Μας ζέσταναν στα μέσα του Μαρτίου με το πρωτοποριακό οπτικοακουστικό πρότζεκτ του DVS1 «The Wall of Sound», με μια club night που όμοιά της δεν είχε ξανασυμβεί στην πόλη. Στις 5 και στις 6 Μαΐου κάποιοι θα κάνουν προθέρμανση στο EON –στο νέο μεγάλο venue της Αθήνας δηλαδή, στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα– με 21 ονόματα της ντόπιας underground σκηνής. Μια εβδομάδα μετά, την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Μαΐου, θα έχει έρθει η στιγμή που κάποιοι περιμένουν έναν χρόνο τώρα. Όπως εγώ, που αρνήθηκα όχι μία, αλλά δύο δελεαστικές προτάσεις για ένα νησί προκειμένου να βρίσκομαι στην Αθήνα, ώστε να μη χάσω το μοναδικό φεστιβάλ της πόλης για τον σύγχρονο ηλεκτρονικό ήχο. Διαφορετικά ξέρω ότι θα με κυριεύσει το FOMO.
Δύο μέρες γεμάτες χορό, τρεις διαφορετικές σκηνές, 61 καλλιτέχνες, ένα τεράστιο πάρτι 32 ωρών. Ο λόγος για το ADD Festival, που πέρυσι φιλοξένησε 12.000 κόσμο και επιστρέφει για τέταρτη φορά σε έναν χώρο όπου δεν έχει βρεθεί κανείς μας μέχρι σήμερα, τουλάχιστον με τέτοια αφορμή. Πιστοί στη site specific λογική του φεστιβάλ που του χαρίζει έξτρα πόντους γοητείας, θέλοντας να χτίσουν ένα «φουτουριστικά δυστοπικό σκηνικό», οι διοργανωτές του, ο Παναγιώτης Πιλαφάς, ο Κωνσταντίνος Δαγριτζίκος και η ομάδα του, το six d.o.g.s, εξερευνούν φέτος μια νέα τοποθεσία. Ας ρίξουμε λοιπόν λίγο φως στο τι πάει να πει «Βιομηχανική Ζώνη Ρέντη».
Σε ένα no man’s land σημείο θα συναντήσουμε ένα σύμπλεγμα γηπέδων ποδοσφαίρου και μέσα σε αυτά θα χορέψουμε. Εκεί θα στηθούν τα τρία stages, με το κεντρικό να είναι open air και τα άλλα δύο να καλύπτονται από δύο μεγάλες, ημι-ανοιχτές φεστιβαλικές τέντες.
Δεκαπέντε λεπτά μακριά (με το αυτοκίνητο) από το κέντρο, δίπλα σε έναν ανισόπεδο κόμβο της εθνικής οδού, ανάμεσα σε εργοστάσια και αποθήκες, σε ένα no man’s land σημείο θα συναντήσουμε ένα σύμπλεγμα γηπέδων ποδοσφαίρου και μέσα σε αυτά θα χορέψουμε. Εκεί θα στηθούν τα τρία stages, με το κεντρικό να είναι open air και τα άλλα δύο να καλύπτονται από δύο μεγάλες, ημι-ανοιχτές φεστιβαλικές τέντες.
Και καθώς μετά την περσινή διοργάνωση στο βιομηχανικό σύμπλεγμα της Πειραιώς 260 υπήρξαν παράπονα για την έλλειψη εξαερισμού σε ένα από τα δύο (συνήθως κλειστά) stages, οι διοργανωτές απαντούν:
«Έχουμε μάθει από τα λάθη μας, που δεν τα συνηθίζουμε, αλλά συμβαίνουν. Φέτος έχουμε μια άρτια συντονισμένη ομάδα παραγωγής η οποία έχει φροντίσει και για την τελευταία λεπτομέρεια ώστε να μην υπάρξει τίποτα off – το σίγουρο είναι ότι δεν θα ζεσταθεί κανείς. Έχουμε κάνει ένα τέτοιο στήσιμο, μια σκηνογραφία που μπορεί να είχε πολύ τρέξιμο, που δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς αν δεν ξέρει τις λεπτομέρειες, αλλά με το που θα έρθετε εκεί νομίζουμε ότι θα σας εντυπωσιάσει». Επιστρέφω στις φεστιβαλικές τέντες, και επειδή ξέρω ότι κάποιοι έχετε τέτοιου είδους αγωνίες, το σκηνικό εντός τους δεν θα είναι pitch black αλλά σκιερό, έτσι που το πάρτι θα τραβήξει μέχρι τις έντεκα το πρωί.
