Ο Στέφανος Πρόκος, CEO & Head of Sales του Frink!, θα παρουσιάσει την start-up του στο πρώτο TEDxPanteion στην Αθήνα, το Σάββατο 19 Μαρτίου. Πριν γίνει αυτό όμως, μιλά στο LIFO.gr και εξηγεί τα πάντα για την δωρεάν εφαρμογή.
Τι ακριβώς είναι το Frink!;
Το Frink! είναι μια smartphone εφαρμογή που σε κερνάει ένα ποτό κάθε βράδυ! Δε χρειάζεται να πληρώσεις κάποια συνδρομή, να σκανάρεις QR κωδικούς ή να μαζέψεις πόντους για να κερδίσεις. Απλά την κατεβάζεις και κάθε βράδυ σε κερνάμε ένα ποτό σε μπαρ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Κι η έμπνευση από πίσω;
Η ιδέα μας ήρθε όταν καταλάβαμε πως πάρα πολλοί νέοι άνθρωποι (όπως και εμείς οι ίδιοι) βγαίνουν στα ίδια 5-6 μέρη που γνωρίζουν και συχνάζουν, ενώ αγνοούν τις εκατοντάδες αξιόλογων bars που μπορούν να ανακαλύψουν σε όλη την Αθήνα. Το ίδιο συμβαίνει και στην επαρχία.
Ο λόγος για αυτό είναι προφανής: κάθε έξοδος είναι μια μικρή επένδυση από μέρος τους και, λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών, καταλήγουν να επισκέπτονται μόνο τα μέρη που ξέρουν, αποφεύγοντας το «ρίσκο» του να πάνε κάπου αλλού. Εμείς εξαλείφουμε ένα μέρος αυτού του ρίσκου προσφέροντας τους ένα δωρεάν ποτό κάθε βράδυ, για να γνωρίσουν ένα bar που ενδεχομένως να τους αρέσει και να γίνει και αυτό ένα από τα στέκια τους.
Από την άλλη, οι επιχειρήσεις ξοδεύουν υπέρογκα ποσά κάθε μήνα σε διαφημίσεις, social media, parties με αποτελέσματα που πολλές φορές δεν αξίζουν την επένδυση που έκαναν και δεν είναι μετρήσιμα. Ένα frink είναι ένας εξαιρετικά οικονομικός τρόπος να προσεγγίσεις νέους πελάτες που θα γνωρίσουν από μέσα την επιχείρηση και θα δουν από πρώτο χέρι την εμπειρία που προσφέρεις. Και αν τους αρέσει, σίγουρα θα την θυμούνται και θα τη μοιραστούν με τους φίλους τους.
Τι ήθελες να γίνεις όταν ήσουν μικρός;
Όταν ήμουν μικρός ήθελα να γίνω σκηνοθέτης κινηματογράφου. Μάλιστα είχα κάνει και κάποια πρώιμα βήματα με φίλους όταν ήμουν 19, όταν γυρίσαμε μια ταινία μεγάλου μήκους που προβλήθηκε στο cult φεστιβάλ του Gagarin 205. Από τότε έχουν καεί (μάλλον) όλα τα αντίγραφα γιατί ντρεπόμαστε λίγο!
Μιλήσε μας για το πώς αποφασίσατε να φτιάξετε μια start-up μέσα στην οικονομική κρίση...
Η απόφαση δεν ήταν γρήγορη και σίγουρα δεν ήταν εύκολη. Δύο πράγματα ήταν μόνο σίγουρα: ότι ήθελα να ασχοληθώ με τις νέες τεχνολογίες και να δουλεύω στενά με τους φίλους μου. Και βλέποντας ότι η οικονομική κρίση ήταν εδώ για να μείνει, θεώρησα ότι δεν έχει νόημα να περιμένω να περάσει για να κάνω το επόμενο βήμα στη ζωή μου. Άλλωστε και να πέρναγε, κάποια άλλου τύπου «κρίση» θα περίμενε στη γωνιά.
Αφού έκανα τη θητεία μου σε εγκαθιδρυμένες εταιρείες, ελληνικές και πολυεθνικές, αποφάσισα ότι αν επρόκειτο να πραγματοποιηθεί αυτό το «όνειρο» έπρεπε να τραβήξω τον επίδεσμο, που λένε. Έτσι δήλωσα παραίτηση εν έτει 2013 και ξεκίνησα να κάνω freelance consulting σε άλλα startups για να αρχίσω να εγκλιματίζομαι. Μέσα του 2014, ξεκινήσαμε το ταξίδι με την ομάδα του Frink!
Αλήθεια τώρα. Πώς κερδίζει κάποιος ποτά;
Η διαδικασία είναι πολύ απλή! Κατεβάζεις την δωρεάν εφαρμογή (σε Android και iOS), κάνεις μια γρήγορη εγγραφή και κάθε μέρα ανοίγεις και βλέπεις ποια μπαρ προσφέρουν ένα κερασμένο ποτό για σένα απόψε. Αυτά τα μπαρ είναι οι πελάτες μας (email για συνεργασία: [email protected] ή στο Facebook μας).
Αφού βρεις το μπαρ που θέλεις να επισκεφθείς, πατάς το κουμπί «Κράτησέ το!» και… κρατάς ένα από τα frinks που προσφέρει απόψε. Το ίδιο βράδυ επισκέπτεσαι το bar, δείχνεις με το κινητό σου το ηλεκτρονικό κουπόνι στο προσωπικό και αυτοί σου δίνουν ένα κερασμένο ποτό.
