ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές Facebook Twitter
Οι δράστες επέδειξαν όχι μόνο δημιουργικό πνεύμα αλλά και αξιοθαύμαστη ευρηματικότητα, καθώς χρησιμοποίησαν τον ηλεκτρισμό από τις λάμπες που τοποθέτησε ο δήμος Αθηναίων στην περιοχή.
14

Εύχομαι να μην επιχειρήσουν οι υπεύθυνοι του Δήμου να τοποθετήσουν για τρίτη φορά χριστουγεννιάτικο δέντρο στην Πλατεία Εξαρχείων, εντελώς από πείσμα και εν γνώσει τους ότι θα καεί άμεσα, πείθοντας τους πάντες ότι γι' αυτό ακριβώς το βάζουν. Όχι εξαιτίας μιας ατόφιας πρόθεσης να επιβληθεί «ο νόμος και η τάξη», αλλά για να σκοράρουν πρώτοι σε άλλο ένα προβλέψιμο ντέρμπι με τον αντιεξουσιαστικό χώρο, παρότι γνωρίζουν την κατάληξη του αγώνα.

Δεν χρειάζεται άλλο δέντρο. Ο στολισμός, άλλωστε, της πλατείας συντελέστηκε χθες κανονικά με το φωτισμένο αναρχικό άλφα που τοποθετήθηκε στο άγαλμα με τους τρεις μπαρόκ έρωτες, προσδίδοντας τους και μία εξεγερτική υπόσταση πέρα από τον κατά καιρούς παρεμβατικό χρωματισμό τους. Το έργο ανήκει σαφώς στο πεδίο της εικαστικής παρέμβασης ή της εγκατάστασης με εμφανές πολιτικό πρόσημο, παρά σε οποιουδήποτε τύπο βανδαλισμό.

Λες και με ένα τέτοιο σύμβολο παράδοσης και εορταστικής εκεχειρίας θα έπαυε ως διά μαγείας να μοιάζει ο συγκεκριμένος χώρος δυσοίωνος και αντικοινωνικός (τα Εξάρχεια, παρά τα όποια ζητήματα, έχουν άπειρα καλά για όλον τον κόσμο, η πλατεία σχεδόν κανένα) και θα γινόταν αυτομάτως «γιορτινός» με την συμβατική έννοια

Οι δράστες επέδειξαν όχι μόνο δημιουργικό πνεύμα αλλά και αξιοθαύμαστη ευρηματικότητα (στοιχεία «αριστείας» θα τολμούσε να πει κανείς) καθώς χρησιμοποίησαν όχι μόνο τον ηλεκτρισμό από τις λάμπες που τοποθέτησε ο δήμος Αθηναίων στην περιοχή (είχαν μάλιστα την ευγενή καλοσύνη να ευχαριστήσουν τον δήμαρχο για τον «εξοπλισμό»), αλλά και το (δεύτερο) καμένο έλατο που είχε ξεμείνει στην πλατεία, στολίζοντάς το με μηνύματα κατά της αστυνομικής αυθαιρεσίας.

Δεν ταιριάζει σε όλα τα γούστα ο στολισμός με το αναρχικό άστρο, αλλά τουλάχιστον είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα – ειδικά αφότου καταλήξαμε, μετά την αρχική φασαρία με τον φωτισμό της Βασ. Σοφίας, ότι ο εορταστικός φωτισμός είναι μάλλον υποκειμενικό ζήτημα. Η αυτοσχέδια εορταστική εγκατάσταση στην Πλατεία Εξαρχείων είναι ξαφνικά κάτι.Είναι ένα δείγμα ζωής.

Άντε να βρεις, μέρες που 'ναι κιόλας, δείγματα ζωής στην Πλατεία Ομόνοιας, την κεντρική κάποτε πλατεία της πόλης που είναι σα να κραυγάζει στο σκοτάδι εδώ και χρόνια, «μη με κοιτάτε, μη μου δίνετε σημασία, πείτε ότι δεν υπήρξα ποτέ», και ακούγεται πλέον μόνο για το κολαστήριο που λειτουργεί στο τοπικό αστυνομικό τμήμα.

Το δέντρο δηλαδή τι εξυπηρετεί ακριβώς ως ντεκόρ στην τρέχουσα μορφολογία και ψυχογεωγραφία της πλατείας; Λες και με ένα τέτοιο σύμβολο παράδοσης και εορταστικής εκεχειρίας θα έπαυε ως διά μαγείας να μοιάζει ο συγκεκριμένος χώρος δυσοίωνος και αντικοινωνικός (τα Εξάρχεια, παρά τα όποια ζητήματα, έχουν άπειρα καλά για όλον τον κόσμο, η πλατεία σχεδόν κανένα) και θα γινόταν αυτομάτως «γιορτινός» με την συμβατική έννοια – παιδάκια, φωτάκια, δωράκια, καρτούν, Σινάτρα, κουραμπιέδες, μελομακάρονα, χειμερινή αργία, εποχική ευζωία...

