Χρυσές Σφαίρες 2015: Tα δέκα highlights της απονομής

Χρυσές Σφαίρες 2015: Tα δέκα highlights της απονομής Facebook Twitter
1
Χρυσές Σφαίρες 2015: Tα δέκα highlights της απονομής Facebook Twitter
Το Μεγαλώνοντας με τις 3 Χρυσές Σφαίρες του...

Με τις 3 Χρυσές Σφαίρες, για ταινία, σκηνοθεσία και δεύτερο γυναικείο ρόλο για την Πατρίσια Αρκέτ, το Μεγαλώνοντας επιβεβαιώνει τα βραβεία των ενώσεων κριτικών που προηγήθηκαν χρονικά, και τα οποία έδιναν στην ταινία του Ρίτσαρντ Λινκλέϊτερ το προβάδισμα στη φετινή κούρσα. Ο Αμερικανός σκηνοθέτης ήταν ντροπαλός και συμμαζεμένος, υποδηλώνοντας πως δύσκολα θα αλλάξει ρότα, τώρα που τα επίσημα συγχαρητήρια συρρέουν.

Οι φετινές Σφαίρες κάτι προσπάθησαν να μας πουν, και δε νομίζω πως είναι ιδέα μου και μόνο ο, ας τον πούμε κι έτσι, πολιτικός προσανατολισμός τους.

Κατά την ίδια λογική, ο Έντι Ρεντμέϊν και η Τζουλιάν Μουρ, για τις ταινίες Θεωρία των Πάντων και το Still Alice αντίστοιχα, με την βράβευση τους στις Χρυσές Σφαίρες στην κατηγορία του δράματος, παίρνουν προβάδισμα στα Όσκαρ και τα Screen Actors Guild Awards, για δύο ερμηνείες, που, όπως είχαμε γράψει σε έναν αναλυτικό σχολιασμό, δεν είναι απλώς αξιοπρόσεκτες ή εντυπωσιακές τεχνικά, αλλά πραγματικές υπερβάσεις που συγκινούν και ευαισθητοποιούν για σημαντικές παθήσεις και την αντιμετώπιση τους από την κοινωνία, με επίκεντρο δύο εξαιρετικούς χαρακτήρες. Αμφότεροι άξιοι.

Χρυσές Σφαίρες 2015: Tα δέκα highlights της απονομής Facebook Twitter
J. K. Simmons

Ο J. K. Simmons εκπροσωπεί επάξια μια θαυμάσια ταινία, το Whiplash, και μαζί το ανεξάρτητο σινεμά και όλους τους καρατερίστες, σε έναν ψευδο-δεύτερο ρόλο που κάλλιστα θα μπορούσε να είναι πρώτος, ισάξιος με εκείνον του Μάϊλς Τέλερ. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο (που στην περίπτωση κάποιων βραβείων, ο τύπος του ρόλου, πρώτος ή δεύτερος, υποβάλλεται από το ίδιο το στούντιο ή την εταιρεία παραγωγής της ταινίας), ο Σίμονς θα ήταν ο πιο δυνατός αντίπαλος του Ρεντμέϊν, ίσως και πιο αξιόμαχος από τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και τον Μάϊκλ Κίτον.

Χρυσές Σφαίρες 2015: Tα δέκα highlights της απονομής Facebook Twitter
Ο λόγος του Μάικλ Κίτον ήταν τόσο μεγάλος σε διάρκεια που έμοιαζε με απωθημένο, μετά από χρόνια σχετικής αφάνειας, που μεσολάβησαν από τον Batman στον Birdman...

Ο λόγος του Μάϊκλ Κίτον, ο οποίος απέσπασε τη Χρυσή Σφαίρα πρώτου ρόλου στην κατηγορία κωμωδίας/μιούζικαλ, για το Birdman, η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας, ήταν ο εκτενέστερος της βραδιάς- τόσο μεγάλος σε διάρκεια που έμοιαζε με απωθημένο, μετά από χρόνια σχετικής αφάνειας, που μεσολάβησαν από τον Batman στον Birdman. Αυτό δε σημαίνει πως κούρασε. Το αντίθετο: η αναγκαστικά ενοχλητική μουσική που παραδοσιακά "αδειάζει" τους πολυλογάδες,παραδόξως δεν τον διέκοψε, και όλοι οι παριστάμενοι τον κοιτούσαν στα μάτια καθώς ξεδίπλωνε συμπυκνωμένα την ιστορία της ζωής του, το πραγματικό του όνομα (Μάϊκλ Τζον Ντάγκλας), τις αρχές που έλαβε στο φτωχικό αγροτόσπιτο στο οποίο μεγάλωσε μαζί με τα 6 αδέλφια και τους γονείς του, και την αγάπη που έδειξε με έναν κόμπο στον περήφανο γιό του που επίσης τον παρακολουθούσε στην αίθουσα. Ωραία και θαρραλέα η ερμηνεία του, ακόμη πιο ενδιαφέρον, δημοσιογραφικά μιλώντας, το comeback του.

