LIVE!

Κλωτσοπατινάδα στην ελληνική χιπ-χοπ - με αφορμή μια κριτική δίσκου στη LIFO

Κλωτσοπατινάδα στην ελληνική χιπ-χοπ - με αφορμή μια κριτική δίσκου στη LIFO Facebook Twitter
11

Στο προηγούμενο τεύχος της LIFO, στη στήλη του Φ. Βαλλάτου δημοσιεύτηκε αυτή η κριτική:

ΝΑ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΠΙΚΠΑ-ΙΩΑΝΝΟΥ που θα προκαλούσε αντιδράσεις:

Ο τρίτος προσωπικός δίσκος του Λόγου Απειλή έρχεται σε ένα ιδιαίτερο timingγια την πορεία του ανεξάρτητου Έλληνα ράπερ. Αφενός ο διπλός του δίσκος «Άλλα λόγια να μισιόμαστε» πριν από σχεδόν τρία χρόνια δημιούργησε συνθήκες momentum για τον καλλιτέχνη και αφετέρου έχω την αμυδρά υποψία ότι κάπου τον «έκαψε». Αυτό το κάψιμο εκτείνεται σε ένα ευρύ φάσμα, από την υπερβολική προβολή μέχρι την υπερέκθεση σε ακροατήρια που αντιμετωπίζουν το ελληνόφωνο χιπ χοπ με μια σκωπτική ματιά τύπου:

«Καλέ, αυτοί οι πιτσιρικάδες που κάνουν yaw yaw δεν είναι αυτοί, χρυσή μου;»«Όχι βρε, είναι αυτοί με τα καπέλα που κάνουν σαν μαύροι στο νέο βιντεοκλίπ της Κοκκίνου».

Ο Λόγος Απειλή είναι ράπερ για «ζωντανό». Για υπόγα τύπου ΑΝ, με ιδρώτα και πιτσιρικάδες στα πρώτα έξω τους να χτυπιούνται σαν να μην υπάρχει αύριο. Τεχνικά έχουν χιλιογραφτεί γι’ αυτόν και δεν χρειάζεται να τα ξαναπούμε. Είναι πιστόλι, με τρία πνευμόνια και flow. Στιχουργικά, όμως, θα έπρεπε να ακούγεται πιο μεστός, λιγότερο αυτοαναφορικός και όχι τόσο επαναστάτης χωρίς αιτία. Από το «Origami» δεν λείπουν ο πολιτικός και κοινωνικός σχολιασμός, η προσωπική γραφή και οι κλασικές μπατλάδικες ρίμες (νομίζω το κατεξοχήν πεδίο του). Υπάρχει αφήγηση, συνεκτική σχέση ροής, ύφος και, φυσικά, beats ξυράφια στο παραδοσιακό μοτίβο του καθάριου χιπ χοπ ήχου των ’90s, όπου τα samples και οι μπότες είχαν αναχθεί σε επιστήμη. Αυτό που δεν υπάρχει, όμως, είναι πειστική ερμηνεία, έξυπνα μοτίβα και κάτι αξιοπρόσεχτο, πέραν των τετριμμένων.

Είναι, όμως, αυτά μία από τα ίδια;

Ξεκάθαρα ναι, και θα χρέωνα στον δίσκο και αποτυχία, αν λάμβανα υπόψη μου τη μόνιμη οργή (δεκαπεντάχρονου) που δείχνει να διακατέχει τον Λόγο Απειλή στα κομμάτια του από την αρχή της εμφάνισής του και υπάρχει διάχυτη και στο «Origami». Ξέρω, όμως, ότι είναι πηγαία και μια και ο αυθορμητισμός λείπει γενικά από τη μουσική στις μέρες μας, του το συγχωρώ.

Εν κατακλείδι, ένας αξιοπρόσεκτος και καλοδουλεμένος δίσκος, που όμως δεν συμπίπτει με την καλλιτεχνική ωρίμανση ή ανέλιξη του Λόγου Απειλή, κυρίως στον τομέα των ιδεών. Και επειδή στην αρχή μίλησα και για timing, σε σχέση με τη φετινή εγχώρια χιπ χοπ δισκοπαραγωγή, το «Origami» έρχεται τρίτο και καταϊδρωμένο σε σχέση με κυκλοφορίες όπως αυτές του Εισβολέα ή των Βήτα Πεις.

