αφίσες, με περιεχόμενο με το οποίο διαφωνεί η Χρυσή Αυγή. Υποθέτω πως τώρα που αυτή η επιστολή θα σας κάνει τελείως σαφές ότι διαφωνούμε σε διάφορα (πολλά!) ζητήματα, η συνήθης σας τακτική να επιτίθεστε με ρόπαλα και στιλιάρια σε όποιον έχει διαφορετική άποψη από τη δική σας, θα μπορούσε να με βάλει στο “στόχαστρο”. Και ξέρετε, έχω και δυο παιδιά να μεγαλώσω, δεν θα σας κάνω το χατήρι να γίνω στόχος 10 τραμπούκων που ανάθεμα κι αν ξέρουν τι σημαίνει “άποψη”.

Τέλος πάντων, ας στραφούμε στο “ζουμί”.

Σας παρακολούθησα κύριε Κασιδιάρη, σε δηλώσεις σας μετά την ανακοίνωση των βάσεων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια της χώρας, να χρησιμοποιείτε τα παρακάτω λόγια:

"Η Χρυσή Αυγή έθεσε ήδη το ζήτημα στη Βουλή και θα αγωνιστούμε μέχρι να καταργηθεί αυτή η διάταξη, η οποία αποτελεί ξεκάθαρο ρατσισμό εις βάρος των ελλήνων"

Ακολουθούν τα σχόλια μου πάνω σε αυτή τη δήλωση σας.

Καταρχήν, μιλάτε για μία διάταξη που αφορά κάποιους “μουσουλμάνους” και θεωρείτε ότι είναι μια διάταξη ρατσιστική εις βάρος κάποιων άλλων, των “ελλήνων”. Ότι δηλαδή κάποιος είναι είτε από τη μία “πλευρά” (μουσουλμάνος), είτε από την “άλλη” (έλληνας). Λυπάμαι που θα σας στενοχωρήσω, αλλά δεν έχετε ιδέα για τί μιλάτε: όλη η Θράκη, εδώ και πάρα πολύ καιρό γνωρίζει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο ξεκάθαρα.

Στη Θράκη υπάρχουν άνθρωποι με μητρική γλώσσα τα πομάκικα, που είναι έλληνες πολίτες. Υπάρχουν άνθρωποι με μητρική γλώσσα τα τούρκικα, που είναι επίσης έλληνες πολίτες. Άλλοι με μητρική γλώσσα τα ρώσικα, έλληνες πολίτες και αυτοί. Υπάρχουν και πολλοί τσιγγάνοι, έλληνες πολίτες. Στη Θράκη υπάρχουν άνθρωποι με μουσουλμανικό θρήσκευμα, που είναι επίσης έλληνες πολίτες. Άνθρωποι με εβραϊκό θρήσκευμα (δεν εννοώ τους χριστιανούς), επίσης έλληνες πολίτες.

Το να αναφέρεστε σε μουσουλμάνους που είναι διαφορετικοί από τους έλληνες, κύριε Κασιδιάρη, όταν το ένα τρίτο των κατοίκων της περιοχής έχουν μουσουλμανικό θρήσκευμα, σας έχει κάνει ανέκδοτο εδώ στη Θράκη: υπάρχουν άνθρωποι που γελάνε με τα λόγια σας. Λόγια που αποκαλύπτουν ότι δεν έχετε καμία σχέση με την πραγματικότητα της Θράκης, τουλάχιστον όπως τη ζούμε εμείς οι κάτοικοί της και όχι όπως ίσως θέλουν να τη διατυπώνουν έντυπα εθνικιστικού περιεχομένου.

Η εθνικότητα των μουσουλμάνων της Θράκης, κύριε Κασιδιάρη, είναι ελληνική: οι μουσουλμάνοι της Θράκης πηγαίνουν στο ελληνικό σχολείο, ψηφίζουν στις ελληνικές εκλογές, πληρώνουν φόρους και ασφαλιστικές εισφορές στο ελληνικό κράτος και (φυσικά) υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία στον ελληνικό στρατό. Θα μας κάνετε τη χάρη, κύριε Κασιδιάρη, να σταματήσετε αυτό το αθηναϊκό ανεκδοτάκι που μιλά για μουσουλμάνους που δεν είναι έλληνες και το οποίο υποδηλώνει πλήρη άγνοια;

Ελπίζω πως ναι. Προχωράω.