Ας μείνει το αναρχικό αστέρι στην πλατεία ως εμβληματικό τοπόσημο μιας γωνιάς της πόλης, δεν νομίζω ότι ενοχλεί κανένα στην πραγματικότητα. Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.

Στήλες
14

ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

10 σχόλια
Επειδή δεν μου αρέσει σαν ύφος αυτό του προεκλογικού αγώνα, που λέμε μεγαλοστομίες και μετά επιστρέφουμε στο ασφαλές λιμάνι της οικίας μας, να πούμε ότι η πλατεία αφέθηκε στη λάμψη του αναρχικού άστρου. Κέρδισε το μπάχαλο. Μπράβο!Ένα μήνα plus μετά, τα μάρμαρα του φανοστάτη είναι μέσα στη μουτζούρα, κάθε μέρα ανάβουν φωτιές στο δάπεδο της πλατείας για τη θέρμανση των θαμώνων δίπλα στις στρωμνές τους και μέσα στα ντουμάνια από τις φωτιές (καθώς καίγονται μελαμίνες, έπιπλα κτλ) βγαίνουν αραβόφωνοι πωλητές που σου πουλάνε μπάφο, κόκα και ό,τι άλλο ποθήσεις.Ζήτω η "ζωντάνια"! Κάτω η κανονικότητα!Ο καθένας βάζει το λιθαράκι του στην πραγματικότητά μας.
Η κοινωνική νομιμοποίηση της βίας και της παρανομίας στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ βαθιά. Και βέβαια γίνεται κατά βάση από ΜΜΕ και πανεπιστήμια.Χώρους που και στους δύο έχει κυριαρχήσει πολιτικά η ακροαριστερά στα μεταπολιτευτικά χρόνια.Αυτό το κείμενο είναι ένα λαμπρό κείμενο-πλυντήριο αφού ο τσαμπουκάς των λίγων έναντι των πολλών, όπως αυτοί εκφράζονται δια της συνταγμενης πολιτείας, βαφτίζεται "ζωντάνια".Ένα υπέρτερο "εγώ ξέρω καλύτερα" είναι ο πυρήνας του "ηθικού πλεονεκτήματος". Βαθιά αντιδημοκρατικός. Αλλά ποιος χέστηκε για τη δημοκρατία. Είπαμε και την κομματική παρλατα μας περί "αστυνομικής αυθαιρεσίας" που είναι και της μοδός.Κουβέντα για τα κανένα αυτοκίνητα, για τα παράνομα κατειλημμένα ακίνητα, τις ρευματοκλοπες, τους Άραβες της πλατείας που εμπορεύονται την πρέζα, τα παράνομα τσιγάρα κάθε δέκα μέτρα, τους νεκρούς από αυτούς που υπογράφουν με Αλφάδια, τις κατεστραμμένες περιουσίες, την βανδαλισμένη Αθήνα (ακόμα κι οι ναζί περισσότερο είχαν σεβαστεί την πόλη).Αλλά το βασικό επιχείρημα είναι ότι αυτοί είναι οι καλοί σε έναν ακήρυχτο πόλεμο με το κράτος. Με την Ελληνική Δημοκρατία.Στον ακήρυχτο αυτό πόλεμο με την πατρίδα μας πρέπει όλοι να διαλέξουμε πλευρά με σαφήνεια.Νόμος και τάξη σε κάθε γωνιά της χώρας μας. Φτάνουν οι κρυφοί και οι φανεροί μπαχάλοι.
Αφού είμαστε όλοι τόσο ανοιχτόμυαλοι κύριε Πολιτάκη, γιατί να μην υπάρχει και Χριστουγεννιάτικο δέντρο, και αναρχικό άλφα στην πλατεία Εξαρχείων; Εάν οι αναρχικοί ήταν πραγματικοί αντιεξουσιαστές και σίγουροι για τον εαυτό τους θα ανέχονταν το έλατο στην πλατεία, όπως όλοι εμείς οι υπόλοιποι τους ανεχόμαστε τόσες δεκαετίες. Άλλωστε τόσο ο Χριστιανισμός όσο και η Αναρχία, στην θεωρία τους (την οποία κανείς σχεδόν από τους οπαδούς τους δεν εφαρμόζει), δεν βρίσκονται απαραίτητα σε σύγκρουση. Αν ήταν λίγο πιο έξυπνοι οι αναρχικοί θα έβαζαν και αυτοί το άλφα τους χωρίς να πειράξουν το δέντρο. Αν είχαν και λίγο χιούμορ θα έβαζαν το αναρχικό άλφα στην κορυφή του δέντρου εν είδει αστεριού.Οι αναρχικοί όμως είναι βίαιοι εξουσιαστές που θεωρούν ότι η πλατεία τούς ανήκει, όπως και οι καταλήψεις και τα πανεπιστήμια, και θέλουν να δείξουν έμπρακτα ποιός κάνει κουμάντο στα Εξάρχεια.
