«You People»: Μια ξώφαλτση rom-com φυλετικών παρεξηγήσεων

YOU PEOPLE Facebook Twitter
Ο Κένυα Μπάρις, που έχει δημιουργήσει το επιδραστικό τηλεοπτικό «Black-ish», εξερευνά περαιτέρω το ρατσιστικό πεδίο και τη ζώνη ορθότητας που το περιβάλλει με το «You People».
0

ΑΥΤΟ ΔΕΝ Θ' ΑΡΓΗΣΕΙ: Ο τέταρτος Μπάτσος του Μπέβερλι Χιλς έχει γυριστεί, με υπότιτλο «Axel Foley», και θα βγει το 2024, πιθανολογώ το καλοκαίρι, από την Paramount στις αίθουσες και οικιακώς από το Netflix, όπως και το «You People», μια μοδάτη, ξώφαλτση παραλλαγή του «Μάντεψε ποιος θα έρθει το βράδυ», της οσκαρικής κοινωνικής κομεντί από το ταραγμένο 1967, του Στάνλεϊ Κρέιμερ, με τον Σπένσερ Τρέισι και την Κάθριν Χέμπορν ως γονείς μιας όμορφης λευκής κοπέλας, που οι φιλελεύθερες απόψεις τους δοκιμάζονται όταν εκείνη ερωτεύεται γιατρό μεν, Σίντνεϊ Πουατιέ δε – είχε γίνει και αντίστροφων φύλων ριμέικ με τον Άστον Κούτσερ, αλλά το ξεχνάμε προς το παρόν.

Ο Έντι Μέρφι δήλωσε πως με το που διάβασε το σενάριο με την υπογραφή του Κένια Μπάρις δεν μπορούσε να μη συμμετέχει στον ρόλο του περπατημένου πατέρα της νύφης, που πλέον λέγεται Ακμπάρ, έχει ασπαστεί τον μωαμεθανισμό και είναι ζωντανό παράδειγμα του Black Lives Matter, αμετακίνητος στα πιστεύω του – ως και σκούφο δώρο από τον Λούις Φάρακαν του Έθνους του Ισλάμ φοράει στις καλές επισκέψεις.

Αν και μιλάει περισσότερο στο κοινό του Λος Άντζελες, τη συγκεκριμένη υποκουλτούρα του ακριβού casual φαίνεσθαι, που έχει ωστόσο τη δυνατότητα να συγκατοικεί με τα είδωλά της ή να bullshit-ολογεί ασταμάτητα πως μόλις τα συνάντησε στο φανάρι, ο Μπάρις απευθύνεται σε όλον τον κόσμο με τον τρόπο του, αλλά μόνο τον ακουμπά, γιατί μένει σε μια ρομαντική κωμωδία φυλετικών παρεξηγήσεων.

Θυμίζω πως ο Μπάρις έχει δημιουργήσει το επιδραστικό τηλεοπτικό «Black-ish», και το «You People» βασικά εξερευνά περαιτέρω το ρατσιστικό πεδίο και τη ζώνη ορθότητας που το περιβάλλει.

Ξεκινά με μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα, τη σαρωτική επίδραση της μαύρης κουλτούρας, κυρίως μέσω της μουσικής και του μπάσκετ, στους μικρομιλένιαλ και τους μεγαλοζούμερ, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη ζωή ενός λευκού γαϊδουροέφηβου στο Λος Άντζελες, που έχει πατήσει εδώ και καιρό τα τριάντα, αλλά δεν λέει να σοβαρευτεί, τουλάχιστον στα μάτια των υπολοίπων, έχοντας μεγαλώσει βουτηγμένος στην κουλτούρα της χιπ-χοπ, που του αρέσει, αλλά δεν του ταιριάζει ούτε ακριβώς στο ντύσιμο ούτε γενικώς στις συγκεχυμένες αναφορές του – τον υποδύεται ο μάστερ του αμήχανου χιούμορ, Τζόνα Χιλ.

YOU PEOPLE Facebook Twitter
Ο Έντι Μέρφι δήλωσε πως με το που διάβασε το σενάριο με την υπογραφή του Κένια Μπάρις δεν μπορούσε να μη συμμετέχει στον ρόλο του περπατημένου πατέρα της νύφης.