Στις δηλώσεις σας, μιλάτε επίσης για "ρατσισμό". Για μία ρατσιστική διάταξη εις βάρος των υπολοίπων ελλήνων μαθητών. Έχοντας ως δεδομένη την παντελή έλλειψη επαφής σας με την πραγματικότητα της Θράκης, θα μου επιτρέψετε να σας κάνω μερικά “μαθήματα πραγματικότητας”.

Έχουμε και λέμε.

Μαθήματα πραγματικότητας, νούμερο ένα.

Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’90, κύριε Κασιδιάρη, η πρόσβαση στα χωριά των μουσουλμάνων της ορεινής ροδόπης δεν ήταν ελεύθερη: για να τα επισκεφτεί κάποιος, έπρεπε να περάσει πρώτα από την Αστυνομική Διεύθυνση, να ζητήσει άδεια επίσκεψης και αν αυτή του δινόταν, έπρεπε να περάσει την περιβόητη «μπάρα» (φυλάκιο στο δρόμο για τα χωριά των μουσουλμάνων, στο οποίο γινόταν έλεγχος χαρτιών και άδειας επίσκεψης). Και το σημαντικότερο, αν ήσουν κάτοικος αυτών των χωριών, ήταν ιδιαίτερο δύσκολο να φύγεις από αυτά: η διανυκτέρευση αυτών των μουσουλμάνων στις πόλεις της Ξάνθης ή της Κομοτηνής γινόταν μόνο μετά από ειδική άδεια. Μιλάμε δηλαδή, κύριε Κασιδιάρη, για συνοριακό έλεγχο σε έλληνες, μέσα στην Ελλάδα…

Και τολμάτε εσείς κύριε Κασιδιάρη, να μιλάτε για ρατσισμό;

Τολμάτε να μιλάτε για ρατσισμό, όταν γενιές ολόκληρες ελλήνων μουσουλμάνων μεγάλωσαν σε αυτά τα χωριά υπό στρατιωτικό έλεγχο; Αλήθεια, έχετε ζήσει ποτέ σε φυλακή;

Σας το εύχομαι.

Μαθήματα πραγματικότητας, νούμερο δύο.

Σε οποιοδήποτε μουσουλμανικό χωριό της ορεινής Θράκης, κύριε Κασιδιάρη, ένα παιδί μεγαλώνει μαθαίνοντας από το σπίτι του είτε τα πομάκικα (σλαβογενής γλώσσα), είτε τα τούρκικα. Στο Δημοτικό σχολείο, αν δεν τα γνωρίζει ήδη, μαθαίνει και τα τούρκικα, σύμφωνα με τη συνθήκη της Λωζάνης (που αντίστοιχα επιβάλλει τη διδασκαλία ελληνικών στους έλληνες της Κωνσταντινούπολης). Επίσης, αναγκάζεται να μάθει και αραβικά, προκειμενου να διδαχθεί το Κοράνι. Και όταν φτάνει στο Γυμνάσιο, ακολουθεί το πρόγραμμα μαθημάτων του ελληνικού σχολείου, το οποίο ορίζει ότι πρεπει να μάθει και αγγλικά και γερμανικά.

Τις μετρήσατε, κύριε Κασιδιάρη, τις γλώσσες που με το ζόρι πρέπει να γνωρίζουν αυτά τα παιδιά στην ηλικία των 13 ετών;

Είναι έξι(!) : πομάκικα, τούρκικα, αραβικά, ελληνικά, αγγλικά και γερμανικά. Έξι γλώσσες κύριε Κασιδιάρη, από ένα παιδί 13 (!) χρονών. Αντιληφθείτε λίγο τις απαιτήσεις που έχει η κοινωνία από αυτούς τους μαθητές, κύριε Κασιδιάρη: Έξι δεν είναι οι γλώσσες που ξέρουν όλα μαζί τα μέλη της Χρυσής Αυγής!

