ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
17.1.2016 | 23:42

Ρίξτε καμιά ιδεά..

Lifoπαιδα καλησπέρα! Προσπαθώ εδώ και καιρό να βρω ένα θέμα για μια εργασία που έχω σχετικά με το Περιβάλλον στο δημοτικό... Ο καθηγητής έχει προτείνει από συγγραφή παραμυθιού, φωτογραφίες μέχρι και κατασκευές που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην τάξη. Μήπως έχει κανείς καμιά ιδέα για κατασκευή μπας και ξεκολλήσει το κεφάλι μου; Ψάχνω ψάχνω και δεν βρίσκω τίποτα...
5
 
 
 
 
σχόλια
Ειμαι τεταρτοετης φοιτήτρια στο Παιδαγωγικο και μπορω να σε βοηθησω αρκει να δωσεις πιο συγκεκριμενες πληροφοριες.Τί είδους εργασία κάνεις και τί σημαίνει το "Περιβάλλον στο Δημοτικό";Θες να δημιουργήσεις κάποιο σχέδιο διδασκαλίας που να βασίζεται στην περιβαλλοντική εκπαίδευση;Το φυσικό περιβάλλον, το κοινωνικό περιβάλλον, το περιβάλλον από οικολογικής πλευράς;; Συγκεκριμενοποίησε και θα σου πω ό,τι θες.. Και πες μου και το ετος σου..
Καταρχάς σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για την προθυμία σου! :) Λοιπόν, είμαι 2ο έτος και η εργασία έχει να κάνει με κάτι πιο δημιουργικό στα πλαίσια της μελέτης του περιβάλλοντος (οποιαδήποτε τάξη). Μπορούμε να κάνουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, κατασκευή θερμόμετρου (το έχει αναλάβει συμφοιτήτρια), κάτι σε μακέτα, κολάζ, συγγραφή παραμυθιού/ποιημάτων...Όχι σχέδιο μαθήματος. Σκέφτομαι τα μουσικά όργανα από ανακυκλώσιμα υλικά...
Χμμ ωραία!Λοιπόν,αρχικά welcome to our beautiful world, dear συνάδελφε!Πρώτα απ όλα και πριν ξεκινήσεις να κάνεις άαααλλη μία από τις πολλές εργασίες που θα δουν οι καθηγητές να έχεις στο μυαλό σου 4 πράγματα:1. Ό,τι κάνεις να το κάνεις με αγάπη και όχι από υποχρέωση ( u already know it!).2. Να παραδίδεις αξιοπρεπείς και αξιόλογες εργασίες, αλλιώς καθόλου.3. Μία εργασία δε χρειάζεται να είναι φαντεζί, αλλά έξυπνη και δημιουργική ή τουλάχιστον αν είναι κλασική να ενέχει μέσα της την δυνατότητα της εξέλιξης σε κάτι ιδιαίτερο.4. Να είναι πραγματικα εφαρμόσιμη σε τάξη στα πλαίσια των ενδεικτικών διδακτικών ωρών του Αναλ. Προγράμματος!Αν ξεκινήσεις έτσι η επιτυχία σου θα είναι σίγουρη.Λοιπόν, μιας και δεν πρόκειται για σχέδιο διδασκαλίας θα πρέπει να τονίσεις στην εργασία σου σε ποιο σημείο της διδακτικής ώρας θα εντάξεις την δραστηριότητα και ΚΥΡΙΩΣ πόση ώρα θα διαρκέσει (15-20' μάξιμουμ). Λογικά θα την εντάξεις στην φάση της εφαρμογής της νέας γνώσης για να κατανοησουν έμπρακτα οι μαθητές την ουσία της θεωρίας που τους δίδαξες! Ωραίο αυτό που σκέφτηκες, αλλά αρκετά κλασικό και αναμενόμενο. Τί θέλω να πω. Στις παρουσιάσεις μας στο δικό μου μάθημα π αφορούσε ολόκληρο σχέδιο διδασκαλίας είδαμε από πολύ βαρετές και αναμενόμενες ιδέες μέχρι τοπ ιδέες!