[Ακούστε το άλμπουμ για να διαμορφώσετε άποψη]

  

Με αφορμή την κριτική [που στα μάτια ενός τρίτου που είναι έξω απ' τη φάση μοιάζει ισορροπημένη και σε καμία περίπτωση λιβελογράφημα ή κακιασμένη] υπήρξε μια μάλλον υπερβολική αντίδραση, επηρεασμένη και λίγο από θεωρίες συνωμοσίας... 

ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕΤΑ;

Στη σελίδα I Am Hip Hop στο Facebook μπήκε μια φωτογραφία και το παρακάτω κειμενάκι-αντίδραση.
 [Να σημειωθεί ότι το άλμπουμ μπορεί κανείς να το κατεβάσει δωρεάν απ' το I Am Hip Hop.]
 


Ξεκινάω να διαβάζω... "Ο Γιάννης Πίκπας-Ιωάννου, λίγο μετά την κυκλοφορία του νέου του άλμπουμ «Οrigami», βάζει τα flow στη θέση που τους αξίζουν."


Πραγματικά μόνο ένας δημογραφίσκος της κακιάς ώρας όπως ο συγκεκριμένος θα μπορούσε να μονοπωλεί τις κριτικές πάνω στο Λόγο Απειλή, από το Άλλα Λόγια Να Μισιόμαστε (ο Λόγος Απειλή "πάσχει από τις γνωστές «παιδικές ασθένειες» του εύκολου εντυπωσιασμού") και το I Am Hip Hop (ο Freestyle "βγάζει τη σύνταξή του στην Ευρώπη") στο έγκυρο κατά τα άλλα Avopolis Music Network), μέχρι την συγκεκριμένη μουσικοκριτική του Οριγκάμι στο κατά τα άλλα έγκυρο LIFO (official) (από το "θα χρέωνα στον δίσκο και αποτυχία, αν λάμβανα υπόψη μου τη μόνιμη οργή (δεκαπεντάχρονου) που δείχνει να διακατέχει τον Λόγο Απειλή" μέχρι την άτεχνη τεχνική του να συγκρίνεις τη συγκεκριμένη κυκλοφορία με την κυκλοφορία του Είσβο ή των Βήτα Πεις - λες και αυτό είναι το θέμα).

 

Πραγματικά ποιος ο λόγος να κάνεις συνέχεια την ίδια κακιασμένη κριτική για έναν καλλιτέχνη που στην τελική δεν γουστάρεις; θα έλεγα ότι τις κάνει όλες αυτός επειδή λόγω του ότι αυτοανακυρήσσεται ως ειδήμων πάνω στο είδος στα συγκεκριμένα μουσικά περιοδικά, προσπαθεί να πάρει όσες περισσότερες Hip Hop κυκλοφορίες για να μαζέψει περισσότερο 30ευρα από την κάθε μια.

 

Αλλά όχι, 3 χρόνια μετά και λαμβάνοντας υπόψιν μου και το ύφος που χρησιμοποιεί πιστεύω ότι το πιο πιθανό είναι ο Χρήστος [Λόγος Απειλή] να του έχει γ**ήσει καμία πρώην (ή να είναι κρυφά ο ίδιος ερωτευμένος με το Λόγο Απειλή).

 

Διαβάστε την κριτική και τα συμπεράσματα δικά σας http://www.lifo.gr/mag/features/3446

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Πάλι μέσω Facebook, ο Γιάννης Πίκπας-Ιωάννου απάντησε τα εξής:

 
 
Επειδή ο Άλεξ ο Ζόλταν, στη σελίδα του label της IAM HIP HOP με κράζει με το πιο χυδαίο τρόπο , αναφέροντας ένα σωρό ανακρίβειες και επειδή τα γραπτά μένουν μπορεί όποιος θέλει να διαβάσει τα επιχειρήματά μου εδώ (http://www.lifo.gr/mag/features/3446) καθώς και να ανατρέξει στο αρχείο του avopolis για να δει τις κριτικές και για το "Άλλα Λόγια Να Μισιόμαστε" και για το δίσκο συνεργασία του Λόγου Απειλή με τον Freestyle, καθώς και τη κριτική συναδέλφου στο πρόσφατο Origami που το βαθμολογεί με 6...
 
Θα βγουν αμέσως συμπεράσματα για το ποιος είναι hater και το ποιος κάνει σωστά τη δουλειά του...
 