Και τολμάτε εσείς κύριε Κασιδιάρη, να μιλάτε για ρατσισμό;

Τολμάτε να χαρακτηρίζετε ρατσιστική τη διάταξη που αναγνωρίζει το αυτονόητο; Που αναγνωρίζει ότι ένας άνθρωπος που έχει αναγκαστεί να μάθει έξι γλώσσες, δεν γίνεται να έχει καταφέρει να μάθει τα ελληνικά (τη γλώσσα στην οποία διατυπώνονται τα βιβλία και τα θέματα των πανελληνίων εξετάσεων), όσο καλά τα γνωρίζουν οι υπόλοιποι έλληνες μαθητές και ως εκ τούτου βρίσκεται -χωρίς να είναι επιλογή του- σε μειονεκτική θέση;

Μαθήματα πραγματικότητας, νούμερο τρία.

Θα έπρεπε να γνωρίζετε κύριε Κασιδιάρη, τις ευρέως διαδεδομένες φήμες που λένε ότι τα μεγαλύτερα ποσοστά πώλησης ψυχοφαρμάκων στην Ελλάδα εμφανίζονται στο νομό Κομοτηνής. Επίσης ότι αυτό οφείλεται στην υπερκατανάλωση τέτοιων φαρμάκων από το γυναικείο πληθυσμό των μουσουλμανικών χωριών. Βλέπετε, είναι πολύ σκληρό ψυχολογικά, κύριε Κασιδιάρη, να είσαι γυναίκα σε αυτά τα χωριά: είσαι ένας δούλος.

Και εσείς, κύριε Κασιδιάρη, αντί να διευκολύνετε τις νεαρές μουσουλμάνες να γλιτώσουν από αυτό το μονόδρομο προς τα φαρμακεία, να ξεφύγουν από τον οπισθοδρομισμό και τις προσταγές του γνωστού Προξενείου και του κάθε μουφτή, κάνετε το αντίθετο. Αντί να τις βοηθήσετε να σπουδάσουν σε κάποια πόλη της Ελλάδας, γνωρίζοντας στην πράξη τα δικαιώματα που έχει κάθε γυναίκα, εσείς θέλετε να τις εμποδίσετε.

Τέλος πάντων υπάρχουν πολλά παραδείγματα, κύριε Κασιδιάρη, που δείχνουν ότι οι κάτοικοι αυτών των χωριών (που είναι αναγνωρισμένοι ως έχοντες την ελληνική εθνικότητα, έλληνες και μάλιστα αυτόχθονες) δέχονται εδώ και χρόνια έναν ανελέητο ρατσισμό από την πλευρά του ελληνικού κράτους.

Υπάρχουν πολλά μαθήματα πραγματικότητας που θα έπρεπε να πάρετε, κύριε Κασιδιάρη…

Κλείνοντας, θα μου επιτρέψετε να θίξω ακόμα μία πτυχή των δηλώσεών σας, κατά την άποψή μου τη σημαντικότερη: Κύριε Κασιδιάρη, στην επίμαχη διάταξη δεν μιλάμε γενικώς για μουσουλμάνους.

Μιλάμε για μουσουλμάνους που είναι άνθρωποι στην ηλικία των 17 και των 18 ετών. Ξέρετε, οι άνθρωποι έχουν και άλλα χαρακτηριστικά εκτός από το έθνος ή τη θρησκεία. Ένα από αυτά είναι και η ηλικία. Οι άνθρωποι λοιπόν στα 17 ή 18 τους χρόνια, οι νέοι άνθρωποι, ανεξάρτητα από την εθνικότητα, το χρώμα του δέρματος, τη θρησκεία ή το φύλο, ελπίζουν.

