Please Don't Be Home For Christmas [Films vol.14]

Facebook Twitter
0

Christmas Slash-a-thon #1

Silent Night, Bloody Night του Theodore Gershuny, 1974, ΗΠΑ, 88’

Δεδομένων των ημερών και γνωρίζοντας ότι μερικοί από εσάς ίσως έχετε βαρεθεί να βλέπετε τις ίδιες κλισέ ταινίες που παίζονται κατά τη γιορτινή περίοδο στις οθόνες σας, δεν μπορώ να μείνω άπραγος. Για τους πιο τολμηρούς θα προτείνω κάποιες ταινίες με περιεχόμενο που θα μπορούσε να κάνει τη στολή του Άγιου Βασίλη φυσικά κόκκινη και όχι μέσω τεχνητών ξωτικονημάτων.

Καθώς δεν είμαι ιδιαίτερο party-animal και δράττομαι της ευκαιρίας να χουχουλιάσω με μια καλή (η και κακή) ταινία κατά τις άγιες τούτες μέρες, συχνά θέλω κάτι ατμοσφαιρικό, κάτι που θα με κάνει να κοιτάω πίσω μου όλη την ώρα μήπως κάποιος παραμονεύει να με κάνει λωρίδες. Αυτή η ταινία μου το προκάλεσε και με το παραπάνω.

Τη δεκαετία του 70 δεν ήταν και λίγοι αυτοί που παρά τις οικονομικές τους δυσχέρειες έκαναν μια ταινία με ό, τι είχαν διαθέσιμο. Μερικοί το έκαναν μάλιστα με πολύ επιτυχημένο τρόπο μιας και τα χαμηλής οικονομικής παραγωγής δημιουργήματά τους φαίνονταν πολύ πιο αυθεντικά από τους αντίστοιχους Χολιγουντιανούς κολοσσούς. Ο Theodore Gershuny, λοιπόν, δεν πτοήθηκε από την έλλειψη πόρων και μας έλουσε με κρύο ιδρώτα μέσα στο χριστουγεννιάτικο ψύχος.

Για να δούμε λοιπόν, τι ακολουθεί επί της οθόνης: ένας νεαρός θέλει να πουλήσει μια έπαυλη που κληρονόμησε. Σύμφωνα με τα λεγόμενα των κατοίκων, η έπαυλη στο παρελθόν ήταν ψυχιατρικό άσυλο. Αυτό όμως δε δικαιολογεί σε καμία περίπτωση τα περίεργα, γεμάτα καχυποψία βλέμματα τους. Ταυτόχρονα, μαθαίνουμε για την απόδραση ενός ψυχοπαθή και τις κατά συρροή δολοφονίες που διαπράττει στην πόλη, πράγμα που τους βάζει (και μας βάζει και εμάς με τη σειρά μας) σε υποψίες.

Πρωτότυπη ιστορία? Σίγουρα όχι. Τα έχουμε ξανακούσει/ξαναδεί αυτά κάποια στιγμή στο παρελθόν. Αφήστε με όμως να σας κάνω μια σύγκριση: όλοι τρομάξατε σε κάποια φάση της ζωής σας με μια ιστορία/ ένα βιβλίο. Οι πιθανότητες δεν ήταν λίγες όταν αυτό μεταφέρθηκε στην οθόνη να ήταν τόσο καλογυρισμένο που παρόλο που ξέρετε τη συνέχεια να σας έχει φάει τα σωθικά η αγωνία. Έτσι και εδώ. Η έλλειψη πρωτοτυπίας, ειδικά στη δεκαετία των drive-in που τέτοιες ταινίες παράγονταν με την καρότσα, δεν δείχνει να της στερεί το φάγωμα των νυχιών.

Τα μουντά, σκιώδη χρώματα της παραμονής των Χριστουγέννων σε αυτή τη μικρή πόλη, τα πλάνα μέσα από τα μάτια του ψυχοπαθή την ώρα που παραμονεύει στο σκοτάδι με έναν φανό υγραερίου για την κατάλληλη στιγμή εφόδου, τα κατάμαυρα πλάνα των πήγαινέλα με αμάξι, τα σέπια flashbacks που θα μπορούσαν να ανήκουν σε παρανοϊκό ξάδερφο του πρωτομάστορα του αμερικάνικου κινηματογράφου, D. W. Griffith, όλα αυτά συντελούν σε ένα ντελίριο πανικού στο σωστό θεατή.

Ενώ η κατά τα πρότυπα ήρεμη αυτή νύχτα βάφεται πορφυρή από τα θύματα του δολοφόνου, δεν πρόκειται να δούμε ένα μαχαίρι να βυθίζεται μέσα σε σάρκινο κουκούλι. Θα δούμε το αίμα στους τοίχους, στα σώματα εν γένει, τις ετοιμοθάνατες μορφές με τα γουρλωμένα μάτια, αλλά την χάρη δε θα μας την κάνει ο σκηνοθέτης, δε θα ομολογήσει ποτέ τα αποτελέσματα της νεκροψίας. Πέθαναν με φρικτό τρόπο. Τέλος. Δε χρειάζεται να ξέρουμε τίποτα άλλο. Η άγνοιά μας εις βάρος μας.

Λίγο πριν την έλευση του νέου έτους και έχοντας υπερπλημμυριστεί με τη χλιδή του 3D και της υψηλής ανάλυσης, που ο τρόμος πλέον βασίζεται όχι σε μια σωστά δομημένη ιστορία αλλά στο πόσο καλός είναι ο μοντέρ και ο υπεύθυνος των ειδικών εφέ, κάτι τέτοιες ταινίες μας θυμίζουν την ουσία του τρόμου. Όταν το χιόνι, σύμβολο της αγνότητας, βάφεται κόκκινο, η φρίκη είναι αναπόφευκτη. Ελληνική έκδοση και πάλι δεν υπάρχει, αλλά μερικοί από εσας ενδέχεται να την έχετε στη διάθεσή σας από μια παλιότερη διανομή που είχε κάνει το Cine Βήμα. Ακόμα όμως και στις διεθνείς εκδόσεις σε DVD η ποιότητα δεν είναι και η καλύτερη, καθώς είναι άμεσα μεταφερμένη από VHS. Αυτό όμως έχει και τα θετικά του, καθώς η κακή ποιότητα μπορεί να φέρει αντίθετα αποτελέσματα, όπως πχ μια πολύ πιο έντονη ατμόσφαιρα, η οποία, άλλωστε αποτελεί και το κύριο ατού της ταινίας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