Από σεβασμό σε άτομα όπως ο φίλοι μου οι Nίκος (Sifu Versus) και Strider δεν θα μπω καν στη διαδικασία να πέσω στο επίπεδο του κ. Ζόλταν και να του απαντήσω προσωπικά. Όλοι ξέρουν ποιος είμαι στο μουσικό συνάφι και με το Vibe Rated σας έχουμε ξεστραβώσει ουκ ολίγες φορές... 
 
Σε αυτό πάντως που γράφεις κ. Άλεξ Ζόλταν ""...θα έλεγα ότι τις κάνει όλες αυτός επειδή λόγω του ότι αυτοανακυρήσσεται ως ειδήμων πάνω στο είδος στα συγκεκριμένα μουσικά περιοδικά, προσπαθεί να πάρει όσες περισσότερες Hip Hop κυκλοφορίες για να μαζέψει περισσότερο 30ευρα από την κάθε μια..."" να σε πληροφορήσω ότι από ψες γελάει μαζί σου πολύς κόσμος γιατί εδώ και 7 χρόνια έχω γράψει περί τις 2000 κριτικές για πολλά είδη πέραν του hip hop (σας). Και στο συνάφι πλέον δεν με αποκαλούν John Pikpa αλλά Γιάννη Πετρίδη, χαχαχαχα... Αφιερωμένο...
 
 
 
 
 
 
 
 

Και μια τρίτη γνώμη:

 
 
 
 
-------
 
 
 
