ΓΚΑΛΟΠ | Έχουν θέση στις δημόσιες υπηρεσίες οι θρησκευτικές εικόνες;

ΓΚΑΛΟΠ | Έχουν θέση στις δημόσιες υπηρεσίες οι θρησκευτικές εικόνες; Facebook Twitter
35

Η καταγγελία εναντίον της Ελένης Γιαννακοπούλου προέρχεται μόνο από ένα άτομο που λέει πως ήταν μπροστά στο υποτιθέμενο περιστατικό και η σοβαρότητά της δεν μπορεί να κριθεί από εμάς.

  

Ξανάνοιξε όμως μια ενδιαφέρουσα κουβέντα. Μπορεί κάθε δημόσιος υπάλληλος να βάζει να βάζει στο γραφείο του στη Δημόσια Υπηρεσία θρησκευτικές και άλλες εικόνες;

  

Κάποιοι είπαν πως και οι φωτογραφίες απ' τις διακοπές ή των παιδιών δε θα έπρεπε να μπαίνουν στα επαγγελματικά γραφεία, άλλοι πως όλες οι θρησκευτικές εικόνες (κάθε θρησκεύματος) μπορούν να υπάρχουν ελεύθερα παντού. 

Γράψτε μας την άποψή σας στα σχόλια, και αν θέλετε ψηφίστε σ' αυτήν την (προφανώς όχι επιστημονική) μίνι-δημοσκόπησή μας.

.

Mικροπράγματα
35

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Άντε πάλι με το "μένος" ειδικά κατά του χριστιανισμού και κατά τα άλλα πολιτική ορθότητα και αποδοχή στον ισλαμισμό και τη μπούρκα που έχουν γίνει "ιν".Και μην αρνείστε τη σύγκριση και το συσχετισμό κύριε Δημοκίδη, γιατί εσείς ο ίδιος προσθεσατε σε παρένθεση τη συγκεκριμένη πίστη στο ερώτημα του γκάλοπ και όχι κάποια άλλη. (Τυχαία ή όχι, δεν το γνωρίζω, αλλά είναι γεγονός).Η απλή ύπαρξη μιας εικόνας ή ενός σταυρού στο χώρο, ή ενός αγαλματιδίου του Βούδα ή της θεάς Κάλι, δεν "επιβάλλει" όπως αναφέρεται εδώ σε κανέναν να τα "λατρέψει" ή να ασπαστεί την πίστη που αντικατοπτρίζουν. Αντιθέτως, αν μιλάμε για επιβολή και εξαναγκασμό, ή θεοκρατικά κράτη και συστήματα, η μπούρκα, το χιτζάμπ, η τακτική προσευχή και η συγκεκριμένη αντιμετώπιση της γυναίκας, όπως και η ανώτερη θέση του άνδρα, διδάσκονται συστηματικά και επιβάλλονται στο μουσουλμανικό κόσμο.Στις χριστιανικές κοινότητες, μπορεί να βγει ο οποισδήποτε αυστηρός, στενόμυαλος ή γελοίος τραγόπαπας, να αραδιάσει συντηρητικές αρλούμπες στο όνομα ενός δικού του εκδικητικού Θεού ή "ηθικής" ή να "αφορίσει" κοινωνικές ομάδες και συμπεριφορές και ο καθείς είναι ελέυθερος να τον κράξει και να τον απορρίψει όπως του πρέπει. Είναι όλοι ελεύθεροι να "διδάσκονται" μεν τα θρησκευτικά και να βλέπουν εικόνες, αλλά να μην πιστεύουν σε αυτό το σύστημα θρησκείας, να επιλέξουν άλλο, ή να γίνουν άθεοι.Όσο για το επιχείρημα της αναγνώστριας Katerina πιο πάνω, είναι παράλογο να λες ότι δεν είναι γραφείο "του". Βεβαίως, ο χώρος ανήκει στο δημόσιο και είναι δημόσιος και σε καμία περίπτωση δε θα είχε δικαίωμα ο υπάλληλος να βάψει τους τοίχους ροζ π.χ, ή να βάλει ταπετσαρία και κουρτινάκια, αλλά 2-3 προσωπικά αντικείμενα σαφώς και δικαιούται να έχει στο χώρο εργασίας "του". Εδώ οι φυλακισμένοι κολλάνε αφίσες στο κελί τους... Μου κάνει δε μεγάλη εντύπωση που δεν ασχολείται κανείς με το αν αληθεύουν οι κατηγορίες για τις ενέργειες που φέρεται να έπραξε η κυρία Γιαννακοπόυλου και με το πόσο εξοργιστικά αδιάκριτες, βίαιες και προσβλητικές ήταν (εφόσον αληθεύουν) προς τους εργαζόμενους σε πρακτικό και ψυχολογικό επίπεδο. Αλλά όχι, πηδήξαμε πέντε δρασκελιές μπροστά, να ρίξουμε το θέμα στην ίδια τη θρησκεία και στο κατά πόσον έχουν το δικαίωμα οι πιστοί να (εκ)δηλώνουν την πίστη τους. Δηλαδή, αν αληθεύουν κιόλας οι κατηγορίες, οι παρόντες υπάλληλοι και η απούσα εργαζόμενη φάγανε και το ψυχολογικό σοκ, φταίνε κι από πάνω. Εμ μας χρωστούσανε, εμ μας πήραν και το βόδι...