Ελπίζουν να έχουν μια αξιοπρεπή ζωή, να απολαύσουν τις όμορφες στιγμές της, ίσως να ταξιδέψουν, ίσως να ερωτευτούν, να κάνουν νέους φίλους, ίσως να βρουν ένα επάγγελμα που θα το αγαπάνε, ίσως ακόμα και να αλλάξουν τον κόσμο. Όπως όλοι οι νέοι, χριστιανοί, εβραίοι, βουδιστές ή μουσουλμάνοι.

Όμως στην περίπτωση των νέων που είναι έλληνες μουσουλμάνοι, αναφερόμαστε στα παιδιά ενός πληθυσμού που έχει δεχθεί πάμπολλες δεκαετίες καταπίεσης και ρατσισμού. Και μετά από αυτές τις δεκαετίες, έρχεστε και εσείς κύριε Κασιδιάρη. Και πατάτε με τις γυαλισμένες σας αρβύλες όλες αυτές τις ελπίδες και τα όνειρα νέων ανθρώπων. Και τους βροντοφωνάζετε για “ρατσιστικές διατάξεις”. Στους έλληνες νέους που ξέρουν καλύτερα από κάθε άλλο έλληνα μαθητή τί πάει να πει ρατσισμός και παρόλ’αυτά συνεχίζουν να ελπίζουν ότι θα τα καταφέρουν…

Έ, όχι κύριε Κασιδιάρη, δεν θα σας το επιτρέψουμε.

Ούτε εμείς, οι χριστιανοί της Θράκης, ούτε φυσικά οι ίδιοι οι μουσουλμάνοι. Όλοι μαζί, θα βάλουμε τα δυνατά μας και θα στείλουμε τις φασιστικές σας ιδεούλες εκεί που τους αξίζουν: στα μουσεία. Για να θυμούνται όλοι, πως κάποτε υπήρξαν κάποιοι που θέλησαν να μισούμε ο ένας τον άλλον και να γαμάμε ο ένας τα όνειρα του άλλου.

Και πως εμείς δεν τους αφήσαμε.

62

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καταγγελίες πολιτών για την Υποβάθμιση του Λόφου Φιλοπάππου από τον δήμο Αθηναίων

Ελλάδα / Καταγγελίες πολιτών για την υποβάθμιση του Λόφου Φιλοπάππου από τον δήμο Αθηναίων

Τα προβλήματα που αναδεικνύουν οι κάτοικοι περιλαμβάνουν τη λανθασμένη διαχείριση του νερού, ανορθόδοξες τεχνικές κλαδέματος και άλλες πρακτικές που πλήττουν το ήδη ευάλωτο οικοσύστημα
LIFO NEWSROOM
Κλέων Γρηγοριάδης κατά Ζωής Κωνσταντοπούλου: Τα κανάλια την παίζουν όλη μέρα ως «φασαριόζα και τσαμπουκαλού»

Ελλάδα / Κλέων Γρηγοριάδης κατά Ζωής Κωνσταντοπούλου: Τα κανάλια την παίζουν όλη μέρα ως «φασαριόζα και τσαμπουκαλού»

Επίθεση εναντίον της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωής Κωνσταντοπούλου, εξαπολύει μέσω του Χ, ο πρώην βουλευτής του ΜεΡΑ25, Κλέων Γρηγοριάδης
LIFO NEWSROOM
Νέα Ιωνία: ΕΔΕ μετά το περιστατικό bullying κατά 12χρονου - Τον έκλεισαν σε φρεάτιο

Ελλάδα / Νέα Ιωνία: Πέταξαν 5ευρω για να μπει ο 12χρονος στο φρεάτιο και τον έκλεισαν μέσα

ΕΔΕ μετά το περιστατικό bullying - Υπάρχει η δυνατότητα οι εν λόγω μαθητές να μετακινηθούν ξεχωριστά σε σχολεία, εκτός του δήμου στον οποίο φοιτούσαν, υπενθυμίζει το υπουργείου Παιδείας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

