ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
7.2.2018 | 20:26

Αυτό που με στεναχωρεί είναι

αν θα διατηρηθούν τα ήθη και τα έθιμα αυτής της χώρας τα επόμενα χρόνια, μ αρέσει η ελληνική παράδοση οι χοροί, τα τραγούδια π.χ ποντιακα, ηπειρωτικά, μικρασιατικα, μακεδονίτικα και καθως πήγαινα 10 χρόνια παραδοσιακούς χώρους ποντιακά μ αρέσει ως εναλλακτικός τρόπος διασκέδασης αντί να πάω σε μπάρ να βγω σε παγκάκι για καμιά μπύρα. Επίσης είναι σημαντικό γιατί γνωρίζεις την ιστορία σου και σε βοηθάει η παράδοση στην ολοκλήρωση σου, ένα ακόμη που ανησηχώ μήπως μας αναγκασουν να γίνουμε πολύ πειθαρχημένοι και η ζωή είναι μόνο πειθαρχία σκληρή δουλειά και ρουτινα στα επόμενα χρόνια ή κ δεκαετίες. αυτά
7
 
 
 
 
σχόλια
Τα νεκρά πράγματα, κατά την ταπεινή μου άποψη έχουν ημερομηνία λήξης. Όταν ο λαϊκός συνθέτης έγραφε το παραδοσιακό τσάμικο, έγραφε κάτι ζωντανό για την εποχή του. Δεν το έγραψε σε αρχαιοελληνικη γλώσσα, δεν τα έγραψε για τα ταυροκαθάψια. Τα έγραψε προσαρμοσμενα στην τότε ζωή του. Ήταν απλός ανθρωπος, στα χωράφια και στα ζωα. Ζούσε σε κλειστες κοινωνίες. Οι άνθρωποι τότε χόρευαν φορώντας τα καθημερινά τους ρούχα. Ζούσαν στην εποχή τους. Και αυτό τους κατέστησε διαχρονικούς.Σήμερα ποιος άνθρωπος κάθεται να ασχοληθεί με την "ιτια τη λουλουδιασμενη;" Ποιος φοράει φουστανέλα στο γραφείο, το σπίτι ή το γυμναστήριο; Ποια μάνα στέλνει τα παιδιά της να μαζέψει μανουσάκια; Ποιος θα δεχτεί σήμερα να παει με τη μάνα του κοριτσιού του και το κορίτσι του στο νησί; :-Ρ Ποιον συγκινεί σήμερα ένα μήλο κόκκινο; (Μην τα πάρετε στην κυριολεξία, καταλαβαίνετε τι εννοώ)... Έχουν πεθάνει αυτά σήμερα. Πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε. Αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να τα ξεχάσουμε. Νομίζω είναι πιο έξυπνο και ζωτικό να τα ανανεώνουμε με βάση το σήμερα. Δλδ να πάρουμε τα στοιχεία του παρελθόντος που μας χρειάζονται, που απηχούν στην ψυχή μας ακόμη και σήμερα, και να τα συνδυασουμε με σύγχρονα στοιχεία που υπάρχουν στη ζωή μας.Η λογική ότι είμαστε Έλληνες επειδή έχουμε προγόνους Έλληνες μας κόβει τα φτερά. Μας κάνει να κοιταμε συνεχώς πισω. Έτσι δεν μπορουμε να παμε μπροστα, ούτε να προσαρμοστουμε στο συγχρονο κοσμο, ποσο μαλλον να τον επηρεασουμε κιολας. Θεωρώ οτι συμφερει να σκεφτομαστε οτι είμαστε Ελληνες γιατί ΣΗΜΕΡΑ, ΤΩΡΑ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ, ζούμε σαν Έλληνες. Αλλά σαν ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, που έχουν εξελίξει την παλαια Ελλάδα στη σημερινή της μορφή. Οι αρχαίοι Έλληνες και γενικά ολες εκεινες οι γενιές που μεγαλούργησαν, ήταν προοδευτικοί για την εποχή τους. Δεν αντέγραφαν στείρα τις προηγούμενες γενιες. Δεν ηταν κολλημενοι στο παρελθον. Αμφισβήτησαν γόνιμα τα κακώς κειμενα των προγόνων τους με τέτοια μαεστρία, χωρίς να τους αποκηρύσσουν. Και προχώρησαν μπροστα έχοντας συνείδηση της ταυτότητάς τους. Εχοντας επίσης συνείδηση της ευθύνης για τις μελλοντικές γενιες περισσοτερο, όχι για τις περασμενες. Η προσκόλληση στα παλιά μας αγκυλωνει. Η έμπνευση από τα παλιά ομως μας ανανεώνει.