Όπως σέ όλα τά γκάλοπ θά έπρεπε να υπάρχει και ή ερώτηση αν είναι χριστιανός ή όχι αυτός πού απαντά... Είναι σημαντικό να εμφανίζεται ή γνώμη τών χριστιανών για τό αν συμφωνούν ή όχι με την ανάρτηση συμβόλων πίστεως.... και κάτι άλλο...αν τό γκάλοπ αυτό τό κάνει τό σάιτ τού πρώτου θέματος τά αποτέλεσματα θά είναι τελείως διαφορετικά.....
Καιρος είναι να φύγουν οι εικόνες και απο τις σχολικές αίθουσες, οχι μονο τις δημόσιες υπηρεσιες. Η δημοκρατια και η ανεξιθρησκία δε συνάδουν με την υπαρξη τους. Αντιθετα, παραπεμπουν σε προσηλυτισμό.
Τα έχεις κάνει όλα ίσωμα, προφανώς επειδή δεν γνωρίζεις, όπως και οι περισσότεροι.Μπούρκα: Καλύπτει ολόκληρο το πρόσωπο και το σώμα και είναι εκείνος ο τύπος ενδυμασίας που καλύπτει τα περισσότερα ενώ ένα πλέγμα εφαρμόζεται στο σημείο που βρίσκονται τα μάτια. Νικάμπ: Μαντήλι το οποίο καλύπτει το κεφάλι αφήνοντας έκθετα μόνο τα μάτια. Καλύπτει το σώμα μέχρι την μέση της πλάτης και από μπροστά μπορεί να εκτείνεται μέχρι τη μέση του στήθους. Τσαντόρ: Μακρύ πέπλο το οποίο πέφτει ακριβώς μέχρι πάνω από τη μέση. Καλύπτει τα μαλλιά, το λαιμό, τους ώμους, αλλά αφήνει ορατό το πρόσωποΌλα τα παραπάνω δεν έχουν θέση, όχι μόνο στην δυτική κοινωνία και δεν θα έπρεπε ούτε στις μουσουλμανικές χώρες τα οποία ξεκάθαρα υποτιμούν την γυναικεία υπόσταση με βασικό σκοπό τον ακραίο περιορισμό και καταπιεστικό έλεγχο.Αυτό που μπορεί να επιτρέπεται είναι το αξιοπρεπές Χιτζάμπ, η μαντίλα που καλύπτει μόνο τα μαλλιά. Τύπος μαντήλας που φορούν οι μουσουλμάνες και που στις δυτικές χώρες φοριέται με πολλούς τρόπους, από τον πολύ χαλαρό μέχρι τον λίγο συντηρητικότερο. Καλύπτει το κεφάλι και το λαιμό αφήνοντας σε πλήρη θέα το πρόσωπο και μπορεί να συνδυαστεί με διάφορα είδη ρουχισμού, με φόρεμα, με παντελόνι αλλά και αθλητική φόρμα.Παραδείγματα δυτικού, σύγχρονου τρόπου προσαρμογής του χιτζάμπ ο οποίος δεν νομίζω να ενοχλεί κανέναν:http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/hipster2_2.jpghttp://i.f1g.fr/media/ext/1900x1900/madame.lefigaro.fr/sites/default/files/img/2015/10/quinze-comptes-instagram-dhijabistas_5.jpghttp://www.paraskhnio.gr/wp-content/uploads/2015/10/hipster33.jpg
Τα γνωρίζω...δυστυχώς. Δε μπορώ όμως κάθε φορά να κάθομαι και να κάνω διαχωρισμό της ηλιθιότητας κάποιων κοινωνιών. Ούτε καν οι ίδιοι δε γνωρίζουν τι ακριβώς είναι το καθένα. Απλά να κρύβονται οι γυναίκες όπως-όπως για να γλιτώσουν τον βιασμό και το λιθοβολισμό.
