O Γιώργος Καρανικόλας επιλέγει τις δέκα αγαπημένες του ταινίες

O Γιώργος Καρανικόλας επιλέγει τις δέκα αγαπημένες του ταινίες Facebook Twitter
Το River's Edge (1986) είναι μία από τις αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Καρανικόλα.
1

Με αφορμή το μεγάλο live των Last Drive, που εμφανίζονται στο Gagarin205 το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου για να παίξουν μεταξύ άλλων τον πολύ επιτυχημένο τους πρόσφατο δίσκο με τίτλο το όνομά τους (έβδομο στον αριθμό), ζητήσαμε από τον Γιώργο Καρανικόλα να μας μιλήσει για τις αγαπημένες του ταινίες. Μαζί με τους Last Drive εμφανιστούν οι Jack Heart & The Love Ghosts.

«Οι επιλογές μου δεν σχετίζονται αποκλειστικά με τις ταινίες και πόσο τις γουστάρω (αυτό είναι δεδομένο), ούτε εστιάζουν αποκλειστικά στα soundtracks, αλλά με το πώς ολοκληρώνει το ένα το άλλο», αναφέρει.


Paprika (2006)

Το Paprika είναι ένα sci-fi psych thriller anime φιλμ που κυκλοφόρησε το 2006 και βασίστηκε στην ομώνυμη νουβέλα του Yasutaka Tsutsui. Το story line αφορά έναν ερευνητή - ψυχολόγο ο οποίος χρησιμοποιεί μια συσκευή που επιτρέπει στους θεραπευτές να μπαίνουν στα όνειρα των ασθενών τους για να τους βοηθήσουν.

Ναι, ο Nolan έκλεψε την ιδέα για το Inception. Τη μουσική έκανε ο Susumu Hirasawa σε ένα κομπιούτερ Amiga 4000 και είναι ένα από τα πρώτα soundtracks που χρησιμοποιήθηκε το vocaloid για τις φωνές. Όταν την είδα πρώτη φορά κατάλαβα ότι θα την ξαναέβλεπα άπειρες φορές. Απλά τρομερό!

 

Ghost Dog (1999)

Ένα υπέροχο soundtrack που έχει επιμεληθεί ο RZA (Wu-Tang Clan) με έναν από τους πιο αγαπημένους μου ηθοποιούς, τον Forest Whitaker. Μυστήριο, ομορφιά, ευχαρίστηση. Γραμμένο και σκηνοθετημένο από τον Jim Jarmusch με πολλές αναφορές στο "Branded to kill" του Suzuki.

 

Dogville (2003)

Μια παραβολή στην ανθρώπινη φύση και στην εξέλιξη του «πολιτισμού». Είναι η πρώτη ταινία από την τριλογία του Τριερ, "USA - Land of opportunities" και στην Αμερική αντιμετωπίστηκε σαν αντι-αμερικανική κυρίως γιατί στο τέλος πέφτουν εικόνες από το βιβλίο "American pictures" (εικόνες εξαθλιωμένων Αμερικάνων) με χαλί το τραγούδι του Bowie "Young Americans". Χέντελ, Βιβάλντι, Αλμπινιόνι με τα arrangements του Joachim Holbek. Πραγματικά κλονίστηκα όταν την είδα και τη θεωρώ μια από τις πιο σπουδαίες ταινίες όλων των εποχών.

 

Oldboy (2003)

Να μια ταινία που ξεπερνάει το manga στο οποίο βασιστήκε (από τις λίγες εξαιρέσεις). Μια ιστορία εκδίκησης που η ιδέα της βασίστηκε στον Οιδίποδα, εξάλλου οι παραπομπές στην αρχαία τραγωδία είναι πολλές σε όλη την τριλογία του Park. Η ταινία σκάει σα φωτοβολίδα.

Αντίθετα το soundtrack μπορείς να το ακούσεις ήρεμα αράζοντας με ένα ποτήρι κρασί. Αυτό το αντιφατικό concept δίνει την τρίτη αίσθηση. Στα σημεία που η υπερ-βία καταλαμβάνει τον χώρο, από πίσω παίζουν ρομαντικά βαλς ή low-beat ψυχεδελική electronica. Καυτό, ρουκέτα αδρεναλίνης.

Hairspray (2007)

Let's make America great again! Ο υπέροχος John Waters γυρίζει ένα musical - kind φιλμ, κάνοντας μεγάλη στροφή, στο οποίο επιμελείται το soundtrack. Ένα αντιρατσιστικό fun όργιο με ένα design χαρακτήρων άπαιχτο.

 

2001: A Space Odyssey (1968)

Μια οπτικοακουστική εμπειρία που χτυπάει κατευθείαν στο υποσυνείδητο. Ποτέ ο λόγος δεν πέφτει πάνω στη μουσική και το αντίθετο. Τις πρώτες μέρες που προβαλλόταν, οι αίθουσες μισοάδειαζαν από το μέσο της ταινίας. Μετά από καιρό έπαψε να θεωρείται ταινία αλλά ναρκωτικό. Από το «Τάδε έφη Ζαρατούστρα» ως τα "Atmospheres" του Ligetti όλα δουλεύουν γι' αυτό το mega trip.

 

 


Blue Velvet (1986)

Αφού το σενάριο απορρίφθηκε από πολλά studios λόγω έντονα σεξουαλικού και βίαιου περιεχομένου, ο Ιταλός παραγωγός Dino De Laurentis συμφώνησε να το προχωρήσει χωρίς περικοπές. Ο τίτλος είναι από το ομώνυμο τραγούδι του Bobby Vinton.

Στη διάρκεια των γυρισμάτων ο Lynch είχε τοποθετήσει ηχεία παντού στο πλατό και στους δρόμους παίζοντας τέρμα Shostakovich για να πετύχει την ατμόσφαιρα που ήθελε. Και βέβαια "In dreams" με τον μεγάλο Roy.

 


Rock 'n' Roll High School (1979)

It's only rock 'n' roll!

 

River's Edge (1986)

Για κάποιο λόγο μου φέρνει στο μυαλό το comic του Charles Burns "Black hole". Όμως η δραματική προσέγγιση της μετεφηβίας σε ένα περιβάλλον επαρχίας σε γραπώνει λεπτό προς λεπτό. Με τον Reeves και τον Denis Hopper και Agent Orange και Slayer με το "Die by the sword", σε κυκλώνει από παντού.

 

Apocalypse Now (1979)

Κλειδώνει σαν πένσα στην extended λήψη του βομβαρδισμού ενώ «σημαίνει» ο «Χορός των Βαλκυριών» του Βάγκνερ.

 

Info

Οι Last Drive θα εμφανιστούν στο Gagarin205 (Λιοσίων205) στις 8 Δεκεμβρίου με είσοδο 10-12 ευρώ. 

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια