Τρεις περφόρμανς ανατέμνουν τις πτυχές της εποχής μας

Τρεις περφόρμανς ανατέμνουν τις πτυχές της εποχής μας Facebook Twitter
Η performance Digital Love σχολιάζει τη σύγχρονη διαδικασία σχέσεων /μη σχέσεων, εγγύτητας και απόστασης που προκύπτει στα ψηφιακά περιβάλλοντα.
0

Digital Love

Ευγενία Γραμμένου

Πως ερωτευόμαστε στην εποχή των social media; Η διαδικασία δημόσιας έκθεσης του ιδιωτικού εαυτού βρίσκει την πιο ισχυρή έκφρασή της στο διαδίκτυο, «Μια τεχνολογία που προϋποθέτει και υλοποιεί έναν δημόσιο συναισθηματικό εαυτό και μάλιστα κάνει τον δημόσιο συναισθηματικό εαυτό να προηγείται των ιδιωτικών αλληλεπιδράσεων και να τις συνθέτει», αναφέρει η Eva Illouz.

Ο ψηφιακός κόσμος και οι εφαρμογές κυριαρχούν αλλάζοντας άρδην την αντίληψη του εαυτού και του κόσμου.

Πως βιώνεται σήμερα ο έρωτας; Στην εποχή των social media και της ψηφιακής διασύνδεσης. Στην εποχή που προηγείται και κυριαρχεί πολλές φορές η ψηφιακή ταυτότητα και εικόνα; Η φυσική επαφή σε ποιο στάδιο επιρροής των σχέσεων υπάρχει και πόσο επηρεάζει ή καθορίζει την σχέση; Έχει επαναπροσδιοριστεί η δόμηση των σχέσεων και η αντίληψη του εαυτού στα ψηφιακά περιβάλλοντα; Εν τέλει η σύγχρονη αγάπη πόσο ψηφιακή είναι στα χρόνια της ψηφιακής καθημερινότητας;

Σχολιάζει την ανάγκη για επαφή αλλά και την απομόνωση πίσω από τις οθόνες. Δύο πρόσωπα, ένα κορίτσι και ένα αγόρι, επιθυμούν να επικοινωνήσουν, να ερωτευτούν. Υπάρχει πράγματι επιθυμία που να οδηγεί προς τον «άλλο» ή προτιμούν την ασφάλεια του ψηφιακού «σελοφάν»;

Η performance Digital Love σχολιάζει τη σύγχρονη διαδικασία σχέσεων /μη σχέσεων, εγγύτητας και απόστασης που προκύπτει στα ψηφιακά περιβάλλοντα. Σχολιάζει την ανάγκη για επαφή αλλά και την απομόνωση πίσω από τις οθόνες. Δύο πρόσωπα, ένα κορίτσι και ένα αγόρι, επιθυμούν να επικοινωνήσουν, να ερωτευτούν. Υπάρχει πράγματι επιθυμία που να οδηγεί προς τον «άλλο» ή προτιμούν την ασφάλεια του ψηφιακού «σελοφάν»;

Η performance θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του Athens City Festival του Δήμου Αθηναίων, στις 11 Μαΐου στην Δημοτική Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, Λεωνίδου και Μυλλέρου.

Σκηνοθετική επιμέλεια/concept: Ευγενία Γραμμένου
Performers: Έρη Πολυζωγoπούλου, Νίκος Βλαχογιάννης
Πληροφορίες
Δημοτική Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων: Λεωνίδου και Μυλλέρου
Πέμπτη 11 Μαΐου 2023

«Room 87»

Της Ευφροσύνης Μαστρόκαλου

Τρεις περφόρμανς ανατέμνουν τις πτυχές της εποχής μας Facebook Twitter
Το «Room 87» είναι μια performance από θραύσματα, λέξεις, κραυγές, χειρονομίες διαφορετικών γυναικείων προσώπων

Το «Room 87» είναι μια performance από θραύσματα, λέξεις, κραυγές, χειρονομίες διαφορετικών γυναικείων προσώπων για τον εγκλεισμό  του φύλου τους και τη δημιουργία ως ανυπακοή στον ανδροκρατούμενο πολιτισμό. Τα αποσπάσματα αυτά συνιστούν μια ενότητα καθώς συναρθρώνονται και εκφράζουν το εκρηκτικό ζωτικό αίτημα αυτών των γυναικείων προσώπων να χειραφετηθούν, να αυτονομηθούν και να αποκτήσουν το δικό τους φυσικό χώρο.