Καταρχάς το ερώτημα χρήζει διαφορετικής απάντησης, αναλόγως την φύση του χώρου της υπηρεσίας.Διαφορετικό είναι να αναρτάς οποιαδήποτε σύμβολα, θρησκευτικά, ιδεολογικά, αθλητικά, καλλιτεχνικά κτλ σε χώρο δημόσιας χρήσης, εξυπηρέτησης των πολιτών ας πούμε, και διαφορετικό να τα αναρτάς στο γραφείο σου που στην τελική είναι προσωπικός σου χώρος. Όσο για το σταυρουδάκι ή το κομποσχοίνι, είναι άκρως αυταρχικό να απαιτεί ο οποιοσδήποτε από τον άλλο να μην τα φορά. Είναι σαν να απαγορεύεις στον άλλο να ντυθεί με το τάδε χρώμα, να φορέσει την τάδε μπλούζα ή το τάδε παπούτσι γιατί δεν είναι του γούστου σου!Σήμερα μιλάμε συνέχεια για ανοχή στο διαφορετικό, στις ξένες κουλτούρες, και μάλιστα εκθειάζουμε συνέχεια τον πολυπολιτισμό. Αν θέλουμε να αποδείξουμε ότι το εννοούμε, πρώτα πρέπει να υπερασπιστούμε την δική μας κουλτούρα. Αλλιώς δεν μιλάμε για πολυπολιτισμό αλλά για απαγόρευση του δικού μας πολιτισμού και επιβολή των ξένων.
Γενικά στους τοίχους μιας υπηρεσίας δε μου φαίνεται απαραίτητο,να υπάρχουν εικόνες.Μέχρι να φτάσουμε στην εφορία πχ,σίγουρα έχουμε περάσει από μια-δυο εκκλησίες,για να κάνουμε το σταυρό μας και να αντέξουμε το καρδιακό,το εγκεφαλικό στον γκισέ.Δε με ενοχλούν κιόλας,αλλά σε όμορφη χώρα ζούμε,οπότε υπάρχουν πολλές επιλογές για φωτογραφίες με τοπία.Μια χαρά δείχνουν κι αυτές,ότι βρίσκεσαι στην ελληνική επικράτεια.Άλλωστε καμιά εικόνα δεν έχει εμποδίσει υπαλλήλους,να κοροϊδεύουν,ότι εργάζονται,να κλέβουν,να φέρονται άσχημα.Την ίδια αμελητέα επίδραση έχουν και στο κοινό.Να έχει κάτι προσωπικό ο υπάλληλος στο γραφείο του,δε με πειράζει.Θέλει μια φώτο με την οικογένεια του ή με το σύντροφο του από τις διακοπές;Μια εικόνα;Μια κούπα του Ολυμπιακού;Ας τα έχει.Αρκεί να κάνει και τη δουλειά του.Έχω πάει και σε γραφείο,που ήταν ο προσωπικός βωμός του άλλου και το καθιστικό του.Δεν είχε τόπο να αφήσω ένα έγγραφο ανάμεσα σε καφέδες,τυρόπιτες,κινητά,εφημερίδες,ένα σωρό προσωπικά του σκατά.Εκεί,ναι μου ήρθε να τα πάρω όλα σβάρνα και δε με ένοιαζε,αν είχε και καμιά εικόνα.Για μένα μετράει η ευπρέπεια του χώρου,να διατηρεί τη λειτουργικότητα του και να εξυπηρετηθώ.Μια εικονίτσα σε μια άκρη,ένας βούδας,οτιδήποτε δε με απασχολεί.
Μπορώ να καταλάβω πλήρως εκείνους που θέλουν να έχουν εικόνες στα γραφεία τους. Δεν μπορώ να καταλάβω εκείνους που ενοχλούνται στη θέα τους. Θα με ενδιέφερε να ακούσω μία καλή αιτιολόγηση αυτής της ενόχλησης, χωρίς γενικόλογες αναφορές σε μοντέρνα κοσμικά κράτη (Γαλλίες και Φιλανδίες έναντι «Ιράν και ψωροκώσταινας»): Αυτές μου φαίνονται πιο πολύ για συνθήματα και όχι επιχειρηματολογία υπαρκτών ενοχλήσεων. Άλλωστε κοσμικό κράτος από κοσμικό κράτος διαφέρει.Για να καταλαβαίνουμε τι λέμε: Στην προεπαναστατική (τσαρική) Ρωσία, οι δημόσιοι υπάλληλοι είχαν υποχρέωση να φέρουν κάθε μήνα χαρτί από τον παπά της ενορίας πως εξομολογούνται και κοινωνούν. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ προβληματικό. Η εικόνα στον τοίχο όχι. Ειδικά από την στιγμή που από κάτω της εξυπηρετούνται μία χαρά και κανονικότατα Χριστιανοί, αλλόθρησκοι, άθρησκοι, παγανιστές και ξέρω εγώ τι άλλο δίχως η εικόνα να υπαγορεύει από μόνη της μία προνομιακή ή μη-προνομιακή μεταχείριση.Τέλος, επειδή γίνεται σύγκριση με το ισλάμ, να πούμε πως αυτή είναι εν μέρει άκυρη. Εκεί, δεν εικονίζεται ο Θεός. Ούτε άγιοι υπάρχουν. Άρα ούτε και εικόνες ούτε και σύμβολά «τοίχου».
