Τη στιγμή που η λιανική αγορά γνωρίζει ύφεση της τάξης του 35%, το online shopping όχι μόνο δεν υποφέρει αλλά ανθεί. Μέσα σε δυο χρόνια, οι online αγορές έχουν τετραπλασιαστεί στην Ελλάδα, ενώ το 57% των Ελλήνων δηλώνει πως θα αγόραζε πλέον online. Πριν από δέκα χρόνια το μόνο που υπήρχε στην ελληνική αγορά ήταν site με προϊόντα τεχνολογίας και οι Έλληνες καταναλωτές ψώνιζαν κυρίως από ξένα eshop. Κι όμως, εν έτει 2010 το online shopping στη χώρα μας έχει γίνει τόσο δημοφιλές ώστε υπάρχει πλέον και μηχανή σύγκρισης τιμών των ελληνικών online shop στη διεύθυνση www.skroutz.gr/. Από ό,τι φαίνεται, σε μια αγορά που βαδίζει προς την ύφεση, το online shopping βαδίζει αργά αλλά σταθερά προς τη συνεχή ανάπτυξη. Προς το παρόν, αποτελεί μόνο το 9% του εμπορίου, αλλά αναμένεται να φτάσει έως και το 30%, που είναι και το ποσοστό των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών.
ΠΟΛΥΑΓΟΡΕΣ
Site που πουλάνε κυριολεκτικά τα πάντα. Σχετικά καινούργια εξέλιξη στην αγορά, που ήταν μέχρι τώρα πιο εξειδικευμένη.
Getitnow.gr
O νεότερος και δυναμικότερος παίκτης της αγοράς ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα με ένα site που διαθέτει από ηλεκτρονικά μέχρι μουσική, ταινίες και παιχνίδια. Ανήκει στο Public, στον Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη και στον Βίκτωρα Ρέστη.
Plus4u.gr
Είναι online ήδη δυο χρόνια με πολύ καθαρό layout. Έχει πολύ μεγάλη ποικιλία και διαθέτει κοσμήματα, καλλυντικά, είδη σπιτιού, διακόσμησης και ρούχα. Στα συν του ότι έχει άπειρα ετοιμοπαράδοτα κι ότι εάν επιστρέψει κάνεις κάτι έχει τη δυνατότητα να πάρει τα λεφτά του πίσω.
Emarket.gr
Το μεγαλύτερο site δημοπρασιών και πωλήσεων στην Ελλάδα. Εδώ μπορεί να αγοράσει κανείς από αυτοκίνητα μέχρι ρούχα και παπούτσια.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ/ΒΙΒΛΙΑ/ΜΟΥΣΙΚΗ
Εδώ μέχρι τώρα παίζεται το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, μιας και οι παίκτες της τεχνολογίας ήταν και οι πρώτοι που μπήκαν στις online πωλήσεις. Οι πωλήσεις σε είδη τεχνολογίας αποτελούν το 25% όλων των online πωλήσεων στην Ελλάδα. O τομέας είναι και παραμένει άκρως ανταγωνιστικός, ειδικά μετά την έλευση φτηνών αλυσίδων.
Plaisio.gr
Aπό τα πιο δημοφιλή site τεχνολογίας, υπάρχει από το 1999 και ειδικεύεται στα laptop και στα desktop. To βοηθάει και η πολύ ισχυρή παρουσία του στο λιανικό εμπόριο.
E-shop.gr
Από τους μεγαλύτερους παίκτες της ελληνικής αγοράς, υπάρχει online από το 1998 και έχει στόχο τις χαμηλότερες τιμές. Εδώ μπορεί κάνεις να βρει οτιδήποτε έχει σχέση με την τεχνολογία, με έμφαση στα desktop και στα laptop. Έχει καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.
ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ
Δεν είναι τυχαίο που σε εποχή οικονομικής κρίσης ανθούν τα site δημοπρασιών. Τα περισσότερα τέτοια site λειτουργούν με αγορά credit - αγοράζοντας δηλαδή έναν συγκεκριμένο αριθμό credit, μπορεί κανείς να ποντάρει σε κάποιο συγκεκριμένο προϊόν, το οποίο δημοπρατείται μια συγκεκριμένη ώρα. Συνήθως μιλάμε για προϊόντα τεχνολογίας, από κάμερες και λάπτοπ μέχρι usb που ξεκινούν από εξευτελιστικές τιμές - μια κάμερα ας πούμε για 12,61 ευρώ.
Eprosfora.gr
Το διαφοροποιεί το πρόγραμμα πόντων του. Κάθε χρήστης μπορεί να κερδίσει πόντους για διάφορες ενέργειες και να μετατρέψει τους πόντους σε credit και σε προϊόντα.
