Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν

Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
4

Αν και οι πρώτες εκδόσεις του Χόμπιτ του Τόλκιν συνοδευόταν από τα σκίτσα του συγγραφέα, και παρά τις πολλές παραλλαγές που σχεδίασε, στο πέρασμα των χρόνων οι εικόνες του πέρασαν σε αχρηστία. Οι περισσότερες εικόνες βρισκόταν όλα αυτά τα χρόνια στην βιβλιοθήκη της Οξφόρδης. Το 2011 με αφορμή τα 75α χρόνια του Χόμπιτ τα έργα του δημοσιεύτηκαν σε ένα βιβλίο με τίτλο «Art of the Hobbit».

Όταν ο David Brawn της HarperCollins εξέτασε τα αρχεία της βιβλιοθήκης ανακάλυψε 110 εικονογραφήσεις (με μελάνι, νερομπογιές, σκίτσα με μολύβι, χάρτες και εναλλακτικές εικόνες), όλες από τον συγγραφέα. Το βιβλίο «δείχνει ότι η δημιουργικότητα του Τόλκιν πήγαινε πέρα από τη συγγραφή και ήταν ένα πλήρες οικοδόμημα. Όταν γράφει για τα σπίτια των Χόμπιτ "in a hole in the ground there lived a hobbit. Not a nasty, dirty, wet hole, filled with the ends of worms and an oozy smell, nor yet a dry, bare, sandy hole with nothing in it to sit down on or to eat: it was a hobbit-hole, and that means comfort", τα σχεδιάζει. Και σχεδιάζοντας κάνει την περιγραφή ακόμη πιο ζωντανή. Ο Τόλκιν ήταν ένας πολύ καλός ερασιτέχνης ζωγράφος. Ήταν θαυμαστής του Arthur Rackham και αυτό φαίνεται στα σκίτσα του.»

Δείτε πώς φαντάστηκε τη Μέση Γη ο δημιουργός της.

«The White Dragon Pursues Roverandom and the Moondog»
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter

O δράκος Σμάουγκ στον ουρανό και οι Νάνοι στο έδαφος
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter

Ο Σμάουγκ πάνω από το Μοναχικό Βουνό
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter

Η πρώτη από τις τέσσερις απεικονίσεις του Σμάουγκ πάνω από το βουνό, που φαίνεται να διαδραματίζεται τη μέρα, αν και στο βιβλίο ο Σμάουγκ πετάει μόνο τη νύχτα. Ο δράκος είναι μαύρος, όπως και η είσοδος του βουνού. Στο ποτάμι είναι τα απομεινάρια της παλιάς γέφυρας που ο Μπίλμπο και οι νάνοι διέσχισαν πιο πριν ('most of its stones were now only boulders in the shallow noisy stream')

Ο Σμάουγκ πετάει πάνω από το βουνό
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter

Μια εικόνα με νερομπογιές, παρόμοια με την προηγούμενη.

Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Εδώ η αλλαγή είναι στην πορεία του ποταμού, μια αλλαγή που έγινε και στο κείμενο όταν το βιβλίο ήταν σε διαδικασία εκτύπωσης


Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το Μοναχικό Βουνό τη νύχτα, ενώ ο δράκος είναι λευκός στον σκοτεινό ουρανό.

Διαβάστε για τις αγωνίες και τις αμφιβολίες του Τόλκιν κατά τη διάρκεια της συγγραφής του έργου του εδώ.

1η Φεβρουαρίου 1938, προς τους εκδότες του:

«Θα μπορούσατε να ρωτήσετε τον κύριο Unwin αν ο γιος του, ο οποίος είναι πολύ καλός κριτικός, θα μπορούσε να διαβάσει το πρώτο κεφάλαιο της συνέχειας του Χόμπιτ; Το δακτυλογράφησα. Δεν πιστεύω ότι είναι καλό, αλλά αν αυτός πιστεύει ότι αποτελεί μια καλή αρχή, θα βοηθούσε την ιστορία που σχηματίζεται.»

Και πολλές ακόμα εικονογραφήσεις του συγγραφέα από τις πρώτες εκδόσεις, παρακάτω, μαζί με τις συνοδευτικές τους λεζάντες: Το Χόμπιτ, ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών και το Σιλμαρίλιον.

Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν μαύρη: Η εξωπραγματική ιστορία της επιμελήτριας του JP Morgan

Βιβλίο / Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν μαύρη: Η εξωπραγματική ιστορία της επιμελήτριας του JP Morgan

Υπεύθυνη για τα πιο πολύτιμα αποκτήματα της ιδιωτικής συλλογής του διάσημου τραπεζίτη, η απέριττα κομψή βιβλιοθηκάριος Μπελ ντα Κόστα Γκριν ήταν μαύρη αλλά εμφανιζόταν ως λευκή στον αφρό της υψηλής κοινωνίας μέχρι και τον θάνατό της το 1950.
THE LIFO TEAM
Leslie Absher: «Κόρη κατασκόπου, queer κορίτσι» 

Βιβλίο / Κόρη κατασκόπου, queer κορίτσι, συγγραφέας

Η Αμερικανίδα δημοσιογράφος Leslie Absher μάς ξεναγεί στο «Σπίτι με τα μυστικά», εκθέτοντας ταυτόχρονα την προσωπική της πορεία προς την απελευθέρωση, την «ελληνική» της εμπειρία και τις εντυπώσεις της από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Πολυτεχνείο - Ένα παραμύθι που δεν λέει παραμύθια»