Να συμπληρώσω επίσης κάποιες σκέψεις:-Κατ' αρχήν στην Ελλάδα δεν υπάρχει επίσημη θρησκεία. Στο άρθρο 3 του Συντάγματος ορίζεται ότι η ορθοδοξία είναι η "επικρατούσα" θρησκεία, που όπως έχει ερμηνευθεί από τη νομική θεωρία και τα δικαστήρια της χώρας, σημαίνει πως είναι η θρησκεία των περισσότερων πολιτών του κράτους. Επομένως δεν πρέπει να αναγνωρίζονται προνόμια σε κάποια θρησκεία επουδενί λόγο.-Για όσους δεν κατάλαβαν: στο 2ο ερώτημα για το ανιανούς, θέλετε να ισχύει το ίδιο και για τους άλλους. Κανείς δεν είπε να απαγορευτεί μόνο στους Χριστιανούς. Το ερώτημα ήταν αν θα έπρεπε να μπορούν οι οπαδοί άλλων θρησκειών που απασχολούνται σε δημόσιες υπηρεσίες να αναρτούν σύμβολα της θρησκείας τους, ΥΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΟΤΙ ΗΔΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΤΑ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ. Γι' αυτο απάντησε θετικά μεγαλύτερο ποσοστό.-(Προσωπικά σαν δικηγόρος έχω επισκεφθεί πολλές δημόσιες υπηρεσίες. Έχω δει από θρησκευτικές εικόνες σε τοίχο, ή κολλημένες σε τραπέζια, μέχρι και ποδοσφαιρικά σύμβολα ή ζωγραφιές/φωτογραφίες των παιδιών τους στο γραφείο και στον τοίχο. Σε σημείο που αυτό το πράγμα είναι προκλητικό γιατί ο δημόσιος υπάλληλος δίνει την εντύπωση πως είναι στο σπίτι του ή στην επιχείρηση του καθώς δε σέβεται το χώρο του λειτουργήματος του. Αν απλώς τα έβαζαν σε ένα συρτάρι και τα έβγαζαν που και που αν ήθελαν να τα δουν, νομίζω δε θα υπήρχε κανένα πρόβλημα. Θα υπήρχε μια ισορροπία απέναντι στο σεβασμό του λειτουργήματοςκαι την ελευθερία του πολίτη)
Η θρησκευτική ελευθερία (άρ. 13 του Συντάγματος) αναγνωρίζεται μόνο για τους πολίτες, όχι όμως για τη Διοίκηση. Η Διόικηση δεν "πιστεύει" σε καμία θρησκεία και δεν πρέπει να πιστεύει σε καμία θρησκεία για λόγους ισότητας και αμεροληψίας. Οι δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι είναι όργανα της Διοίκησης δεν επιτρέπεται κατά την άσκηση των καθηκόντων τους να παίρνουν θέση υπέρ της οποιασδήποτε θρησκείας. Αυτό δε σημαίνει ότι δε μπορούν να φοράνε π.χ. ένα σταυρό ή ένα κομποσκίνι, κάτι το οποίο είναι ήσσονος σημασίας και όχι ιδιαίτερα ευδιάκριτο, καθώς επίσης δεν απαγορεύεται να διατηρούν θρησκευτικές εικόνες ή άλλα σύμβολα σε αφανή σημεία του γραφείου (π.χ. συρτάρια). Απαγορεύεται ωστόσο να τοποθετούν σε εμφανή σημεία του χώρου εργασίας τους που ανήκει στη Διοίκηση και το Ελληνικό Κράτος θρησκευτικά σύμβολα. Δεν απαγορεύεται δηλαδή στον υπάλληλο να πιστεύει κάπου ακόμη κι αν αυτό φαίνεται από κάποιο σημείο της αμφίεσης του, αλλά απαγορεύεται να δίνει έστω την εντύπωση πως η Διοίκηση κατευθύνεται προς τη μία θρησκεία ή την άλλη. Ταυτοχρόνως, αποτελεί έλλειψη σεβασμού προς το λειτούργμα και το χώρο στον οποίο ασκείται το να τίθενται οποιαδήποτε σύμβολα.
