Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν

Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
4

Αν και οι πρώτες εκδόσεις του Χόμπιτ του Τόλκιν συνοδευόταν από τα σκίτσα του συγγραφέα, και παρά τις πολλές παραλλαγές που σχεδίασε, στο πέρασμα των χρόνων οι εικόνες του πέρασαν σε αχρηστία. Οι περισσότερες εικόνες βρισκόταν όλα αυτά τα χρόνια στην βιβλιοθήκη της Οξφόρδης. Το 2011 με αφορμή τα 75α χρόνια του Χόμπιτ τα έργα του δημοσιεύτηκαν σε ένα βιβλίο με τίτλο «Art of the Hobbit».

Όταν ο David Brawn της HarperCollins εξέτασε τα αρχεία της βιβλιοθήκης ανακάλυψε 110 εικονογραφήσεις (με μελάνι, νερομπογιές, σκίτσα με μολύβι, χάρτες και εναλλακτικές εικόνες), όλες από τον συγγραφέα. Το βιβλίο «δείχνει ότι η δημιουργικότητα του Τόλκιν πήγαινε πέρα από τη συγγραφή και ήταν ένα πλήρες οικοδόμημα. Όταν γράφει για τα σπίτια των Χόμπιτ "in a hole in the ground there lived a hobbit. Not a nasty, dirty, wet hole, filled with the ends of worms and an oozy smell, nor yet a dry, bare, sandy hole with nothing in it to sit down on or to eat: it was a hobbit-hole, and that means comfort", τα σχεδιάζει. Και σχεδιάζοντας κάνει την περιγραφή ακόμη πιο ζωντανή. Ο Τόλκιν ήταν ένας πολύ καλός ερασιτέχνης ζωγράφος. Ήταν θαυμαστής του Arthur Rackham και αυτό φαίνεται στα σκίτσα του.»

Δείτε πώς φαντάστηκε τη Μέση Γη ο δημιουργός της.

«The White Dragon Pursues Roverandom and the Moondog»
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter

O δράκος Σμάουγκ στον ουρανό και οι Νάνοι στο έδαφος
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter

Ο Σμάουγκ πάνω από το Μοναχικό Βουνό
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter

Η πρώτη από τις τέσσερις απεικονίσεις του Σμάουγκ πάνω από το βουνό, που φαίνεται να διαδραματίζεται τη μέρα, αν και στο βιβλίο ο Σμάουγκ πετάει μόνο τη νύχτα. Ο δράκος είναι μαύρος, όπως και η είσοδος του βουνού. Στο ποτάμι είναι τα απομεινάρια της παλιάς γέφυρας που ο Μπίλμπο και οι νάνοι διέσχισαν πιο πριν ('most of its stones were now only boulders in the shallow noisy stream')

Ο Σμάουγκ πετάει πάνω από το βουνό
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter

Μια εικόνα με νερομπογιές, παρόμοια με την προηγούμενη.

Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Εδώ η αλλαγή είναι στην πορεία του ποταμού, μια αλλαγή που έγινε και στο κείμενο όταν το βιβλίο ήταν σε διαδικασία εκτύπωσης


Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το Μοναχικό Βουνό τη νύχτα, ενώ ο δράκος είναι λευκός στον σκοτεινό ουρανό.

Διαβάστε για τις αγωνίες και τις αμφιβολίες του Τόλκιν κατά τη διάρκεια της συγγραφής του έργου του εδώ.

1η Φεβρουαρίου 1938, προς τους εκδότες του:

«Θα μπορούσατε να ρωτήσετε τον κύριο Unwin αν ο γιος του, ο οποίος είναι πολύ καλός κριτικός, θα μπορούσε να διαβάσει το πρώτο κεφάλαιο της συνέχειας του Χόμπιτ; Το δακτυλογράφησα. Δεν πιστεύω ότι είναι καλό, αλλά αν αυτός πιστεύει ότι αποτελεί μια καλή αρχή, θα βοηθούσε την ιστορία που σχηματίζεται.»

Και πολλές ακόμα εικονογραφήσεις του συγγραφέα από τις πρώτες εκδόσεις, παρακάτω, μαζί με τις συνοδευτικές τους λεζάντες: Το Χόμπιτ, ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών και το Σιλμαρίλιον.

Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
Το σύμπαν του Χόμπιτ, όπως το φαντάστηκε ο Τόλκιν Facebook Twitter
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Η διαμάχη ανάμεσα στην Τζόαν Ντίντιον και την Ιβ Μπάμπιτζ συνεχίζεται και μετά θάνατον σε μια «διπλή» βιογραφία

Βιβλίο / Τζόαν Ντίντιον vs. Iβ Μπάμπιτζ: Μια διαμάχη που συνεχίζεται και μετά θάνατον

Η Ντίντιον και η Μπάμπιτζ πέθαναν με διαφορά έξι ημερών τον Δεκέμβριο του 2021: «Θέλω να πιστεύω ότι η Τζόαν Ντίντιον έζησε μια επιπλέον εβδομάδα από κακία», είχε γράψει τότε μια δημοσιογράφος σε ένα tweet που έγινε viral.
THE LIFO TEAM

σχόλια

3 σχόλια
Πολλά θα μπορούσε να πει κανείς για σεναριακές αστοχίες στις ταινίες, αλλά η καλλιτεχνική διεύθυνση βασίστηκε στους δύο πιο γνωστούς εικονογράφους του Τόλκιν, τον Alan Lee και τον John Howe, και χάρη σ' αυτούς οι ταινίες θεωρήθηκαν οπτικά άρτιες. (Ίσως σ' αυτό συνέβαλε ότι πολλοί αναγνώστες των βιβλίων τα έχουν ταυτίσει με την αισθητική αυτών των δύο εικονογράφων.) Τα σχέδια και οι ακουαρέλες του Τόλκιν την δική τους καλλιτεχνική αξία, αλλά το στυλ τους είναι δύσκολο να αποδοθεί σε ταινία.
Εξαιρετικές εικόνες.Θυμάμαι διάβασα μέσα σε ένα χρόνο και τα 4 βιβλία (Χόμπιτ συν τριλογία), γύρω στα 13 μου.Περίμενα πώς και πώς να μαζέψω λεφτά και μετά να έρθει στο συνοικιακό βιβλιοπωλείο ο κάθε τόμος για να διαβάσω τη συνέχεια (δεν υπήρχαν μεγάλα στοκ τότε στα μέσα του '80). Θυμάμαι χαρακτηριστικά τη συγκίνηση κάθε φορά που έπιανα στα χέρια μου έναν νέο τόμο, και ιδίως όταν πήρα στα χέρια μου την Επιστροφή του Βασιλιά.Από τότε τα έχω ξαναδιαβάσει 3-4 φορές. Διάβασα και την αγγλική έκδοση, και μετά το Silmarilion στα αγγλικά.Ένας μαγικός κόσμος που περίμενα πώς και πώς να δω στο σινεμά αλλά τελικά διαπίστωσα ότι χάνει τη μαγεία του στην οθόνη. Ιδίως το Χόμπιτ που, για να βγει τρεις τρίωρες ταινίες, είναι τραβηγμένο από τα μαλλιά στις πατούσες του.