Ποιοι είναι οι Protomartyr που θα συνοδεύσουν τον Nick Cave στο φετινό Ejekt Festival

Ποιοι είναι οι Protomartyr που θα συνοδεύσουν τον Nick Cave στο φετινό Ejekt Festival Facebook Twitter
Έχουν πάρει διθυραμβικές κριτικές στο εξωτερικό και για τα τέσσερα άλμπουμ τους και για τις ζωντανές εμφανίσεις τους. Η post-punk μπάντα από το Ντιτρόιτ που δεν γουστάρει και τόσο πολύ αυτή την ταμπέλα έχει επίσης μια αρκετά ιδιαίτερη ιστορία.
0

Δεν είναι εντελώς τυχαίο που οι Protomartyr θα εμφανιστούν την ίδια μέρα με τον Nick Cave στην πλατεία Νερού στις 23 Ιουνίου. Η φωνή του τραγουδιστή τους Joe Casey μοιάζει αρκετά με του Αυστραλού. Επίσης, ο Casey τραγουδάει σαν τον Ian Curtis και τον Mark E. Smith. Η μουσική τους έχει πολλά κοινά στοιχεία με αυτή των Fall.

Επομένως, είναι απόλυτα δικαιολογημένος ο λόγος που ακούγονται αρκετά εδώ, τουλάχιστον από το indie ροκ κοινό που λατρεύει τα προαναφερθέντα συγκροτήματα. Όπως επίσης και το γεγονός ότι με την εμφάνισή τους στο Ejekt Festival ανεβάζουν τον πήχη ενός από τα πιο δυνατά line-ups που θα πετύχουμε το φετινό καλοκαίρι.

Έχουν πάρει διθυραμβικές κριτικές στο εξωτερικό και για τα τέσσερα άλμπουμ τους και για τις ζωντανές εμφανίσεις τους. Η post-punk μπάντα από το Ντιτρόιτ που δεν γουστάρει και τόσο πολύ αυτή την ταμπέλα έχει επίσης μια αρκετά ιδιαίτερη ιστορία.

Ο Casey, που εύλογα συγκεντρώνει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, ξεκίνησε το γκρουπ σε ηλικία που άλλοι γκριζάρουν και σκέφτονται τη σύνταξη. Φαντάζομαι ότι θα ήταν αρκετά περίεργο θέαμα στο Ντιτρόιτ να ανεβαίνουν στη σκηνή τρεις 20άρηδες κι ένας 40άρης στα φωνητικά, Δεν έσκιζαν από φωτογένεια, όπως δήλωνε παλιότερα. Κάπως λειτούργησε, όμως, όλη αυτή κατάσταση.

Ένα άλλο στοιχείο που είναι επίσης αξιοπρόσεκτο στη μουσική τους είναι οι πολιτικά φορτισμένοι στίχοι του Casey. Αντιδράει έντονα όταν αναφέρω τον Τραμπ. «Δεν θέλω να ακουστεί το όνομα αυτού του μ...α σε αυτήν τη συνέντευξη».

Όταν τον ρωτάω πώς αισθάνεται γι' αυτό, γκρινιάζει και λέει ότι είναι απαίσιο και ότι του λείπουν οι μέρες που μπορούσε να κάθεται στην πολυθρόνα του και να βλέπει τηλεόραση. Τώρα, το μόνο που κάνει είναι να περιοδεύει.

«Η ηλικία είναι ένα πρόβλημα για όλους. Ο χρόνος σε κυνηγάει, αφήνει τα σημάδια του πάνω σου. Γιατί πρέπει να αντιδράς σε κάτι τέτοιο;» αναφέρει.

Γνώρισε αρχικά τον κιθαρίστα, τον Greg Ahee, όταν έκανε μια δουλειά χωρίς προοπτική σε ένα σινεμά στο Ντιτρόιτ. Ο Ahee, μαζί με τον ντράμερ τους, τον Alex Leonard, έπαιζαν σε τοπικά μπαρ στο Ντιτρόιτ ως Butt Babies. Ο Casey άρχισε να ανεβαίνει στη σκηνή και να τους κάνει φωνητικά κι έδεσαν με τον καιρό. Έχουν περάσει δέκα χρόνια από τότε που έφτιαξαν την μπάντα.