Τα κείμενα προέρχονται από το έργο των: Μάτση Χατζηλαζάρου, Virginia Woolf, Sylvia Plath, Joyce Mansour, Francesca Woodman.

Σκηνοθεσία-Δραματουργία: Ευφροσύνη Μαστρόκαλου
Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής
Σκηνικά: Δημήτρης Ταμπάκης
Κοστούμια: Δήμητρα Καίσαρη
Performer: Βάλια Παπαχρήστου

ΑΠΑΡΑΜΙΛΛΟΝ
Παράσχου 87, Γκύζη

12, 13, 14, 26, 27, 28 Μάϊου   Ώρα 21.15

Iso -Άϊζο-

Μια σύνθεση της Νεφέλης Σταματογιαννοπούλου

Τρεις περφόρμανς ανατέμνουν τις πτυχές της εποχής μας Facebook Twitter
Ένα μουσικό πείραμα που αντικατοπτρίζει εν μέρει, την πραγματική ζωή. Φωτ.: Πάνος Τσίγκος

H παράσταση Iso -Άϊζο- είναι μια μουσική και σκηνική σύνθεση της Νεφέλης Σταματογιαννοπούλου, όπου μελετάει την ηχητική σύνθεση σε σχέση με την κίνηση, εσωτερική ή εξωτερική, καθώς και διάφορες εφαρμογές που εμπλέκονται στην τελική μορφή της, την καταγραφή αυτού αλλά και την δραματουργία του ήχου.

Ανεξάρτητες οντότητες, έχοντας μοναδικό κοινό ένα πουλί που ζούσε σε κλουβί, τον Αϊζο, συναντιούνται όλοι μαζί, ενώπιον κοινού, κάθε φορά σε διαφορετικά σχήματα, ακολουθώντας ο καθένας την πορεία του και τη δράση του σε κάθε κεφάλαιο της σύνθεσης αυτής. Πολλές διαφορετικές οπτικές και προσεγγίσεις μέσα από δύο ηχοχρωματικά άκρα σε κάθε έναν από εμάς, όπου αναπτύσσονται με αποκαλυπτικές λεπτομέρειες σε κάθε κεφάλαιο.

Πέντε κεφάλαια, τρείς καλλιτέχνες που έχουν δουλέψει  σόλο την πορεία τους ο καθένας, ο χρόνος: η Καμπάνα και η κινούμενη Εικόνα.

Ένα μουσικό πείραμα που αντικατοπτρίζει εν μέρει, την πραγματική ζωή. Διαφορετικές αφηγήσεις έχοντας ταυτόχρονα μια κοινή ιστορία μεταξύ τους. Άϊζο.

Ον Οff Studio | Φειδιππίδου 22, 3ος όροφος
Ημερομηνία: 15 /05 | 21.00
Μουσική|Σκηνική Σύνθεση, Σύλληψη: Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου
Ενδυματολογική επιμέλεια: Μαργαρίτα Δοσούλα

Επί σκηνής:
Χάρης Παζαρούλας +κοντραμπάσο
Δήμητρα Κουστερίδου +ηλεκτρονικά
Ειρήνη Σγουρίδου +φλάουτο
Justine Goussot + πλήκτρα
Rafal Habel + birbyne
Μιχάλης Καταχανάς+ βιόλα
Ιάκωβος Παυλόπουλος + κρουστά

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«ΠασΠορτ – Μια αληθινή περιπέτεια», μια χαρτογράφηση για τον καρκίνο του μαστού

I Was There / «ΠασΠορτ – Μια αληθινή περιπέτεια»: Μια περφόρμανς - χαρτογράφηση του καρκίνου του μαστού

Η θεατρική ομάδα Μικρός Νότος και η καλλιτεχνική διευθύντριά της, Χρύσα Διαμαντοπούλου, μετά τη συνάντηση της ίδιας με τον καρκίνο του μαστού, ονειρεύτηκαν αυτή τη site-specific performance για να υμνήσουν τη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ADD Festival 2023: Τα SOS του μεγαλύτερου πάρτι ηλεκτρονικής μουσικής της Αθήνας

Μουσική / ADD Festival 2023: Τα SOS του μεγαλύτερου πάρτι ηλεκτρονικής μουσικής της Αθήνας

