Τα γλυπτά της Ερμού: η ντροπή της πόλης

Τα γλυπτά της Ερμού: η ντροπή της πόλης Facebook Twitter
7
Τα γλυπτά της Ερμού: η ντροπή της πόλης Facebook Twitter
Η Αναδυομένη ΙΙ του Δημήτρη Αρμακόλα σε άλλες, καλύτερες ημέρες.

Αυτός είναι ο ποιητικός τίτλος του κακοποιημένου γλυπτού του Κυριάκου Ρόκου στη συμβολή των οδών Ερμού και Βουλής /

όπως διαβάζω στον εξαιρετικά κατατοπιστικό οδηγό των atenistas με τα αγάλματα της Αθήνας, μεγάλα κομμάτια των μαρμάρινων επενδύσεων του σιντριβανιού έχουν πέσει θύματα των οδομαχιών, ενώ και το γλυπτό του Κυριάκου Ρόκου έχει πληγεί από περιβαλλοντικές και βιολογικές επικαθήσεις, γκράφιτι, μαύρη κρούστα και ζαχαροποίηση της επιφάνειας /

ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα λίγο παραπάνω, αυτήν τη φορά στη συμβολή της Ερμού με την οδό Νίκης /

ένα άλλο γλυπτό, η Αναδυομένη ΙΙ του Δημήτρη Αρμακόλα (1939-2009) /

φιλοτεχνημένο το 1975, αγοράστηκε στη συνέχεια από το υπουργείο Πολιτισμού για να τοποθετηθεί το 2003 στον άλλοτε έναν από τους «δέκα ακριβότερους δρόμους στον κόσμο», όπου με το νερό δημιουργείται ένα μικρό σιντριβάνι /

«με ηδονική έκφραση και λεία επιδερμίδα, αναδύεται μυστηριωδώς μέσα από τραχείς, ακατέργαστους όγκους, ενώ παράλληλα καλεί τον θεατή να συμπληρώσει με τη φαντασία του τα κομμάτια που λείπουν, σε μια προσπάθεια συνομιλίας μαζί του» /

γενικά, χρειάζεται μπόλικη φαντασία για να προσπαθήσεις να σκεφτείς πώς πρέπει να έμοιαζε το γλυπτό την τελευταία φορά που κάποιος χριστιανός ασχολήθηκε μαζί του /

από σεβασμό στον άνθρωπο που το έφτιαξε και ο οποίος δεν βρίσκεται πια στη ζωή, αποφεύγουμε να δημοσιεύσουμε τη σημερινή του κατάσταση, η οποία μπορεί να περιγραφεί μόνο με την κατάλληλη για την περίσταση λέξη «ελεεινή» /

ψάχνω να βρω στο Google πόσους υπαλλήλους έχει στη διάθεσή του ο Δήμος Αθηναίων, ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, και βρίσκω ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2013 είχαν καταγραφεί 4.773 μόνιμοι υπάλληλοι /

κανείς από όλους αυτούς τους ανθρώπους, κανείς από την Υπηρεσία Καθαριότητας, κανένας αντιδήμαρχος και μάλλον ούτε ο ίδιος ο δήμαρχος δεν έχει προσέξει την παρατεταμένη αυτή ασχήμια στην καρδιά της πόλης /

ή, ακόμα κι αν την έχουν προσέξει, δεν έχουν κάνει κάτι για να τη διορθώσουν /

ή, ακόμα κι αν έχουν κάνει κάτι για να τη διορθώσουν, αυτό δεν έφτασε ποτέ στο στάδιο της πράξης /

και αναρωτιέμαι: δεν μπορεί ο Δήμος Αθηναίων να προστατεύσει δύο γλυπτά στην οδό Ερμού, ένα σημείο που διασχίζουν κάθε χρόνο εκατομμύρια Αθηναίοι και τουρίστες; /

η παράταση αυτής της διαχρονικής ντροπής στην κορυφή της οδού Ερμού δείχνει δύο πράγματα: έλλειψη αντανακλαστικών από τον Δήμο Αθηναίων και σοβαρά προβλήματα ιεράρχησης ζητημάτων εικόνας της πόλης και δημοσίου χώρου /

και για να φτάσουμε κάπου: εφόσον ο Δήμος Αθηναίων αδυνατεί να συντηρήσει τα δύο γλυπτά (προσωπικά, πιστεύω ότι η συγκεκριμένη χωροθέτησή τους στην οδό Ερμού δεν τα κολακεύει και επιπλέον τα εκθέτει διαρκώς σε διαδοχικά περιστατικά βανδαλισμού), ας τα μεταφέρει κάπου αλλού /

είναι τόσο απλό.

Αθήνα
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Αθήνα / Λόφος Φιλοπάππου: Ξερά δέντρα, παραίτηση και παρακμή

Ένα άψυχο φυσικό τοπίο με ξερά δέντρα και κομμένους κορμούς είναι η δυσάρεστη έκπληξη που αντικρίζει κανείς ανεβαίνοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Ποια είναι η ευθύνη του δήμου, τι καταγγέλλουν οι πολίτες, τι λέει το υπουργείο Πολιτισμού και τι δηλώνει η Αγνή Πικιώνη, πρόεδρος της ΑΜΚΕ «Δημήτρης Πικιώνης».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Αθήνα / «Athens Talks»: Μια πλατφόρμα διαλόγου για τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψη

Η Περιφέρεια Αττικής δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας υποστηρίζει ότι θέλει να φέρει κοντά ανθρώπους και πρωτοβουλίες που έχουν κοινό σημείο προβληματισμού τη βιωσιμότητα του Λεκανοπεδίου.
LIFO NEWSROOM
Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι όμορφοι συριακοί Ιβίσκοι