Οι ιδεολόγοι (κάθε είδους) σπανίως είναι έξυπνοι και ποτέ μα ποτέ δεν έχουν χιούμορ. Εξ ου και ο σχετικός αρνητικά φορτισμένος όρος, ο ρεφορμισμός. Το σωστό δηλαδή είναι να τα κάψουμε όλα πρώτα, για τα να ξαναφτιάξουμε δήθεν τέλεια μετά.
"Ας μείνει το αναρχικό αστέρι στην πλατεία ως εμβληματικό τοπόσημο μιας γωνιάς της πόλης, δεν νομίζω ότι ενοχλεί κανένα στην πραγματικότητα."Νομιζω πως δεν ενοχλει οποιον θεωρει τους αναρχικους τουλαχιστον συμπαθητικους, αν δεν ταυτιζεται μαζι τους. Για τους υπολοιπους που πιστευουν οτι οι αναρχικοι υποβαθμιζουν την περιοχη -και ο,τι ερχεται συνακολουθα με αυτο-, πιστευω πως το αστρο ειναι προκληση. Δε γινεται να εχουμε περιοχες που ειναι κρατος εν κρατει ή αβατα ή αναρχοαυτονομες απλα ετσι μας καπνισε και απο πανω να προκαλουν με την σταση τους.
Ακριβώς έτσι. Ατελείωτες αναλύσεις για την τα δίκια και άδικα των αναρχικών, οι οποίες όμως αγνούν τελείως τι σημαίνει να ζεις γύρω τους. Για τους κατοίκους της περιοχής γίνεται ότι γίνεται - καλώς ή κακώς, πετυχημένα ή μη - όχι για να την τιμή της αναρχίας. Και με το "κάτοικοι", εννοώ αυτούς που δεν μπορούν να μιλήσουν διότι θα βρεθούν αντιμέτωποι με ορδές φανατισμένων μισαλλόδοξων την επόμενη μέρα. Τόσες μέρες προβάλλεται η είδηση ότι στα Εξάρχεια καίνε το δέντρο οι Εξαρχειώτες, αλλά δεν είναι έτσι και το αποτέλεσμα της κάλπης τον Ιούλιο το αποδεικνύει.
Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές Πηγή: www.lifo.grΕεε εντάξει και οι άλλοι ας βάλουν καμιά σβάστιγκα ως άστρο για καλές γιορτές και οι παραάλλοι κανα σφυροδρέπανο για καλές γιορτές.Όχι άλλο κάρβουνο και καλές γιορτές κύριε Πολιτάκη...
Κυριε Πολιτακη, συμβατικο δεν ειναι και το να κινουμαι και να πορευομαι μεσα σε ενα τοσο συγκεκριμενα ορισμενο μαντρι αποψεων, ντυσιματος, δρασης; Κατι τοσο προβλεψιμο ειναι συμβατικο. Μια επανασταση ειναι αντισυμβατικη στα πρωτα εικοσιτετραωρα της. Μετα απο τοσες δεκαετιες αυτιστικης επαναληψης, μετα απο τοσα χιλιοειπομενα τετριμενα σλογκαν εχει λιγοτερο περιεχόμενο και απο διαφημιση τσιχλας. Προσωπικα θα εβαζα πανω στο καμμενο δεντρο, διπλα στο Α των αργοσχολων και ενα Ψ για την ψευτομαγκια.
Ωραίο άρθρο. Συμφωνώ απόλυτα. Αυτό το αιώνιο παιχνίδι "ποιος την έχει πιο μεγάλη" (ανδρικής κυρίως εμπνεύσεως δυστυχώς...) μας έχει καταντήσει εκεί που είμαστε σήμερα.
Δε χρειάζεται κανένα "ανδρικό" (η άλλο) παιχνίδι. Είναι πιο απλό. Τοποθετείται απλά ένα δέντρο και για τρίτη φορά. Όποιος επιχειρήσει να το κάψει συλλαμβάνεται και πληρώνει από την τσέπη του τη ζημιά.Αυτό λέγεται "να τους ταράξουν στη δημοκρατία".