Bidbang.gr
Καινούργιος παίκτης στην αγορά - καλοσχεδιασμένο και ευχρηστο site∙ εδώ τα credit ονομάζονται bid. Βοηθάνε και οι φωτογραφίες των νικητών που πείθουν!
Ricardo.gr
Site που έχει και αγορές αλλά και δημοπρασίες σε καινούργια αλλά και μεταχειρισμένα είδη όλων των ειδών. Η συνταγή του Ricardo λειτουργεί σε 14 χώρες.
ΡΟΥΧΑ / ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ
Εδώ και χρόνια πολλοί ΄Ελληνες ψώνιζαν κυρίως από eshop του εξωτερικού. Νέα τάση στον τομέα των ρούχων και των αξεσουάρ είναι τα εκπτωτικά site ή τα site-στοκατζίδικα. Ο τομέας παραμένει άκρως ανθηρός, γύρω στο 15% όλων των online αγορών αφορούν ρούχα και αξεσουάρ.
Asos.com
Αγγλικό site που ξεκίνησε ως site αντιγραφής ρούχων των celebrity και έχει καταλήξει να είναι το πιο δημοφιλές βρετανικό eshop ρούχων, με καταπληκτικές ευκαιρίες. Τον τελευταίο καιρό είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ελλάδα. Οι τιμές του είναι πάρα πολύ καλές - εδώ έχουμε βρει φόρεμα σχεδόν 100 ευρώ φτηνότερο από την αντίστοιχη τιμή λιανικής σε μαγαζί της Αθήνας.
Netaporter.com
Το site της Natalie Massenet ξεκίνησε το 2000 στο Λονδίνο και πλέον θεωρείται το καλύτερο site για luxury αγορές μόδας στον κόσμο. Όχι αδίκως - από τσάντες Mulberry μέχρι φορέματα Diane von Furstenberg, τα κομμάτια και τα fashion brand εδώ είναι διαλεγμένα ένα-ένα.
Outnet.com
Το μικρό αδερφάκι του Νetaporter άρχισε να λειτουργεί πέρσι και έχει μόνιμες προσφορές σε επώνυμα είδη πολυτελείας. Εδώ βρίσκει κανείς από Pucci μέχρι Mark Jacobs ακόμα και στο 60% της αρχικής τιμής.
retrodose.co.uk
Φανταστικό site για τους λάτρεις του vintage και όχι μόνο - από φο λεοπάρ γούνες μέχρι πλαστικά τετράγωνα ρολόγια. Ανήκει σε δύο Έλληνες που αποφάσισαν να δουλέψουν για το πάθος τους και να ξεκινήσουν αυτό το κατάστημα με βάση το Λονδίνο.
lycshop.gr
Οnline μαγαζί με ρούχα, τσάντες και είδη ταξιδίου (ιδανικό για λίγο πριν τις διακοπές) με μεγάλη ποικιλία σε προϊόντα Εastpak. Για την Eastpak οι αναγνώστες μας έχουν έκπτωση 30% στις οnline αγορές τους, βάζοντας τον κωδικό lifo (ή LIFO).
windowshopping.gr
Δεν πρόκειται για τυπική σελίδα αγορών, αλλά για ένα πρωτότυπο search engine που παραπέμπει τον καταναλωτή σε συγκεκριμένα καταστήματα. Έχει ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ. Διαθέτει και section με αγγελίες.
ΒΙΒΛΙΑ/ ΜΟΥΣΙΚΗ/GADGET
Amazon.com ή amazon.co.uk
O άρχοντας της αγοράς. Αξεπέραστη ποικιλία βιβλίων και CD που πλέον φτάνουν και πολύ γρήγορα στην Ελλάδα.
Boomkat.com
Site για εκλεκτικούς. Βινύλια, DVD και download από τη νέα αμερικάνικη και αγγλική σκηνή, αποκλειστικές κυκλοφορίες.
pixmania.com
Gadget, τηλεοράσεις, ηλεκτρονικά, με έμφαση στη φωτογραφία και τα αξεσουάρ της αλλά και mp3 player και βιντεοκάμερες.
play.com
Το μοναδικό που κάνει δωρεάν παράδοση σε όλη την ευρωπαϊκή ένωση - ειδικεύεται σε game, μουσική, DVD και Blue-ray.
