19.6.2015 | 23:13
Προς φοιτητές
Τις προάλλες, όπως πολύ συχνά τα τελευταία 5 χρόνια, ήμουν επιτηρητής σε μάθημα 3ου έτους πολυτεχνικής σχολής. Το τμήμα έχει βαθμό εισαγωγής >18. Με απογοήτευση διαπίστωσα ότι περίπου 40 από τα 45 παιδιά της αίθουσας προσπαθούσαν να γράψουν με αντιγραφή από διπλανό και σκονάκια. Ενημερωτικά, είναι πολύ εύκολο να γίνει αντιληπτό από τον επιτηρητή και στο 90% των περιπτώσεων, έχετε απλώς την ανοχή του όταν αντιγράφετε. Μιας και το έφερε το θέμα, παρόμοια πράγματα βλέπω και σε εργασίες εξαμήνου. Μερικοί ξεχνάνε να αλλάξουν τα νούμερα των ξένων εργασιών που αντιγράφουν. Άλλες εργασίες είναι στην καλύτερη περίπτωση διεκπεραιωτικές, με αντιγραφή από βιβλίο και γενική απουσία δημιουργικότητας.Δε θέλω να είμαι αρνητικός, θέλω να πιστεύω ότι στην Ελλάδα υπάρχει υψηλό δυναμικό μυαλών, παρόλα τα κενά και τις ελλείψεις του 2οβάθμιου κ' 3οβάθμιου συστήματος. Αλλά ρε παίδες, με τέτοια προσέγγιση στις σπουδές, δεν πάμε μπροστά. Την στιγμή μάλιστα που η δικιά μας γενιά θα πρέπει να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά, να δουλέψει, να πρωτοτυπήσει και κυρίως να διορθώσει λανθασμένες αντιλήψεις του παρελθόντος, αφήνοντας τις εύκολες λύσεις...Και κάτι ακόμα που ακούω συχνά: Απόψεις του στυλ "όταν βγούμε στην αγορά εργασίας θα τα μάθουμε" ή "δε θα χρειαστεί ποτέ να λύσουμε διαφορικές εξισώσεις στη δουλειά" είναι τελείως λανθασμένες κατά την άποψή μου. Γιατί στη σχολή παίρνεις τις βασικές γνώσεις και εκεί σου δίνεται η δυνατότητα να μάθεις να σκέφτεσαι και να λειτουργείς έξυπνα, τίμια και μεθοδικά. Προφανώς, τα παραπάνω δεν αφορούν όλους τους φοιτητές αλλά, από ότι διαπιστώνω, ένα μεγάλο δυστυχώς ποσοστό...