Σήμερα είμαστε τόσο βυθισμένοι στη μιζέρια και την γκρινια ως λαος που αναζητούμε δεκανικια στο παρελθόν. Και καλά κάνουμε. Αλλά δεν μας βοηθάει απλά να σκεφτόμαστε και να υπερηφανευομαστε για τα παλιά αριστουργήματα μας, μόνο και μόνο για την προσωρινή ανακούφιση και την αίσθηση ότι αξίζουμε. Είναι ζωτική ανάγκη να επανεφεύρουμε τον Έλληνα. Φυσικά και πρέπει να ανατρέξουμε στο παρελθόν. Αλλά κυρίως να εστιάσουμε στο σήμερα. Ποιοι θέλουμε να είμαστε σήμερα και πως θέλουμε να είμαστε στο μέλλον. Η γλώσσα, η θρησκεία και ο τοπος δεν αρκούν. Πρέπει να είμαστε πιο δραστήριοι.Οπότε, επειδή ξέφυγα εντελώς, σε συμβουλεύω να σε απασχολησει όχι το αν θα διατηρηθούν αυτά τα έθιμα, άλλα το αν θα εξελιχθούν. Και είμαι αρκετά σίγουρος ότι αν δεν εξελιχθούν, ή θα χαθούν ή θα περιοριστούν σε μουσειακά εκθέματα.
Για μένα η παράδοση π.χ οι παραδοσιακοί χοροί που συνδέονται με τον ρυθμό που παράγουν τα όργανα πρέπει να παίζονται οργανικά, μελωδικα αλλά κ χορευτικά όπως τους παρέδωσαν οι πρόγονοί μας. τώρα όσον αφορά την εξέλιξη δεν είμαι αρνητικός στις δυνατότητες για παράδειγμα της ποντιακή λύρα να συμβάλει σε κάτι επιτελεστικα εξελικτικό αλλά η παράδοση είναι παράδοση δεν αλλαζει. Άρα πιστεύω θα υπαρχει στα μουσεία αλλά θα παίζονται παραδοσιακοί σκοποί κ χοροί σε κέντρα διασκέδασης. Για το μήλο μου κόκκινο έχεις δίκιο, συμφωνώ και με αυτό που λες να πάρουμε στοιχεία του από το παρελθόν που απηχουν στην ψυχή μας κ να τα συνδιασούτε με σύγχρονα στοιχεία πιστεύω θα βγει κάτι ωραίο. Αλλά δεν επιδεχονται όλοι οι παραδοσιακοί χοροί την ίδια εξέλιξη ή ακόμη μένουν ως έχουν αλλά πιστεύω θα υπάρχουν.
Κάποιος άλλος ας προσθέσει κάτι ακόμη που λείπει και βγαίνει μια πολύ ωραία μετ εξέλιξη. Εγώ θα έλεγα λύρα κιθάρα, αρμόνιο. αυτά χρειαζονται για την σύνδεση ή απλά να κάθεσαι στο παγκάκι και να τα ακούς από μια μικρή απόσταση.
Κάποιος άλλος ας προσθέσει κάτι ακόμη που λείπει και βγαίνει μια πολύ ωραία μετ εξέλιξη. Εγώ θα έλεγα λύρα κιθάρα, αρμόνιο. αυτά χρειαζονται για την σύνδεση ή απλά να κάθεσαι στο παγκάκι και να τα ακούς από μια μικρή απόσταση.
Κάποιος άλλος ας προσθέσει κάτι ακόμη που λείπει και βγαίνει μια πολύ ωραία μετ εξέλιξη. Εγώ θα έλεγα λύρα κιθάρα, αρμόνιο. αυτά χρειαζονται για την σύνδεση ή απλά να κάθεσαι στο παγκάκι και να τα ακούς από μια μικρή απόσταση.
Κάποιος άλλος ας προσθέσει κάτι ακόμη που λείπει και βγαίνει μια πολύ ωραία μετ εξέλιξη. Εγώ θα έλεγα λύρα κιθάρα, αρμόνιο. αυτά χρειαζονται για την σύνδεση ή απλά να κάθεσαι στο παγκάκι και να τα ακούς από μια μικρή απόσταση.
Scroll to top icon