Εbay.gr - new kid in town
Εάν υπήρχε μια ένδειξη ότι το online shopping σοβαρεύει για τα καλά στην Ελλάδα, τότε η έναρξη του ελληνικού ebay είναι σίγουρα αυτή η ένδειξη, μιας και πρόκειται για το μεγαλύτερο site δημοπρασιών στον κόσμο. Το ελληνικό ebay δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να ψάξουν κατευθείαν για αντικείμενα που μπορούν να αποσταλούν στη χώρα μας από όλο τον κόσμο.
flowernet.gr
Από Δευτέρα έως Πρασκευή και όλη μέρα το Σάββατο μπορεί κανείς να παραγγείλει τα λουλούδια του σε ένα άκρως χρηστικό site.Tα λουλούδια και τα συνοδευτικά τους είναι χωρισμένα ανά περιστάσεις, τύπο λουλουδιού , χρώματα και υλικά.
Q&Α
Φίλιππος Μπαζάκας Managing Director Plus4u.gr
Η Plus4u.gr άνοιξε δυο χρόνια πριν ως η πρώτη ελληνική πολυαγορά. Ήταν ένα από τα πρώτα site της ελληνικής αγοράς που πουλούσαν τα πάντα. Πέρσι είχε τζίρο 1,8 εκατομμύρια ευρώ, ενώ φέτος αναμένεται να φτάσει τζίρο της τάξης των 3,5 εκατομμυρίων ευρώ. Ο managing director της εταιρείας Φίλιππος Μπαζάκας μάς μίλησε για την επιτυχία του plus4u.gr και το μέλλον του online shopping στην Ελλάδα.
Πώς αποφασίσατε τι ακριβώς θα πουλούσε το site;
Είδαμε ένα κενό στην ελληνική αγορά. Χρειαζόταν ένα site που να τα 'χει όλα μαζεμένα, κάτι σαν το amazon, τροποποιημένο στα ελληνικά πρότυπα πάντα.
Τι θεωρείτε ότι σας διαφοροποιεί από άλλα αντίστοιχα site;
Σίγουρα η πολύ μεγάλη ποικιλία μας σε επώνυμα προϊόντα, οι καλές μας συνεργασίες, η πολύ καλή οργάνωσή μας και οι γρήγορες παραδόσεις. Ο μέσος όρος ηλικίας μας εδώ είναι 27 ετών, έτσι και οι ιδέες είναι νέες. Επίσης, όταν κάποιου δεν του αρέσει κάτι μπορούμε να του επιστρέψουμε τα χρήματα κι όχι να κρατήσει απλά κάποιο πιστωτικό για το μέλλον. Στην Ελλάδα αυτό δεν το κάνει κανένας. Επίσης, έχουμε σίγουρα πολλά ετοιμοπαράδοτα προϊόντα σε πολύ καλές τιμές.
Σύμφωνα με έρευνες, την ώρα που το παραδοσιακό εμπόριο γνωρίζει ύφεση, τα online καταστήματα γνωρίζουν άνοδο. Ισχύει αυτό για σας;
Ναι, υπάρχει αύξηση τη στιγμή που σε οποιοδήποτε παραδοσιακό κατάστημα υπάρχει πτώση. Στο λιανικό εμπόριο μιλάμε για ύφεση 35%-40% και εμείς έχουμε μια σταθερή έως και ανοδική πορεία. Αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Οι αριθμοί δείχνουν ότι οι Έλληνες εμπιστεύονται πια πολύ περισσότερο τα eshop σε σχέση με το παρελθόν. Υπάρχουν και πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα πια.
Ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν πια και οι γρήγορες συνδέσεις, οπότε οι αγορές γίνονται ευκολότερα. Ο κόσμος αγοράζει από το εξωτερικό και μετά δοκιμάζει πια και αγοράζει και από την Ελλάδα. Σιγά σιγά βλέπουμε την online επέκταση και σε τομείς που δεν θα περίμενε κανείς, όπως τα λευκά είδη ή τα κρασιά.
Είδατε κάποια αλλαγή με την κρίση;
Δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση με την κρίση. Θα έλεγα ότι αυτό που βλέπουμε είναι κόσμο που ψάχνει να βρει τα επώνυμα πιο φτηνά.
Πώς βλέπετε το μέλλον της ελληνικής online αγοράς;
Κάθε καλή καινούργια ενέργεια που γίνεται σε ηλεκτρονικό κατάστημα βοηθάει - γιατί αυξάνει η πίτα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Το μέλλον δηλαδή είναι ότι οι περισσότερες αγορές θα είναι online και αυτό το βλέπουν και οι προμηθευτές μας. Είμαστε ακόμα πολύ χαμηλά σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Στην Ελλάδα οι online αγορές είναι στο 9%, την ίδια ώρα που σε άλλες χώρε της Ευρώπης είναι στο 30%. Οπότε, λογικά και η ελληνική αγορά προς τα κει θα πάει.
σχόλια