Η πλειοψηφία στην Ελλάδα είναι Χριστιανοί ορθόδοξοι , είναι λάθος να μην υπάρχουν τα σύμβολα της χώρας και της θρησκείας σε κάθε δημόσια υπηρεσία...εάν αρχίσουμε να καταργούμε και να απαγορεύουμε ένα προς ένα το επόμενο θα είναι να αφαιρεθεί ο σταυρός από την Σημαία μας... Υ.Γ. Δεν πιστεύω στον Χριστιανισμό και σε καμία από τις θεότητες ... αλλά πιστεύω στην ύπαρξει μιας ανώτερης δύναμης από τον άνθρωπο...όπου ο κάθε ένας μας τον/την ονομάζει όπως θέλει ... αλλά οι παραδόσεις της χώρας μας η Ιστορίας μας βασίζεται στον δωδεκαθεϊσμο και στον χριστιανισμό με επικρατέστερει την τελευταία .. και θα έπρεπε όλοι μας πιστεύουμε ή μη να τις σεβόμαστε και να τις διαδίδουμε στην επόμενη γεννιά ...
Επίσης οι περισσότεροι στην Ελλάδα είναι ολυμπιακοί, ή φαν της Βίσση, ή τους αρέσει το παστίτσιο. Με την ίδια λογική θα πρέπει να προμηθευτούν οι δημόσιες υπηρεσίες με σημαίες του ολυμπιακού, αφίσες της Βίσση και αποσμητικά χώρου με άρωμα παστίτσιο; Θα πρέπει να υπάρχει ένα σύμβολο για κάθε προτίμηση της πλειοψηφίας σε κάθε δημόσια υπηρεσία;
Το ερώτημα έχει να κάνει με τη φύση του χώρου της δημόσιας υπηρεσίας. Είναι χώρος ατομικής εργασίας (π.χ. προσωπικό γραφείο) ή χώρος όπου εξυπηρετούνται πολίτες; Στην πρώτη περίπτωση είναι αποδεκτή η διακόσμηση με προσωπικά αντικείμενα, ακόμα και θρησκευτικής φύσης. Στη δεύτερη περίπτωση όμως, σε ένα σοβαρό δημόσιο τομέα θα έπρεπε να αποτρέπεται αυστηρά η οποιαδήποτε προσωπική παρέμβαση από τον υπάλληλο και ο χώρος να αντανακλά αποκλειστικά την εικόνα που η ίδια η δημόσια υπηρεσία έχει αποφασίσει για τον εαυτό της.
● Αν οι Χριστιανοί υπάλληλοι έχουν δικαίωμα να βάζουν εικόνες της πίστης τους, το ίδιο έχουν και οι αλλόθρησκοι που δουλεύουν στο Δημόσιο; (Μουσουλμάνοι κλπ)- Το δικαίωμα αυτό το έχουν και πως το έχουν; Θεωρώντας το ως κάτι αορίστως-ηθικώς αυτονόητο ή τους το επιτρέπει κάποιος συγκεκριμένος εσωτερικός κανονισμός; Ή μήπως επειδή, τουλάχιστον μέχρι προσφάτως, σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες υπήρχε και από μία επιτοίχια εικόνα του Χριστού ή της Παναγίας, θεώρησε λογικό ο εκάστοτε υπάλληλος να προσθέσει δίπλα στο γραφείο του και ένα μανουάλι;;;...Αν όλα αυτά με κάποιο αντικειμενικό και τεκμηριωμένο λόγο επιτρέπονται, τότε ναι ο κάθε αλλόθρησκος έχει το ίδιο δικαίωμα.● Είναι ΟΚ να διακοσμούν οι υπάλληλοι τα γραφεία των Δημόσιων Υπηρεσιών με διακοσμητικά, φωτογραφίες της οικογένειάς τους κλπ;- Άλλο πράγμα είναι μια κάποια διακριτική διακόσμηση, ένα ωραίο λουλουδάκι, μία φωτογραφία κάποιου όμορφου τοπίου, τα οποία βοηθάνε στην καλή εργασιακή διάθεση (όπως και αυτή του πελάτη/επισκέπτη) και άλλο ολόκληρο το οικογενειακό γενεαλογικό δέντρο σε φωτογραφίες επάνω και πέριξ της επιφάνειας, περιμετρικά του γραφείου.Να τονίσω πως υπάρχουν φορές που αυτή την πολύ... ιδιαίτερη διακόσμηση συμπληρώνει η έντονη ακαταστασία.Ειλικρινά, εάν είχα την δυνατότητα αποστολής φωτογραφιών θα σας τις έστελνα να δείτε τι ακριβώς περιγράφω.Υ.Γ.: Αυτή η μίνι-δημοσκόπηση σας και τα αποτελέσματά της, πιστέψτε με, άνετα θα μπορούσαν να βγάλουν επιστημονικά-κοινωνιολογικά συμπεράσματα.
Έχει μεγάλη διαφορά το τι κάνει ο κάθε υπάλληλος ξεχωριστά είτε επάνω του είτε στον χώρο που του αναλογεί, και το τι κάνει η υπηρεσία.Η πρώτη περίπτωση (π.χ. σταυρό στο λαιμό ή εικόνα στο γραφείο) είναι πιο σύνθετη νομίζω, εγώ πάντως είμαι εν γένει θετικός.Η δεύτερη περίπτωση είναι για μένα πολύ πιο ξεκάθαρη: Καμία εικόνα ή σύμβολο οποιασδήποτε θρησκείας δεν θα έπρεπε να υπάρχει σε χώρο που νοείτε ώς δημόσιος (φυσικά συμπεριλαμβανομένων και των σχολείων).