Στη δική μας καταχειροκροτηθηκαμε..Φτιάξαμε ένα παραμύθι από την αρχή μέχρι το τέλος το οποίο ηχογραφήσαμε και ταυτόχρονα φτιάξαμε και βίντεο με εικόνες άμεσα σχετικές. Κάτι σαν το μπραφ αν έχεις δει. Μπορείς να κάνει κάτι ανάλογο, απλά να ξέρεις θέλει χρόνο και κόπο!Αρχικά θα σου πρότεινα να επιλέξεις την πρώτη δημοτικού:1. Το φιδάκι των μαθηματικών (εσύ θα το κάνεις της "μελέτης του περιβάλλοντος) (Φτιάχνεις ένα επιτραπέζιο που να θυμίζει φιδάκι εμπλέκοντας μέσα τις περιβαλλοντικές έννοιες που δίδαξες στους μαθητές οι οποίες θα είναι αλληλένδετες. 2 ζάρια κι έτοιμο!) - Ομαδοσυνεργατική/βιωματική μάθηση2. Οργανώνεις ένα σκετσάκι μέσα στο οποίο επίσης θα εμπλέκεις τις βασικές έννοιες που δίδαξες στους μαθητές σου. Αστείοι διάλογοι μέσα από τους οποίους οι μαθητές οικειοποιούνται με τις έννοιες, τις κατανοούν και τις αφομοιώνουν. Παιχνίδια ρόλων/ βιωματική μάθηση3. Κατεβάζεις το HotPotatoes που σου προσφέρει 5 διαφορετικούς τρόπους ασκήσεων με τις μορφές κουίζ, σταυρόλεξου κλπ για να το διαμορφώσεις όπως θες εσύ και να τσεκάρεις τί κατάλαβαν οι μαθητές απ όσα "δίδαξες".4. Η μέθοδος brainstorming ή αλλιώς καταιγισμός ιδεών. Ζητάς από τους μαθητές να σου πουν ό,τι λέξεις έμαθαν σήμερα, όποιες τους έρχονται στο μυαλό, εσύ τις σημειώνεις στον πίνακα χωρίς να σχολιάζεις και μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία, δημιουργείτε όλοι μαζί μία αστεία ιστοριούλα την οποία εσύ θα κατευθύνεις με τέτοιον τρόπο ώστε να εξυπηρετείς τους διδακτικους σου στόχους. Και πάνω απ όλα θα είναι μια δραστηριότητα πολύ ευχάριστη για τα παιδιά και μαθητοκεντρική!Πίστεψέ με αν δε σας την έχουν διδάξει ήδη, ο καθηγητής ή η καθηγήτρια σου θα εκπλαγεί ευχάριστα. Αρκεί να οργανώσεις την εργασία σου με παραστατικότητα για να γίνει αντιληπτή και από το κοινό.Αυτά τα πρόχειρα έχω να προτείνω. Τώρα αν επιμένεις ας πούμε στα μουσικά όργανα, που είναι μια δραστηριότητα παμπάλαια (την οποία θυμάμαι φαντάσου ακόμα κι εγώ - κάναμε μαράκες με μπουκαλια και ρυζι :P ) προσπάθησε να την εξελίξεις και να μην την αφήσεις ως έχει. Εκεί θα φανεί η εναλλακτικότητα της σκέψης σου ;) Hope I helped! Καλή τύχηηηηηη!!