11

LIVE!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

10 σχόλια
@ntaoupentelis βαθια γνωση της μουσικης αυτης σημαινει εχω φαει τα αυτια μου και τα ματια μου να ακουω ξενους ραπ δισκους απο το 90 μεχρι σημερα, εχω φερει ξενα ονοματα στην Ελλαδα, εχω παρει συνεντευξεις απο ολους, οσο εσυ εγραφες μια μαλακια και θες και δισκοκριτικη με πολυ λιγα λογια πατερα του zoltan LOL
Γεια και παλι,Συγκεντρωθειτε...τι θα πει βαθυσ γνωστησ τησ χιπ χοπ μουσικης? κι εγω απολαμβανω τη μουσικη τα μαλα, για να μιλας ομως για "βαθυ γνωστη" καλο θα ηταν, γνωση να καλειται η αληθινη κριση καποιου οντος ή γεγονοτος δια της οποιας οριζεται η πραγματικη υποσταση του οντος ή του γεγονοτος και περι του περιεχομενου της οποιας ειμαστε βεβαιοι ό,τι εχει γενικο κυρος*( καταλαβαινεις ποσο δυσκολο ειναι να μιλαμε για γνωση, ποσο μαλλον για βαθος γνωσης ). Ασε που η μουσικη δεν μετριεται με βυθομετρο φιλτατε william ,ουτε καν με νοτες, αυτα που λες ειναι υπεραπλουστευσεις για να δημιουργησουν εντυπωσεις. Η μουσικη ειναι απειρη οπως λεγει κι ο Αντωνης· σωστα κ. τζον πετριδης? Ο κ.Τζον πετριδης μπορει να γραφει οτι θελει, αλλωστε αυτος ειναι ο κριτικος, αυτος κρινει.. Το θεμα δεν ειναι αυτο, το θεμα παει πεταξε. Αλλα τι σημασια εχει οταν βλεπεις τετοιου ειδους συμπεριφορες...βρε william ποσο "στενομυαλος" πρεπει να σαι για να μην μπορεις να δεις περα απ τους αριθμους? ασε τα νταουνλοαντς στην ησυχια τους μπας και πληθυνουν. Ο καθενας προσπαθει να πετυχει το στοχο του, για καποιους νταουνλοαντς για αλλους ευρω για αλλους αναγνωριση για αλλους καυλα κα. Δεν μπορουμε να ξερουμε που αποσκοπει ο καθενας ακομη κι αν ειμαστε διπλα ή μαζι του.("ποιος τοπος ειναι πιο κρυφος απο το νου τ ανθρωπου" λεγει ο αντωνης) Α π οσα ξερω ο κ. Ζολταν δεν κανει μουσικη η ριμες γιατι τοσος φθονος? ξερετε κανονικα η μουσικη θα επρεπε να σας κανει να νιωθετε πιο ομορφα και να σας απελευθερωνει (μεταφορικα και κυριολεκτικα). Μαλιστα, θα μπορουσα να πω οτι ο κ. Ζολταν με την κινηςιολογια του στο χωρο τα τελευταια χρονια(... ) εχει δωσει στην χιπ-χοπ κοινοτητα τρομερη αναδραση.. Εκει που καποιοι καναν αρπαχτες καθε ειδους, ο κ. Ζολταν ειχε μια αξιολογη και καλοδουλεμενη προταση...συμφωνω πως δεν εχουμε ολοι τις ιδιες προτιμησεις και πως αν ειναι να παει κατι στραβα θα παει, ποιος ομως μπορει να αρνηθει το μερακι και την προσπαθεια αυτου του ανθρωπου καθως και των συνεργατων του! Τελος, τα "σληζη" γλειψιματα δεν τα μαθαινεις φιλτατε ετσι.....τα βλεπεις με τα ματια σου και δεν μπορεισ να τ ακουσεισ με τ αυτια σου...αφου πιασουν τοπο.Τελικα ο τζον ειχε δικιο σ ενα, υπαρχει ελλειψη ωριμοτητας...οχι του καλλιτεχνη που σχολιαζε αλλα του κοινου ολοκληρης της χιπχοπ αυλαιας..Στο καλο και στα κομματια, εχετε χασει το κινητρο και εχετε ξεχασει τη βρυση ανοιχτη..Με εκτιμησηΟ ιδιος ανθρωπος
@William ο δίσκος ήταν δωρεάν οπότε δεν υπάρχει θέμα ανταγωνισμού, ούτε με τους ΒΠ, ούτε με κανένα συγκρότημα. Μην παίζεις με τις λέξεις. Τώρα ποιος γλύφει ποιόν, είναι ολοφάνερο και δεν χρειάζεται απάντηση. Και το ξαναλέω: η ανάρτησή μας δεν ήταν απάντηση στην κριτική στην Lifo, αλλά άμυνα στην προσωπική επίθεση του κ. Πίκπα. Τι δεν καταλλλαβαίνεις;
Καλά όποιος γνωρίζει τον Πίκπα ξέρει καλά πως πρόκειται για σοβαρό δημοσιογράφο και βαθύ γνώστη της χιπ χοπ μουσικής...Τι έγινε ρε Ζόλταν έτσουξαν τα 78000 downloads που είχαν οι ΒΠΕΙς και το δισκάκι σας πήγε άπατο; ή μήπως τα δεκάρια του Καραμπεάζη και τα σλήζη γλειψίματα πριν τρία χρόνια στο M. Hulot και στο Πιτσιρίκο να προωθήσουν το ράππερ σας γίνονται κάθε μέρα;Στη τελική όλοι διάβασαν τη δισκοκριτική και είναι μια χαρά κείμενο και εσύ κάθεσαι και βρίζεις τον άνθρωπο να πούμε... από αξιοπρέπεια εσείς οι έλληνες χιπχοπάδες σκίζετε...