Χρυσές Σφαίρες 2015: Tα δέκα highlights της απονομής Facebook Twitter
Οι παρουσιάστριες Τίνα Φέϊ και Έϊμι Πόλερ, βάδισαν στο μονοπάτι της Έλεν Ντετζένερις...

Οι δυο παρουσιάστριες της βραδιάς, Τίνα Φέϊ και Έϊμι Πόλερ, βάδισαν στο μονοπάτι της Έλεν Ντετζένερις: ευγενικός και ευθύς ο stand up τρόπος, απουσία διάχυτης τοξικότητας, στοχευμένη αιχμή κατά τόπους. Περιόρισαν το δηλητήριο για τον Μπιλ Κόσμπι και δεν παρέλειψαν να κάνουν πλάκα σε κάποιους που το αντέχουν ούτως ή άλλως, όπως ο Χοακίμ Φίνιξ, και στα αναμενόμενα θέματα, όπως η Βόρεια Κορέα και το χακάρισμα της Σόνι. Το σύντομο πέρασμα του Ρίκι Ζερβέϊζ από το πόντιουμ, με έκανε να νοσταλγήσω τις ηρωϊκές, μετωπικές του συγκρούσεις, με όλες τις μεθυσμένες συνέπειες της κωμικριτικής του στους πλούσιους και διάσημους. Οι Σφαίρες σηκώνουν το κάτι παραπάνω, δεν είναι δα και Ακαδημία...

Χρυσές Σφαίρες 2015: Tα δέκα highlights της απονομής Facebook Twitter
Ο Τζόρτζ Κλούνει δεν παρέλειψε να δώσει τα συχαρίκια στον εαυτό του για την επιλογή της Αμάλ- ποιός, αυτός που ποτέ δεν μίλησε για τα αισθηματικά του...

Το βραβείο συνολικής προσφοράς Cecil de Mille απονεμήθηκε στον αιώνιο αγαπημένο των ανταποκριτών ξένου Τύπου, Τζορτζ Κλούνι, και το παρουσίασαν δύο παλιοί του συνεργάτες, ο Ντον Τσιντλ και η Τζουλιάν Μάργκουλις, οι οποίοι σημαδεύουν τις δύο καριέρες του, στο σινεμά και την τηλεόραση αντίστοιχα. Συναισθανόμενος το βάρος της στιγμής, με τη γιγαντιαία διαδήλωση συμπαράστασης στην ελευθερία της έκφρασης και τη Δημοκρατία, που εξελισσόταν παράλληλα στο Παρίσι, δεν το έριξε πολύ στο ελαφρύ ρεπερτόριο (στο οποίο είναι μοναδικός, σε επίσημες εκδηλώσεις που κινδυνεύουν να πάρουν τον εαυτό τους πολύ σοβαρά) αλλά φάνηκε ευγνώμων και ισορροπημένα χαριτωμένος...και σοφός. Δεν παρέλειψε να δώσει τα συχαρίκια στον εαυτό του για την επιλογή της Αμάλ- ποιός, αυτός που ποτέ δεν μίλησε για τα αισθηματικά του.

Χρυσές Σφαίρες 2015: Tα δέκα highlights της απονομής Facebook Twitter
Κέβιν Σπέισι

Αντίθετα, ο Κέβιν Σπέϊσι (αυτός κι αν είναι τάφος...) που βραβεύτηκε για το House of Cards, έδωσε έναν πιο προσωπικό τόνο στον λόγο του, και κατάφερε να γίνει πιο πειστικός στο συνδυασμό της ξεχωριστής προσωπικότητας του με το συνάφι του Χόλιγουντ, όπου σίγουρα ανήκει, παρά την καλλιτεχνική αυτοεξορία ετών στα θεατρικά σανίδια του Λονδίνου.

