Όμως, στη διάρκεια της μάχης τραυματίζεται κι έτσι απαλλάσσεται από τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις. Θυμωμένος από το γεγονός, αποφασίζει να ρισκάρει τη ζωή του, ξεκινώντας ένα ταξίδι στον Βορρά προκειμένου να βρει τον Αετό της Ενάτης, το θρυλικό χρυσό λάβαρο που χάθηκε πριν από 15 χρόνια, όταν ο πατέρας του οδήγησε την Ένατη Λεγεώνα στη Σκωτία και δεν επέστρεψε ποτέ. Μαζί του παίρνει τον σκλάβο του Έσκα, έναν Κέλτη του οποίου τη ζωή έσωσε σε έναν αγώνα μονομάχων.

Όταν τα μέλη μιας κέλτικης φυλής τούς συλλαμβάνουν, ο Έσκα ισχυρίζεται ότι αυτός είναι ο αρχηγός και ο Μάρκους ο Ρωμαίος σκλάβος του. Ο Κέβιν Μακντόναλντ παλεύει να βγάλει νόημα σε αυτή την αιματηρή περιπέτεια εποχής και αυτό συμβαίνει γιατί, αντίθετα με εξαιρέσεις του είδους, όπως ο Μονομάχος, δεν υπάρχει ίχνος εσωτερικότητας ή αμφιβολίας στους χαρακτήρες. Οι σκληρότατες μάχες απευθύνονται στους φανατικούς του είδους (και είναι πράγματι πιο εντυπωσιακές από το περσινό, πενιχρό Centurion) και τα σκηνικά είναι χαζευτικά. Πάντα ευπρόσδεκτος, σε έναν δεύτερο ρόλο, ο μεγάλος Ντόναλντ Σάδερλαντ, με τη φωνή από ατσάλι και μετάξι - μια από τις πληρέστερες, μαζί με τις πιο επιτηδευμένες του Άλαν Ρίκμαν και του Τζέρεμι Άιρονς, που θεωρούνται οι πιο προικισμένες στη βρετανική υποκριτική.