19 σχόλια
Καταρχάς, η Θράκη έχει όλους κι όλους τρεις νομούς και όλοι εδώ ξέρουμε τους γειτονικούς νομούς μας. Δεν μπορεί ένας Θρακιώτης που σημειωτέον είναι και εκπαιδευτικός να μην ξέρει ότι δεν είναι νομός Κομοτηνής αλλά Ροδόπης. Είναι λίγο περίεργο...Τέλος πάντων... Ως προς το περιεχόμενο της επιστολής έχω να πω το εξής. Αν η άποψη του Κασιδιάρη είναι ακραία αρνητική, η άποψη του εκπαιδευτικού πάει στο άλλο άκρο. Έχει δίκιο σε πολλά, αλλά υπερβάλλει σε μεγάλο βαθμό. Πολύ θα ήθελα να είναι τα πράγματα έτσι όπως τα λέει αλλά δυστυχώς δεν είναι.Το θέμα θρακική μειονότητα έχει σκοτεινές πλευρές που αγνοεί ή δεν θέλει να παραδεχτεί ο συγγραφέας της επιστολής. Αλλά αυτό είναι ένα τεράστιο ζήτημα για να αναλυθεί εδώ και τώρα...
kala ta les daskale alla thelw na se rwtisw kati giati oi mousoulmanoi stin germania kseroun oloi germanika kai stin ellada poloi den kseroun ellhnika?giati h filh mou h mousoulmana thelei na mathei h korh tis ellhnika kai den tin afhnoun oi goneis tis ta petherika tis kai o antras ths?to an mathenoun 6 glwsses einai diko tous thema kai oxi diko mas...uparxoun programmata gia mousoulmanous sta sxoleia san enisxitiki pou ta plhrvnei to kratos uparxoun ta idia kai stin tourkia ? as stamatisei auti i karamela tis ellados den eimaste ratsistes!!!!! ratsistes einai oloi autoi pou den dexontai ton ellhnismo gia tous x logous.. hrthan rwsoi stin thrakh pou den eixan kamia ellhniki riza kai mathan se polu mikro xroniko diastima na miloun ellhnika kai oi x mousoulmanoi den kseroun na miloun tin glwssa stin xwra pou genithikan kai megalwsan....den eimai ratsisths apla thelw na skeftite ligo ta logia mou to oti erxete mia mousoulmana kai mou milaei sta tourkika h pomakika h oti allo thes stin douleia mou kai perimenei na tin eksipiretisw sugnwmh na mathenete sta sxoleia tis thrakhs kai tourkika. kai an zoristei telika mou milaei me polu xalia ellhnika. as katalavoun oi mousoulmanoi oti emeis tous dextikame edw kai polla xronia as kanoun kai autoi to idio !!!!!!AAAaaaaaa kai poios to mamaei ton kasidiarh ......THIS IS THRAKH !!!!!!
Έχεις σκεφτεί ότι η χρησιμοποίηση των γκρίκλις από μεριάς σου δείχνει μια πολύ μεγαλύτερη απαξίωση της ελληνικής γλώσσας από αυτή για την οποία εγκαλείς τους μουσουλμάνους της Θράκης; Έχεις σκεφτεί ότι αν εσύ έχεις το δικαίωμα να χρησιμοποιείς μια ανύπαρκτη γλώσσα και να θεωρείς ότι πρέπει οι άλλοι να σε καταλάβουν δίνεις το δικαίωμα και σε άλλους έλληνες πολίτες να κάνουν το ίδιο με γλώσσες υπαρκτές; Τι προάγει ακριβώς η κουλτούρα των γκρίκλις; Και η κατακλείδα σου στα Αγγλικά μήπως δείχνει πως πρέπει όλοι εμείς να