Χρυσές Σφαίρες 2015: Tα δέκα highlights της απονομής Facebook Twitter
Το Ξενοδοχείο Grand Budapest κέρδισε τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ταινίας στην κατηγορία Μιούζικαλ/Κωμωδία.

Ο Γουές Άντερσον επιτέλους ανταμείβεται για το Γουεσαντερσονικό σινεμά του, που δε μοιάζει με κανενός άλλου. Το Ξενοδοχείο Grand Budapest κατέληξε με μία μόνο Σφαίρα, αυτήν της καλύτερης κωμωδίας/μιούζικαλ, και η μικρή έκπληξη είναι πως δεν κατάφερε να πλαισιώσει το μεγάλο βραβείο με έστω ένα ακόμη σε μικρότερη κατηγορία.

Μεγαλύτερη έκπληξη η ήττα της Ida του Παβλικόφσκι από τον Λεβιάθαν του Αντρέϊ Σβιάγκιντσεφ, το όνομα του οποίου εκτέλεσε εν ψυχρώ ο εκφωνητής της τελετής μέσα στην αίθουσα. Από την άλλη, η ταινία είναι μια καλλιτεχνική επίθεση εναντίον της συγχυσμένης Ρωσία του Πούτιν, κάτι που προκαλεί συζήτηση και συμφέρει όποιον την προτιμήσει, εννοώντας πως είναι αυτόματα μια έξυπνη και επίκαιρη επιλογή.

Χρυσές Σφαίρες 2015: Tα δέκα highlights της απονομής Facebook Twitter
O συγγραφέας και παραγωγός Αλεξάντρ Ροντνιάσκι (αριστερά) και ο σκηνοθέτης Αντρέϊ Σβιάγκιντσεφ της ταινίας Λεβιάθαν.

Συνολικά, οι φετινές Σφαίρες κάτι προσπάθησαν να μας πουν, και δε νομίζω πως είναι ιδέα μου και μόνο ο, ας τον πούμε κι έτσι, πολιτικός προσανατολισμός τους: το Μεγαλώνοντας είναι, όπως έχει γραφεί επανηλειμμένως, ένα δείγμα ανεξάρτητου σινεμά, μετά από χρόνια επικράτησης μεγαλύτερων σε εύρος και προϋπολογισμό, ταινιών. Το ίδιο ισχύει για τις βραβεύσεις του Γουές Άντερσον και του Αλέχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου για το σενάριο του Birdman. Η Σφαίρα καλύτερου τραγουδιού, σε απονομή του σπουδαίου, ακριβοθώρητου Prince, ο οποίος έχει μείνει φοβιστικά ο ίδιος από την εποχή του Around the World in a Day, πήγε στο ολίγον γκόσπελ, ολίγον ραπ Glory από το Selma της Έϊβα ντυ Βερνέϊ, μια ταινία με θέμα τα πολιτικά δικαιώματα και τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ- και πέρυσι έκαναν κάτι παρόμοιο με το κομμάτι των U2 για τον Νέλσον Μαντέλα, αλλά φάνηκε πως πάλι πριμοδοτούν τους σταρ μουσικούς έναντι ενός τραγουδιού που έχει πιό άμεση σχέση με την ίδια την ταινία από την οποία "ξεπηδά" οργανικά, όπως το Let it Go από το Ψυχρά κι Ανάποδα. Οι gay είχαν φωνή στην απονομή, με τον Ματ Μπόμερ και τον σκηνοθέτη του Πως να εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας, Ντιν ντε Μπλόϊς, να ευχαριστούν τους συζύγους τους. Στον τομέα της τηλεόρασης, οι Σφαίρες επιχείρησαν να επισημάνουν, παρά να παίξουν το γνωστό τους παιχνίδι της μίμησης (των Όσκαρ). Προτίμησαν το The Affair έναντι γνωστότερων σειρών στην κατηγορία του, αλλά και το Transparent, για να αναδείξουν την κοινότητα των τρανσεξουαλικών ατόμων, που με τον συγκινητικό του λόγο ο Τζέφρι Τάμπορ (υποδύεται μια transsexual στη σειρά, ευχαρίστησε για τη στήριξη και τη βοήθεια που του έδωσαν απλόχερα στη δημιουργία του ρόλου.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ

σχόλια

1 σχόλια