In Nomine Dei Nostri [Films vol.30]

Facebook Twitter
0

Exorcism του Jesus Franco, 1979, Βέλγιο/ Γαλλία/ Ισπανία, 95’

Τι συναυλιάρα ήταν αυτή των Electric Wizard τον Απρίλη… Ήχος, setlist, απόδοση, τα πάντα ανέλπιστα καλά. Αλλά το κερασάκι στην τούρτα ήταν η προβολή μιας ταινίας στο videowall, μια ταινία β’ διαλογής υπερπλήρη γυναικείας σάρκας και αίματος. Όσοι ήσασταν εκεί και ακόμα δεν έχετε καταλάβει περί ποιας ταινίας πρόκειται, μην άγχεστε, ακολουθεί παρουσίαση. Οι υπόλοιποι δείτε το σαν μια δροσερή καλοκαιρινή πρόταση (αστειεύομαι ο άτιμος).

Σε προηγούμενό μου post αναφέρθηκα στο όλο κίνημα του ευρωπαϊκού splatter, του οποίου η (κόκκινη, κυριολεκτικά) Άνοιξη κατέφθασε τη δεκαετία του 70. Εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν από τους χαρακτηριστικότερους -για να μην πω ΤΟΝ χαρακτηριστικότερο- δημιουργούς του εν λόγω κινήματος για τον οποίο χρειάζονταν απλώς λίγα μέτρα φιλμ, μερικά (εντάξει, πολλά) λίτρα ψεύτικου αίματος και για πρωταγωνιστή όποιον ήταν διατεθειμένος να βγάλει τα ρούχα του και ας μην είναι ερμηνευτικά και ο Marlon Brando.

Υπόθεση λοιπόν: ο έκφυλος ιδιοκτήτης ενός γραφείου που εκδίδει ένα περιοδικό ποικίλης ύλης οργανώνει διάφορα σαδομαζό show/προσομοιώσεις σατανιστικών τελετών για τα άτομα της «καλής» κοινωνίας. Τακτικός συνεργάτης του, ένας πρώην ιερέας που τον προμηθεύει συχνά-πυκνά με ρεαλιστικότατες ιστορίες φόνων. Ο ιερέας αυτός, ελαφρώς πάσχων από διανοητικής απόψεως, θα παρακολουθήσει τυχαία ένα από αυτά τα show που ακροβατούν μεταξύ της σεξουαλικότητας και της βλασφημίας, θα θεωρήσει δαιμονισμένους τους παρευρισκόμενους και μια σειρά τελετουργικών «καθαρτικών» φόνων, που θα εστιάζει στα αλύτρωτα κοράσια, θα ξεκινήσει.

Ευκόλως κατανοητό το ότι δεν χρειαζόταν να έχεις για σεναριογράφο τον Felini για να ευδοκιμήσεις σε τέτοια φόντα. Αν διάβαζες τα κόμιξ τρόμου και τα giallo  μυθιστορήματα φρίκης (όπου giallo=κίτρινο, λόγω της κακής ποιότητας του χαρτιού) της εποχής, ήσουν μέσα στο παιχνίδι για τη δημιουργία ενός σεναρίου κατάλληλου για να κορέσει τις οπτικές επιθυμίες των υπόλοιπων του συναφιού σου. Όσο για τον εξοπλισμό… ας πούμε ότι αν αυτός ήταν ο αποκλειστικός κινηματογραφικός εξοπλισμός του πλανήτη, το Avatar και το Tron:Legacy θα έπρεπε να περιμένουν πολύ καιρό μέχρι να βγουν.

Και λοιπόν? Μακάρι να περίμεναν αν ήταν να βγαίνουν τέτοιες ταινίες στη θέση τους (ναι, δε θα έλεγα ότι έχω σε εκτίμηση ούτε τη μία ούτε την άλλη). Η ατμόσφαιρα που δημιουργείται λόγω των μέτριων προς το κακό υλικών που είχε στη διάθεσή του ο Franco είναι εξαιρετική. Ήδη τα γκρίζα τοπία στα οποία διαδραματίζεται η ιστορία έχουν a priori μια μυστήρια γοητεία, και βρίσκει πάτημα για να πει περισσότερα μέσω της κακής ποιότητας του φιλμ, απορροφώντας έτσι τον θεατή.  Ο Franco έδειχνε τα δόντια του με τον πλέον μινιμαλιστικό τρόπο χωρίς να αναλώνεται σε πομπώδεις εφετζίδικες αμετροέπειες.

Όσο για τις σκηνές βίας δε θα έλεγα ότι είναι κοντα στον πλήρη ρεαλισμό του (πολύ καλού) District 9. Αλλά με αυτό δεν υπονοώ έλλειψη αίματος και υποσυνείδητη βία. Κάθε άλλο, μια κατσαρόλα να ‘χαμε να κάναμε μέλανα ζωμό. Απλώς, δεν είναι και οι πλέον ρεαλιστικές. Τα κινηματογραφικά τρικς είναι κάτι παραπάνω από εμφανή στον κινηματογραφικό φακό, η σφαγή όμως καθαυτή δεν αναιρείται. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα εν ολίγοις. Η «αφέλεια» (όρος εν μέρει παρεξηγήσιμος μιας και κάθε άλλο παρά αθώα είναι) με την οποία γυρίζεται μια τέτοια ταινία την καθιστά πολύ πιο εύκολα αγαπητή στο προσφιλές του eurotrash (τον μισώ αυτόν τον όρο) ιδιώματος κοινό απ’ ότι, ας πούμε, μια πλήρως αληθοφανής που θα παρέπεμπε περισσότερο σε επιστημονικό ντοκιμαντέρ σχετικά με την ανθρώπινη ανατομία.

Με λίγα λόγια: θέλετε αίμα στο φιλέτο σας? Δείτε την. Οι Electric Wizard μπορούν να καυχιώνται ότι είναι η πιο καλοδιαβασμένη μπάντα σε αυτή την κατηγορία ταινιών και για να την επιλέξουν ως χαλί πάνω στο οποίο πατάνε οι συναυλίες τους κάτι παραπάνω ξέρουν. Για μια ακόμα φορά, η Dark Side Productions σας δίνει τη λύση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