Ο κ. Ntaoupentelis με κάλυψε (Ευτυχως υπάρχουν λογικοι ανθρωποι ακομα) Όπως απάντησα και στον κ.Δασκαλόπουλο: η ανάρτησή μας δεν ήταν απάντηση στην κριτική στην Lifo, αλλά άμυνα στην προσωπική επίθεση του κ. Πίκπα.
Τζον Πετριδης, θα ξεκινησω μαλακωσά, που λεν και στο χωριο μου..Αρχικα, καλο θα ηταν εφοσον ειναι η δουλεια σας τετοια, να βελτιωνατττο νοηματικο σχημα των γραπτων σας . Η παραπανω προτροπη δεν ειναι κακοβουλη κι εχει να κανει με το γεγονος πως ενω διαβασα την κριτικη δεν μπορεσα να την εντοπισω καπου στο κειμενο..πχ. Τι σχεση μπορει να εχει η δουλεια ενος καλλιτεχνη με αλλων, εφοσον δεν γινεται καποιου ειδους συσχετισμος, παρα μονο τιθεται θεμα χρονισμου κυκλοφοριας?μηπως αυτο ειναι σκωπτικο ετσι οπως το σερβιρετε? αναρωτιεμαι εγω τωρα! Τελος παντων, δεν ειμαι αυτος που θα σας καμει μαθηματα εκθεσης- εκφρασης παρ ολ αυτα ωφειλω να ομολογησω πως το αρθρο αδυνατω να το εκλαβω ως κριτικη παρα ωςπροσεγγιση απο καποιον δημοσιογραφο αδιαφορο με την χιπ χοπ κουλτουρα, διοτι δεν μιλαμε απλα για μουσικη πλεον.Δυστυχως,η περιορισμενη εκφραση, κανει για αλλη μια φορα την εμφανιση της στο σημειο που κανετε την "ξεπετα" κριτικη του δισκου. Δλδ, να μας το σερβιρεται ξαναζεσταμενο "περαν των τετριμενων" κτλ... Σε αντιθεση παντα, με την ταση που υπαρχει οταν καταπιανεσται με τον καλλιτεχνη. Επιθετικοι προσδιορισμοι ξεπεταγονται ,πονηρα σχολια, το κρυφο ταλεντο στο να κανετε ψυχαναλυτικη διαγνωση, μιλωντας περι ωριμανσης, μεμφομενος αυτον δια των ιδεων και των συναισθηματων του, ενω ταυτοχρονα επικροτειτε την υπαρξη του βασικου αξονα για τον οποιον του καταλογιζετε την αποτυχια του δισκου.. Τα λεω μπερδεμενα?εσεις?Για να μην μακρηγορω, η κριτικη πανω στη μουσικη ειναι κριτικη οτι και αν λεγει και δεν εχω να προσθεσω κανενα σχολιο επ αυτης οπου παρατηρειται. Εδω ομως παρατηρω κατι τελειως διαφορετικο, ισως λιγο παραπανω προσπαθεια για τη μουσικη και οχι τοσο για κουτσομπολιο θα ηταν καλυτερα.. Δλδ, αν ειχατε γραψει και δυο λογια για τη ρημαδα μουσικη που μας παρουσιαζει ο εν λογω καλλιτεχνης, συμφωνα με το δικο σας "αυτι", θα υπηρχε συνοχη, αρκετα απο τα σχολια θα επαυαν να ειναι παρατερα και θα ειχε το υφος μιας ολοκληρωμενης κριτικης.Δεν γνωριζω γιατι βρισκετε απων τον αυθορμητισμο απο τη σημερινη μουσικη, ισως φταινε τα ακουσματα ισως φταινε τα αυτια ισως το τσουβαλι.Το καλυτερο το αφησα σχεδον για το τελος.Βαλθηκατ να μας δειξετε ποσο επαγγελματιας ειστε, μονον που λησμονησατε να το καμετε μεσω της δουλεια σας..δεν υπηρχε λογος επικλησης φιλων, γνωστων και συναφιου εφοσον η απαντηση στην κριτικη της κριτικης σας ηταν αμεση με σκοπο την αυτοεπιβεβαιωση και για σας μονον αορατη...πρεπει να σας χτυπησει κι αλλοσ αερας κι αλατι για να μην υδρωνει το αυτι σας αλλα με επιχειρηματα παντα κι οχι με το μηδενιστικο τροπο της υπεραπλουστευσης.Μην υποτιματ την νοημοσυνη του κοινου και των αναγνωστων, απλα το καταπινουν..μην χανετε την ψυχραιμια σας, αργα ή γρηγορα θα ρθει η αναγνωριση κι για εσας ειτε ειναι 2000 ειτε σας φωναζουν με το βαφτιστικο σας· αρκει να ειστε εκει..ΥΓ. Πολλες φορες οταν το συναφι σε φωναζει με ονοματεπωνυμα δειχνει αποστροφη Με φιλικη διαθεσηΑ.3
Για τον φιλο που ειπε "Ελληνικη hip hop σκηνη για γελια" θα συμφωνησω αν και παντα υπαρχουν εξαιρεσεις και ειναι κακο βεβαια καθετι εγχωριο να το ακυρωνουμε ετσι αλλα ναι υπαρχουν πολλα λαθος παραδειγματα.Για το τελευταιο ομως σχολιο με την γενικοτερη φαση δεν θα συμφωνησω καθολου διοτι αν ηταν μοδα παγκοσμια δεν θα ξεπερνουσε δεκαετια σαν ειδος, ομως αντικειμενικα απο την εποχη του Ol Dirty Bastard με την Mariah Carey στο fantasy 1995-98 μεχρι σημερα 2012 που εξελισσεται σαν ηχος, υπαρχει και πουλαει ακομα πολυ και επηρεαζει τις τασεις της μοδας, τον τροπο ζωης κτλ