Ο Randal Ford ξεκίνησε την καριέρα του στη φωτογράφιση ζώων στην περιοχή του Τέξας, όπου και συνήθιζε να φωτογραφίζει 10 αγελάδες σε μια κλασσική φάρμα. Μάλιστα, ο τότε πελάτης του ενθουσιάστηκε από τη δουλειά του και κάπως έτσι ο Ford δημιούργησε το πιο εντυπωσιακό του έργο έως τώρα με τίτλο The Animal Kingdom.
Η σειρά αυτή αποτελεί το απόσταγμα της δημιουργίας του Ford των τελευταίων δύο χρόνων, αλλά πριν ακόμη προσεγγίσει έναν εκδότη για την ευρύτερη δημοσίευση αυτών των φωτογραφιών, ο Ford είχε θέσει ως στόχο να φωτογραφίσει περίπου 150 διαφορετικά ζώα σε ουδέτερα background μέσα σε ένα στούντιο. Μάλιστα, για ορισμένες από τις λήψεις του χρησιμοποίησε εκπαιδευμένα ζώα, έχοντας έρθει προηγουμένως σε συνεννόηση με εταιρίες, όπως το Hollywood Animals και το Cat Haven. Εκτός αυτού, ο φωτογράφος έκανε και μια εκτενή έρευνα στο Διαδίκτυο στην προσπάθειά του να βρει πιο "ασυνήθιστα" ζώα και κάπως έτσι ανακάλυψε μερικούς ιδιοκτήτες ιδιαίτερων κατοικίδιων με τους οποίους στη συνέχεια ήρθε σε επαφή.
«Για να κάνω τη συγκεκριμένη σειρά, ρωτούσα τους ανθρώπους: “Μήπως ξέρετε κανέναν που να έχει βουβάλι;”», αναφέρει ο Ford. «Και μου απαντούσαν: “Όχι, αλλά αν θες, μπορώ να σε συστήσω με έναν τύπο που έχει αρμαντίλλο”».
Λόγω του ότι η συμπεριφορά των ζώων είναι αρκετά απρόβλεπτη, ιδιαίτερα εκείνων που δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένα, μία φωτογράφιση μπορεί να διαρκέσει από 10 λεπτά, όπως η φωτογράφιση με τη μαύρη αλεπού, μέχρι και δύο ώρες, όπως αυτή με την τίγρη. Βέβαια, ο Ford δηλώνει ότι πιο δύσκολο πράγμα στη συγκεκριμένη σειρά ήταν η δική του ανικανότητα να κατευθύνει κατάλληλα τα ζώα, έτσι ώστε να βγουν πιο γρήγορα οι λήψεις.
"Το να δουλεύεις με ζώα είναι αρκετά διαφορετικό υπό την έννοια ότι αισθάνομαι τη δύναμη της τίγρη ή τη διαισθητική φύση ενός αλόγου", ισχυρίζεται ο Ford. H θεωρία του έχει ως εξής: "Τα συναισθήματα που τρέφουμε για αυτά τα ζώα είναι συναισθήματα που βρίσκονται βαθιά μέσα μας". Συνεχώς δίνουμε ανθρωπομορφικά χαρακτηριστικά στα ζώα θέλοντας έτσι να εξηγήσουμε τις βαθύτερες σκέψεις και τα συναισθήματά μας. Υπό αυτή τη συλλογιστική, λοιπόν, τα πορτρέτα του Ford ίσως να είναι και μια γυμνή ματιά στο πιο μυστηριώδες και αόριστη γένος από όλα - το ανθρώπινο. - Με στοιχεία απο το Wired
σχόλια