Κεφάλαιο μπαρ: επειδή βρέθηκα πρόσφατα σε διοργάνωση στην οποία δεν μπορούσα να καταλάβω από πού παίρναμε μάρκες, πού πληρώναμε με κάρτα και πού με μετρητά, με αποτέλεσμα να περιμένω σε τρεις διαφορετικές ουρές και να χάσω το μισό live, να σας πω ότι στο φετινό ADD φρόντισαν να αναβαθμίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούμε να αγοράσουμε τα ποτά μας. Ξεχάστε το βραχιολάκι, θα χρειαστεί να κατεβάσετε το app του six d.o.g.s που θα λανσαριστεί τις μέρες του φεστιβάλ. Εκεί θα φορτώνετε τα tokens και μέσω αυτού θα κάνετε όλες τις συναλλαγές – έτσι και αλλιώς, όλοι με τα κινητά μας δεν πληρώνουμε πλέον; Σε περίπτωση που δεν θυμηθείτε να το κατεβάσετε και να το τσεκάρετε πριν φτάσετε εκεί, θα υπάρχει σχετική ομάδα να σας κατευθύνει στην είσοδο.
Επίσης, θα υπάρχει food court με υπογραφές εμπιστοσύνης, με ναπολιτάνικη πίτσα σε ξυλόφουρνο από το Pizza Dough και burger από το Tarantino, θα υπάρχει και σπιτικό παγωτό μηχανής, θα παίζει και paloma αν δεν θέλετε κάποιο απλό ποτό. Προσεγμένο και το F’n’B κομμάτι.
Να περάσουμε όμως και στο «κυρίως πιάτο», στο τι θα ακούσουμε. Δομημένο με καταξιωμένα και ανερχόμενα ονόματα από τη διεθνή και εγχώρια ηλεκτρονική μουσική σκηνή, το line-up είναι πολυσυλλεκτικό, καλύπτοντας όλο το φάσμα της σύγχρονης χορευτικής κουλτούρας. Στο φετινό πρόγραμμα βρίσκουμε αρκετά ηλεκτρονικά live, δυνατές προτάσεις στο techno κομμάτι, το πιο house stage B θα έχει την πρώτη μέρα queer κατεύθυνση με πολύ χοτ ονόματα από τη βερολινέζικη Berghain σκηνή, ενώ το Σάββατο θα ακουστούν για πρώτη φορά ντραμς στο φεστιβάλ. Με τους Maceo Plex και Ben Κlock να είναι τα μεγαλύτερα ονόματα του φεστιβάλ, επιλέγουμε ακόμα δέκα δικά μας SOS που περιμένουμε φέτος.
Folamour
Μέρος της πρόσφατης αναγέννησης των νέων Γάλλων παραγωγών house και disco, ο Folamour έχει να δείξει πολλά edits, remixes και πρωτότυπους δίσκους. Το 2017 έκανε αίσθηση με το ντεμπούτο άλμπουμ του «Umami», τα «Devoted To U» και «Ivoire» έγιναν instant hits, ενώ έναν χρόνο μετά έβαλε την πινελιά του σε remixes για καλλιτέχνες όπως ο Tony Allen και οι Nightmares on Wax (που επίσης θα ακούσουμε στο φετινό ADD). Είναι ό,τι πιο ανερχόμενο παίζει αυτήν τη στιγμή.
Bashkka
Το στυλ της έχει διαμορφωθεί από τη δεκαετία παραμονής της στη Νέα Υόρκη και την εμπλοκή της με την εκεί ballroom κουλτούρα, κάτι που εξέλιξε επιστρέφοντας στο Μόναχο ως resident του Blitz Club καθώς και στο Panorama bar του Berghain όπου εμφανίζεται συχνά. Πριν τη συναντήσετε στο stage b μπορείτε να πάρετε μια γεύση από τον ιδιοσυγκρασιακή της προσέγγιση πίσω απ’ τα decks, ακούγοντας το πρώτο σόλο άλμπουμ της στο οποίο συνδυάζει uptempo χορευτική μουσική με φωνητικά στα κουρδικά.
Paramida
Από το 2010 που μετακόμισε στο Βερολίνο έχει αφήσει το στίγμα της στην τοπική club σκηνή. Mε τακτική παρουσία στο booth του θρυλικού Robert Johnson, πραγματοποιώντας εμφανίσεις σε κλαμπ και φεστιβάλ σε όλη την Ευρώπη, καθώς και στην Ασία, την Αυστραλία, την Κεντρική και τη Νότια Αμερική, η πλέον resident dj του Panorama bar αναμειγνύει το proto-house με την trance, τη high-energy techno με την ιταλική dream house και το new beat.