Επειδή αρκετός κόσμος ρωτάει ξαναλέμε: δεν υπάρχει catch! Δε χρειάζεται να πληρώσεις κάποια συνδρομή, να σκανάρεις κωδικούς ή να μαζέψεις πόντους για να κερδίσεις. Όμως, αν το μπαρ προσφέρει ένα frink αξίας έως €5.00, για παράδειγμα, και εσύ παραγγείλεις κάτι που κάνει €7.00, πρέπει φυσικά να συμπληρώσεις τη διαφορά, €2.00. Αν πάρεις κάτι ίσης ή μικρότερης αξίας, είναι κερασμένο!
Θέλεις να μας πεις μερικά απ' τα μαγαζιά που συμμετέχουν, και το κατά πόσο η κίνηση σε αυτά αυξήθηκε χάρη στο ότι συμμετέχουν στο Frink!;
Μερικά ενδεικτικά μπαρ που έχουμε στην Αθήνα είναι τα Τρανζίστορ, Barley Cargo, Faust, Afrikana, Rockwood, White Monkey, Πικάπ, La Esquina, Dos Agaves και άλλα 50 περίπου. Στη Θεσσαλονίκη θα μας βρείτε στα Pepper HotSpot, Akka, Mojo, Ritch, Calderon, Rigas. Σύντομα θα είμαστε σε Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα και Ιωάννινα. Επίσης, σε μερικές εβδομάδες θα λειτουργούμε σε Κολομβία και Ισπανία!
Κατ’ομολογία των ίδιων των μπαρ, η κίνησή τους έχει βελτιωθεί ειδικά τις πιο «αργές» ημέρες, δηλαδή Δευτέρα με Πέμπτη και Κυριακή. Με μια επένδυση της τάξης των 3€ την ημέρα καταφέρνουν να γεμίζουν 3 τραπέζια κατά μέσο όρο. Από εκεί και πέρα, χάρη στην καλή εξυπηρέτηση και την ατμόσφαιρα του μαγαζιού, οι περισσότεροι κρατάνε τις παρέες και για δεύτερο ή τρίτο ποτό ενώ παίρνουν και προβολή στα social media από τους χρήστες μας με check-ins.
Ποια η άποψή σου για τα μπαρ της Αθήνας σε σχέση με του εξωτερικού.
Μιας και τις επόμενες εβδομάδες ετοιμαζόμαστε για «άνοιγμα» στις αγορές της Κολομβίας, της Ισπανίας και της Γερμανίας, έχουμε μία μικρή άποψη και για τους πελάτες του εξωτερικού.
Η κυριότερη διαφορά που βλέπουμε είναι ότι στην Ελλάδα τα μπαρ επιμένουν στο να έχουν όσο το δυνατόν πιο ξεχωριστό χαρακτήρα το ένα με το άλλο και επενδύουν στην προσωπική σχέση με τους επισκέπτες ενώ υπάρχει συνήθως μια ανάλαφρη «ανοργανωσιά».
Στο εξωτερικό, ειδικά προς Βόρεια Ευρώπη, τα πράγματα είναι πολύ πιο αυστηρά και οργανωμένα. Τα μπαρ (ή οι pubs) σπάνια δεν ανήκουν σε κάποιον όμιλο, όλο το προσωπικό κυκλοφορεί με PDAs και υπάρχει σε κάθε bar (ακόμα και στα μικρότερα!) ένας ξεχωριστός manager για το κάθε τι, από marketing, προσωπικό μέχρι προμήθειες.
Πώς είναι η ιδανική βραδιά για σένα;
Ιδανική βραδιά για μένα είναι μία έξοδος με την πολύ κοντινή παρέα μου σε μια όμορφη καινούρια ανακάλυψη! Σε ένα μπαρ το οποίο είχαμε ακουστά και τελικά μπορέσαμε να δούμε τι «κόσμο μαζεύει» ή τι κοκτέιλ κάνει.
Προς το τέλος αυτής της βραδιάς, ένας από την παρέα θα ψήσει όλους τους άλλους που θέλουν να πάνε σπίτι να πάμε για «ένα τελευταίο», το οποίο συνήθως γίνεται η δεύτερη αρχή της βραδιάς.
Ποιοι είναι οι στόχοι και ποια τα σχέδιά για το μέλλον;
Οι στόχοι μου και τα σχέδια για το μέλλον πια έχουν ευθυγραμμιστεί πια και με τους στόχους της ομάδας. Θέλουμε το μοντέλο μας να επεκταθεί το συντομότερο δυνατόν σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης και της Αμερικανικής Ηπείρου.
Επίσης, θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε τις γνώσεις και τις ικανότητές μας για να δημιουργούμε συνεχώς ψηφιακές λύσεις για προβλήματα επιχειρήσεων σε πολλούς κλάδους, όχι μόνο σε αυτόν του nightlife. Προς αυτήν την κατεύθυνση κάνουμε ήδη κάποια βήματα για τα οποία θα μιλήσουμε όμως σε δεύτερο χρόνο.
Τι να περιμένει κανείς απ' την ομιλία σου στο TEDx του Παντειου Πανεπιστημίου;
Στο TEDx θα προσπαθήσω να δώσω μία εκ των έσω, ειλικρινή εικόνα για την νεοφυή επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, να «καταρρίψω» κάποιους μύθους και την προσωπική μου άποψη για το που στέκουν οι startups στο πλαίσιο της Ελληνικής και παγκόσμιας οικονομίας.
Επίσης, θα προσπαθήσω να δώσω τροφή για σκέψη στους ακροατές που σκέφτονται να ξεκινήσουν κάτι δικό τους και να τους βοηθήσω να καταλάβουν οι ίδιοι αν τελικά αυτό είναι που πραγματικά θέλουν να κάνουν. Ο τίτλος της ομιλίας θα είναι «Οι πάμπτωχοι επιτυχημένοι».
*TEDxPanteionUniversity: 19 Μαρτίου στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. Δωρεάν εισιτήρια, εδώ.