Εδώ, ο Έζρα, που το μόνο που γουστάρει ολόψυχα είναι να κάνει ένα πoπ, περί επίκαιρων ανέμων και ντόπιων υδάτων podcast με την afro/queer συνεργάτιδά του, η οποία του υπενθυμίζει πως δεν μπορούν ποτέ να γίνουν κολλητοί οι δυο τους, ούτε καν πραγματικοί φίλοι, και στα τριάντα πέντε του χρόνια παραμένει ένας δειλός και εσωστρεφής Εβραίος, υπάλληλος με βαριά καρδιά σε χρηματιστηριακή εταιρεία με μαλάκα αφεντικό, μαμάκιας και γιος αλλοπαρμένου ποδίατρου, ερωτεύεται την Αμίρα που πατά πιο γερά στα πόδια της, αλλά διστάζει σοβαρά να παρουσιάσει τον αγαπημένο της στους ισχυρογνώμονες δικούς της.

Διότι προβλέπεται χάβρα, όπως και συμβαίνει, με το περίφημο επιχείρημα για το αν η σκλαβιά είναι ιστορικά σοβαρότερη του Ολοκαυτώματος και με δεδομένο πως η μάνα του Έζρα, που τη θεωρεί ηλίθια, η κυρία Κόεν, είναι Πάστα-Φλώρα που τα κάνει θάλασσα σε βαθμό οριακά ντροπιαστικό, αν και όχι τόσο ξεκάθαρα παράλογο.

Η Τζούλια Λούις Ντρέιφους παίζει ως ομόλογος του Έντι Μέρφι σε ποσότητα διαλόγων, ενώ οι άλλοι μέλλοντες συμπέθεροι, η Νία Λονγκ και, κρίμα, ο Ντέιβ Ντουκόβνι περιορίζονται στα μετόπισθεν, συμπληρώνοντας.

Ο Κένια Μπάρις κυνηγάει την ξεκρέμαστη ατάκα και στολίζει ολόκληρη την ταινία που ταλαντεύεται μεταξύ του σατιρικού σχολίου και του stand up, έτσι όπως είναι δομημένη σε κεφάλαια-σκετς με γουστόζικα γραφικά, αλλά σκηνοθετεί στατικά και παρατεταμένα, σκοτώνοντας συχνά τα έκκεντρα αστεία του. Θέλει τον τόνο παράξενο, και δεν δικαιώνεται, παρά μόνο σε λίγες, σκόρπιες στιγμές.

Αν και μιλάει περισσότερο στο κοινό του Λος Άντζελες, τη συγκεκριμένη υποκουλτούρα του ακριβού casual φαίνεσθαι, που έχει ωστόσο τη δυνατότητα να συγκατοικεί με τα είδωλά της ή να bullshit-ολογεί ασταμάτητα πως μόλις τα συνάντησε στο φανάρι, ο Μπάρις απευθύνεται σε όλον τον κόσμο με τον τρόπο του, αλλά μόνο τον ακουμπά, γιατί μένει σε μια ρομαντική κωμωδία φυλετικών παρεξηγήσεων με κάποιες παρατηρήσεις που βγάζουν γέλιο, αλλά χωλαίνουν στη ρέουσα γλώσσα, και ακούγονται σχεδιασμένες από και για showbiz people.

Και διαπράττει ένα επιπλέον σφάλμα: ο Τζόνα Χιλ είναι ο καλοπροαίρετος καραγκιοζάκος, η Ντρέιφους η γκαφατζού που μπαμπαλίζει ακατάσχετα, ο Έντι Μέρφι, ένας από τους πιο αστείους-πεθαίνεις-με το καλημέρα- ανθρώπους του σινεμά, αντιστρέφει τον συνήθως παρεξηγημένο καταφερτζή και παίζει τον αεροστεγή μουτρωμένο στον πιο άχαρο, βαρύ ρόλο που έχει επιλέξει, και μάλιστα από τον άνθρωπο που του έχει ξαναγράψει πρόσφατα την επιστροφή του στο «Coming 2 America». Τι σπατάλη!

Το «You People» προβάλλεται στο Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM
Movies

Οθόνες / Μια ταινία για τον Bloody Hawκ και άλλοι 8 λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή την εβδομάδα έχουν την τιμητική τους τα κατασκοπικά θρίλερ, παίζει η επανέκδοση του Delicatessen και ένα ντοκιμαντέρ για τον δημοφιλή ράπερ που δεν απευθύνεται μόνο στο fan base του — όχι άλλο Minecraft.
THE LIFO TEAM
«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