καταλαβαίνουμε τα Αγγλικά αλλά εσύ δεν είσαι υποχρεωμένος να καταλαβαίνεις τα Τούρκικα; Δηλαδή υπάρχουν γλώσσες ανώτερες και κατώτερες (τα τούρκικα κατώτερη από τα αγγλικά); Και οι πομάκοι, μάλλον είναι πιο ντόπιοι από σένα, άρα ποιος δέχτηκε ποιον;Επί της ουσίας τώρα: οι μουσουλμάνοι της Θράκης είναι κλειστές κοινωνίες και το ελληνικό κράτος -λόγω της οπισθοδρομικότητας και της καθυστέρησης διακατέχει τους "άρχοντές" μας- δεν έκανε το αυτονόητο για κάθε αστική δημοκρατία, την προσπάθεια δηλαδή να τους ενσωματώσει. Αντιθέτως, όπως φαίνεται από το άρθρο, έκανε ότι μπορούσε για να τους απομονώσει περισσότερο. (Εκεί επάνω βρήκε έδαφος και η τουρκική προπαγάνδα). Τώρα, όσο είναι δικό τους πρόβλημα που μαθαίνουν έξι γλώσσες, τόσο είναι δικό του πρόβλημα του δυσλεξικού, του ανάπηρου, του παλινοστούντα (ναι, και τα παιδιά των κατοίκων του εξωτερικού ακόμα και αν είναι ζάμπλουτοι, έχουν ειδικές εξετάσεις για το πανεπιστήμιο και μπαίνουν πανεύκολα) κ.λπ. Τι νομίζεις, είναι καλύτερο η μουσουλμάνα της Θράκης να σπουδάσει στο ελληνικό πανεπιστήμιο ή να θρέφει τέκνα με τις πιο καθυστερημένες ιδέες; Είναι καλύτερο ο 18χρονος μουσουλμάνος να σπουδάσει στο ελληνικό πανεπιστήμιο ή στου τούρκικο; Πότε έχει περισσότερες πιθανότητες να μάθει την ελληνική γλώσσα; Πριν μας πνίξουν τα εθνικιστικά πάθη, καλό θα ήταν να δούμε ποιο είναι το συμφέρον μας, εμάς που δεν έχουμε βίλες στην Εκάλη και διαμερίσματα στο Λονδίνο. Να είμαστε όλοι μαζί ή χωριστά;
εχεις δικιο για τον τροπο γραφης μου απλα ειμαι αγραμματος και με βοηθαει να μην κανω λαθη.(πολλα). το θεμα φιλε μου ειναι οχι τι γραφουν αλλα τι μιλανε αυτο λεω. ημουν σε ενα σχολειο με αρκετους μουσουλμανους και καταλαβα οτι ειναι πιο ρατσιστες απο εμας τους ελληνες....
Κάνεις λάθος μεγάλο για τους Τούρκους της Γερμανίας. Μάθε λοιπόν ότι όχι μόνο έχουν γκετοποιηθεί, αλλά και η γλωσσομάθειά τους στα γερμανικά είναι τόσο χαμηλή που οδήγησε το Γερμανικό κράτος στην νομοθέτηση εξετάσεων και απέλασης όσων δεν γνωρίζουν Γερμανικά με επάρκεια.Πράγματι πρέπει να σεβόμαστε την γλώσσα μας, όμως πώς γίνεται όταν χρησιμοποιείς το λατινικό (και τουρκικό) αλφάβητο να εγκαλείς άλλους για άγνοια της Ελληνικής;Ακριβώς η γκετοποίηση τους περιόρισε στην αγνοια της Ελληνικής.Οι Πομάκοι δεν ήρθαν τον 14ο αι. με τους Τούρκους αλλά εκσλαβίστηκαν (στον βαθμό που δεν ήταν κάποιοι από αυτούς Σλάβοι) ήδη από τον 7ο αι. μ. Χ. Άρα τί γλώσσα να μάθουν. Με ποιόν να μιλήσουν ελληνικά όταν είναι μαντρωμένοι στα αποκομμένα χωριά τους;Εν τέλει το προνόμιο αυτό για τους μειονοτικούς πόσους ωφελεί; Είναι αν δεν κάνω λάθος 0,5% επί των εισακτέων. πρακτικά δεν ξεπερνούν οι μειονοτικοί εισακτέοι τα 200-300 άτομα! Υποθέτω ότι κατά την γνώμη σου είναι καλύτερα να σπουδάσουν στην Άγκυρα με προνομιακούς όρους του Τουρκικού κ΄ρατους από το να σπουδάσουν στην Αθήνα με όλα τα προβλήματα των ελλ. Πανεπιστημίων και να προσαρμοστούν σταδιακά στην Ελλ. Κοινωνία.
ΕΓΩ ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΕΙΜΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΙΛΑΝΕ ΕΝΩ ΟΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ ΕΔΩ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ.....ΚΑΙ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΓΚΡΙΚΛΙΣ ΠΟΥ ΣΧΟΛΙΑΣΑΤΕ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΠΧ ΕΓΩ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΤΑ ΛΕΝΕ
τι να σου πω, εμένα οι μουσουλμάνοι μαθητές μου όλοι μιλάνε ελληνικά πάντως... οι μόνοι ξένοι που έχω δει να μένουν χρόνια στην ελλάδα και να μη μαθαίνουν ελληνικά είναι κάτι φαντασμένοι άγγλοι.
Δεν θα διαφωνήσω με την επιστολή. Δεν θα συμφωνήσω όμως με τις ειρωνικές της πτυχές.Θα ήθελα όμως να μάθω τι ακριβώς ισχύει με του τούρκους ορθόδοξους που ζουν στην Τουρκία. Κια το κατα πόσον τηρείται η συνθήκη της Λοζάνης και από την Τούρκικη πλευρά.Δεν ξέρω άλλα έχω την εντύπωση ότι οι "γείτονές"¨μας δεν συμμερίζονται τον δικό μας Αλτρουισμό και μεγαλοψυχία.Η επιστολή είναι γεμάτη ανθρωπιά και συμπόνια και αυτό είναι ενθαρυντικό θα έλεγα. Ελπίζω βέβαια τα κίνητρα της να ήταν μόνο η ανυρωπιά και η συμπόνια και όχι σκοτεινά διαπλεκόμενα πολιτικά συμφέροντα.Όπως και να έχει όμως πιστεύω ότι η πραγματικότητα έιναι ποιο .. απάνθρωπη και εάν πορευόμαστε μέσα στην σημερινή "ζούγκλα" της ανθρωπινης κοινωνίας με όπλα μόνο αυτά τα δύο σύντομα θα γίνουμε μεζεδάκι για κάποια αρπακτικά τα οποία δεν συμμερίζονται τέτοιου είδους συναισθήματα.Καλό θα έιναι λοιπόν να έιμαστε αλτρουιστές αλλά όχι αυτό που λένε ....μαλάκες.
Μα τι σημασία έχει το τι συμβαίνει στην Τουρκία, με τους Τούρκους ορθόδοξους; Τι περίεργη ρητορική είναι αυτή; - αντίστοιχη του "να μην γίνει τζαμί στην Αθήνα αφού δεν λειτουργεί η Αγιά Σοφιά (και ενώ οι μουσουλμάνοι της Αθήνας μόνο Τούρκοι δεν είναι, αλλά και πάλι). Τι λογική "αντιποίνων" είναι αυτή; Αλλού συμβαίνουν πολλά, φίλτατε. Αλλού λιθοβολούν τα θύματα βιασμού ως πόρνες. Ετσι θα πορευτούμε και εμείς ως λαός, ως κράτος;