Πώς γίνεται η πλειοψηφία να διαφωνεί με την ανάρτηση χριστιανικών εικόνων στα γραφεία, αλλά ταυτόχρονα να συμφωνεί με την ανάρτηση συμβόλων του ισλάμ ή του βουδισμού κλπ. Πόσο ενοχικό σύνδρομο για το χριστιανισμό πια;
Ξαναδιάβασε το ερώτημα: ΕΦΟΣΟΝ οι χριστιανοί επιτρέπεται να αναρτούν τα θρησκευτικά τους σύμβολα στο χώρο εργασία τους, ΤΟΤΕ θα πρέπει να έχουν το ίδιο δικαίωμα και οι αλλόθρησκοι;
είναι απλό τους ενοχλεί κάθε τι το οποίο προέρχεται από αυτόν τον τόπο ... πολύ θα μου πουν ο χριστιανισμός προέρχεται από την Ελλάδα;;; όχι δεν προέρχεται από εδώ αλλά εδώ και 2000χρόνια τον έχεις ασπαστεί τον έχεις αποδεχθεί και έχεις κάνει τις αλλαγές σύμφωνα με την δική σου κουλτούρα...
56% όχι σε χριστιανικά σύμβολα81% ναι σε αλλόθρησκα (μουσουλμανικά κλπ)!Το ποιο χρήσιμο συμπέρασμα του γκάλοπ για εμένα είναι η (εξοργιστικά υποκριτική) πολιτική ορθότητα των ημερών που λέει όχι στα χριστιανικά σύμβολα (καθότι είμαστε "wake" και δεν είμαστε πρόβατα να πιστεύουμε σε θεούς και δαίμονες) αλλά είμαστε και Ισλαμόφιλοι (μη μας πουν και ισλαμοφοβικούς, που τολμάμε να κρίνουμε την θρησκεία της αγάπης). Όσο υπάρχει αυτή η τάση, να μην περιμένουμε να πέσουν τα ποσοστά που στηρίζουν την άκρα δεξιά στη Δύση και τα νεοναζίδια στο μικρό μας Banana Republic.
Κανένας δεν προτιμάει τα μουσουλμανικα σύμβολα περισσότερο. Ξαναδιάβασε την ερώτηση και θα καταλάβεις γιατί έχει τόσο πολλά ναι, ακόμα και αυτούς που δεν θέλουν τα χριστιανικα σύμβολα.
Να γιατί θα έπρεπε να διδάσκεται η λογική σε όλες τις τάξεις του σχολείου.Η μια ερώτηση είναι αν συμφωνείτε με την ανάρτηση χριστιανικών συμβόλων.Η δεύτερη ερώτηση είναι: ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ότι οι χριστιανοί μπορούν να αναρτούν ό,τι θέλουν, συμφωνείτε να αναρτούν ΚΑΙ όλοι οι άλλοι ό,τι θέλουν;Δηλαδή η πρώτη ερώτηση ουσιαστικά λέει αν συμφωνείτε να υπάρχει ανάρτηση θρησκευτικών συμβόλων, η δεύτερη λέει ότι με δεδομένη την ανάρτηση, συμφωνείτε να ισχύει για όλες τις θρησκείες;Και για να το κάνω ακόμα πιο εύκολο:Αν η πρώτη ερώτηση έλεγε συμφωνείτε με την ανάρτηση αλλόθρησκων συμβόλων, είμαι σίγουρη ότι το όχι θα είχε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από το 56% που έχει τώρα. Εσύ σε αυτή την ερώτηση αναφέρεσαι, αλλά δεν υπάρχει αυτή η ερώτηση στο γκάλοπ. Αν υπήρχε, το αποτέλεσμα θα ήταν το αντίθετο από αυτό που υποστηρίζεις.
Νομίζω το ερώτημα ειναι διατυπωμένο άσχημα. Τι εννοούμε με το ρήμα αναρτώ; να κολλήσω στην πόρτα του γραφείου αφίσα της Παναγίας; τη συγκεκριμένη κυρία σύμφωνα με την καταγγελία την ενόχλησαν ακόμα και ο σταυρος που φορούσε η εργαζόμενη. προσωπικη μου άποψη ειναι οτι όπως επιτρέπουμε σε μουσουλμάνα την μπούρκα έτσι πρεπει να επιτρέπουμε και στον κάθε εργαζόμενο να φοράει ο,τι θέλει και να βάζει και στο γραφείο του ο,τι θέλει. Αυτα.
