Η «Φαίδρα» σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη σε μια τελευταία παράσταση στο Θέατρο Βράχων

ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΡΑΚΙΝΑ: ΦΑΙΔΡΑ Facebook Twitter
0

Μετά από την επιτυχημένη πρεμιέρα στο Θέατρο Πέτρας και τη συγκινητική εξάντληση όλων των δελτίων εισόδου μέσα σε 24 ώρες για το Θέατρο της Ρεματιάς, η «Φαίδρα» σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη, ετοιμάζεται να ανέβει στο Θέατρο Βράχων για το τελευταίο ραντεβού με το θεατρόφιλο αθηναϊκό κοινό, την Τετάρτη 28 Ιουλίου, ενώ ταυτόχρονα ξεκινά την προετοιμασία για το ταξίδι της στην Σουηδία στις αρχές Σεπτεμβρίου, μετά από πρόσκληση σ’ ένα από τα μεγαλύτερα εθνικά θέατρα της περιφέρειας, το Östgötateatern.  

ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΡΑΚΙΝΑ: ΦΑΙΔΡΑ Facebook Twitter

Μια δυναμική και ιδιαίτερη σκηνική́ σύνθεση από́ τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής και ευρωπαϊκής γραμματείας «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη και «ΦΑΙΔΡΑ» του Ρακίνα στη μετάφραση του Στρατή Πασχάλη, που αφηγούνται επί σκηνής η αισθαντική ερμηνεύτρια Σαβίνα Γιαννάτου στον ρόλο της θεάς Αφροδίτης, η πολύπειρη ηθοποιός Μίνα Αδαμάκη στον ρόλο της Τροφού, καθώς και η Ραφίκα Σαουίς, με διεθνείς διακρίσεις στο ενεργητικό της στον χώρο της περφόρμανς, στον ρόλο της Φαίδρας καθώς επίσης και ο Σπύρος Περδίου στον ρόλο του Θησέα και ο ανερχόμενος Δημήτρης Τσίκλης στον ρόλο του Ιππόλυτου.

ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΡΑΚΙΝΑ: ΦΑΙΔΡΑ Facebook Twitter

Τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ένας από τους εκπροσώπους της νεότερης γενιάς με συνεχόμενη και αξιόλογη παρουσία στη θεατρική σκηνή, ο Μάνος Καρατζογιάννης. Τη μουσική της παράστασης ντύνει ο καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Μαραμής.

ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΡΑΚΙΝΑ: ΦΑΙΔΡΑ Facebook Twitter

Έγραψαν για την παράσταση:

«Όλη η συρραφή των σκηνών έχει γίνει με μελέτη και αυτό προκύπτει από το άριστο αποτέλεσμα. Σπονδυλωτά και σταδιακά οδηγείται η παράσταση σε μια μόνη πλοκή χρησιμοποιώντας τον αρχικό μύθο και τις παραλλαγές του. Όλα δείχνουν μια μετάβαση του θεάτρου στο ελισαβετιανό θέατρο, το θέατρο που κλυδωνίζεται από τα πάθη και τον θάνατο».Μαρία Μαρή

«Το όλον εγχείρημα επέτυχε, χάρη στην συνεκτικότητα και την λακωνικότητά του. Είχε ρυθμό, ερμηνευτικές απόπειρες αξιοθαύμαστες, αξιοθαύμαστο αφαιρετικό σκηνικό (εν πολλοίς φυσικό, εμπλουτισμένο με θραύσματα πλακών) και ελάχιστα requisites (τα άκρως απαραίτητα).

Υπάρχει σύγχρονο θερινό θέατρο και εκτός Επιδαύρου».Κωνσταντίνος Μπούρας

ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΡΑΚΙΝΑ: ΦΑΙΔΡΑ Facebook Twitter

«Ο Μάνος Καρατζογιάννης κατάφερε άλλη μια φορά να σκηνοθετήσει μια άρτια παράσταση καθόλα έχοντας στην ομάδα του εκλεκτούς καλλιτέχνες που απογείωσαν τον κάθε ρόλο. Η μεγάλη εμπειρία της κορυφαίας ηθοποιού Μίνας Αδαμάκη και η μαεστρία της μεγάλης κυρίας Σαβίνας Γιαννάτου συνυπήρξαν αρμονικά με το νέο αίμα  και έδωσαν χώρο στον Σπύρο Περδίου, τη Ραφίκα Σαουίς και τον Δημήτρη Τσίκλη. Η Ραφίκα Σαουίς ταυτίστηκε συλλήβδην με την πολύπαθη ηρωίδα της και μας χάρισε μια ερμηνεία καταλυτική και συγκίνηση περίσσια στο σπάσιμο της σιωπής της τρεις φορές».  Ρένα Παπακωνσταντίνου

ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΡΑΚΙΝΑ: ΦΑΙΔΡΑ Facebook Twitter

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Το τραγούδι του ΜάνουΧατζιδάκι, με τους στίχους του Παντελή Πρεβελάκηαπό τον «ΜεγάλοΕρωτικό» (1972), μου ερχότανσυνέχεια στο στόμακατά τη διάρκεια των προβών. «ΚάποιακατάραείναιΘεού»… «σε χτύπησεοργή Θεάς»… «Μιας θεϊκήςεκδίκησηςάμοιροςστόχος»…«Σαν μέλι με φαρμάκι…», «Μα τα δεσμά της αγάπηςπρέπει να είναιχαλαρά».