«Αρχικά, δεν είχαμε την πρόθεση να ακουγόμαστε κάπως. Όταν πρωτοξεκινήσαμε, είμαι σίγουρος ότι μας κατέτασσαν στο πανκ. Είχαμε θορυβώδη, αδέξια και μικρής διάρκειας κομμάτια. Ακόμη εκτιμώ αυτά τα τρία στοιχεία. Είχαμε μικρούς στόχους και προσπαθούσαμε να τους εκπληρώσουμε. Πρωταρχικός μας στόχος ήταν να γράψουμε ένα τραγούδι, μετά άλλα τρία και αργότερα ίσως να παίξουμε σε κανένα κωλόμπαρο του Ντιτρόιτ. Τώρα, αφήνουμε την τύχη να δουλεύει μόνη της. Θέλουμε να συνεχίσουμε να περιοδεύουμε και να ηχογραφούμε ως τέσσερις φίλοι που παίζουν μουσική επειδή τους δίνει χαρά, όχι από υποχρέωση».

 

Protomartyr - A Private Understanding

Ένα άλλο στοιχείο που είναι επίσης αξιοπρόσεκτο στη μουσική τους είναι οι πολιτικά φορτισμένοι στίχοι του Casey. Αντιδράει έντονα όταν αναφέρω τον Τραμπ. «Δεν θέλω να ακουστεί το όνομα αυτού του μ...α σε αυτήν τη συνέντευξη». Όσο για την κατάσταση στην Αμερική αυτήν τη στιγμή, λέει, αφοπλιστικά, πως είναι σκατά.

Αν η συνέντευξη είχε γίνει λίγες μέρες αργότερα, θα τον έβαζα να σχολιάσει τις πρόσφατες δηλώσεις του Kanye West για τον Αμερικανό Πρόεδρο. Αντ' αυτού, μιλάμε για την άνοδο του χιπ-χοπ και για το μέλλον της μουσικής κάπως αόριστα.

«Το χιπ-χοπ έχει την ίδια ηλικία μ' εμένα, άρα αυτήν τη στιγμή χάνει τα μαλλιά του και περνάει περισσότερο χρόνο στην τουαλέτα. Μου λείπουν οι Wu-Tang Clan. Δεν καταλαβαίνω τις πρόσφατες τάσεις και νομίζω ότι αυτό είναι καλό. Δεν υπάρχει τίποτα πιο λυπηρό από έναν γέρο που προσπαθεί να είναι της μόδας, ακούγοντας τα σκουπίδια που ακούνε τα παιδιά τώρα. Στο μέλλον θα είναι όλα psycho jazz και trip metal, αλλά δεν θα είμαι εδώ για να τα ακούω, οπότε δεν μου καίγεται καρφί».

— Θα έλεγες ότι είστε μια πολιτική μπάντα λόγω των στίχων σας;

Όχι περισσότερο από κάποιο άλλο συγκρότημα. Θα απαντήσω με κάτι κλισέ: το να προσπαθείς να κάνεις κάτι με καλλιτεχνικό βάρος στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι πολιτική πράξη από μόνη της. Όσον αφορά τους στίχους, επηρεάζομαι από τα πάντα. Προσπαθώ να μένω ανοιχτός σε ιδέες, άσχετα από την προέλευσή τους. Υψηλή τέχνη, χαμηλή κουλτούρα, στατικό ραδιόφωνο, ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει.

— Πιστεύεις ότι η ηλικία σου κάνει τους στίχους σου πιο ώριμους;

Το ελπίζω. Όταν μεγαλώνεις, το μόνο καλό είναι ότι ο κόσμος νομίζει πως ξέρεις για τι πράγμα μιλάς. Δεν ισχύει, βέβαια, αλλά δεν θέλω να τους κάνω να πιστέψουν το αντίθετο.

— Θα πρέπει όμως η μουσική να έχει σχέση με την πολιτική;

Δεν χρειάζεται. Η μουσική είναι ένας τρόπος φυγής από την τραγωδία της καθημερινότητας. Γιατί να είσαι τόσο απόλυτος με κάτι τόσο εφήμερο;

— Και η επιτυχία; Θεωρείς ότι είστε πετυχημένοι;

Δεν ξέρω. Το καλό είναι ότι δεν χάνουμε λεφτά με τους Protomartyr. Θα ήταν ωραίο να μπορούσαμε να ζούμε άνετα από αυτό. Δεν παραπονιέμαι όμως. Χάρη στο συγκρότημα έχουμε κάνει πράγματα κι έχουμε πάει σε πολλά μέρη. Για παράδειγμα, αν δεν ήταν το συγκρότημα, δεν θα υπήρχε τρόπος να επισκεφτούμε ποτέ την Ελλάδα. Ελπίζω, όταν σταματήσουμε, ο κόσμος να μας σκέφτεται με όμορφο τρόπο.

Info

Οι Protomartyr θα εμφανιστούν μαζί με τους Editors και τους Nick Cave and the Bad Seeds στην πλατεία Νερού, στο Φάληρο, στο πλαίσιο του Ejekt Festival στις 23 Ιουνίου.

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