Η πόλη ετοιμάζεται να χορέψει για 32 ώρες σε τρεις διαφορετικές σκηνές και σε έναν εντελώς αναπάντεχο χώρο και εμείς ξεχωρίζουμε 10 από τα 61 ονόματα του φεστιβάλ που ξέρει τι πάει να πει dance κουλτούρα του τώρα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ηow to resuscitate a dinosaur/ Έι, Romeo, πώς δίνεις το φιλί της ζωής σε έναν δεινόσαυρο;

Guest Editors / «Ο Καστελούτσι σκηνοθετεί μια υπόσχεση· και κάνει τέχνη εκκλησιαστική»

«Πέρασαν μέρες από την πρώτη μου επαφή με τη Βερενίκη. Μάντρωσα ένα κοπάδι σκέψεις» – ο Κυριάκος Χαρίτος γράφει για μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις της σεζόν, που ανέβηκε στη Στέγη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ
Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Θέατρο / Onassis Dance Days 2025: Ένας ύμνος στα αδάμαστα σώματα

Ένα νέο, αλλιώτικο σύμπαν για τον «χορό» ξεδιπλώνεται από τις 3 έως τις 6 Απριλίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, μέσα από τα πρωτοποριακά έργα τεσσάρων κορυφαίων Ελλήνων χορογράφων και του διεθνούς φήμης Damien Jalet.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κώστας Νικούλι

Θέατρο / «Μπορώ να καταλάβω το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος»

Ο 30χρονος Κώστας Νικούλι μιλά για την πορεία του μετά το «Ξενία» που του χάρισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού όταν ήταν ακόμα έφηβος, για το πόσο Έλληνας νιώθει, για την πρόκληση του να παίζει τρεις γκέι ρόλους και για το πόσο τον έχει αλλάξει το παιδί του.
M. HULOT
Μέσα στον θησαυρό με τις εμβληματικές φορεσιές της Δόρας Στράτου

Θέατρο / «Κάποτε έδιναν τις φορεσιές για έναν πλαστικό κουβά, που ήταν ό,τι πιο μοντέρνο»

Μια γνωριμία με τη μεγάλη κληρονομιά της Δόρας Στράτου μέσα από τον πλούτο αυθεντικών ενδυμάτων που δεν μπορούν να ξαναραφτούν σήμερα και συντηρούνται με μεγάλο κόπο, χάρη στην αφοσίωση και την εθελοντική προσφορά μιας ομάδας ανθρώπων που πιστεύουν και συνεχίζουν το όραμά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναγράφοντας τον Ίψεν

Θέατρο / Ο Ίψεν στον Πειραιά, στο μουράγιο

«Δεν είναι εύκολο να είσαι ασυμβίβαστη. Όπως δεν είναι εύκολο να ξαναγράφεις τον Ίψεν» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Εχθρός του λαού» σε διασκευή και σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Βασιλακόπουλου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Lifo Videos / «Δυσκολεύτηκα να διαχειριστώ τις αρνητικές κριτικές και αποσύρθηκα για έναν χρόνο»

Η ηθοποιός Παρασκευή Δουρουκλάκη μιλά για την εμπειρία της με τον Πέτερ Στάιν, τις προσωπικές της μάχες με το άγχος και την κατάθλιψη, καθώς και για το θέατρο ως διέξοδο από αυτές.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Θέατρο / Μαρία Σκουλά: «Πιστεύω πολύ στο χάος μέσα μου»

Από τον ρόλο της Μάσα στην πραγματική ζωή, από το Ηράκλειο όπου μεγάλωσε μέχρι τη ζωή με τους ανθρώπους του θεάτρου, από τον φόβο στην ελευθερία, η ζωή της Μαρίας Σκουλά είναι ένας δρόμος μακρύς και δύσκολος που όμως την οδήγησε σε κάτι δυνατό και φωτεινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Θέατρο / Μια νέα παράσταση χαρτογραφεί το χάσμα μεταξύ γενιάς Z και γενιάς X

Μέσα από την εναλλαγή αφηγήσεων, εμπειριών, αναπαραστάσεων, χορού, βίντεο και ήχου, η παράσταση του Γιώργου Βαλαή αναδεικνύει τις διαφορές αλλά και τις συνδέσεις που υπάρχουν μεταξύ των δυο διαφορετικών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