Θα προσπεράσω τα υπόλοιπα και θα μείνω στο τελευταίο που έιπες. "Ετσι θα πορευτούμε και εμείς ως λαός, ως κράτος;"Λοιπόν σε ρωτάω.. Πως νομίζεις ότι πρέπει να πορευτούμε? Όταν η Τουρκία δεν σεβεται τις συνθήκες και συνέχεια προκαλέι και με δηλώσεις και με "θερμά επισόδια". Όταν το Ισδραηλ και ΗΠΑ παραβιάζουν κατα δεκάδες τα ανθρώπινα δικαώματα. ¨Οταν όλο το Ισλάμ στρέφετε εναντίον των χριστιανών και το αντίθετο (βλέπε ταινία με μοχαμετ) Όταν οι ξένοι τραπεζίτες μας οδηγούν στην εξαθλίωση πως πρέπει να πορευτούμε?Δεν έιναι ρητορική ερώτηση. Περιμένω απάντηση, την γνώμη σου.Η παρακμή δεν είναι φερωνυμο δικό μου (απαντώντας και σε ένα ψιλοάσχετο θα έλεγα επώμενο σχόλιο) Είναι φερόνυμο της Ελλάδας αυτή την στιγμή.Προσωπικά δεν διαφωνώ με την επιστολή όπως έιπα. Έχει την δική της αλήθεια. Θα προτιμούσα όμως ποιο επικοδομητικά σχόλια από του στυλ: "Άξιος Άξιος" και "Μπράβο να αγιάσει το στόμα σου"Σαν έλληνες θέλω να πιστέυω έιμαστε κυρίως σκεπτόμενος λαός και όχι μια χάβρα.
Προσοχή στην ορολογία: Δεν υπάρχουν Τούρκοι Ορθόδοξοι πλην της σέχτας του Παπαεφθίμ (δηλ. των απ' ευθείας απογόνων του...).Υπάρχουν Ελληνόφωνοι και αραβόφωνοι ορθόδοξοι Τούρκοι υπήκοοι.Κατά τα άλλα τα αντίποινα σε τί θα ωφελούσαν; Μιμητές των Τούρκων να γίνουμε;
Αυτο θα επρεπε να το ακουσεις απο καποιους που βροντοφωναζουν οτι ειναι "πατριωτες", αλλα αφου δεν το λενε αυτοι, θα το πω εγω... ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ!!! ΜΠΡΑΒΟ!!!
Είμαι περήφανος που είμαι Έλληνας επειδή στην Ελλάδα έχουμε Δασκάλους σαν κι εσένα. Να 'σαι καλά! Με γέμισες ελπίδα ότι οι σκεπτόμενοι είναι περισσότεροι από όσοι νόμιζα! Συνέχισε τη δουλειά σου ανώνυμα & μυστικά, όχι για να μη σε βρει η ΧΑ, αλλά γιατί έτσι ξέρουν να χτίζουν οι Δάσκαλοι έναν καλύτερο κόσμο, ανώνυμα & μυστικά, κρυμμένοι πίσω από τα χιλιάδες παιδιά που ευεργετούν κάθε μέρα με τη δουλειά και τις ιδέες τους! Μπράβο και σ' ευχαριστώ.
Tα συγχαρητήρια μου στον δάσκαλο. Είναι σημαντικό να ακούγονται τέτοιες φωνές ακόμα και αν δεν πρόκειται να ιδρώσει το αυτί του Κασιδιάρη. Περιέχει άλλωστε το κείμενο λέξεις άγνωστες για εκείνον.
Δεν έχω τις ιδέες τού Κασιδιάρη, αλλά έχω την ηλικία του (plus!) και ντρέπομαι που σχεδόν τις μισές από τις πληροφορίες που περιέχει η επιστολή τις αγνοούσα. Ευχαριστώ, δάσκαλε, για το γενναιόδωρο μάθημα και εννοείται ότι δεν είσαι μόνος...
Tζάμπα ο κόπος, καλέ μου Θρακιώτη φίλε. Πιστεύεις ότι ο Κασιδιάρης μπορεί να κάτσει, να διαβάσει και να κατανοήσει κείμενο μεγαλύτερο των 2 παραγράφων, την στιγμή μάλιστα που περιλαμβάνει λέξεις, όπως: αξιοπρέπεια, εκπαίδευση, ασφαλιστικές εισφορές; Συνέχισε την δουλειά σου, γνωρίζοντας ότι δεν είσαι μόνος.
Συμφωνουμε ολοι οτι ειναι αδιαφορο αν θα τις διαβασει ο Κασιδιαρης και ο καθε Κασιδιαρης.Η ουσια ειναι οτι υπαρχουν ανθρωποι, και θελω να πιστευω οτι ειναι πολλοι, οι οποιοι ειναι αποφασισμενοι να αντισταθουν στην κατρακυλα.Συγχαρητηρια στον γραφοντα. Ευχαριστουμε για το μαθημα,