Βιβλίο / Το Πολυτεχνείο έγινε κόμικ: Μια νέα έκδοση για μια μονίμως επίκαιρη εξέγερση

Παραμονές της φετινής επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, οι εκδόσεις Red ‘n’ Noir κυκλοφόρησαν ένα έξοχο κόμικ αφιερωμένο σε αυτή, που το υπογράφουν ο συγγραφέας Γιώργος Κτενάς και ο σκιτσογράφος John Antono.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τον Μάλκολμ Λόουρι και το «Κάτω από το ηφαίστειο»

Βιβλίο / Το μεγαλόπνοο «Κάτω από το ηφαίστειο» του Μάλκολμ Λόουρι, μια προφητεία για την αποσύνθεση του κόσμου

Οι αναλογίες μεταξύ του μυθιστορηματικού βίου του Βρετανού συγγραφέα και του κορυφαίου έργου του είναι παραπάνω από δραματικές, όπως και αυτές μεταξύ της υπαρξιακής πτώσης του και του σημερινού, αδιέξοδου κόσμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ψέμα μέχρι αποδείξεως του εναντίου

Βιβλίο / Ψέμα μέχρι αποδείξεως του εναντίου

Στο νέο του βιβλίο, «Ψέματα που μας έμαθαν για αλήθειες», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα, ο Νικόλας Σμυρνάκης καταρρίπτει 23 μύθους που μας καταπιέζουν, βοηθώντας μας να ζήσουμε ουσιαστικότερα.
ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Βιβλίο / Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Μια διαφωτιστική συζήτηση με τον γνωστό δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω και συγγραφέα με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του ΛΟΑΤΚΙ + Δικαιώματα & Ελευθερίες (εκδ. Σάκκουλα), ένα μνημειώδες όσο και πολύτιμο βοήθημα για κάθε ενδιαφερόμενο άτομο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βασιλική Πέτσα: «Αυτό που μας πάει μπροστά δεν είναι η πρόοδος αλλά η αγάπη»

Βιβλίο / Η Βασιλική Πέτσα έγραψε ένα μεστό μυθιστόρημα με αφορμή μια ποδοσφαιρική τραγωδία

Η ακαδημαϊκός άφησε για λίγο το βλέμμα του κριτή και υιοθέτησε αυτό του συγγραφέα, καταλήγοντας να γράψει μια ιστορία για το συλλογικό τραύμα που έρχεται να προστεθεί στις ατομικές τραγωδίες και για τη σημασία της φιλικής αγάπης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μιχάλης Γκανάς: Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

Απώλειες / Μιχάλης Γκανάς (1944-2024): Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

«Ό,τι με βασανίζει κατά βάθος είναι η οριστική απώλεια ανθρώπων, τόπων και τρόπων και το ανέφικτο της επιστροφής». Ο σημαντικός Έλληνας ποιητής έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Βιβλίο / «Queer»: Το μυθιστόρημα της στέρησης που πόνεσε τον Μπάροουζ

Μια αναδρομή στην έξοχη, προκλητική όσο και «προφητική» νουβέλα του Ουίλιαμ Μπάροουζ στην οποία βασίστηκε η πολυαναμενόμενη ταινία του Λούκα Γκουαντανίνο που βγαίνει σύντομα στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Πολλά θα μπορούσε να πει κανείς για σεναριακές αστοχίες στις ταινίες, αλλά η καλλιτεχνική διεύθυνση βασίστηκε στους δύο πιο γνωστούς εικονογράφους του Τόλκιν, τον Alan Lee και τον John Howe, και χάρη σ' αυτούς οι ταινίες θεωρήθηκαν οπτικά άρτιες. (Ίσως σ' αυτό συνέβαλε ότι πολλοί αναγνώστες των βιβλίων τα έχουν ταυτίσει με την αισθητική αυτών των δύο εικονογράφων.) Τα σχέδια και οι ακουαρέλες του Τόλκιν την δική τους καλλιτεχνική αξία, αλλά το στυλ τους είναι δύσκολο να αποδοθεί σε ταινία.
Εξαιρετικές εικόνες.Θυμάμαι διάβασα μέσα σε ένα χρόνο και τα 4 βιβλία (Χόμπιτ συν τριλογία), γύρω στα 13 μου.Περίμενα πώς και πώς να μαζέψω λεφτά και μετά να έρθει στο συνοικιακό βιβλιοπωλείο ο κάθε τόμος για να διαβάσω τη συνέχεια (δεν υπήρχαν μεγάλα στοκ τότε στα μέσα του '80). Θυμάμαι χαρακτηριστικά τη συγκίνηση κάθε φορά που έπιανα στα χέρια μου έναν νέο τόμο, και ιδίως όταν πήρα στα χέρια μου την Επιστροφή του Βασιλιά.Από τότε τα έχω ξαναδιαβάσει 3-4 φορές. Διάβασα και την αγγλική έκδοση, και μετά το Silmarilion στα αγγλικά.Ένας μαγικός κόσμος που περίμενα πώς και πώς να δω στο σινεμά αλλά τελικά διαπίστωσα ότι χάνει τη μαγεία του στην οθόνη. Ιδίως το Χόμπιτ που, για να βγει τρεις τρίωρες ταινίες, είναι τραβηγμένο από τα μαλλιά στις πατούσες του.