Ότε ο Θησέαςήλθε εις την Τροιζήνα, σημειώνει στην «Ελληνική Μυθολογία» ο ΣτέφανοςΚομμητάς, με την γυναίκα του Φαίδρα, δια να καθαρισθεί – τότε η Φαίδραηγάπησε τον Ιππόλυτον. Και επειδή δεν ηδυνήθη να τον ελκύσει εις το θέλημα της, τον κατηγόρησενότι την εβίασεν. «Όλαείναιμύθοι κι εμείςπαραδέρνουμε».

Σύμφωνα με τον ΣτάθηΔρομάζο ο Ευριπίδηςγράφοντας τον «Ιππόλυτο», ο οποίοςπαρουσιάστηκεκατά το τρίτοέτος του Πελοποννησιακού Πολέμου, έχεικατά νου «τον άνθρωπο που έχειδικαίωμα να ζήσει με τα πάθη του και να καεί μέσα σ’ αυτά».

Ακολούθησαναιώνεςμετά ο Σενέκας, ο Ρακίνας και πολύ πρόσφατα η ΣάραΚέιν. Τα όρια της επιθυμίαςήτανβέβαιαυπό διαπραγμάτευση, ήδηαπό την εποχή του Αισχύλου. 

ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΡΑΚΙΝΑ: ΦΑΙΔΡΑ Facebook Twitter

Γράφει στο ποιήμά του «ΠρομηθέαςΔεσμώτης» ο ΛεωνίδαςΠολυδεύκης:

Ω, στην αφθονία μας χανόμαστε!

Και ποιός την αφθονία να συνδράμει;

Αλήθεια! Ό,τι απ’ το όριό του ξεφεύγει

πάει, σκορπάει, χύνεταιχάμου, χάνεται

Ακόμα κι ο θεός! ακόμα κι η αγάπη…

ΔΙΑΝΟΜΗ

ΜίναΑδαμάκη (Τροφός)

ΣαβίναΓιαννάτου (Θεά Αφροδίτη)

ΣπύροςΠερδίου (Θησέας/Ιππόλυτος)

ΡαφίκαΣαουίς (Φαίδρα)

ΔημήτρηςΤσίκλης (Ιππόλυτος/ ξωτικό)

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: ΣτρατήςΠασχάλης

Σκηνοθεσία: ΜάνοςΚαρατζογιάννης

Μουσική: ΔημήτρηςΜαραμής

Κίνηση: ΦρόσωΚορρού

Φωτισμοί: ΆνναΣμπώκου

Σκηνικά: ΌλγαΜπρούμα

Ενδύματα: Parthenis

Sound Design: ΜανώληςΜανουσάκης

ΒοηθόςΣκηνοθέτη: ΘώμηΠλιάτσικα

Διεύθυνση Παραγωγής: Λευτέρης Κώτσης

Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Βασίλης Λιάτσος - Άννα Θεοδόση

Φωτογραφίες promo: ΔημήτρηςΛιάκος

Στίχοι του χορικού του έρωτα: Σωτήρης Τριβιζάς

Πληροφορίες παράστασης

28/7/2021 ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ, Ώρα 21:00

 

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: VIVA.GR

https://www.viva.gr/tickets/theater/pollaploi-horoi/faidra/  

Γενική είσοδος: 10€ 

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εθνικό Θέατρο:

Θέατρο / Εθνικό Θέατρο: Η «Μήδεια» του Μποστ στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Η «Μήδεια» του Μποστ, είναι η μοναδική κωμωδία του Φετινό Φεστιβάλ Επιδαύρου που οι θεατές μπορούν να απολαύσουν στις 8 & 9 Ιουλίου, με ειδικά εκπτωτικά πακέτα εισιτηρίων, αλλά και μετάβαση με πούλμαν μόνο με 12.5€ που εξασφάλισε το Εθνικό Θέατρο. 
THE LIFO TEAM
Το Human Βehaviour στην GNO TV | Τρίπτυχο σύγχρονου χορού με το μπαλέτο της ΕΛΣ

Πολιτισμός / Το Human Βehaviour στην GNO TV: Τρίπτυχο σύγχρονου χορού με το μπαλέτο της ΕΛΣ

Οι χορογραφίες μετεωρίζονται μεταξύ κλασικής και σύγχρονης τεχνοτροπίας, δίνοντας την ευκαιρία στους χορευτές του Μπαλέτου της ΕΛΣ να πειραματιστούν σε νέες φόρμες και σε μικρότερη κλίμακα.
THE LIFO TEAM
Πρώτες φωτογραφίες από δυο θεατρικά έργα του Κ. Χρηστομάνου σε διασκευή-σκηνοθεσία Σοφίας Φιλιππίδου

Πολιτισμός / Οι πρώτες φωτογραφίες από δυο θεατρικά έργα του Κ. Χρηστομάνου σε διασκευή-σκηνοθεσία Σοφίας Φιλιππίδου

Το απρόβλεπτο τραγικό στοιχείο που ενεδρεύει στο έργο σε συνάρτηση με τον συμβολισμό της θυσίας, συνάντησε την ανησυχία μας και  επιβεβαίωσε  την υπαρξιακή μας αγωνία", γράφει η Σοφία Φιλιππίδου.
THE LIFO TEAM