Αστικό πράσινο / Δεν πεθαίνουν μόνο οι μουριές στην Αθήνα. Tώρα πεθαίνουν και οι συριακοί ιβίσκοι

Εκατοντάδες δέντρα της Αθήνας πεθαίνουν. Είναι συριακοί ιβίσκοι που ξεραίνονται ο ένας μετά τον άλλο, από μια ασθένεια που πρώτη φορά επελαύνει στο αστικό πράσινο. Η LiFO έμαθε ποια είναι η μυστηριώδης ασθένεια που αποδεκατίζει τους ιβίσκους και ρώτησε τον δήμο τι κάνει γι' αυτό.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Αθήνα / Φαληρικός Όρμος: Δυναμική επανεκκίνηση για τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση της Αττικής

Στην τελική τροχιά για την υλοποίησή του μπαίνει το πρότυπο πάρκο στον Φαληρικό Όρμο, το μεγαλύτερο έργο αστικής ανάπλασης που έχει γίνει ποτέ στην Περιφέρεια Αττικής. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή του, πώς διασώθηκε στο παρά πέντε και ποιο θα είναι το προφίλ του έργου.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Δυστυχώς φίλε Ugg και στη θεσνικη έτσι ειναι..Κατακαλόκαιρο και βλέπεις σε άκυρα σημεία χριστουγεννιάτικα δέντρα με σβηστά λαμπάκια..σουρεάλ!Στην Ελλάδα δεν υπάρχει σεβασμός ούτε στο δημόσιο χώρο ούτε στα μνημεία.. αν δεν ειναι περιφραγμένα οι πιθανότητες να αποφύγουν τα σπρέυ και τις λεηλασίες ειναι ελάχιστες.
στη Θεσσαλονίκη καταρχήν ο ίδιος ο δήμος δεν ενδιαφέρεται για τους δημόσιους χώρους του. Τα συντριβάνια (τα όποια συντριβάνια τέλοσπάντων) μάλλον για λόγους οικονομίας (?), δεν λειτουργούν, πλατείες, όπως η πλατεία στο άγαλμα βενιζέλου που είναι εξ ολοκλήρου σχεδόν με μάρμαρο, έχει να καθαριστεί κάτι χρόνια, παρτέρια και χώροι πρασίνου έχουν να δουν κηπουρό και γω δεν ξέρω από πότε κτλ κτλ. Η Θεσσαλονίκη τουλάχιστον, λόγω μεγέθους είναι ευκολότερο να συντηρηθεί αλλά δεν γίνεται.
απ'όλη την ασχήμια των ελληνικών πόλεων τα γλυπτά της Ερμού σε απασχολούν, που στην τελική είναι απο τους πιο ωραίοιυς δρόμους????Το πρόβλημα έιναι ότι οι Έλληνες δεν έχουμε στο σύνολο την παιδεία να καταλάβουμε τι είναι γλυπτική, τι αισθητική και τι οι τέχνες, με απο΄τελεσμα να νομίζουμε ότι εμείς θα μπορούσαμε να φτιάξουμε γλυπτά, και μάλιστα πιο ωραία από αυτά των καλλιτεχνών, αλλά για κάποιο ανεξήγητο λόγο τα ξίνουμε με φραπέ κ πετάμε το πλαστικό του γρηγόρη στο πεζόδρομο της Ερμού, δίπλα στο γλυπτό-που επειδή έχεις σπουδάσει Καλών Τεχνών στο παρισι μαζί με τον ΜΠΑΦ δε σας αρεσει.
σε γενικές γραμμές σωστά τα λες...διαφωνώ με το τέλος μονο...δεν χρειάζεστε να είσαι ειδικός για να μη σου αρέσει κάτι είναι θέμα γούστου.Βέβαια εννοείτε πως είτε σ'αρέσει ένα έργο είτε όχι οφείλεις να το σέβεσαι
Είναι κρίμα για τα γλυπτά , αλλά πολύ λαϊκίστικη η αναφορά στον αριθμό των εργαζομένων. Καταλάβετε επιτέλους πως 1ον η συντήρηση και ο καθαρισμός γλυπτών είναι εξειδικευμένη εργασία και δεν εκτελείται από τους υπαλλήλους καθαριότητας. 2ον όσες διαπιστώσεις και αν γίνουν από τους υπαλλήλους είναι πρωτίστως θέμα πολιτικής βούλησης. Με λίγα λόγια οι υπάλληλοι ΕΚΤΕΛΟΥΝ τις πράξεις που ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ η δημοτική αρχή.
Μα οι πληγες της πολης ειναι χιλιαδες, ποσες να προστατευσει ο δημος? Και βεβαια σε πολλα σημεια η εικονα ειναι "ελεεινη". Δεν μου κανει εντυπωση ομως. Ειναι ετσι γιατι ειμαστε "ελεεινοι" κατοικοι της, διαφορετικα θα την σεβομασταν ελαχιστα. Ειναι θεμα κουλτουρας δυστυχως και οχι αστυνομευσης, ουτε καν προστασιας. Τι να πρωτοπροστατεψεις στην Αθηνα και απο ποιους ακριβως εχθρους?
Αμ οι λάμπες/πολυέλαιοι/χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια που εδώ και πολλά πλέον χρόνια δεν λειτουργούν και στέκουν παρηκμασμένα πάνω από τα κεφάλια μας 365 μέρες το χρόνο; Άλλη αθηναική πληγή...