Πωωωω δεν περίμενα τέτοια απάντηση ειλικρινά! Σε ΥΠΕΡΕΥΧΑΡΙΣΤΩ! Η αλήθεια είναι πως δεν μου αρέσουν τα πολύ τετριμμένα (όπως τα μουσικά όργανα) αλλά είναι θέμα πίεσης χρόνου, πρέπει να παραδώσω στις 10 Φλεβάρη! :( Η εργασία σας μου ακούγεται πολύ ωραία και φαντάζομαι είχατε εξάρσεις φαντασίας! Πιο παλιά έγραφα κι εγώ αλλά όχι τοσο παιδικά παραμύθια, το σκεφτόμουν ότι μπορώ να γράψω κάτι τέτοιο αλλά δεν έχω καθόλου έμπνευση! Καθόλου όμως...και με πιέζει και η εξεταστική! Έχω υπόψη αυτά που πρότεινες και μόλις πάτησα το hotpotatoes να το ψάξω! :D Με βοήθησες τρομερά και σ ευχαριστω και πάλι για το χρόνο και την όρεξη σου! (Καλό πτυχίο εύχομαι έτσι; Απ' ο,τι κατάλαβα δεν αργεί ιδιαίτερα! Να'σαι καλα :) )
Ω κι έλεγα μακάρι να το δεις!Χαρά μου αν βοήθησα, αλλά κι αν όχι αυτά να τα έχεις στο μυαλό σου γιατί έχεις ακόμα δρόμο μπροστά σου!! Και μόνο που μπηκες στη διαδικασία να ρωτήσεις φαίνεται ότι ενδιαφέρεσαι και το ψάχνεις, οπότε μην ανησυχείς!Και αν βλεπεις γενικά ότι δυσκολεύεσαι σε οτιδήποτε μη διστάζεις να ζητάς κατευθυντήρια βοήθεια από τους ίδιους τους καθηγητές ακόμα και μ ένα απλό ι μειλ!!Όταν ήμουν σαν εσένα ντρεπόμουν να ρωτήσω μη θεωρούν οι άλλοι ότι "γλύφω", μέχρι που έμαθα ότι πήγαιναν στα γραφεία τους σαν τα σκυλάκια και ζητούσαν προσωπικά εργασίες κρυφά από τους άλλους και παίρνανε 9-10 για πλάκα σε καθηγητές που βάζουν 5 μάξιμουμ. Οπότε να κοιτάς κι εσύ την πάρτη σου και το καλύτερο για σένα!Kαι αυτό με τις προαιρετικές εργασίες να το κάνεις ακόμα κι αν δε σας πουν οι καθηγητές τίποτα ξεκάθαρο στο μάθημα.Πάνε ζήτα εργασία μέσα στο εξάμηνο για να έχεις ευνοϊκότερη βαθμολόγηση στο τέλος και στην τελική αν δε θέλει θα σου πει ότι δεν δίνει.Στο λέω γιατί οι περισσότεροι σκεφτόμαστε α τι θα πει ο ένας και τί ο άλλος..Σιγά.Κι εγώ μαλακία έκανα που δεν πήγα να ζητήσω ποτέ, το μετάνιωσα. Μπορεί σε σας να το κάνουν ήδη άλλοοι συμφοιτητές σου αυτό.Καταλαβαίνω ότι πιέζεσαι, αλλά πραγματικά αν αφιερώσεις στον εαυτό σου μία ώρα μέσα στη μέρα (ή και το βράδυ που θα μπεις fb ή θα δεις τηλεόραση)για να οργανώσεις την εργασία σου, να ξέρεις ότι μέσα σε 2-3 μέρες θα κάνεις εκπληκτική δουλειά!Μόνο οργάνωση τίποτε άλλο..Με την φίλη μου, σκέψου, είχαμε αναλάβει άλλη κατασκευή και μας φάνηκε τελείως χαζομάρα όταν είδαμε κάτι συμφοιτήτριες μας να οργανώνουν ολόκληρο κουκλοθέατρο κι έτσι σκεφτήκαμε το e-fairytale, βάλαμε πείσμα και σε 3 μέρες Χ 8 ώρες τη μέρα το είχαμε τελειώσει. Αλλά αυτό ήταν ολόκληρο σχέδιο διδασκαλίας. Εσύ μια μερούλα θες και είσαι μπόμπα!Και πάλι δεν κάνει τίποτα!Σ ευχαριστώ, μακάρι να πάνε όλα καλά και σε σένα και ζήστο όσο μπορείς γιατί εμένα αρχίζει μου σφίγγεται το στομάχι τώρα που τελειώνει :(
Scroll to top icon