Νομίζω ότι το κτητικό "του" στο "γραφείο του" που γράφεις, σηκώνει λίγη συζήτηση. Νομίζω δηλαδή ότι εκεί είναι όλη η ουσία της κουβέντας.Αν το γραφείο αυτό ήταν ένας ιδιωτικός χώρος εργασίας, δεν θα υπήρχε κανένας λόγος αντιπαράθεσης, ακόμα και αν τον χώρο αυτό τον επισκέπτονταν πολύς περισσότερος κόσμος από ότι τη δημόσια υπηρεσία.Το όλο ζήτημα προκύπτει από το γεγονός ότι το γραφείο δεν είναι "του", αλλά είναι ένας δημόσιος χώρος. Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες ότι ο καθένας πάνω του μπορεί να φοράει ό,τι θέλει (αν και αγριεύομαι πολύ όταν βλέπω τατουάζ με σβάστικες ή κάτι παρόμοιο), αλλά το γεγονός ότι σε όλα σχεδόν τα δημόσια κτήρια, ξεκινώντας από τα σχολεία, υπάρχει από μια χριστιανική εικόνα, μάλλον θα το έλεγα τροχοπέδη στο να αποκτήσουμε νοοτροπία ανεξιθρησκίας. Γιατί μπορεί το νόμο να τον έχουμε, αλλά ξέρουμε πολύ καλά ότι σε τέτοια ζητήματα που έχουν πάρα πολύ βαθιές ρίζες, η ψήφιση ενός νόμου συνήθως απέχει πολύ από την εφαρμογή του και ακόμα περισσότερο από το να τον ενσωματώσουμε στη νοοτροπίας μας και όχι να τον εφαρμόζουμε απλά επειδή πρέπει.Και όταν λέω νοοτροπία ανεξιθρησκίας, δεν εννοώ να απολέσει ο καθένας οτιδήποτε θεωρεί σημαντικό για την πνευματική του ηρεμία, να σταματήσει να πιστεύει σε ό,τι θέλει και να αλλοτριωθεί, εννοώ να μην έχει την ανάγκη να το δείχνει και πολύ περισσότερο να το επιβάλλει στους υπόλοιπους, και να σέβεται τα πιστεύω των άλλων, δίνοντάς τους χώρο για να τα αναπτύξουν ίσο με το χώρο που έχει κι ο ίδιος.Με λίγα λόγια, αν ένας άνθρωπος, από τη στιγμή που θα πατήσει το πόδι του σε ένα σχολείο, μέχρι να γίνει 30, 40, 50 χρονών, βλέπει παντού γύρω του χριστιανικές εικόνες, διδάσκεται μόνο γι αυτή τη θρησκεία, ζει με έθιμα που είναι βαθιά θρησκευτικά και έχουν ενσωματωθεί στην παράδοσή του ως λαογραφικά, τότε πόσο ανεκτικός θα γίνει στους ανθρώπους που πιστεύουν σε κάτι άλλο; Πώς θα αποκτήσει αυτή τη νοοτροπία της ανεξιθρησκίας;
Ομολογώ οτι κάπου σε έχασα. Δηλαδή ενας υπάλληλος του ΙΚΑ δεν μπορεί στο γραφείο του να βάλει αν θέλει πχ την εικόνα της οικογένειας του και μια της Παναγίας; αυτός ειναι ο χώρος εργασίας του, εκεί περνάει 8 ωρες κάθε μερα. απο αυτο που λες καταλαβαίνω οτι μονο αυτός που εχει δίκη του επιχείρηση μπορεί στο δικό του γραφείο να βάλει μια εικόνα.
Κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί, γιατί ακριβώς δεν είναι γραφείο ΤΟΥ, είναι δημόσιος χώρος. Στον οποίο υποχρεώνεται ο κάθε πολίτης να πάει για να εξυπηρετηθεί.Σε έναν ιδιωτικό χώρο φυσικά ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει (αρκεί να είναι νόμιμο) και ο κάθε πολίτης έχει την επιλογή αν θα πάει εκεί ή όχι.Όπως έχει αναφερθεί και σε άλλα σχόλια, όταν κάποιος πάει σε μια δημόσια υπηρεσία και βλέπει θρησκευτικά σύμβολα, είναι σαν να τα έχει αναρτήσει η υπηρεσία, ακριβώς γιατί το γραφείο δεν ανήκει στον κάθε υπάλληλο, αλλά στην υπηρεσία. Σκέφτομαι πχ πώς θα αντιδρούσα αν δεν επρόκειτο για θρησκευτικά σύμβολα αλλά πχ για κομματικά, ή ναζιστικά ή αθλητικά ή οτιδήποτε άλλο που έχει να κάνει με τις προτιμήσεις του κάθε υπαλλήλου. Την ίδια αντίδραση θα είχα, δεν θα μου άρεσε και δεν θα το θεωρούσα πολύ σωστό. Ή για να το κάνω λίγο πιο ακραίο, τι θα γινόταν αν κάποιος κυκλοφορούσε με το μπουρνούζι του, ακριβώς επειδή είναι το γραφείο του. Γιατί πχ κάτι τέτοιο να μας σοκάρει ή να μας προσβάλλει; Με αυτό δεν θέλω να γίνω εριστική, θέλω μόνο να θέσω τον προβληματισμό ως προς το πού βρίσκονται τα όρια για το τι επιτρέπουμε και τι όχι. Και τείνω να πιστέψω ότι έχουμε ανοχή σε μια συμπεριφορά που μοιάζει με τη δική μας αλλά η ανοχή αυτή μειώνεται όσο η συμπεριφορά απομακρύνεται από αυτά που είναι οικεία σε μας. Αυτό όμως θα έπρεπε να είναι το κριτήριο;Αλλά αυτό που με προβληματίζει και δεν μπορώ να το καταλάβω, και θα ήθελα να μου εξηγήσει κάποιος, είναι γιατί κάποιος να έχει την ανάγκη να έχει εικόνες ή άλλα σύμβολα της θρησκείας του και μάλιστα μέσα σε μια δημόσια υπηρεσία. Γιατί έχει αυτή την ανάγκη να εξωτερικεύσει με αυτόν τον τρόπο κάτι που είναι καθαρά προσωπικό και μόνο έτσι έχει νόημα;
Στο γιατι εχει την ανάγκη κάποιος να εξωτερικεύει με αυτον τον τροπο κάτι που όπως λες ειναι καθαρά προσωπικό, νομίζω απάντησες, αλλα δεν το καταλαβες. :) Γιατι αυτη ειναι η πίστη του και δεν τον ενδιαφέρει τι θα πω εγω, εσυ η οποιοσδήποτε άλλος για αυτο. Νομίζω οτι βάζεις μονο στη συζήτηση τις θέσεις όπως αυτη του "ταμία" της εφορίας, ενός γραφείου δηλαδή που αλλάζει συχνά εργαζόμενο. τα περισσότερα γραφεία όμως δεν εχουν να κανουν με κόσμο και ειναι ο προσωπικός χώρος υπαλλήλων. Για αυτές λοιπόν τις θέσεις νομίζω οτι πανω στο γραφείο του μπορεί ο υπάλληλος να βάλει και την οικογένεια του και το σύμβολο της πίστης του με απλό και διακριτικό τροπο. Το ίδιο μπορούσαμε να κανουμε και στο γραφείο στον ιδιωτικό τομέα που εργαζόμασταν κι εμείς. Δεν χρειάζεται να εισαι το αφεντικό για να κανεις το άμεσο εργασιακό σου περί βάλλουν πιο οικείο.
Ειμαι υπερ. Η πλειοψηφια των Ελληνων ειναι Χριστιανοι Ορθοδοξοι και παρα πολλοι πιστευουν στη δυναμη των θρησκευτικων συμβολων - οπως και το συνολο της ανθρωποτητας αλλωστε. Δεν βλεπω λοιπον τον λογο να προσβληθει ενας πολιτης που θα περασει για μια ωρα απο μια υπηρεσια μια δυο φορες το χρονο για το πως νιωθει ανετα καποιος που περναει 8 ωρες την ημερα εκει τη μιση του ζωη. Συνηθως ειναι οι ιδιοι αυτοι που ενοχλουνται με αυτους που υποστηριζουν την πληρη ελευθερια για μαντιλες, κορανι, τζαμια. Ειναι πολυ περιεργο αντι να απαιτεις να αφομοιωθει η μειονοτητα στην πλειονοτητα, να απαιτεις να απωλεσει τις θρησκευτικες της παραδοσεις η πλειοψηφια για να νιωσουν ανετα οι λιγοι.
Με γνώμονα την αρχη της Ανεξηθρησκειας υπάρχουν δύο επιλογες, η ελευθεριακη δηλαδη ο καθεις μπορει να φερει το οποιοδήποτε συμβολο της οποιασδήποτε θρησκείας ή η απαγορευτικη δηλαδη κανεις να μην μπορει να φερει συμβολα (τυπου Κεμαλ δηλαδη), είναι θεμα επιλογης πια καθολικη αποφαση θα ισχυσει.Προσωπικα τασσομαι υπερ του Κεμαλικου προτυπου, κανεις δημοσιος υπάλληλος εν υπηρεσία να μην φερει θρησκευτικα συμβολα, αυτο βεβαια είναι πρακτικα αδυνατο την στιγμη που ακομα και η σημαία περιέχει (για θρησκευτικους για αλλους και ιστορικους για καποιους αλλους τον σταυρο) οποτε πιο εφαρμοσιμο θα είναι το ελευθεριακο μοντελο.