O Βερολινέζος καλλιτέχνης Tobias Zielony με την τελευταία του δουλειά Maskirovka σαρώνει την underground techno και queer σκηνή της νεολαίας στο Κίεβο, όπου τα βράδια και οι πρώτες πρωινές ώρες, όπως αποτυπώνονται στον φακό του, αποκτούν κινηματογραφικές διάστασεις.
Ο Zielony δημιούργησε το Maskirovka το 2016 και 2017. Το Κίεβο υποφέρει ακόμα και σήμερα από τις συνέπειες της αιματηρών επαναστατικών διαδηλώσεων του 2013 (Euromaidan), όταν ευρείας έκτασης λαϊκές κινητοποιήσεις ξεκίνησαν -με κύριο αίτημα την έναρξη διαπραγματεύσεων ένταξης της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση- για να αντιμετωπίσουν μια διεφθαρμένη κυβέρνηση.
Η έννοια της συγκάλυψης έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρότζεκτ του. Οι νέοι που φωτογραφίζει φορούν μάσκες ή έντονο μακιγιάζ. Έχουν υιοθετήσει τη "maskirovka" ως ένα μέσο για να επιβιώσουν και να διατηρήσουν την ταυτότητά τους ενάντια στις όποιες προκατάληψεις.
Μέσα σ' αυτό το ζοφερό κλίμα της κακής πολιτικής κατάστασης, αρκετοί νέοι έχουν δημιουργήσει μια ακμάζουσα underground σκηνή. Σύμφωνα με τον Zielony: «Είναι μια μορφή αντίστασης. Δημιουργείς και συμμετέχεις σε μία κοινότητα όταν το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο δεν λειτουργεί».
Και το όλο σκηνικό δεν σχετίζεται μόνο με τη διασκέδαση. Υπάρχει έντονη δημιουργικότητα, νέοι που δουλεύουν ως tattoo artists, καλλιτέχνες γκράφιτι, μουσικοί, σχεδιαστές μόδας. «Είναι πραγματικά avant-garde. Ίσως και πέρα από τα σύνορα της χώρας τους».
Ο χώρος αυτός λειτουργεί επίσης ως όαση για τους εναλλακτικούς και περίεργους ανθρώπους, των οποίων οι διαφορές μπορούν να αντιμετωπιστούν με εχθρότητα από το κοινό. Ο τίτλος της σειράς, Maskirovka, μεταφράζεται κυριολεκτικά ως «συγκάλυψη» και είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις ρωσικές στρατιωτικές τακτικές της εξαπάτησης.
Η έννοια της συγκάλυψης έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρότζεκτ του. Οι νέοι που φωτογραφίζει φορούν μάσκες ή έντονο μακιγιάζ. Έχουν υιοθετήσει τη «maskirovka» ως ένα μέσο για να επιβιώσουν και να διατηρήσουν την ταυτότητά τους ενάντια στις όποιες προκαταλήψεις.
σχόλια