Seth Troxler
Οι γνώσεις ενός από τους πιο αναγνωρίσιμους artists της dance σκηνής (έχει ψηφιστεί και ως Νο 1 DJ παγκοσμίως στο Resident Advisor) εκτείνονται από την πρώιμη house του Σικάγο και τη minimal techno μέχρι το indie rock και την ambient ψυχεδέλεια. Έχοντας βρεθεί στα πιο απαιτητικά nightclubs του κόσμου αλλά και ως headliner στα μεγαλύτερα φεστιβάλ, όπως το Glastonbury, το Roskilde και το Sonar, ο παράλληλα επιμελητής τέχνης, εστιάτορας και entrepreneur προέρχεται από οικογένεια καουμπόηδων και βαπτιστών ιεροκηρύκων, είναι εν μέρει Αφροαμερικανός, εν μέρει Αιγύπτιος, εν μέρει Ινδιάνος Cherokee, ενώ η παγκόσμια ματιά του στη σύγχρονη μουσική κουλτούρα ξεπερνά τη μεσοδυτική καταγωγή του.
Blasha & Allatt
Έχουν συν-δημιουργήσει και είναι residents των διαβόητων Meat Free parties, που χαρακτηρίζονται ως κάποια από τα πιο άγρια techno raves στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 2022 εγκαινίασαν το Frixxxion του Μάντσεστερ –έναν νέο χώρο χωρίς αποκλεισμούς για queer techno raving– ενώ πιο πρόσφατα απέκτησαν και residency στο Vault Sessions crew. Το δίδυμο εστιάζει στον hard-groove ήχο και η δυναμική των set τους δύσκολα περνά απαρατήρητη.
The Comet Is Coming
Ξεχώρισαν στο line-up με το που ανακοινώθηκαν και είναι πολλοί εκείνοι που ανυπομονούν για το live τους, αφού το σχήμα του τρομερού Βρετανού σαξοφωνίστα Shabaka Hutchings με τον πληκτρά Dan Leavers και τον ντράμερ Max Hallett έρχεται για πρώτη φορά στην Αθήνα, εγκαινιάζοντας στο ADD festival έναν ήχο χορευτικό, με synth αλλά και organic στοιχεία. Για να δούμε.
Anfisa Letyago
Με το όνομά της να μπαίνει δίπλα σε αυτά των Peggy Gou, Charlotte de Witte και Amelie Lens προφανώς συγκαταλέγεται στο γυναικείο πάνθεον που ηγείται αυτήν τη στιγμή της dance σκηνής. Έκανε τα πρώτα της βήματα στη Νάπολη, το 2016 έκανε την πρώτη της κυκλοφορία στην εμβληματική ολλανδική εταιρεία Spinnin' Records μαζί με τον Leroy Styles, έχει κυριαρχήσει στη σκηνή σε μερικά από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ του κόσμου, ενώ το σημερινό της στυλ κινείται ανάμεσα σε αυτό της hitting techno, της groovy deep house και των άλλων πεδίων της underground μουσικής.
FJAAK
Έχοντας μεγαλώσει μαζί στο Spandau στα περίχωρα του Βερολίνου, ο Felix Wagner και ο Aaron Röbig άρχισαν αρκετά νωρίς να πειραματίζονται με διαφορετικά είδη μουσικής, πριν καταλήξουν να υιοθετήσουν αυτή που χαρακτηρίζει και την πόλη τους, την techno. Τα κομμάτια τους κυμαίνονται από το power house μέχρι τη warehouse techno, με περιστασιακές επιρροές από το βρετανικό garage, το dub και το breakbeat hardcore. Είναι too hot, να τσεκάρετε την ώρα τους στο timetable.
Overmono
Αν ανήκετε στο κοινό των Bicep, τότε αυτό το δίδυμο από την Ουαλία είναι πιθανότατα οι επόμενοι που θα σας ενθουσιάσουν, αφού κάποιοι ποντάρουν ότι είναι το next big thing σε αυτή την κατηγορία ήχου. Αγαπούν την κλασική rave μουσική, την trance και την techno των αρχών της δεκαετίας του ‘90, εντυπωσίασαν τον Thom Yorke με τη δική τους εκδοχή στο «Not The News» τόσο που τους άφησε να κυκλοφορήσουν τα κομμάτια στη δική του δισκογραφική Poly Κicks, ενώ τράβηξαν και την προσοχή της Rosalia με το edit τους στο δικό της «A Palé».
Patrick Mason
Fashion icon, εξαιρετικός περφόρμερ και γενικά πολυπράγμων. Από τη συνάντησή του με τον Matthew Edwards (aka Radio Slave) στο Panorama bar του Berghain πριν από μερικά χρόνια, το απίθανο δίδυμο παρήγαγε το πρώτο του EP με έμπνευση από την techno σκηνή του Ντιτρόιτ και τη house σκηνή της Νέας Υόρκης. Ως σόλο καλλιτέχνης κατακτά τα ευρωπαϊκά κλαμπ με μελωδίες που κυμαίνονται από techno και disco μέχρι Chicago house και αυτό που υπόσχεται πάντα είναι μια techno extravaganza.
Βιομηχανική Ζώνη Ρέντη, 12-13/5
Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις εισιτηρίων επισκεφθείτε το addfestival.gr.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.