Η ταινία ξεκινά με ανέμελες στιγμές σε ένα κομμωτήριο στην κατεχόμενη περιοχή της Παλαιστίνης. Είναι τόσο πετυχημένη η ανατροπή που έρχεται μέσα στα πρώτα λεπτά, που είναι προτιμότερο να σας αφήσουμε να την ανακαλύψετε μόνοι σας.
Εκείνο που επιτρέπεται να γράψουμε είναι ότι στη συνέχεια οι δυο γυναίκες θα βρεθούν σε κίνδυνο, στη γραμμή του πυρός, ανάμεσα σε «καταπιεστές» και «αντιστασιακούς», θύματα που αναγκάζονται να γίνουν θύτες ώστε να αντεπεξέλθουν σε μια σύνθετη, παγιωμένη κατάσταση για την οποία δεν φταίνε, αλλά και αποδέκτες μιας γενικότερης στάσης απέναντί τους, η οποία, αν εξέλιπε, θα έκανε την κατάσταση ευκολότερη γι’ αυτές. Κάνουμε όλο και συχνότερα λόγο για φεμινιστικές ταινίες, υπάρχουν, όμως, οι ταινίες ατζέντας, όπου το αίτημα και η ιδέα βρίσκονται στο προσκήνιο, και έπειτα υπάρχουν κι εκείνες όπου η ιδέα προκύπτει μέσα από μια καλογραμμένη ιστορία ‒ εδώ πίσω από μια θριλερική κατάσταση την οποία καλούνται να αντιμετωπίσουν οι δυο ηρωίδες.
Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Χάνι Αμπού-Ασάντ, δις υποψήφιος για Όσκαρ με τα Παράδεισος Τώρα και Ομάρ, αμφότερα αγαπημένα του ελληνικού κοινού στην εποχή τους. Με αυτήν τη νέα του ταινία προκάλεσε ένταση στην Παλαιστίνη, όπου το αρμόδιο υπουργείο Πολιτισμού αποκήρυξε την ταινία για μια γυμνή σκηνή της πρωταγωνίστριας που «ντροπιάζει τον αγώνα και τίθεται ενάντια στα ήθη της παλαιστινιακής κοινωνίας», ενώ κατά τα άλλα παρουσιάζει, όπως πιστεύουν, μια «στρεβλή εικόνα» για την αντιμετώπιση της γυναίκας στην Παλαιστίνη, που δεν υφίσταται την καταπίεση που βλέπουμε στην ταινία.
Και μόνο από την αντίφαση ανάμεσα στους ισχυρισμούς του υπουργείου, γίνεται φανερό ότι η ταινία χτύπησε το κακό στη ρίζα του και ότι ένας αγώνας που θα έπρεπε να απασχολεί εξίσου τους αρμόδιους είναι εκείνος ενάντια στα εγκατεστημένα πατριαρχικά ένστικτα του αραβικού κόσμου που δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο μια γυναίκα που ζει εντός αυτού και ακόμα περισσότερο στη συγκεκριμένη περιοχή.
Για να καθησυχάσουμε, πάντως, κι εκείνον τον θεατή που δεν θέλει να ακούσει κήρυγμα και διδαχές, θα επαναλάβουμε ότι οι ιδέες εδώ προκύπτουν μέσα από ένα καλογραμμένο και καλοστημένο θρίλερ που εξελίσσεται σχεδόν αυστηρά σε εσωτερικούς χώρους, υπογραμμίζοντας έτσι τον κυριολεκτικό και μεταφορικό εγκλωβισμό των ηρωίδων.
- Facebook
- Twitter
- E-mail
0